Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie kdv

25-04-2017 17:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik zag vandaag een leuke vacature langskomen voor op een KDV.

Ik loop een beetje vast met mijn sollicitatiebrief.



Ze zijn op zoek naar een lieve pedagogisch medewerkster die graag in een enthousiast team werkt. Je kan makkelijk praten en overleggen en je bent enthousiast.



Ik heb het volgende:



Vol enthousiasme las ik op de website Indeed de vacature voor een pedagogisch medewerker voor de dreumesgroep.



Na het afronden van de mbo niveau 4 opleiding Onderwijsasstente ben ik als pedagogisch medewerker aan de slag gegaan bij ****, hier werkte ik als invalkracht voor de BSO, PSZ en TSO. Ik kan met alle groepen goed werken maar mijn hart ligt toch bij de kleintjes. Het lijkt mij dan ook erg leuk om te gaan werken met de leeftijdsgroep 1,5 tot 2,5 jaar. Ik vind het heerlijk om met kinderen bezig te zijn, met ze te spelen, knuffelen, gek doen en lachen. Dat geeft mij een goed gevoel en maakt mij erg blij.



Daarnaast vind ik het belangrijk en erg leuk om kinderen te begeleiden in hun ontwikkeling. Ik geef kinderen een vertrouwd gevoel en stimuleer ze, zodat ze op een fijne en leuke manier kunnen oefenen om te leren en te groeien. Je krijgt veel liefde van ze terug door een glimlach, een knuffel of van een peuter/kleuter die tegen je zegt dat ze je lief vind. Door die kleine dingen maakt het werken in de kinderopvang zo leuk.



Waar moet ik nog opletten? Wat zou ik er nog bij kunnen zetten? Ik ben nog niet klaar met mijn brief maar tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook bij vermelden hoe je samen werkt met collega's , omgaat met kritiek en feedback en of je kunt signaleren en rapporteren. Contacten aangaan en onderhouden met ouders is ook een belangrijk punt om te vermelden.
Die laatste alinea loopt niet lekker. Je begint met "dit en dat geef ik de kinderen" waarna je plots omslaat naar "je krijgt zus en zo van ze terug". Dat zijn twee aparte onderwerpen, die niet achter elkaar geplakt horen.

Je kunt hier scheiding in aanbrengen door het onderwerp echt te benoemen:



"Wat ik belangrijk vind in mijn werk is: dit en dat".



"Waar ik mijn voldoening uithaal is zus en zo".
quote:Ana_Isabel_ schreef op 25 april 2017 @ 17:39:

Ik zou er ook bij vermelden hoe je samen werkt met collega's , omgaat met kritiek en feedback en of je kunt signaleren en rapporteren. Contacten aangaan en onderhouden met ouders is ook een belangrijk punt om te vermelden.



En wat je bij wil dragen/ waar je naar toe wil. Bijvoorbeeld:



"ik wil bijdragen aan een prettig omgeving waarin kinderen veilig zijn en gestimuleerd worden zelf dingen te ontdekken"(ik noem maar wat)



"ik hoop nog meer te leren en zou op termijn wel cursussen/ opleidingen/ whatever willen volgen om zodoende nog beter in mijn vak te worden"
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 25 april 2017 @ 17:43:

[...]





En wat je bij wil dragen/ waar je naar toe wil. Bijvoorbeeld:



"ik wil bijdragen aan een prettig omgeving waarin kinderen veilig zijn en gestimuleerd worden zelf dingen te ontdekken"(ik noem maar wat)



"ik hoop nog meer te leren en zou op termijn wel cursussen/ opleidingen/ whatever willen volgen om zodoende nog beter in mijn vak te worden"Bedankt voor je goeie tips!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het in elk geval een enthousiaste brief, je laat zien gemotiveerd te zijn.

Wel zou ik nog nog wat meer vertellen over wat jij kunt bieden, waar je goed in bent, hoe je werkt in een team etc. Geef ook wat voorbeelden.
graag gedaan! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 25 april 2017 @ 17:44:

Ik vind het in elk geval een enthousiaste brief, je laat zien gemotiveerd te zijn.

Wel zou ik nog nog wat meer vertellen over wat jij kunt bieden, waar je goed in bent, hoe je werkt in een team etc. Geef ook wat voorbeelden.Dankjewel voor je reactie!
Je krijgt veel liefde van ze terug door een glimlach, een knuffel of van een peuter/kleuter die tegen je zegt dat ze je lief vind.



Hier moet nog een t achter
Alle reacties Link kopieren
''Je krijgt veel liefde van ze terug door een glimlach, een knuffel of van een peuter/kleuter die tegen je zegt dat ze je lief vindt.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 25 april 2017 @ 17:49:

Je krijgt veel liefde van ze terug door een glimlach, een knuffel of van een peuter/kleuter die tegen je zegt dat ze je lief vind.



Hier moet nog een t achter Oeps....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet perse aangeven dat je gaat voor 1,5-2,5..straks hebben ze ook iemand nodig op de babygroep.. Dan gooi je je eigen glazen in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Each schreef op 25 april 2017 @ 18:09:

Ik zou niet perse aangeven dat je gaat voor 1,5-2,5..straks hebben ze ook iemand nodig op de babygroep.. Dan gooi je je eigen glazen in.Ze zoeken iemand voor de dreumesgroep (1,5 2,5 jaar) dit hebben ze ook zo in de brief gezet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je de brief zo gekopieerd en hier geplakt hebt. Maar je mist nog een "i" in onderwijsassistente
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
quote:aardblei schreef op 25 april 2017 @ 18:15:

Ik weet niet of je de brief zo gekopieerd en hier geplakt hebt. Maar je mist nog een "i" in onderwijsassistenteKlopt, had ik al aangepast. En ja heb het gekopieerd vanaf Word.
Alle reacties Link kopieren
quote:xFMA_ schreef op 25 april 2017 @ 18:12:

[...]





Ze zoeken iemand voor de dreumesgroep (1,5 2,5 jaar) dit hebben ze ook zo in de brief gezet.Each bedoelt dat wanneer ze je misschien niet aannemen voor deze doelgroep, het kan zijn dat ze nog iemand zoeken voor een andere doelgroep waar ze je wel geschikt voor vinden.
quote:xFMA_ schreef op 25 april 2017 @ 18:12:

[...]





Ze zoeken iemand voor de dreumesgroep (1,5 2,5 jaar) dit hebben ze ook zo in de brief gezet.Maar dan nog... ik zou mezelf als breed inzetbaar presenteren (als dit uiteraard ook zo is).
Door die kleine dingen maakt het werken in de kinderopvang zo leuk.



Deze zijn klopt niet.

Kan zijn: Die kleine dingen maken het werken in de ko zo leuk.

Of

Door die kleine dingen vind ik het werken in de ko zo leuk.



Verder goede brief! Misschien, wat anderen ook al zeiden, nog wat voorbeelden van dingen waarin je goed zegt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 25 april 2017 @ 18:18:

[...]





Each bedoelt dat wanneer ze je misschien niet aannemen voor deze doelgroep, het kan zijn dat ze nog iemand zoeken voor een andere doelgroep waar ze je wel geschikt voor vinden.Dat is waar!
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 25 april 2017 @ 18:19:

Door die kleine dingen maakt het werken in de kinderopvang zo leuk.



Deze zijn klopt niet.

Kan zijn: Die kleine dingen maken het werken in de ko zo leuk.

Of

Door die kleine dingen vind ik het werken in de ko zo leuk.Dankjewel, heb het aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een standaardbrief die je naar elke willekeurige kdv kan sturen en daarom niet goed.

Zou een alinea erin zetten waarom juist dit kdv.

Verder andere beginzin, vind deze zoooo standaard.
Alle reacties Link kopieren
Je mist de reden dat je deze brief schrijft: je solliciteert naar die functie! Het is gebruikelijk om dat te noemen na de beginzin. Iets als: Door middel van deze brief solliciteer ik naar deze functie.



Verder vind ik het enthousiasme er in ieder wel vanaf spatten, dat is goed! De tip over benoemen hoe je omgaat met collega's / ouders etc. is een goede; dat maakt de brief nog wat minder oppervlakkig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 25 april 2017 @ 18:29:

Ik vind dit een standaardbrief die je naar elke willekeurige kdv kan sturen en daarom niet goed.

Zou een alinea erin zetten waarom juist dit kdv.

Verder andere beginzin, vind deze zoooo standaard.Jammer.. Maar zal er inderdaad inzetten waarom ik bij dit kdv wil werken. Kun je misschien een voorbeeld geven over hoe ik mijn beginzin zou kunnen veranderen? Bedankt voor je commentaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Nienke- schreef op 25 april 2017 @ 18:58:

Je mist de reden dat je deze brief schrijft: je solliciteert naar die functie! Het is gebruikelijk om dat te noemen na de beginzin. Iets als: Door middel van deze brief solliciteer ik naar deze functie.



Verder vind ik het enthousiasme er in ieder wel vanaf spatten, dat is goed! De tip over benoemen hoe je omgaat met collega's / ouders etc. is een goede; dat maakt de brief nog wat minder oppervlakkig.



Klopt, dat heb ik er nog niet ingezet ,

Fijn om te horen en zal de tip over de omgang met collega's en ouders zeker benoemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven