Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren vulde mijn lief aubergines met een mengsel van parelcouscous, paprika, feta en tomaat. Met dille en ras-el-hanout. Dat smaakte prima.



Vanavond maak ik stamppot met prei, tomaat en chorizo.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 24 april 2017 @ 09:12:



Jane-Ice.... aardappelanders...

Ah GB je was me voor zie ik. En mag ik ook nog toevoegen:



Mooi maaltje KV! En die gevulde aubergines zijn ook nooit verkeerd Kaaaatje



Goed gedaan dolf, leuk zo'n traditie. Volgend jaar weer neem ik aan?



Werk thuis vandaag, vanmorgen eerst even gaan sporten, strakke actie, door de focus op mijn knie verstapte ik me en verzwikte mijn enkel. Nou ja het lijkt niet heel ernstig dus voor t weekend is het vast weer okee. Maar ik baal er wel weer van, godsamme wat een kneus ben ik ook.



Eten, ja, tja, ik heb wel trek in broccoli. Wellicht een pastaatje met tomatensaus, ansovis, kappertje, olijfje en knof. Zo iets. Ja dat gaat m worden denk ik.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zie allemaal lekkere dingen voorbij komen..



Vanavond eten wij koolvis, met peultjes en worteltjes en rode aardappeltjes met schil en rozemarijn uit airfryer.
Alle reacties Link kopieren
Rastan, wat balen van je enkel. Hoop dat je lijf snel weer ok voelt.



Info en Kaaaaaaaaatje, wat fijn dat jullie alle twee zo'n goede vakantie gehad hebben.



Moos, hoe is het met de kippen?



Gefeliciteerd Dolf (geen idee waarmee, heb je niet op FB, maar feliciteren doe ik graag ).



Teig, fijne vakantie in Frankrijk!



Verder heb ik zojuist bijgelezen maar niet alles is me bijgebleven...



Ik ben afgelopen weekend in Antwerpen geweest. Mijn lief was er aan het werk, al de hele week, en ik heb zaterdagochtend besloten er ook naartoe te gaan. Zaterdag hoefde hij niet te werken, vanaf gisterenmiddag weer wel. Hij speelde er een voorstelling die ik gisteravond ook gezien heb.

Zaterdag hebben we een goede vriend van hem gezien die al jaren in Antwerpen woont, dat was heel gezellig. Gisteren zijn we in de ochtend en begin van de middag lekker even de stad in geweest. Eten was wel ok allemaal. Zaterdag at ik een vega hamburger die erg lekker was met belgische frieten. Gisteren had ik een erg lekker stukje hartige taart als lunch en gisteravond at ik ravioli die ik wat te duur vond voor het geld wat ze ervoor vroegen.

Vandaag een dagje thuis. Morgenvroeg vertrekken we naar IJsland. Ik heb er enorm veel zin in! Ben zo benieuwd hoe ik het land en het landschap zal vinden. Daarnaast ben ik wel toe aan even vakantie en afstand van werk. Na mijn vrije dagen ga ik definitief knopen doorhakken. Al heb ik al besloten niet te blijven op huidige werkplek. De luxepositie is, zoals een deel van jullie al benoemde, lang niet altijd prettig. Er wordt best aan me getrokken door verschillende partijen, zowel in de afgelopen periode op mijn werkplek als nu door verschillende leidinggevende die me graag in dienst nemen of zouden willen behouden.



Vanavond eten we een tikkeltje eclectisch denk ik, de koelkast moet leeg. We hebben nog broccoli, een rode paprika, gember en een rode peper. Daar wat soja en of/vissaus bij en we kunnen het prima met rijst eten.

Halverwege volgende week ben ik weer terug!
Shit, Rast, wat een pech weer. Hoop dat het goed komt voor zaterdag!



Lekker, Kaat, die gevulde aubergines.



Drift, leuk je weekend Antwerpen. En te gek dat je naar IJsland gaat. Heel benieuwd wat je ervan vindt. Hoor wel altijd heel enthousiaste verhalen erover. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Drift, IJsland, wat heerlijk! Denk dat je het super vindt. Niet dat ik er ooit geweest ben maar ik weet heel zeker dat ik het ook geweldig zou vinden



Met de kipjes is het heel goed! Ze lopen lekker veel in de tuin te scharrelen en ze zijn heel relaxed geworden, laten zich zelfs niet meer opfokken door de buurkat



Mijn rug is nog steeds onwijs aan het jutteren Dacht al een paar keer dat het over was, maar de volgende dag was het dan toch weer bal. Ben nu een dag op kantoor en sta hoofdzakelijk aan een statafel te werken, na een uurtje zitten kom ik echt niet meer overeind



Balen Rast! Doe je rustig aan? Anders verzinnen we gewoon een wat kortere route voor zaterdag hoor, of we gaan alleen uit eten



Ik at zaterdag 3/4 bagel caponata en geitenkaas en een paar stukjes quiche, over van werk. Was lekker. Gister hadden we een BBQ bij onze jubilerende boekhouder Was erg gezellig én onverwacht lekker, was echt goed gebarbecued. Had een klein stukje zalm, een lamskoteletje en een half burgertje, en veel sla. Erg aangenaam.



Vandaag had ik half en half bedacht naar pilates te gaan, maar ik durf nog niet qua rug. Dus kan ik lekker thuis eten. Heb een rest ossobucco uit de vriezer gehaald en die gaan we eten met pasta en een flinke portie (kapitale! ik lette niet goed op bij de groenteboer... ) sperzieboontjes. Even blancheren en dan nog even met boter en een uitje aanzetten, jum.
Alle reacties Link kopieren
Rastan wat vervelend!



Drift wat laat je antwerpen leuk klinken! Wil ik binnekort weer heen



Moos, nog steeds last van je rug? Misschien een keer na laten kijken, een goede bekende van mij had ook last van rug, geen uitvalverschijsenelen wel dubbele hernia blijkbaar.



Ik ben nog steeds niet helemaal lekker. Dus vandaaag een macaroni met heel veel groente (tomaat, prei, wortel,champignon mais) hopelijk helpt dat :)!

Dolf ik feliciteer drift maar in de felicitatie. Feliciteren is altijd leuk, zelfs als je geen idee hebt waar het over gaat :)!



Wat een boel zwangere in dit topic. Leuk, ben benieuwd wat dat gaat doen voor jullie kookcreativiteit



GB je thaise curry van gisteren klinkt lekker.. Wat maak je vandaag?



Ohhh en ik wil donderdag iets maken met gehakt, aardappelschijfjes champignon en wortel en prei, zat te denken aan een kerrie ovenschotel. Super lekker. Alleen ben ik gewend om met pakjes en zakjes te maken. Ik wil iets van een melk/room/ei/kerrie mengsel maken, maar mij kennende wordt het een grote drap als ik zelf aan de slag ga. Iemand een idee voor hoeveelheden? Soort van gegratineerde kerrie schotel dus. Ws ter grote van 4 personen ovenschotel! Moos, geef mij je kookwijsheid, of andere.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 24 april 2017 @ 10:16:

[...]





Goed gedaan dolf, leuk zo'n traditie. Volgend jaar weer neem ik aan?





Jazeker!



Ik had dus nasi gemaakt gisteren en heb er op de markt bij de kraam van de toko boontjes en gemengde groente in kokos gehaald voor erbij. Kan ik natuurlijk best zelf maken maar het was na de dag van vandaag maar goed dat ik dat gekocht had en net alleen maar alles in de magnetron kon schuiven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel om weer alles bij te lezen..

Zie allemaal lekkere dingen voorbij komen.

Ik kook niet meer zo uitgebreid, kan ook niet te lang in de keuken staan.



Wij eten vandaag gekruide mini krieltjes, sperzieboontjes en kiprollade uit de oven.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Neeneenee voor zaterdag is het vast wel over al zal ik die enkel hoogstpersoonlijk zelf weer in elkaar moeten schroeven. Doet nu nog pijn bij staan en lopen maar als ik even loop word t wat minder. Denk dat ik overmorgen het ergste gehad heb, kan ik weer spinnen





Jij ook opknappen he Moos!? Ik heb veel zin in zaterdag!



IJsland vond ik te gek, veel plezier Drift, ik ben er omheen gevaren met een kleine cruiseboot in 2014 (wat een super reis, daarna naar de Faroer eilanden en de Hebrides en Schotland) en uiteraard ook de nodige sightseeing gedaan aan wal, wat een schitterende natuur daar



Dolf, ik snap het helemaal hoor, ik smokkel ook vaak een beetje met hulp van mijn lokale toko, dan haal ik bijvoorbeeld de gemarineerde krokant gebakken tempeh voor bij mijn flied lice of roerbak. Alleen maar fijn.

T ziet er gezellig uit daar en frut heeft het zo te zien niet te moeilijk met wennen



Veronica ik kan je niet helpen met hoeveelheden sorry, ik doe altijd alles een beetje op gevoel, misschien wat recepten googlen en dan daar een beetje de verhoudingen uit halen?



Ik heb inderdaad pasta met ansjo, broccoli, tomaten, olijven en kappertjes gegeten. Was heerlijk.

Fijne avond allemaal
Veronica, volgens mij doe ik voor een quiche 3 eieren en een half bekertje crème fraîche.



Ik was niet super geïnspireerd vandaag (feestweek). Ik had vanmiddag al een omeletje gebakken met champignons, lente ui, peterselie en een beetje parmezaan. Ik heb net een snel pastaatje aglio olio peperoncini gemaakt met wat citroenboontjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 24 april 2017 @ 18:30:



IJsland vond ik te gek, veel plezier Drift, ik ben er omheen gevaren met een kleine cruiseboot in 2014 (wat een super reis, daarna naar de Faroer eilanden en de Hebrides en Schotland) en uiteraard ook de nodige sightseeing gedaan aan wal, wat een schitterende natuur daar



Wauw, wat een gave reis Rast! Cruisen trekt me verder helemaal niet maar dit klinkt wel heel tof.



Veronica, nee hoor, ik heb dit vaker gehad. Is puur een spierding, maar daarmee niet minder pijnlijk. Ben voor ik weer in de auto terug ging zitten een uur gaan lopen in de buurt van werk (was een leuke wandeling trouwens!) en daar komt t dan weer redelijk los van. Morgen weer klussen en tuinen, is zolang ik er bij na blijf denken is dat beter voor de rug dan achter een computer zitten :-)



De pasta met ossobucco was lekker, maar de kapitale boontjes (15 euro de kilo!! 2x zo duur als de mega-asperges die ik ook bij de groenteboer kocht (die dus geen prijzen bij z'n groenten zet) zagen er mooier uit dan ze smaakten.
Alle reacties Link kopieren
Onze fietsvakantie is begonnen, we aten couscous met pesto. Hopman had de biodschappen gehaald, het was veel beter dan verwacht. Kon ook met de honger te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Drift, mij lijkt IJsland ook geweldig!



Vanavond nog even naar ikea geweest en nu hang ik op de bank nadat ik net even in de diepvries en voorraadkast en koelkast ben gedoken om te kijken wat we morgen en overmorgen eten.

Morgen wordt het pasta met broccoli en heb nog mascarpone en beetje ontbijtspek en woensdag wok ik een restje kool met kip en rijst of noedels.

Donderdag koningsdag zijn we of op pad en in geval van toch thuisblijven ligt er nog wel wat in de diepvries.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Drift en Hoppala! IJsland staat ook hoog op mijn lijstje voor als de kinderen iets groter zijn.



Sterkte met je rug Moosey. Bij mij helpt het vaak ook goed om te verwarmen met midalgan of een pittenzak.



Wij aten snijbonen met gebakken aardappelen en een schnitzel. Was prima.
Alle reacties Link kopieren
Drift, Teigera en Hoppala, goede vakantie alledrie! En Teigera, gefeliciteerd!

Hoppala, gaan jullie van hier naar huis fietsen?!

Drift, hopelijk kun je even afstand nemen van je werk of juist vanaf een afstand een goede beslising nemen.



Moos, dure bonen! Van die mooie grote kas-sperziebonen ofzo? Zie ik hier wel eens bij de groenteboer liggen.



Rastan, succes met de enkel! Die reis die je in '14 hebt gemaakt klinkt inderdaad gaaf.



Aardappelanders?!?!? Bestaat dat nog?

(Hier bestond toch ooit zo'n kots-smiley?)



Iemand postte hier laatst een lekker receptje met pappardelle met aubergine, paddestoelen en walnoten. Nou, wilde ik maken maar abacadabra, toen ik de aubergines ging bakken werd het toch ineens een pan pasta alla norma. Met de paddestoelen toen nog een andere pasta gemaakt. En de walnoten in een salade van rucola, artisjokharten en pecorino gestopt.

Allemaal erg lekker. Voor morgen staat er al een quiche klaar.



Morgen plannen om een dagje in de tuin te gaan werken en een wandeling te maken (ik heb me aangemeld voor de nacht vd vluchteling:40 km lopen in juni). Hopelijk is het een beetje goed weer.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een weekje niet wezen kijken en dit topic is al op 5 pagina's! Ik heb het zo ontzettend druk gehad dat ik niet eens tijd had om bij te lezen....



Wij zijn naar een heerlijk Thais restaurant geweest dit weekend maar geen idee meer hoe het heette wat ik gegeten heb. Het was een groene curry met heerlijke rijst en een sate vooraf. Als toetje zijn we naar de Dairy Queen gereden, heel slecht maar ook heel erg lekker.

Vandaag gebakken spinzazie in gember en knofloop met rijst en een varkenshaasje. Simpel, vol met ijzer en lekker.
Alle reacties Link kopieren
Mogge.



Nee cruisen is ook niet echt mijn ding, maar deze reis was met een klein schip zonder toeters en bellen en all inclusive formule enzo. En met heel veel lezingen en uitstapjes met Zodiacs (kleine bootjes) dus al met al echt heel tof.



Ben alweer onderweg naar kantoor, hopelijk een niet al te lange dag, veel collega's zijn afwezig vanwege de vakantie dus dat zou moeten lukken, en voor vanavond ligt een spinazie-feta pie klaar, maak ik een tomatensalade bij. Klaar.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2017 09:06
Reden: onderzoek
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Er wordt inderdaad goed geschreven hier.

Gister vergaderdag op het werk gehad. Gelukkig vindaloo part II dus ik hoefde niet meer te koken. Er is nog een restje de vriezert in gegaan.



Zometeen op pad en vanmiddag weer op kantoor. Daarna even boodschappen doen. Ik eet vanavond pastinaakpuree met knoflook, gebakken kipfilet. Even kijken wat voor groenten ik hierbij ga maken.



Heb ook veel zin in zaterdag. Het weer schijnt op te knappen. Hoop jullie ook, Rast en Moos.



Rast, die reis klinkt inderdaad geweldig! IJsland staat hier ook op het to do lijstje.

Drift, veel plezier en ik hoop dat je voldoende rust in je hoofd krijgt om een beslissing over je werk te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hyperbole: leuk dat er bij jou ook een kleine aankomt! Hier is het meestal heel erg genieten, al ga ik volgende week wel weer één vak volgen voor mijn studie. Vrienden en familie wonen vooral ver weg (en werken ook vooral doordeweeks) en ik merk dat mijn wereld met baby thuis wel heel klein is, daar kan ik blijkbaar erg slecht tegen.



Fijne vakantie Drift! IJsland lijkt me supermooi!



Verder heb ik wel bijgelezen, maar weinig onthouden. ;)



Gisteren kookte man, we aten miehoen met een sausje van pindakaas/sojasaus/gember en veel groenten, was lekker. Vanavond een roerbak met shoarma en groenten en ik denk krieltjes erbij, die zijn nog over en moeten op.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene met blessureleed: veel beterschap!



Gister had ik geen zin om te koken dus werd het een broodje met avocado en omelet. Vandaag maar tijdig aan het eten beginnen; aadappeltjes uit de oven, griekse salde en misschien nog wat gehaktballetjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Moos, jouw bonen waren wel duur zeg.



Hier strax weer naar de vk, extra echo.

Daarna middag lekker vrij, heb kipmerguez in de vriezer. Denk dat ik die ga opbakken. Heb broodjes, couscous, aardappeltjes. ff overleggen wat derest het liefst erbij heeft.

En dan met wat groenten of een salade erbij.



Fijne dag..
•°: Don't be the same, be better!
Ik heb ook heel veel zin in zaterdag maar kan niet mee . Voor het eerst... Nee alle gekheid op een stokje, ik hoop met jullie op beter weer en minder (liefst geen!) blessures voor jullie voor zaterdag.



@Drift: oooooh Ijsland! Heerlijk, dat lijkt me zo'n mooi land! Heel veel plezier gewenst.



Frankrijk is ook een mooi land en het verblijf hier bevalt goed. Uit berichten uit NL begrijp ik dat we hier een stuk beter weer hebben dan bij jullie. Zonnig en droog. Gisteren was het zulk lekker weer dat we eigenlijk de hele dag in het dorpje zijn gebleven, even naar de bakker en de charcuterie gewandeld, en in de middag naar de hypermarche een dorpje verderop. De rest van de dag waren we in de tuin te vinden. Niet alleen is de tuin groot en staat er kinderspeelgoed, er zijn ook nog twee honden op het terrein. Groot feest voor frut, die bij het opstaan al vraagt "mama mag ik met de hondjes spelen?". Het zijn twee lieve lobbesen, gaat prima. Vandaag een stad bezocht en morgen gaan we weer. Ik word ongedurig van te veel stil zitten .

Gisterenmiddag lunchten we met croissant en pain van de boulangerie, en een streekgemaakt kaasje en een harde worst van de charcuterie. In de avond aten we een gebakken gekruid worstje, aardappelen en roerbakgroenten. Vanavond aten we een linzenstoofpot met verschillende soorten vlees erin, tomaten, paprika, kruiden (dacht wat pimentón-achtigs te proeven?) en aardappel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven