Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn discover! !
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk, Discover! Wat een opluchting.



Wij zijn na adviezen van de styliste voor de time being wel wat spullen aan het weghalen... maar wat leeg en zielloos wordt het huis dan. En ineens het besef dat het einde van een mooie tijd hier echt snel nadert. Pfffff, dat het zo veel gevoelens oproept!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
quote:ditjedatje schreef op 21 april 2017 @ 11:35:

Man kan overplaatsing vragen (landelijke organisatie ) dus gaat alleen om mij voor drie dagen pwk. Mijn werk vind ik super maar dat werk zou je in het midden ook kunnen vinden. Moet dat wel geregeld worden haha.

Lastig



Dat biedt wel hoop! 3 dagen per week zo'n lange reistijd is tijdelijk goed te doen denk ik. Heb het zelf jarenlang fulltime gedaan en zou het never nooit meer willen (mijn reistijd is nu 15 seconden ), maar is best een tijdje vol te houden. Wat wel lastig is, is zo ver weg van jullie potentiële nieuwe huis zitten en het moeten verbouwen. Je kunt wel opzichters inhuren, maar bij sommige dingen/beslissingen is het toch fijn als je zelf een oogje in het zeil kunt houden denk ik. Dichterbij familie & vrienden willen zitten snap ik heel goed! Misschien slim om toch nog even verder te kijken voor een huis daar wat minder verbouwing nodig heeft?



Discover, gefeliciteerd!! Zit alles nog binnen je termijn enzo?
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, Discover!

Dat zal een hele opluchting zijn geweest.
Niks moet, Niksen mag
Discover, wat fijn!



Hier nog een goed voorbeeld van wat er mis kan gaan ná de aankoop: we hebben ontdekt dat het zeil (dat zichtbaar op drie verdiepingen ligt) asbest bevat... Verkoper heeft er geen melding van gemaakt en de bouwtechnische keuring (die uitdrukkelijk benoemen geen volledige, maar wel een visuele en non-destructieve keuring op asbest te doen) heeft het blijkbaar niet herkend. Dus nu afwachten wat er uit de inventarisatie komt, maar het gaat ons wel flink wat geld kosten
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Discover!! Ben echt blij voor je.

Konijn, hopelijk valt t mee.

Ditjedatje, ik zou dan nieuw werk zoeken als je daarvoor openstaat. Vind zelf dichtbij fam/vrienden erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Konijntje999 schreef op 23 april 2017 @ 09:28:



Hier nog een goed voorbeeld van wat er mis kan gaan ná de aankoop: we hebben ontdekt dat het zeil (dat zichtbaar op drie verdiepingen ligt) asbest bevat... Verkoper heeft er geen melding van gemaakt en de bouwtechnische keuring (die uitdrukkelijk benoemen geen volledige, maar wel een visuele en non-destructieve keuring op asbest te doen) heeft het blijkbaar niet herkend. Dus nu afwachten wat er uit de inventarisatie komt, maar het gaat ons wel flink wat geld kosten Zo, dat is niet best! Valt dat niet onder de regel dat de verkoper hier verantwoordelijk voor is?
I think I have a problem - I think I think too much.
Wat fijn discover!



Oei dat is niet best Konijntje! Ligt dat er al zo lang in dan? Moeten huidige bewoners toch wel geweten hebben zou je denken.



Hier komt er weer iets schot in de zaak. Vorige week gedoe gehad met de aanvraag taxatie. Er was geen aanvraag gedaan door onze adviseur en er was vrijdag nog geen afspraak gepland. Vanmorgen weer gebeld en morgen word er in ons nieuwe huis een taxatie gedaan. Hopelijk hebben we dan voor het weekend het rapport in huis en kunnen we eindelijk de echte aanvraag gaan doen!

Ondertussen al het verhuisweekend gepland en alvast begonnen met opruimen. Wat kun je veel troep verzamelen. Partner heeft stapels aantekeningen van school weggegooid. Hadden zijn ouders bewaard en in dozen aan ons gegeven. Die dozen hebben we nu pas opengemaakt. Alles ging regelrecht de container in.

Ook nog hele lading cassettes gevonden. Daar kun je nu ook niet veel meer mee...

Verhuizen is echt wel goed om eens kritisch door je spullen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Die cassettes (mits origineel albums) worden juist steeds meer geld waar, Niekjeelastiekje!!!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat de hypotheekaanvraag eindelijk de deur uit, terwijl morgen ons voorbehoud afloopt. Daar moeten we dus nog volop mee bezig. De planning is krap, eigenlijk te krap. Met nog een kleine 2 weken te gaan is het wel nagelbijtend spannend of we de nieuw geplande overdracht gaan halen. Niet halen is ook geen optie, aangezien de dag na de overdracht er al afspraken staan gepland voor vloerverwarming en vloerenleggers.. Nadat de hypotheek rond is, moet er nog een overbruggingskrediet worden verkregen.



Dus wij maar aan de bank gevraagd of er niet een spoedje van kon worden gemaakt aangezien de tijd wel érg begint de dringen. Maar blijkbaar is onze overdrachtsdatum voor hen nog mijlenver weg, want we zijn afgewezen voor de spoedprocedure. Beetje jammer en gevoelsmatig nogal noodzakelijk.



Man, ik vraag me soms af hoe we van 'tijd over/teveel' naar tijd tekort zijn gegaan. Ik ben heel blij als het straks allemaal achter de rug is en we ons kunnen gaan richten op welke kleur verf we op welke muur moet en wie welke verhuisdoos gaat inpakken. Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden en steun! :heart:We zijn er nog niet, maar na alles wat er overwonnen is inmiddels, moet de rest hopelijk toch ook gaan lukken.



Ik. ga. nooit. meer. verhuizen.



Wie heeft er trouwens een leuke/mooie kleurentip voor een wand bij ons in de woonkamer?! De wand is een paar strekkende meters lang dus vrij bepalend voor de sfeer in huis. Op de vloer komt keramisch parket, vrij warm van kleur. De rest vd muren blijft wit. Meubilair is grotendeels van grof hout en er komt waarschijnlijk een grote antraciete hoekbank. Help, ik neig alleen maar naar een lichte grijs..
@haper: helaas waren het allemaal kopieen.



Oei dat is idd krap discover! Wat raar dat jullie afgewezen zijn voor spoedprocedure. Hopelijk gaat het allemaal lukken! Duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Jemig, Discover... ik duim met je mee hoor! Over de kleur, wij doen mosterdgeel als accent op de muur. Misschien ook een tip voor jullie?!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook mee discover! Bij ons loopt die hele procedure nog, maar hoeven volgens de hypotheekadviseur nergens om te stressen. Hij zal het weten...



Met de kleur en inrichting ben ik dus wel al vollop bezig, dat vind ik het allerleukste Heb van Flexa al een paar test rollertjes ingeslagen, ben moodboards aan het maken met oude VT wonen magazines voor inspiratie en zijn vollop naar mooie dingetjes op marktplaats aan het kijken. Wij gaan ook 1 wand een kleurtjes geven (en een mooie oude kast in de witte serre in dezelfde kleur doen) en denken aan Early Dew van Flexa, dat is een soort vergrijsde mix tussen lichtgroen en blauw in. Past prachtig bij wit met houten details.
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 24 april 2017 @ 14:46:





Wie heeft er trouwens een leuke/mooie kleurentip voor een wand bij ons in de woonkamer?! De wand is een paar strekkende meters lang dus vrij bepalend voor de sfeer in huis. Op de vloer komt keramisch parket, vrij warm van kleur. De rest vd muren blijft wit. Meubilair is grotendeels van grof hout en er komt waarschijnlijk een grote antraciete hoekbank. Help, ik neig alleen maar naar een lichte grijs..



Zacht blauw staat prachtig bij wit en grijs.



Hier is t ook nog even spannend qua tijd, onze voorbehoud loopt vrijdag af en aangezien donderdag koningsdag is, moeten we eigenlijk woensdag wel weten of t rond is. Vrijdag nog onze bankmeneer gezegd, die zei dat het 'begin volgende week' af moet zijn, maar vandaag nog niks gehoord. Dus morgenmiddag maar nog een keer gaan bellen. Word wel een beetje een stalker zo
Ca. 2 jaar terug heb ik een poosje meegeschreven (met m'n oude Nick), maar dat huis is toen niets geworden. Sinds 2 weken staat er een huis te koop waar ik laaiend enthousiast over ben. M'n man iets minder al kan hij niet helemaal benoemen waarom. We gaan zaterdag kijken.



Mocht man dan ook enthousiast geworden zijn, dan moeten we z.s.m. weer eens naar de bank om uit te laten zoeken wat we kunnen lenen. De laatste hypotheekindicatie die we hebben gehad is 2 jaar geleden en inmiddels zijn er financieel wat dingen gewijzigd. Wij hebben beide loonsverhogingen gehad en de huizen in onze straat blijken erg geliefd en gaan voor hogere bedragen weg dan waar we toen rekening mee hebben gehouden. Dat betekent dus een hogere overwaarde. Er zijn natuurlijk ook dingen gewijzigd in de hypotheekregels, dus ik ben erg benieuwd wat dit voor ons betekent. Spannend...
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke kleurentips van jullie! Omdat het een erg lange wand is durf ik niet voor iets heel geks te gaan. Erg bang dat het me snel gaat storen, zeker omdat ik een vrij neutrale smaak heb. Dus fel geel valt af, al is het een leuke en zonnige kleur! Ik heb inderdaad ook gekeken naar blauw en groene kleuren. Alleen het was allemaal te donker of te koud. En toen zag ik Early dew! Helemaal verliefd! Dankjewel voor de tip. Neutraal maar toch kleur. Rustig maar niet saai en mooi te combineren! Duizendmaal Dank!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet een hele wand in 1 kleur te doen he, je kunt ook een baan of een vlak in een andere kleur verven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 24 april 2017 @ 20:22:

Wat een leuke kleurentips van jullie! Omdat het een erg lange wand is durf ik niet voor iets heel geks te gaan. Erg bang dat het me snel gaat storen, zeker omdat ik een vrij neutrale smaak heb. Dus fel geel valt af, al is het een leuke en zonnige kleur! Ik heb inderdaad ook gekeken naar blauw en groene kleuren. Alleen het was allemaal te donker of te koud. En toen zag ik Early dew! Helemaal verliefd! Dankjewel voor de tip. Neutraal maar toch kleur. Rustig maar niet saai en mooi te combineren! Duizendmaal Dank!Ha leuk, ik wilde ook de Early dew suggereren. Smeer ik tegenwoordig overal op;)
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 24 april 2017 @ 20:29:

Je hoeft niet een hele wand in 1 kleur te doen he, je kunt ook een baan of een vlak in een andere kleur verven.Leuk bij anderen, niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Early dew prachtig! Heerlijk om al zo bezig te zijn met inrichting. Pinteresten jullie ook?



Wat voor huis is het eames ?



Super spannend al die voorbehouden die aflopen... De stress rondom hypotheek enz daar kijk ik ook echt niet naar uit. Laatste keer moesten we nog ad hoc een vve oprichten (verkoop appartement) man oh man slapeloze nachten..



Hier wordt druk gebrainstormd over wel/niet.. toch nog maar een keertje kijken.
Hoi hoi,



Ik schrijf graag met jullie mee, ik ben hoteldebotel op een huis (kan dat?) en gelukkig vindt mijn man het ook een super gaaf/interessant huis, op het oog. We hebben het nog niet van binnen gezien. Ik wil graag een bezichtiging plannen en wie weet gaan we verhuizen haha.. ..ik vind het super spannend alweer.



Om het eerlijk te zeggen ben ik daar totaal uit, we wonen al jaren prima en we hebben/hadden geen verhuisplannen. Ik denk nog maar niet na over ons huis verkopen enz enz.
Alle reacties Link kopieren
Haha, massa's huizen die dit jaar met Early Dew geverfd gaan worden! Is inderdaad een prachtige kleur. Denk dat wij hem overigens gewoon bij Praxis gaan laten mengen, scheelt toch weer wat centjes.



Spannend Eames, klinkt alsof die 2 jaar wachten z'n vruchten heeft afgeworpen!

Welkom Floorine, ben benieuwd hoe je bezichtiging gaat zijn! Soms kan een huis in het echt heeeel anders zijn/voelen dan op Funda.



Inmiddels heeft m'n vriendin, die destijds hetzelfde huis als ons ging kijken en waarvan ik bang was dat dat nog weleens tricky kon worden maar wij uiteindelijk niks vonden, het huis gekocht! Weer een mooi voorbeeld van dat dingen gaan zoals ze moeten gaan Over een paar maanden zitten we op 2 straatjes afstand van elkaar, allebei in ons eigen droomhuis!
I think I have a problem - I think I think too much.
Ik heb zojuist de makelaar gesproken en het huis is uit de verkoop
toch bedankt voor het welkom dromenvangert!
Alle reacties Link kopieren
quote:Floorine schreef op 25 april 2017 @ 10:44:

Ik heb zojuist de makelaar gesproken en het huis is uit de verkoop Ahhh dat is klote! Dikke anti climax!
I think I have a problem - I think I think too much.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven