Werk & Studie alle pijlers

Goede band met docent. Moet dat kunnen?

14-04-2017 17:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op school heb ik een hele goede band met een docent. Ik merk dat de meningen over ons contact uiteenlopen. Er zijn mensen die het volledig accepteren, maar er zijn er ook die er gekke dingen achter gaan zoeken. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.



Ik ben een mannelijke student. Al vanaf het begin van dit schooljaar heb ik veel contact met een vrouwelijke docent. Voor nu noem ik haar even Laura Janssen. Dit is niet haar echte naam.



Voordat zij in het onderwijs begon heeft ze in het gewone bedrijfsleven gewerkt in een functie die ik op dit moment ook voor ogen heb voor na mijn studie. Doordat we iets gemeenschappelijks hebben kwamen we al snel veel met elkaar aan de praat. Wat begon met een gesprekje onder lestijd werden 1-op-1-gesprekken na de les en al snel werden nummers uitgewisseld.



Als ik het contact tussen ons moet omschrijven dat noem ik het vriendschappelijk, maar wel nog professioneel. Het is niet zo dat wij op zaterdagavond naast elkaar op de bank zitten of dat we uren met elkaar bellen. Aan een paar dingen merken mensen wel dat ons contact 'anders' is. Als ik haar op de gang tegenkom dan is het niet 'Goedemiddag mevrouw Janssen', maar 'Ha Laura'. En als ik haar iets moet vragen dan gaat dat niet per mail maar via Whatsapp. Ook spreken wij zo af en toe wel eens af om even te praten. Wel altijd onder collegetijd. In de lessen merken studenten natuurlijk ook wel dat zij onbewust de aandacht wat meer op mij heeft dan op de rest.



Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat wij veel contact hebben. Om te voorkomen dat mensen gaan denken dat ik word voorgetrokken, of nog erger, dat mensen gaan denken dat er meer speelt dan een gewone student-docent-verhouding, zijn we hier altijd open over geweest. De meesten accepteren het volledig. Natuurlijk maken ook die mensen voor de flauwekul wel eens een opmerking, maar niet in negatieve zin. Toch zijn er ook een paar die in negatieve zin tegen ons aankijken, waaronder mijn studiebegeleider. Hij heeft het niet letterlijk zo gezegd, maar ik merk aan hem dat hij zich buiten spel gezet voelt. Ik heb veel meer contact met Laura dan met hem. En Laura weet ook veel meer over mij dan hij. Mijn studiebegeleider heeft zelfs bij haar nagevraagd of er meer aan de hand was tussen ons. Ik ben 23 en zij is 42, dus iemand met een normaal verstand kan wel inschatten dat dat niet erg waarschijnlijk is. Ook wil ik niet mijn studie op het spel zetten en zij wil haar baan niet op het spel zetten. Ik heb het beste voor met mijn studiebegeleider, maar ik vond het wel een rare actie om deze vraag aan haar te stellen. Ik heb hier met hem over gesproken en gelukkig begreep hij mij wel.



Hoe kijken jullie hier tegenaan? Moet dit kunnen of gaat dit te ver?
Ik ga me niet uitspreken over wat normaal is bij jullie of niet, ik weet enkel dat jullie in NL losser met elkaar omgaan.



Maar het feit dat ze dat alleen al zegt (studiebegeleider heeft haar aangesproken en ze vindt dat niet leuk), gaat nog steeds te ver. Dat is info die ze niet moet delen met jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 16 april 2017 @ 23:18:

Volgens mij wordt er iets verkeerd opgevat zoals ik het heb gezegd. Ze heeft tegen mij gezegd dat ze er niet blij mee is dat mijn studiebegeleider haar heeft aangesproken hierover omdat er in feite niet meer aan de hand is dan een goede verstandhouding tussen ons. Ze heeft niet alle ins en outs van het gesprek met mijn loopbaanbegeleider tegen mij verteld. Dat hoef ik ook niet te weten.



@Bloody_Mary: ik ben een Nederlander.



Er wordt helemaal niks verkeerd opgevat. Dat is gewoon erg onprofessioneel van haar, en erg raar van jou dat jij dit vervolgens weer bespreekt met je SLBer.



Reageer je ook nog even op de andere opmerkingen?
quote:hoelahoepla schreef op 17 april 2017 @ 09:32:

[...]

Reageer je ook nog even op de andere opmerkingen?



+1

TO, het zou fijn zijn als je dat doet.
Ik lees zo 'tussen de regels door' dat je verliefd op haar bent.

Anders ga je er niet zo uitgebreid over schrijven.



Niet dat het mij uitmaakt hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven