Word help vraagje

25-04-2017 13:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe verwijder je een geautomatiseerde inhoudsopgave uit Word?

of, hoe krijg ik eerder gelegen punten erin opgenomen?



Ik zit te werken in een bestand dat al door minstens 10 mensen bewerkt is, en ik word er helemaal gek van haha.

Hij telt nu automatisch vanaf punt 3 zeg maar, omdat het voorwoord en wat er na komt later is toegevoegd.



Wie weet hoe ik dit moet doen?

Alvast heeeeeel erg bedankt!!
Alle titels die in de inhoudsopgave moeten, dezelfde opmaakstijl geven.



Bijna niet uit te leggen zo. Bij Office-help staat het wel uitgelegd.

Dit: https://support.office.co ... a5-4791-84ba-746383b97ecb



Eerst wat je nu al hebt eruithalen. En dan stap voor stap opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Eruit halen: selecteer de inhoudsopgave en klik op delete.

Bijwerken: zorg dat alle koppen goed staan, rechtermuisknop op de de inhoudsopgave > bijwerken.
Alle reacties Link kopieren
Dank!



het ene is wel opgenomen in de nummering, het andere heft iemand er handmatig bijgetypt. Echt heel handig.

En als ik alle opmaak weghaal, dan springt ook daadwerkelijk álles .... grrrr.



ik ga kijken of het met bovenstaande tips lukt : )
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook de opmaak kopiëren uit de koppen die wel goed zijn, en dat plakken naar de koppen die niet mee gaan!
Alle reacties Link kopieren
Niet handmatig gaan klooien met zelf erbij typen of koppen plakken. Zorg dat het document goed is. Dat doe je door alle titels die in de inhoudsopgave moeten, de juiste kop-opmaak hebben. Dus selecteer de titels, klik op de juiste kop. (Is echt maar 1 klik, dus waarom hele koppen kopiëren?) En dan automatisch de inhoudsopgave laten maken door Word. Is nog geen 5 minuten werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 25 april 2017 @ 13:32:

Niet handmatig gaan klooien met zelf erbij typen of koppen plakken. Zorg dat het document goed is. Dat doe je door alle titels die in de inhoudsopgave moeten, de juiste kop-opmaak hebben. Dus selecteer de titels, klik op de juiste kop. (Is echt maar 1 klik, dus waarom hele koppen kopiëren?) En dan automatisch de inhoudsopgave laten maken door Word. Is nog geen 5 minuten werk.





dank je maar zo simpel is het dus niet, want niet ík ben ermee begonnen...

Een collega die wel een automatische inhoudsopgave heeft toegevoegd, daarna mensen die wel of niet weten van het bestaan van automatische inhoudsopgaves, (en dus nummers gewoon 'erbij' getypt hebben) en nu mag ik het eindproduct zeg maar kloppend maken.

Beetje moeilijk uit te leggen zo. Maar ik ben inmiddels al op de helft denk ik, qua verwijderen opmaak en de juiste koppen geven zodat ik dalijk een inhoudsopgave kan genereren.



Bedankt allemaal voor het meedenken !
quote:_Aphia_ schreef op 25 april 2017 @ 14:27:

[...]





dank je maar zo simpel is het dus niet, want niet ík ben ermee begonnen...

Een collega die wel een automatische inhoudsopgave heeft toegevoegd, daarna mensen die wel of niet weten van het bestaan van automatische inhoudsopgaves, (en dus nummers gewoon 'erbij' getypt hebben) en nu mag ik het eindproduct zeg maar kloppend maken.

Beetje moeilijk uit te leggen zo. Maar ik ben inmiddels al op de helft denk ik, qua verwijderen opmaak en de juiste koppen geven zodat ik dalijk een inhoudsopgave kan genereren.



Bedankt allemaal voor het meedenken !



Zo simpel is het wel

Dus mensen hebben 3. Wat te eten ingevoegd in plaats van 3. Wat te eten, dat te selecteren en dan op Kop 1 te klikken.

Alle koppen die in je inhoudsopgave moeten komen, moeten dezelfde kop hebben. Dus Kop 1, de onderliggende paragrafen/hoofdstukken Kop 2 (bijvoorbeeld).

Dan de huidige inhoudsopgave verwijderen en een nieuwe invoegen.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hoeft dan toch alleen maar het document door te scrollen en de koppen te selecteren en opmaak toe te wijzen en handmatige getikte kopnummering weghalen. Weet natuurlijk niet hoe groot je document is, maar dat is toch niet zoveel werk?



Het is mij tijdens studie en werk ook opgevallen hoe weinig mensen met opmaakkoppen werken, terwijl het echt zo makkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 25 april 2017 @ 14:32:

[...]





Zo simpel is het wel

Dus mensen hebben 3. Wat te eten ingevoegd in plaats van 3. Wat te eten, dat te selecteren en dan op Kop 1 te klikken.

Alle koppen die in je inhoudsopgave moeten komen, moeten dezelfde kop hebben. Dus Kop 1, de onderliggende paragrafen/hoofdstukken Kop 2 (bijvoorbeeld).

Dan de huidige inhoudsopgave verwijderen en een nieuwe invoegen.Je moet wel ook die 3 weghalen, veel handiger als Word zelf de nummering doet.
quote:chocolol schreef op 25 april 2017 @ 14:38:

[...]





Je moet wel ook die 3 weghalen, veel handiger als Word zelf de nummering doet.

Kijk, heb ik ook weer wat geleerd. Wist niet dat dat ook kon

Werk zelf al jaren niet meer echt met documenten in Word. Maar hopelijk bij mijn volgende werkgever weer wel. Kan ik dat mooi meenemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven