Lijf & Lijn alle pijlers

Strakker in 13 weken

08-04-2017 20:42 66 berichten
Komende 13 weken wil ik me graag gaan focussen op strakker / gespierder worden. Ik ben nu op een gezond gewicht, dat is opzich prima, maar ik wil een lager vetpercentage en een hoger spierpercentage. Zal dan misschien ook nog wel wat aan mijn dieet moeten aanpassen, denk ik. Maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen.



Zijn er andere dames die de komende 13 weken willen meedoen? Zodat we elkaar kunnen motiveren en op de hoogte kunnen houden van de vorderingen en tips.



(Reden waarom ik 13 weken doe: komende week begint bij onze sportschool de nieuwe versie van bodypump en die versie doen we dan 13 weken, dus dat is een mooi start- en 'eind' punt. Natuurlijk is het iets waar ik blijvend aan zal moeten werken, want je spieren hebben blijvend prikkeling nodig, maar 13 weken lijkt me een mooie start)
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ook 3 dagen rond gelopen met spierpijn in benen en niets geks gedaan bij pump. Deze week word drama voor sport. Donderdag is koningsdag en mijn vaste sportdag en de andere dagen dat ik kan sporten zijn helemaal volgepland met werk. Niet zoveel keus hier en in weekend worden geen lessen gegeven, dus nog even kijken hoe ik ga oplossen.
Wat een stilte hier. Hoe gaat het bij jullie?



Ik had een paar weken geleden foto's laten maken door mijn man en gisteravond weer. Ik zag wel wat heel kleine veranderingen, maar vooral bij mijn armen (gespierder). Ook leek mijn buik net iets platter.
Wat leuk van je foto's! Goeie motivator.



Ik ga vanavond weer lachen bij de pump. Eerst deed ik alleen maandagochtend, nu ook woensdagavond.

Wát een verschil in publiek, ik heb me van binnen rotgelachen.

In de ochtend zijn er vooral vrouwen, later op de avond overwegend mannen. Haantjes.

Er stond iemand voor me, had 2x10 liggen en 4x5. Begon de warming up met 2x5 op de bar. En hield dat vervolgens de rest van de les zo.



Bij de triceps (extensies) 10kg pakken en dan de ellebogen mijlenwijd, bij de biceps een kwartslag draaien om jezelf goed te kunnen zien in de weerspiegeling van het raam.. ik heb zin in vanavond.



De attack had ik een beetje onderschat, holymoly wat was dat zwaar na jaren.. ik dacht continu 'dit doe ik niet nog een keer'. Inmiddels heb ik bedacht dat ik dan juíst door moet gaan.
Haha, omg dat klinkt echt te grappig inderdaad. Hou ons maar goed op de hoogte



Overigens neem ik zelf soms ook wel gewichten mee die ik dan niet gebruik. Gewoon met het idee dat ik het misschien wel zwaarder wil gaan doen. Ik bepaal vaak pas tijdens de les of ik ga verzwaren of niet.



Maar zegt jullie instructreur dan niks als iemand de oefeningen zo slecht doet? Hier wordt daar echt heel erg op gelet.
Haha, als ik ga verzwaren gaat het om hooguit 2x1. Alleen voor de squats zou ik extra schijven moeten pakken. Verder red ik het nog met 4x2,5 en 2x1 (en losse dumbbells).



Nee, de instructeur bij wie ik het nu doe is niet heel erg van het corrigeren of voordoen.

Nou vind ik dat niet zo erg, weet het allemaal nog wel, maar als je het voor het eerst doet (of langere tijd maar nooit goed geleerd) is dat wel kwalijk.
Als ik nooit gecorrigeerd was zou ik de hleft van de oefeningen verkeerd doen. Vooral de deadlifts kostte wel even om goed onder de knie te krijgen bijvoorbeeld....



Ik pak momenteel 5x 2,5 en 4x1. Die 5x2,5 is omdat ik bij de squats met mijn hielen op 2 gewichten sta, omdat ik anders last krijg van mijn knieën. Ik heb te korte spieren, waardoor ik die beweging niet goed kan maken als ik gewoon plat op de grond sta. Ik zou moeten squaten op hakken
Ja inderdaad. En gewoon een goed voorbeeld dat vertelt waarom je waarop moet letten is ook goed. Niet alleen met het oog op blessures maar ook de effectiviteit van je training.

Wat mij ook helpt, denken aan de spiergroep die je traint en het daar ook voelen. Vooral bij de rug en schouders (achterkant).



Ik zie je al gaan op je hakken . Nog nooit iemand op een schijf zien staan eigenlijk, hoe ben je erachter gekomen dat dat werkte?



Ik heb zere ellebogen bij de triceps, ook als ik niet zo ver ga dat ik m'n rug aantik met de schijf (en dan heb ik nog 2,5 ook).. tips?
Ik kreeg die tip van een personal trainer op onze sportschool... Het is echt megafijn daar, je kunt altijd alles vragen en je krijgt ook echt goede tips.



Vervelend zeg, van je ellebogen. Heb je dan echt last in het gewricht zelf? En is het alleen tijdens de oefening of ook nog erna?
@Springding: hoe gaat het nu met je ellebogen? En viel er nog wat te lachen met de macho-mannetjes bij pump?



Ik heb vandaag verzwaard bij de biceps, van 4 kilo naar 5. Was opzich wel redelijk goed te doen.



Schouders blijf ik bij deze release heel zwaar vinden. Althans, het gedeelte met de losse gewichten. De rest gaat wel.
Alle reacties Link kopieren
Sorry ben niet zo actief aan het schrijven hier!



Maar vanaf gisteren begonnen met 8 weken challange en dat betekent elke dag minimaal half uur sporten soms kracht soms cardio.

Ik ben benieuwd!

Mijn sportkamer gisteren schoon gemaakt en kan er weer tegenaan.
Grr, gister deed mijn weegschaal het eindelijk weer. Blijk ik 2 kilo zwaarder te zijn en spiermassa is omlaag gegaan. OK, dat het gewicht omhoog is gegaan snap ik, maar spiermassa omlaag, na al dat zwoegen op de sportschool?!

Nu dus toch maar weer beter op mijn eten letten, maar god wat vind ik dat lastig.
Ik was het topic kwijt. :swear:

Verkijk je niet teveel op zo'n weegschaal hoor Bumba, die zijn over het algemeen enorm onnauwkeurig.
Een liter water meer of minder maakt de percentages alweer heel anders.

Eten is lastig. Hier ook. Ik vreet gewoon teveel.
Dus dan maar extra veel bewegen.
Vorige week op 1 dag 116 km gefietst. Gelukkig sla ik niet door soms. :bonk:
Wow, dat is echt veel!!

Ik zou vanavond gaan zwemmen met mijn zus. Maar ze geeft nu aan dat ze geen zin heeft. Dus ik vind het dan wel lastig om toch door te zetten!
Doe toch maar, dan voel je je zo goed daarna! :cheer2: :duckie:
Hoe gaat ie dames? :cheer2:

We zijn alweer bijna op de helft van de 13 weken, gaat snel he?

Hier gaat het nog steeds een beetje hetzelfde. Lekker sporten,maar qua eten gaat het kut. En daardoor wordt er hier helemaal niets strakker :bonk: Weliswaar ook niet minder strak,maar ik baal er gewoon van dat ik weinig progressie zie... Ik voel het wel,maar je ziet er niks van. Ik merk bijvoorbeeld dat een flinke heuvel op fietsen nu moeiteloos gaat ( squats :hello: ) en dat ik alle potjes zelf open krijg ( biceps :hello: ) Dus er gebeurt sowieso wel wat qua extra kracht,maar verder heel weinig. :'(
Net even een progressie foto gemaakt, de eerste was van april en nu dus eentje van juni en ik begin echt verschil te zien. :yes:

Mijn zus zei ook dat ze mijn taille smaller vond lijken.

Helaas doet alleen mijn buik niet mee met het geheel. Dat blijft een blob :bonk:

Hoe gaat het bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven