Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Windmolen? Bedoel je rode hond/rubella?

Of nee waarschijnlijk waterpokken? (Ook wel windpokken genoemd in Be )
Waterpokken maak je meestal vanzelf wel door

Klinkt missch gek maar t is niet zo moeilijk om te zorgen dat je kindje het een keer krijgt

Dan is t gelijk niet schadelijk meer

Ik maak t veel mee op t werk, ze vragen daar wel altijd of je t gehad hebt & of je evt zwanger kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses! Autocorrect van mijn gsm maar ik bedoelde inderdaad windpokken (of waterpokken)

Inderdaad heel veel van de kinderen lopen het op.. maar met de inspuiting hoeft ze het ni door te maken.. maar blijkbaar weten ze niet hoelang het vaccin werkt waardoor het op latere leeftijd eventueel problemen kan geven..
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Haha, windmolen . Daar heb ik nog niet overna gedacht.. Ik weet niet wat het advies is in nl eigenlijk. Dus kan er nog weinig zinnigs van zeggen!



Hoe slapen jullie kindjes overdag? L. slaapt 3x, na elke voeding. Lengte varieert erg, vaak 30 tot 45 minuten per keer en soms ineens een lang slaapje van enkele uren. Ik merk trouwens ook dat ze steeds langer wakker en vrolijk is! De eerste maanden was ze vaak snel in tranen van honger of kampjes. Nu kan ze zich al een half uur zelf vermaken in de box of op schoot zitten. Vind ik erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Haha, thanks Apple! Gelukkig krijg je ze (meestal dan ) 1 voor 1, dus kan je er aardig aan wennen.

Fijn dat je wel vertrouwen hebt dat het goed komt met je moeder. Misschien is het dan idd goed dat op een gegeven moment de lucht geklaard is!



In Nl worden ze niet standaard ingeënt voor waterpokken/windpokken. Het zal vast wel op eigen kosten kunnen, maar zit niet in het vaccinatieprogramma.

De oudste 3 hebben het hier al gehad en vond het niet heel shocking. Al begrijp ik dat je er op latere leeftijd wel last van kan krijgen, maar de meesten krijgen het wel in de kindertijd :-)

Hoe hoog is de vaccinatiegraad? Als die vrij hoog is zou ik het misschien ook wel doen, want dan is de kans dat je kindje het krijgt een stuk kleiner.



Als je het zelf krijgt tijdens de zwangerschap kan het volgens mij alleen kwaad in de laatste weken (misschien ook eerste trimester). Maar dat kan alleen als je het zelf niet hebt gehad. In Nl hebben de meesten het wel gehad. Hoe dat in Belgie zit, weet ik niet?
Alle reacties Link kopieren
Tnx allemaal, voorlopig idd maar even geen oefenhapjes meer op het KDV. Het meest kwalijk vond ik dat ze gewoon een fles vergeten en dachten dat ze er maar 2 krijgt ipv 3 en dan als excuus geven dat het niet goed genoteerd stond. Daar gaat het dan al mis denk ik. Vrijdag gelukkig nog gebeld door de locatiemanager dat ze rond tafel gingen om dit verder te voorkomen. Dus ze hebben het verder wel goed aangepakt en ik heb haar vanmorgen ook wel weer met een gerust gevoel achter gelaten. Bleek ook dat de vaste leidster van de maandag en donderdag, die mn dochtertje het vaakst ziet, er afgelopen donderdag niet was en er 2 invalkrachten waren met 1 vaste leidster van de donderdag. Reden te meer om dingen goed op te schrijven lijkt me.



@ Noortje, hopelijk weer opgeknapt. Lijkt me pittig ziek zijn een kindje dat ineens weer vaker komt en dan ook nog verbouwing. Pfft. Hopelijk snel voorbij! Hier gaan de buren ook de badkamer verbouwen en zelf zijn ze op vakantie haha.



@ S17, ja leuk hor die fruithapjes. Nu met pompoen begonnen. Dat ging de eerste keer heel moeizaam maar de tweede keer ging het erin als zoete koek. Echt leuk om te zien. Een hele oranje snoet haha. En lekker proesten zodat het hagelwitte overhemd van papa onder zat, haha.



@ Apple, hier slaapt ze 45 min en heel soms 1,5u maar niet langer. Daar staat dan tegenover dat ze 's nachts wel goed slaapt. Ik leg haar overdag denk ik gemiddeld 5x op bed. Na 1,5u op gaat ze meestal weer naar bed. Soms betekend dat 2x tussen de flessen omdat ze dan direct na de fles gaat 45 min slaapt, 1,5u op en dan weer 45 min slaapt. Ik merk ook wel dat ze het nodig heeft. Na 75min 1,5u wordt ze echt hangerig en gaat in haar oogjes wrijven en is echt moe. Meestal slaapt ze dan ook binnen 5 minuten. Als ze wakker is, is ze wel vrolijk en lekker aan het spelen.

Fijn ook dat je er wel vertrouwen in hebt dat het met je moeder weer goed komt. Soms is afstand nodig om weer nader tot elkaar te komen. Maar wel een rotsituatie want zo heb je het natuurlijk liever niet. Hoop voor je dat het lucht geeft en jullie elkaar weer vinden!
Alle reacties Link kopieren
Hihi, das waar ernie!

Fijn dat het iig serieus wordt opgepakt Redshoes! Dat geeft weer vertrouwen. Slaapjes van je dame klinkt herkenbaar, zo gaat het hier ook!



Heeft iemand hier toevallig last van draaierigheid sinds de bevalling? Ik word soms wakker omdat alles draait om me heen. En dan blijf ik daarna licht in mn hoofd, vervelend en bevreemdend. Nu lees ik online dat duizeligheid een ontzwangerkwaaltje kan zijn. Opzich fijn te lezen dat het bij meer mensen voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles prima. Ik hoop eigenlijk dat ze (na het 1e jaar) een keer waterpokken oplopen. Dat is wel even vervelend maar je hebt bescherming voor de rest van je leven. Bij kinderen verloopt het vaak relatief goed. Maar als volwassene kan je er heel erg ziek van worden... Een inenting zou ik niet zo snel doen. Alleen als het ook echt die levenslange bescherming geeft.



Hier slaapt hij ongeveer 3x per dag. Maar soms ook een klein hazeslaapje. Ik leg hem daarvoor niet iedere keer in bed. Gelukkig slaapt hij in de nacht erg goed En hier ook gericht dingen vastpakken, aan dingen trekken. Dus echt de handen aan het ontdekken. Heel erg leuk om te zien!



Wij nemen hem vaak mee in de douche of in bad. Ook alleen (als dat zo uitkomt). Ik heb dan het babybadje ernaast staan met dikke handdoeken erin. Als hij klaar is kan ik hem daar veilig en lekker warm inleggen. En daarna zelf afdrogen etc.
Alle reacties Link kopieren
Apple: slapen is hier erg wisselend.. de ene keer slaapt ze voor haar voeding de andere keer net na. Ook qua duur wisselt het heel erg. Maar ze slaapt nooit erg lang, het zal zoals je zegt 30-45min zijn.

Leuk dat ze zich alleen kan bezig houden. Dat lukt hier alleen smorgens! Nadien wil ze aandacht! En daar geef ik altijd aan toe.. gwn omdat ik het binnenkort niet meer kan. Verwend!!



Ernie: vaccin is hier ook ni standaard. Ook op eigenkosten maar de KA is een enorme voorstander. Ik heb het als kind niet doorgemaakt: heel erg egoïstisch maar dat speelt ook mee in mijn beslissing: als we allebei ziek zijn is het zeker niet fijn!



Redshoes: leuk dat het kdv er wel mee bezig is om dit in de toekomst te voorkomen. Anders had je direct een slecht gevoel bij het kdv terwijl het afgeven van je baby sowieso al moeilijk is!

Ben je heel erg tevreden van je babycook?

Ik heb er eentje van Avent. Opzich wel tevreden maar ik heb nu gezien dat babycook in een dubbele versie bestaat (voor tweelingen eigenlijk) maar het lijkt me wel handig om dan direct een portie voor in de vriezer te maken!

Dus twijfel ik om deze aan te kopen.



Apple: draaierigheid heb ik niet. Merk er eigenlijk niets meer van dat ik zwanger geweest ben op haaruitval na..



Amber: goeie tip van het badje!!



Hier duidelijk het 19 weken sprongetje sinds enkele dagen! Huilen, huilen, huilen. Hangerig en slecht slapen snachts.. deze nacht elk uur haar een tutje moeten gaan geven.. nog erger dan bij een newborn!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@apple niet echt duizelig soms wel een licht gevoel in m'n hoofd maar dat schreef ik aan de vermoeidheid toe. Ondanks dat de kleine goed slaapt word ik met regelmaat nog ieder uur wakker :(



@s17 ik ben wel tevreden over de babycook. We hebben een enkele maar met 2 kommen dus vanmiddag 2x achter elkaar aan gehad met een lading pompoen. Als ik er een zou hebben zou ik denk niet snel nog een dubbele kopen straks gaan ze toch meer met de pot mee eten.



@amber wat een goed idee van het badje! Dat gaat goed van pas komen als m'n man straks een week naar het buitenland moet.
Apple: ja, hier ook een paar keer heel duizelig geweest! Werd er wakker van. Met zweten/kalm voelen en een toeschietreflex erbij ... ik dacht ook dat het iets hormonaals is

Hoe gaat t nu?

Slapen: hier ook vaak de 75 min, vaak ook het dubbele. Vaak wordt hij wel wakker na drie kwartier maar dan speentje erin & muziekje aan en hij slaapt weer door. Wakkertijd is nog steeds max 1,5uur, dit laat hij ook duidelijk merken! Dus ja we leggen 'm vrij frequent op bed overdag. 's Nachts is hij terug naar 1x voeden, dat is fijn Hij slaapt vaak uit tot 8.30, we moesten 'm laatst echt wakker maken na 9 uur Haha. Prepuber gedrag



s17: begrijpelijk dat je dan wil vaccineren als je het zelf nog moet krijgen (zeker weten?) maar als het vaccin niet goed of lang genoeg werkt zou ik het toch niet doen... als je dochter het krijgt tijdens haar eigen evt zwangerschap is het echt erg gevaarlijk, zowel voor haarzelf als voor het kindje. Dit geldt zowel in het 2e trimester als verderop in de zwschap en rondom de geboorte. http://www.rivm.nl/Onderw ... terpokken_en_zwangerschap

Sowieso geen pretje om het op latere leeftijd nog te krijgen, mocht het vaccin zijn uitgewerkt. We hebben toch regelmatig mensen liggen bij ons op de intensive care.

Kun je jezelf niet laten vaccineren?



Redshoes: vervelend dat je nog slecht slaapt. Ik herken wel dat je nu lichter slaapt dan vroeger. En nog steeds moe bent ook al heb je een aardige nacht gehad.. dat heb ik dus wel. Komt toch door de onderbrekingen denk ik.



Hier de laatste metingen bij 19 weken gehad, hij is nu 9550 gram en 70cm. Binkie

Hij zit lekker op z'n eigen curve, ruim boven de PMax. Ze vinden t nu prima.

We doen nog geen oefenhapjes, ik wil dat pas met 6 maanden starten. Vlgs sommigen is dat beter voor de darmpjes. Voorlopig loopt de bv nog voorspoedig en is de reflux eindelijk onder controle. We hebben een supervrolijk lachebekje, zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Redshoes: 2de kom is mss een optie! Eens kijken of Avent deze verkoopt!!

Hoe verlopen de oefenhapjes nog?



Noortje: ik vraag het bij een volgend bezoek aan de ha of ze volwassene vaccineren!



Dochterlief ging vandaag voor het eerst samen met mij naar de crèche gaan wennen.. opzich relatief vlot verlopen maar onze dochter zit helemaal niet in hun ritme: eet normaal om 12u groentenpap nu moest ze om 11u terwijl ze normaal dan nog een dutje doet! Na 3 happen sliep onze kleine meid al in de eetstoel.



Alle kindjes noemen een van de medewerkers "mama". Vond ik helemaal niet leuk gezien we thuis ook de termen mama en papa gebruiken. Is het overdreven als ik bij de crèche aangeef dat m'n dochter enkel tegen mij mama zal zeggen? Ik wil niet belachelijk overkomen maar ik merk wel dat ik het echt niet fijn zal vinden als dochter mama tegen iemand anders zegt.
What's meant to be will always find its way. ❤️
Heel raar vind ik dat. Gebruiken die andere kindjes thuis dan een ander woord voor hun moeder? Er is maar één mama hoor, ik vind t niet gek als je dat aangeeft
Voel me nog steeds zooo moe. Er is niet tegenop te rusten. En altijd honger. Maar ook duizelig en met vlagen misselijk. Nee ik ben niet weer zwanger zoals de HA vroeg (geen haar op m'n hoofd voorlopig!)

Moet even zeuren, sorry hoor

Al 5 maanden geen één nacht doorgeslapen. Ik ben best wel jaloers op mensen met kindjes die dat heel snel doen.. mag ik dat zeggen? En lijkt het maar zo of zijn het meestal flesgevoede kindjes die dat snel doen?

Nu ook nog de verbouwing onder ons, het is zo'n hels lawaai dat we echt niet thuis kunnen zijn overdag, kind doet dan geen oog dicht ... bah. Ik heb even een dipje hoor.
Nou zul je net zien.. slaapt ie opeens voor het eerst ooit 7 uur zonder te drinken ... dus van 00.30 tot 7.30... heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de snelle reactie Noortje! Ik wou niet als overdreven moeilijke moeder overkomen.. gezien echt alle kindjes het daar zeggen.

Maar ik denk idd dat na alles wat we voor onze schatjes doen er maar 1tje de titel mama waard is!



Je klachten klonken idd zoals zwangerschapssymptomen!

Fantastisch dat je 7u hebt kunnen slapen!!!!!!

Maar ik denk idd bat flesvoeding kindjes sneller doorslapen. Bv zou sneller verteren.

Voel je je al wat beter nu je wat beter hebt geslapen?

Mss moest je wat vroeger komen "zeuren" had je sneller eens beter kunnen slapen!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat balen van je klachten (&nachten) Noortje!

Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit

Denk idd dat over het algemeen fv kindjes sneller doorslapen. Al moet ik zeggen dat het bij mijn kinderen niks uitmaakte.

Ik heb/had er 2 met fv & 2 met bv en qua doorslapen maakt dat tot nu toe nog niks uit.



s17, ik zou het ook erg raar vinden als er aangemoedigd wordt om mama tegen iemand anders te zeggen.

Zou ik ook wel wat van zeggen idd!



Eergister naar het cb geweest. Weer helemaal goedgekeurd!

Derde vaccinatie gehad en ze is nu bij 15 weken 59 cm & 5600 gram!



Hebben jullie kindjes nog veel last van krampjes? Bij vlagen heeft ze hier nog heel veel last. Heel sneu....
Alle reacties Link kopieren
Overigens wordt er hier dus ook nog niet doorgeslapen Noortje
Alle reacties Link kopieren
@S17 ik zou het ook niet leuk vinden als mn kleintje op het KDV mama gaat zeggen tegen de leidsters. Hier zeggen ze juffie en gebruiken ze gewoon de voornaam van de leidsters. Vind het heel raar om de leidsters mama te noemen.



@Noortje wat fijn dat de kleine een nachtje wat langer heeft geslapen! Hopelijk zet het door! Hoewel die van ons goed doorslaapt over het algemeen en deels fv krijgt is de laatste fles die ze krijgt altijd bv haha. Nu zal ze meer fv gaan krijgen omdat ik aan het afbouwen ben qua borstvoeding (het bloed liep de kolf in en toen was ik er wel klaar mee).

Ik denk dat het per kindje gewoon heel verschillend is en dat voeding misschien iets bijdraagt maar dat het vooral het kindje zelf is. Mn neefje van 7 maanden slaapt sinds kort door maar is ook heel groot dus heeft denk ik ook meer nodig gehad over langere tijd.

Zou de vermoeidheid en honger ook niet kunnen passen bij het geven van BV? Dat kost ook veel energie! Ik merk tenminste dat ik na het kolven vaak erg moe ben en ook honger krijg. Nu ik aan het afbouwen ben merk ik ook wel dat ik meer energie krijg (hoewel het wennen aan werken ook weer veel energie kost). Hopelijk wordt het tzt minder want vermoeidheid kan zo naar zijn!



@ Ernie wat fijn dat ze helemaal is goedgekeurd he ;) voelt toch altijd weer goed ook al weet je wel dat het gewoon goed gaat.

De krampjes vallen hier erg mee maar ze heeft er sowieso weinig last van gehad denk ik. Gisteren even maar toen had ze ook voor het eerst 5 happen broccoli op. En smerig dat ze het vindt haha. Echt even oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Ernie: hoe deed ze het met de spuitjes? Geen last van gehad?

Zalig die bevestiging datze het goed doen he!



Hier geen last van krampjes. Geef je nog bv? Heeft het mss te maken met wat je zelf eet? Zielig als ze ergens last van hebben!



Onze meid slaapt ook niet door.. vannacht 10(!!) keer moeten opstaan om haar een tutje te geven. Voeding snachts is maar heel af en toe..



Broccoli is hier ook geen succes. Ze lust heel veel witlof, pastinaak, rode biet, ... maar broccoli is niet haar ding! Moeten we ook nog wat op oefenen!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend meiden dat de kindjes nog niet willen. Ik was gezegend met een goede slaper maar nu heeft ze bedacht dat ze best iedere 2u wakker kan worden en dan ligt ze klaar wakker in dr bedje te lachen. Gelukkig helpt een speentje geven wel. Maar de vermoeidheid is wat minder. En dan is het nog niets in vergelijking met jullie.



Ik ga de broccoli over een paar weken maar weer proberen. Vanavond staat zoete aardappel op het menu en daarna wil ik de pastinaak en de worteltjes gaan doen. Rode biet is ook nog wel een goede! Al denk ik dat ik dr dan alleen in een luier moet gaan voeden met al die vlekken die het geeft haha
s17 10 x ??! Da's ook niet te doen?! Jammer is dat, zo'n speentje werkt zo goed maar soms iets té goed Hier slaapt hij gelukkig zonder, wel om mee in slaap te vallen maar hij gooit 'm zelf uit. Ik ben wel blij dat hij nu een speen pakt want eerst hoefde hij het nooit. Toch wel fijn om 'm rustig mee te krijgen.



Vannacht weer om 0.00 gedronken en toen om 5 uur weer wakker, eerst met speen geprobeerd ipv drinken en dat werkte Het was weer stil tot 7u.



Er wordt nu keihard geboord en gedrild onder ons, alles wordt gestript maar kleine slaapt er momenteel doorheen. Zometeen gaan we hier snel weer weg. Kan gelukkig overdag op een paar plekken terecht met 'm, o.a. huis van een vriendin in de buurt.



Ernie: ook fijn om te horen dat het niet alles uitmaakt. Soms lijkt t bijna alsof fv beter is, als ik de verhalen hoor. Ik hoorde wel eens zeggen dat bv voor luie moeders is, nou misschien uiteindelijk als alles helemaal goed loopt.. maar ik ben het toch niet eens met deze uitspraak Zeker in combi met werken. Maar ik zal wel trots zijn als ik binnenkort de 6 maanden volledig bv heb bereikt!

Dan duurt afbouwen ook nog een poos natuurlijk.

Gefeliciteerd met weer een goede checkup!

Hier nog steeds reflux en veel boeren. Krampjes gelukkig bijna nooit meer. We hebben genoeg ellende gehad om nog even te willen wachten met verdere vaste voeding enzo. Maar de tijd vliegt!



Redshoes: ook niet fijn elke 2 uur wakker, ook al is het vrolijk .. maar het zal even een (korte!) fase zijn hoop ik. Fijn dat jullie dame zo goed slaapt! En ik denk idd dat het ook met de bv te maken heeft. Voel me meestal echt moe na het voeden. Die enorme honger komt er zeker van.

Wat knap dat je nog kolft. Pff ik heb dat een paar weken fulltime gedaan maar zat dan toch zo lang aan dat apparaat...

Bloed erin? Heb je zo erge kloven? Bah. Groot gelijk dat je gaat afbouwen!



Zitten jullie kindjes al in een kinderstoel? Wij gaan dit weekend een stokke kopen Alleen bedoeld voor een paar minuutjes voorlopig, straks met de eerste hapjes. Hoe doen jullie dat, in de wipper?
Alle reacties Link kopieren
Redshoes: oh nee! Je kan echt niet meer boos/lastig zijn omdat je uit bed moet als je dat lachje ziet.. maar je voelt het wel het onderbroken slapen.

Haha voor rode biet en andere kleurrijke papjes zit er hier eentje in haar romper!

Vandaag was het hier zoete aardappel met venkel. Venkel zou goed zijn voor krampjes en daar zou ze gisteren in de crèche erg last van gehad hebben..



Noortje: het is voor mij echt vermoeiend het vele opstaan.. het duurt nooit lang: speentje erin dekentje goed leggen en haar knuffeltje dichter leggen. Volgende week begin ik met werken ik hoop dat ik die combinatie kan volhouden!

Dochter wil ze ook enkel om in te slapen valt er nadien uit.. maar ze wordt dus vaak wakker en wil dan terug haar speen om in te slapen.. Achja ik denk altijd "het is maar een fase"



Gelukkig dat hij door het lawaai kan slapen! En dat je op enkele plekken terecht kan.. anders konden het lange dagen met een lastige baby worden..



Bv voor luie moeders!? Oh nee.. zo heb ik het helemaal niet ervaren! Ik vond het fantastisch maar ook verschrikkelijk zwaar.. en was enorm blij met de overstap naar fv. Al hoop ik wel dat het bij een eventuele volgende baby vlotter mag verlopen!

Ja mag nu al heel erg trots zijn!!

Kan vaste voeding niet helpen bij reflux?



Eetstoel: ik heb de stokke steps! Erg tevreden over maar ik gebruik nog de wipper die erop kan als newbornseat.



Onze dochter heeft al 2 dagen met momenten een rood kaakje dat warm aanvoelt. Ik las dat dit kan komen door tandjes. Ze bijt ook wel af en toe op m'n vinger. Maar ik zie en voel nog niets. Denken jullie ook tandjes of kan er nog een andere reden zijn? Hebben jullie dit al gemerkt bij jullie baby's?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
haha nee boos zijn lukt sowieso al niet en al helemaal niet als ze zo lief lacht. Ach het speentje geven en ze was weer 3 kwartier stil. Het is zoals het is. Kan het moeilijk veranderen. Vannacht heeft ze wel weer een goede nacht gemaakt van 19.30 tot 6.30. En daarnet heeft ze ook gewoon van 10.15 tot 12.15 geslapen, dat doet ze zelden overdag maar de laatste tijd steeds vaker. Denk dat de langere slaapjes overdag eraan zitten te komen. Ik hoop het dan kun je niet iets lekkerder iets voor werk of in het huishouden doen.



Eetstoel: wij hebben ook de tripp trapp maar nu nog met de newbornset erop. Hierin zit ze vaak erbij aan tafel als we eten, erg gezellig. De volgende set hebben we al wel liggen (maar nog niet de verkleinkussentjes). Misschien binnenkort eens halen en kijken hoe dat gaat. Op zich zit ze nog prima in de newbornset maar zitten lukt haar steeds beter dus ik denk dat de volgende set ook wel zou moeten lukken.



BV: ja de kloven waren een hele poos weg, maar 12-13weken fulltime kolven heeft zijn tol geeist. Het afbouwen verloopt voorspoedig en ik zit nog maar op 1x kolven per dag. Zo kunnen mn borsten ook fijn herstellen. Het gaat wel hard achteruit en hoewel het fijn is dat het afbouwen goed gaat baal ik er stiekem ook wel van want ik had haar zo graag nog tot 6 maanden bv gegeven. Nu wordt het krap aan 5 maanden deels bv. Ook niet verkeerd maar ja gevoelsmatig en verstandelijk ligt het soms een beetje uit elkaar. haha.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, daar was ik ook weer even , drukke weken hier! Vorig weekend waren we een lang weekend naar Center Parks, erg leuk gehad met z'n 3en! Niks bijzonders gedaan, gewoon fijn tijd met ons gezinnetje bij elkaar. Het is wel een erg groot verschil met een weekendje weg hoe we het vroeger deden: Hotelletje, uitslapen, winkelen, lekker uit eten... Nu was het de hele dag sjouwen met de dame en savonds samen op de bank van het huisje. Dat is ons nieuwe leven nu , haha .



@Redshoes, kan me goed voorstellen dat je nu aan het afbouwen bent, op een gegeven moment is genoeg ook genoeg he? Maar ik herken je dubbele gevoel ook hoor, toen ik na 3 maanden ging afbouwen vond ik het ook raar om de zorgvuldig opgebouwde melkproductie zo snel 'om zeep te helpen'. Maar ik heb er nu helemaal vrede mee, kijk toch terug op een paar goede maar erg pittige bv maanden. Dus ik hoop dat het voor jou ook snel goed gaat voelen!



@s17: Jeej wat vermoeiend joh, 10x eruit! Arme jij, dat is echt pittig. Verdeel je de 'nachtdiensten' niet met je man? Wat betreft tandjes: ik verdenk L. ook al een poosje op het krijgen van tandjes (kwijlen, op dingen kauwen, rode wangen, warm) maar ik zie nog niks komen. Ben benieuwd..



@Noortje, hartstikke logisch hoor, dat je snakt naar een goede nacht slaap en rust (zonder verbouwende buren)! Heeft die ene goede nacht nog een vervolg gekregen?

Enne, bedoel je niet fv voor 'luie moeders', als we er dan toch een stempel op willen plakken? ;) Ik vond bv geven echt zwaar! Nu met de fles is veel relaxter, en ze slaapt idd ook langer (al komt ze meestal nog 2x per nacht).



@ernie, mooi dat je dametje weer was goedgekeurd! Krampjes is L. gelukkig eindelijk grotendeels vanaf, al zet ze het soms halverwege een fles nog op een brullen. Vaak lijkt er dan poep 'dwars' te zitten, die er niet uit wil. Zielig he, als ze zo'n pijn hebben?



Kinderstoel: ja die willen wij ook gaan kopen! We denken ook aan een triptrap. Lijkt me erg gezellig als ze bij ons aan tafel kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven