Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:mimarr schreef op 24 april 2017 @ 18:46:

[...]





Herkenbaar! Bij mij komen ze vandaag tussen 18 en 21 uur... Helemaal gehaast om op tijd thuis te zijn terwijl ik eigenlijk nog boodschappen had moeten doen.. Zal je zien dat ze tegen 21u komen en ik voor niks al die tijd heb zitten wachten terwijl ik in de tussentijd makkelijk mijn boodschappen had kunnen doen Nou, de bezorger is geweest... Met maar 1 van de 2 pakketten . Ik had bij 2 verschillende webwinkels wat besteld en het zou allebei vanavond tussen 18 en 21 uur bezorgd worden door DHL. Zou het andere pakket door een andere bezorger geleverd worden vanavond nog of zou het op een andere dag/tijd bezorgd worden? Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 24 april 2017 @ 18:32:

Weet je wat ik ook erg vind? Verplichte kluisjes zoals bij Decathlon. Vanwege die kluisjes ga ik daar dus niet heen. Meer mensen?Ooooh ja absoluut irritant. Bij de decathlon hier in de stad letten ze er gelukkig niet zo op, maar bij de mediamarkt wel. Gelukkig vind ik dat sowieso al een vervelende winkel en kom ik er alleen als het echt echt echt noodzakelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 24 april 2017 @ 19:26:

[...]





Ik denk een andere dag/tijd. Bij ons wordt het vanavond niet geleverd vanwege ''tijdelijke onmacht'', oftewel, onze bezorger had gewoon geen zin meer. Is niet de eerste keer dat ze dit kunstje flikken, namelijk.

DHL zuigt!



Pakketjes die in de avond bezorgd zouden worden, bewust de avond gekozen, worden om 11u s ochtends bij buren afgeleverd... meerdere keren al voorgekomen. Leuk als jij overdag werkt en je buren in de avond/nacht.

Of op de website zien dat je niet thuis was..terwijl je de hele dag thuis was. Geen "sorry we missed you"note..en de volgende dag lag het pakketje in de brievenbus. Kortom..ze zijn niet eens langsgeweest. Heb ze door de telefoon getrokken!



Als het kan ontwijk ik DHL, ik koop echt niets als ik zie dat DHL bezorgt, helaas is het niet altijd duidelijk.
Een baksteen is nooit alleen
quote:Pingu schreef op 24 april 2017 @ 18:32:

Weet je wat ik ook erg vind? Verplichte kluisjes zoals bij Decathlon. Vanwege die kluisjes ga ik daar dus niet heen. Meer mensen?Oh ja, kluisjes weiger ik. Als ik er niet in mag omdat ik een tas bij me heb dan ga ik weer. Achterlijk gedoe. Ik ga heus niet met een halve backpackersrugzak naar de mediamarkt; gewoon een handtas of de kleine rugzak voor mijn werk. En ze mogen zélfs in mjn tas kijken bij de kassa. Maar ik vertik het om te gaan prutsen met zo'n kluisje. En waar laat je dan je portemonnee? Zeker in de zomer zonder jas, jurk aan dus geen zakken. Ik kom er om iets te kopen. Als ze me half dwingen mijn portemonnee achter te laten dan houdt het op.
DHL ontwijk ik ook zoveel mogelijk. Bezorgdame geeft gewoon toe dat ze haar rondje maar twee keer per week rijdt. Dan zit je te wachten op je pakje, tik je de code in en dan staat er dat je niet thuis was. Maar er ligt nooit een briefje in de bus dus ze zijn dan helemaal niet geweest. Zwaar irritant. Want als je dan de volgende keer (eigenlijk dus pas de eerste keer!) écht niet thuis bent komen ze niet nog eens en gaat je pakje naar zo'n verzamelpunt ergens in the middle of nowhere. Kun je zien hoe je daar komt op je fietsje. En als ze het pakje wel bezorgt stinkt het zó verschrikkelijk naar sigarettenrook dat ik de doos meteen buiten gooi. Die auto moet echt blauw zien van de sigarettenwalm. Echt vies als je iets van kleding of kinderspullen besteld hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 13:34:

[...]



Sommige mensen denken dat, omdat het kinderen betreft, dit acceptabel is. Ik vind het ook smerig.

Ik ga zelfs zo ver dat ik ook thuis niet wil dat iemand aan mijn eten zit. Dus mijn brood is mijn brood, ik raak het aan en niemand anders. Laat staan dus dat ik het fijn vind elders dan thuis met andere handen en vingers dan die van mijn gezinsleden,Hoe denk jij dat je broodje z'n vorm krijgt? Die bakker kneed het helemaal suf met zijn blote vingers. Smerig hoor.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 24 april 2017 @ 18:34:

[...]





In Antwerpen zijn die dingen alweer zowat afgeschaft .



En bij Mediamarkt Antwerpen (Keyserlei) hebben ze ze twee jaar geleden ofzo al terug weggehaald.

Kostte hen waarschijnlijk teveel gedoe (kapotte kluisjes, mensen die hun code vergaten, ...) en teveel klanten.Oh dan hoop ik dat ze ze in Rdam bij de Decathlon ook snel afschaffen. Ik was inderdaad een keer mn code vergeten. Gelukkig deden ze niet moeilijk en moest ik alleen vertellen wat er in mijn tas zat, maar ik vind het zo'n gedoe.
't Is al met al een heel gedoe
quote:snoopylynn schreef op 24 april 2017 @ 21:02:

[...]





Hoe denk jij dat je broodje z'n vorm krijgt? Die bakker kneed het helemaal suf met zijn blote vingers. Smerig hoor.De bakker mag het van mij uiteraard aanraken. Een klant aub niet.
quote:bucket- schreef op 24 april 2017 @ 19:35:

[...]





Ooooh ja absoluut irritant. Bij de decathlon hier in de stad letten ze er gelukkig niet zo op, maar bij de mediamarkt wel. Gelukkig vind ik dat sowieso al een vervelende winkel en kom ik er alleen als het echt echt echt noodzakelijk is.De kluisjes bij de Mediamarkt heb ik nooit gebruikt, een handtas mocht gewoon mee naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Oh waren die kluisjes bij de Mediamarkt verplicht? Nooit gebruik van gemaakt!
quote:reisa1978 schreef op 24 april 2017 @ 22:01:

[...]

De kluisjes bij de Mediamarkt heb ik nooit gebruikt, een handtas mocht gewoon mee naar binnen.Zal wel per vestiging verschillen. Hier staat vaak (maar niet altijd) zo'n beveiligingspipo in de deuropening en die stuurt je meteen terug naar de kluisjes als je een te grote tas bij je hebt. Een normale handtas waar met een beetje proppen net je portemonnee, je telefoon en een pakje zakdoekjes in passen is dus al 'te groot'.
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 24 april 2017 @ 20:24:

[...]





Zelfde ervaringen hier. Er zou een keertje op zaterdag tussen 9.00 en 13.00 een pakket bezorgd worden. Mijn ouders waren niet thuis, dus ik ben beneden gaan zitten. Om 13.00 nog niks. Kijk ik in de brievenbus, zit er een briefje in dat er niemand thuis was Ze hebben nooit aangebeld, of geklopt, terwijl ik duidelijk in zicht zat. Ik vind het echt een rotbedrijf.

Ik ontwijk ook bedrijven die met DHL werken, maar soms kan het helaas niet anders Helemaal eens, wat een drama is DHL. Ik vraag me af: worden deze bezorgers betaald per keer dat ze "aanbellen"? Dan wordt het eens hoog tijd dat ze ze gewoon per pakje gaan betalen. Want inderdaad, iedere keer weer: op de website zien dat ik "niet thuis" was, maar ik was gewoon thuis en geen briefje, dus geen mogelijkheid tot het plannen van een nieuwe afspraak. Ik moet wel zeggen: als je dan belt, worden dingen best aardig opgelost. Telefonisch, de klachtenafdeling, hebben ze wel redelijk op orde. Maar de core-business is een drama.
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:appeltjesgroen schreef op 25 april 2017 @ 05:51:

[...]



Zal wel per vestiging verschillen. Hier staat vaak (maar niet altijd) zo'n beveiligingspipoEn daar kon je geen aardiger woord voor gebruiken? Is ook gewoon een mens he.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 25 april 2017 @ 05:51:

[...]



Zal wel per vestiging verschillen. Hier staat vaak (maar niet altijd) zo'n beveiligingspipo in de deuropening en die stuurt je meteen terug naar de kluisjes als je een te grote tas bij je hebt. Een normale handtas waar met een beetje proppen net je portemonnee, je telefoon en een pakje zakdoekjes in passen is dus al 'te groot'.Volgens mij verschilt het zelfs per beveiliger haha, heel consequent gaat het niet
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 25 april 2017 @ 05:51:

[...]



Zal wel per vestiging verschillen. Hier staat vaak (maar niet altijd) zo'n beveiligingspipo in de deuropening en die stuurt je meteen terug naar de kluisjes als je een te grote tas bij je hebt. Een normale handtas waar met een beetje proppen net je portemonnee, je telefoon en een pakje zakdoekjes in passen is dus al 'te groot'.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 25 april 2017 @ 05:51:

[...]

Zal wel per vestiging verschillen. Hier staat vaak (maar niet altijd) zo'n beveiligingspipo in de deuropening en die stuurt je meteen terug naar de kluisjes als je een te grote tas bij je hebt. Een normale handtas waar met een beetje proppen net je portemonnee, je telefoon en een pakje zakdoekjes in passen is dus al 'te groot'.

Ook dat. Ik heb wel eens gehad dat ik met mijn rugzak niet de Saturn in mocht, maar mijn klasgenoot met dezelfde tas wel. Die beveiliger was het niet met mij eens toen ik haar aanwees, en het was ook heel anders dat hij die mevrouw met die enorme handtas door liet lopen. Blijkbaar viel ik in de onbetrouwbare categorie... (eigenlijk was het etnisch profileren, maar zoiets mag je eigenlijk niet zeggen. )

Ik ga zo'n zaak gewoon niet meer binnen, ik weiger mijn tas in zo'n kluisje te doen. Waar laat ik mijn portemonnee, mijn telefoon en andere waardevolle spullen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 24 april 2017 @ 21:02:

[...]





Hoe denk jij dat je broodje z'n vorm krijgt? Die bakker kneed het helemaal suf met zijn blote vingers. Smerig hoor.Volgens mij wordt het deeg door de machine gekneed. Als de bakker dat doet is het om er een mooi reclamespotje van te maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon is ook een supermarkt waar je je tas moet achterlaten als ze denken dat je scholier bent. Ook mogen er nog maar twee scholieren tegelijkertijd naar binnen de rest moet voor de deur in een rij wachten.



Ik kom er niet meer nadat ze me voor de tweede keer achteraan die rij wilde zetten. Allemaal goed en aardig en ik zie er ook jong uit, maar ik wil gewoon mijn avondeten komen kopen en heb geen zin in dat gedoe. Ik fiets wel een stukje verder naar een andere supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 25 april 2017 @ 11:57:

[...]



Ook dat. Ik heb wel eens gehad dat ik met mijn rugzak niet de Saturn in mocht, maar mijn klasgenoot met dezelfde tas wel. Die beveiliger was het niet met mij eens toen ik haar aanwees, en het was ook heel anders dat hij die mevrouw met die enorme handtas door liet lopen. Blijkbaar viel ik in de onbetrouwbare categorie... (eigenlijk was het etnisch profileren, maar zoiets mag je eigenlijk niet zeggen. )

Ik ga zo'n zaak gewoon niet meer binnen, ik weiger mijn tas in zo'n kluisje te doen. Waar laat ik mijn portemonnee, mijn telefoon en andere waardevolle spullen?



Heel goed.



Ik geef principieel geen cent uit in winkels waar je al bij binnenkomst als potentiële dief wordt gezien met zo'n belachelijk kluisje. Er zijn andere, klantvriendelijke manieren om diefstal tegen te gaan.



Je zou denken dat met alle online shops ze niet zó dom zouden zijn, om op deze manier hun klanten weg te jagen, nota bene naar hun grootste concurrenten, zoals het internet. Maar zo dom zijn sommige bedrijven dus wél. Dikke doei, ga maar lekker failliet dan.
quote:dianaf schreef op 25 april 2017 @ 11:57:

[...]

Ik ga zo'n zaak gewoon niet meer binnen, ik weiger mijn tas in zo'n kluisje te doen. Waar laat ik mijn portemonnee, mijn telefoon en andere waardevolle spullen?Gewoon in datzelfde kluisje toch?
En hoe betaal je dan, want de kluisjes staan na de kassa...
Pinpas in de broekzak.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 25 april 2017 @ 23:21:

Pinpas in de broekzak.Welke broekzak?
Pff... dan koop je daar niet als je alleen maar kunt denken in onmogelijkheden.
quote:petra123456 schreef op 26 april 2017 @ 00:26:

[...]





Welke broekzak?



Beha .

Of sok.

Of schoen.

Of hoesje van i-phone (dat ding zit toch aan de meeste mensen hun hand vastgegroeid).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven