Oogontsteking kind

24-04-2017 17:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 21 maanden heeft sinds zaterdag rode oogjes met troep eruit.

Ik ben een paar dagen weg met zoonlief en kom morgenavond weer thuis. Ik maak het nu een paar keer per dag schoon met afgekoeld gekookt water. Zoon is overigens ook verkouden dus daar zal het wel vandaan komen.

Iemand nog tips? En zouden jullie woensdag de huisarts bellen? Of misschien morgen al, ookal kan ik dan niet langs?

Sorry hoor voor al deze onzekerheid, vind het gewoon zo sneu die rode oogjes met plakzooi
quote:Griogeo schreef op 24 april 2017 @ 22:07:

[...]





Ben jij Addy?



Nee ken ik niet, sorry had even een melige bui.

Maar sterkte TO, ontstoken oogjes zijn echt heel naar
quote:Tinkeltje30 schreef op 24 april 2017 @ 22:06:

[...]





Ben ik met je eens. Ik kijk er vaak op omdat ik niet altijd weet wanneer ik de huisarts moet bellen voor mijn zoon. Ik bel meestal voor advies. Maar ik heb er wel een kanttekening bij.

Toen mijn zoon verkouden was, heb ik de site ook gebruikt. Snotogen was een van de symptomen van verkoudheid, dus ik maakte me er niet zo zorgen om. Toen ik later bij de huisarts zat, pakte hij de website er bij en hij begon over een oogontsteking en dat ik het schoonmaakadvies moest volgen. Doordat ik dacht dat ik goed geinformeerd was, zag ik het over het hoofd.



Uiteindelijk kan je natuurlijk altijd veel beter de huisarts even bellen of daar langs gaan. Beter een bel te veel dan te weinig zeg ik altijd. Zij kunnen natuurlijk veel beter een diagnose stellen en bedenken waar de oorzaak van het probleem echt ligt.



Maar voor de meest overduidelijke dingen is het erg handig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Griogeo schreef op 24 april 2017 @ 22:24:

[...]





Vrijdag moet hij trouwens weer naar het kdv. Moet ik die van tevoren al inlichten? Zou hij niet mogen komen??Bij mij mogen ze gewoon komen hoor. Vraag wel even of ze tussendoor zijn oogjes willen schoonmaken. Wel handig om na de dag kdv ff de knuffels en slaapzak te wassen die misschien daar achterblijven. Anders zit je volgende week weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kdv toen ook ingelicht, maar hij mocht wel gewoon komen.
Bij ons mogen ze ook komen. Ik vermoed dat het is omdat tegen de tijd dat het zichtbaar is het kwaad al geschiet is en ze iedereen toch al hebben aangestoken via snot en hoesten etc. Er hangt zo nu en dan een briefje met 'er heerst oogontsteking' meestal is mijn zoon dan ook wel de pineut.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm net de huisarts gebeld maar ivm vakantie zijn ze vandaag dicht. Alleen morgenochtend en vrijdag open. Voor spoed kan ik een vervangend huisarts bellen.

Nog ff gegoogled op babyshampoo (vanmorgen gelijk maar ff toegepast, korstjes gingen er wel makkelijk mee af) maar daar staat dat dat vooral bij oogLIDontsteking is.

Wachten tot morgen dan maar met bellen?
Nooit in me opgekomen er mee naar de huisarts te gaan. Het gaat vanzelf over en is niet ernstig!

Wat enorm helpt is de neus sprayen met zoutoplossing (otrivin baby). Wij deden dat 3 x per dag. Dat houdt de holtes open.

Ogen deppen met watje gekookt water en van de buitenkant van het oog naar binnen werken! Nooit van binnen naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij de huisarts geweest en toch een druppel meegekregen. 3 x per dag druppelen (is nog een hele uitdaging om dat in die oogjes te krijgen).

Bedankt voor alle reacties en het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven