Help! Onterecht jaloers en ik baal ervan

25-04-2017 15:27 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik ben jaloers en baal daarvan. Het is niet zo dat ik altijd jaloers ben in mijn relatie maar nu wel.

Mijn vriend gaat ongeveer 4 keer per week naar de sportschool. Dat vind ik prima, het kan goed samen met de zorg voor ons kindje en ik heb ook eigen activiteiten. Maar nou liet hij toen hij begon bij deze sportschool vallen dat hij erg tevreden is over de coaches. Een oudere man en een vrouw van zijn leeftijd. Ik ging kijken op de website van de sportschool omdat hij zo enthousiast was en zag daar dat die vrouwelijke coach dus echt knap is en sportief, helemaal het type waar mijn vriend op valt. Ik lief het toen maar gaan en trok me er niet zoveel van aan. Maar de laatste tijd vertelt hij wel eens over haar, komt hij telkens wel heel vrolijk terug na het sporten en is hij tegen ons best chagrijnig. Jaloezie is echt raar, want eigenlijk is er nog geen bewijs dat hij überhaupt haar leuk vind. Maar zei heeft alles wat ik niet heb. Een knap gezichtje, lang haar en ze is hartstikke slank en sportief. Bovendien heeft ze net als mijn vriend een passie voor sport. Ik heb een middelmatig gezicht, ben een paar kilo te zwaar (vooral na de bevalling), niet strak en kan niet echt sporten ivm een afwijking aan mijn heupen. Als ik mezelf vergelijk met haar voel ik me dik en lelijk en ik haal me van alles in het hoofd (dat hij haar leuk vind, opgewonden van haar wordt). Nou zaten we vorige week samen op de bank en zag ik dat hij een appje kreeg van iemand met dezelfde naam als zij. Ik vroeg wie dat was en hij liet het appje lezen. Er stond niets bijzonders in: zij was jarig geweest en hij feliciteerde haar (ze zitten ook in een groepsapp met een aantal mensen van de sportschool) en vroeg in datzelfde appje of er nog ruimte was in een groepsles. Niks spannends dus en hij deed er niet geheimzinnig over maar het zit me niet lekker. Ik voel me zo onzeker en ken mezelf niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 25 april 2017 @ 19:14:

Ik zou wat af gaan vallen. Kan nooit kwaad om iemand te laten zien dat je wat voor hem over hebt.



Niemand heeft ooit gezegd dat dat is wat hij überhaupt wil.

Ik ben zelf een afgetrainde sportfanaat en mij wordt met regelmaat gevraagd of ik 'niet zou willen aankomen' of 'ik mijn buik kan uitzetten tijdens de seks zodat ik dikker aanvoel' 'mijn push-up bh wil aanhouden tijdens seks want dan lijken mijn tetten dikker'. Want er zijn legio mannen die graag iets hebben om vast te houden. Of ze nu zelf totaal afgetraind zijn of niet.

Deze mannen en ik beginnen dan geen relatie omdat sporten mij blij maakt; en ik niet zelf onblij en dikker ga zitten zijn omdat een ander dat mooier vind. En een relatie werkt niet als de ander dan liever wat vollers heeft. Idem de ander kant op. Jezelf veranderen moet enkel omdat je dat zelf wilt; niet voor een ander. Dat hou je niet eens vol als dat niet bij je past en je het enkel voor een ander doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook jaloers aangelegd helaas, je hebt vaak alleen jezelf ermee. Jaloezie heeft vaak te maken met een laag zelfbeeld.
Ik zou daar al niet tegen kunnen dat hij gezellig zit te wezen met een knappe vrouw. Ik zou ook eens wat vaker meegaan,
niet perse om hem te controleren maar meer om jezelf gerust te stellen. Gaat hij gewoon alleen maar vriendschappelijk met haar om.
En om te laten zien dat jij zij meisje bent :) Sterkte ermee en probeer wat sterker te worden voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Dasa schreef:
31-05-2017 20:50

Ik zou daar al niet tegen kunnen dat hij gezellig zit te wezen met een knappe vrouw. Ik zou ook eens wat vaker meegaan,
niet perse om hem te controleren maar meer om jezelf gerust te stellen.

En om te laten zien dat jij zij meisje bent :)
Sta je dan ff voor lul, als je dat doet. En hij ook. :facepalm:
http://elitedaily.com/women/type-women- ... us/615512/
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
25-04-2017 16:55


Door deze ervaringen geloof ik er heilig in dat als ik jaloerse gevoelens zou hebben, er ook echt iets aan de hand is waar ik iets mee moet. geen idee of dat bij jou ook zo is. Praat erover zou ik zeggen.


Same!! Ik ben totaal niet jaloers of onzeker in een relatie maar de 2 keer dat ik dat wel was hadden ze dus wel gevoelens voor elkaar. 1 ex heeft nog maanden geroepen dat ik spoken zag en er echt niets was. Al snel Na het uitgaan gaf 1 zijn vrienden toe de vork in de steel zat.

Ik geloof sindsdien heilig in mijn intuïtie ik laat mij iig niet meer afschepen met dat ik spoken zie.
Alle reacties Link kopieren
Kwabbernoot schreef:
01-06-2017 02:55
Same!! Ik ben totaal niet jaloers of onzeker in een relatie maar de 2 keer dat ik dat wel was hadden ze dus wel gevoelens voor elkaar. 1 ex heeft nog maanden geroepen dat ik spoken zag en er echt niets was. Al snel Na het uitgaan gaf 1 zijn vrienden toe de vork in de steel zat.

Ik geloof sindsdien heilig in mijn intuïtie ik laat mij iig niet meer afschepen met dat ik spoken zie.
Exact!
Ook helemaal eens met Kastanjez.
Ik ben nooit jaloers en wantrouwig, dus als ik het idee krijg dat er iets niet helemaal in de haak is, dan vertrouw ik daarop.
Ik heb het pas 1 keer meegemaakt, en ik had het niet mis.
Het vervelende is dat je voor die tijd wel maanden aan jezelf zit te twijfelen.
En To, het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij vreemd gaat, of dat zelfs maar zou willen. Maar ik denk dat je reageert op iets simpels als de toon in zijn stem, of de blik in zijn ogen, als hij het over haar heeft.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Geelheer schreef:
01-06-2017 01:22
Sta je dan ff voor lul, als je dat doet. En hij ook. :facepalm:
Hoezo staan ze dan voor lul?? Als ik zie dat een andere man naar m'n meisje kijkt pak ik haar ook even vast om te laten zien dat ze van mij is.
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
01-06-2017 07:36
Hoezo staan ze dan voor lul?? Als ik zie dat een andere man naar m'n meisje kijkt pak ik haar ook even vast om te laten zien dat ze van mij is.
Dat is behoorlijk voor schut inderdaad. Ik zou jullie inwendig uitlachen, nogal triest en onzeker om het zo aan te pakken. Een beetje als Een kind dat zijn mammie vastpakt omdat het bang is. En dat is het dan ook, je laat zien dat je bang en onzeker bent.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
01-06-2017 08:26
Dat is behoorlijk voor schut inderdaad. Ik zou jullie inwendig uitlachen, nogal triest en onzeker om het zo aan te pakken. Een beetje als Een kind dat zijn mammie vastpakt omdat het bang is. En dat is het dan ook, je laat zien dat je bang en onzeker bent.
Lach maar, het werkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
01-06-2017 08:46
Lach maar, het werkt wel.
Nee hoor. Het haalt niks uit. Als iemand iets van plan was stoppen ze er niet mee omdat je onzeker komt doen.
Hij vindt haar wel een een lekker ding. Hij zal wel niet de enige zijn in zo'n sportschool. Hoeft verder niks te betekenen. Er zullen altijd mooiere vrouwen zijn, maar zolang hij er niks mee doet, soit.
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriend je OP lezen. #mijntip
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
01-06-2017 07:36
Hoezo staan ze dan voor lul?? Als ik zie dat een andere man naar m'n meisje kijkt pak ik haar ook even vast om te laten zien dat ze van mij is.
Wat een afknapper!

Er mag niemand naar "jouw" meisje kijken? Er kijken de hele dag mensen (en dus ook mannen) naar haar hoor, maak je maar geen illusies.
Alle reacties Link kopieren
Geelheer schreef:
01-06-2017 11:06
Wat een afknapper!

Er mag niemand naar "jouw" meisje kijken? Er kijken de hele dag mensen (en dus ook mannen) naar haar hoor, maak je maar geen illusies.
Kijken mag, versieren niet.
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
01-06-2017 11:09
Kijken mag, versieren niet.
Maar daar is in dit geval dan ook geen sprake van (afgaande op wat TO schrijft.)
Platy schreef:
01-06-2017 07:36
Hoezo staan ze dan voor lul?? Als ik zie dat een andere man naar m'n meisje kijkt pak ik haar ook even vast om te laten zien dat ze van mij is.
De onzekerheid druipter er vanaf.
Je vriendin is niet van jou. Ze is niet je eigendom. Ze heeft een relatie met je, dat is alles.
Arme vriendin. Ze wordt niet uit liefde vastgepakt, maar uit onzekerheid. Omdat haar vriend niet zeker is van de relatie.
Er zijn wellicht wel mannen die fantaseren over je vriendin? Wat doe je daaraan?
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
01-06-2017 07:36
Hoezo staan ze dan voor lul?? Als ik zie dat een andere man naar m'n meisje kijkt pak ik haar ook even vast om te laten zien dat ze van mij is.
Heb je zo weinig vertrouwen in je vriendin dat je denkt dat ze zal vreemdgaan als jij die andere vent niet wegjaagt?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
01-06-2017 11:35
De onzekerheid druipter er vanaf.
Je vriendin is niet van jou. Ze is niet je eigendom. Ze heeft een relatie met je, dat is alles.
Arme vriendin. Ze wordt niet uit liefde vastgepakt, maar uit onzekerheid. Omdat haar vriend niet zeker is van de relatie.
Er zijn wellicht wel mannen die fantaseren over je vriendin? Wat doe je daaraan?
Onzeker zijn is verboden ofzo? Zij vindt het geen probleem dat ik dat doe.
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
01-06-2017 12:14
Onzeker zijn is verboden ofzo? Zij vindt het geen probleem dat ik dat doe.
Tot ze zich realiseert dat "onzekerheid" eigenlijk gewoon betekent: "ik vertrouw jou niet".
Alle reacties Link kopieren
Snoekbaars schreef:
25-04-2017 22:11
quote:retrostar schreef op 25 april 2017 @ 19:14:

Ik zou wat af gaan vallen. Kan nooit kwaad om iemand te laten zien dat je wat voor hem over hebt.



Niemand heeft ooit gezegd dat dat is wat hij überhaupt wil.

Ik ben zelt een afgetrainde sportfanaat en mij wordt met regelmaat gevraagd of ik 'niet zou willen aankomen' of 'ik mijn buik kan uitzetten tijdens de seks zodat ik dikker aanvoel' 'mijn push-up bh wil aanhouden tijdens seks want dan lijken mijn tetten dikker'. Want er zijn legio mannen die graag iets hebben om vast te houden. Of ze nu zelf totaal afgetraind zijn of niet.
Wat een idioot moet je zijn om zoiets te zeggen :frusty: kan bijna niet geloven dat dit echt is gebeurt. Gelukkig ben je geen onzeker type!
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle reacties Link kopieren
Geelheer schreef:
01-06-2017 12:33
Tot ze zich realiseert dat "onzekerheid" eigenlijk gewoon betekent: "ik vertrouw jou niet".
Ik vertrouw haar wel.
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
01-06-2017 12:14
Onzeker zijn is verboden ofzo? Zij vindt het geen probleem dat ik dat doe.
Maak je niet druk, veel vrouwen vinden dit juist wel leuk hoor! Vind het niet echt onzekerheid trouwens maar meer een mannen competitie dingetje ofzo. Is gewoon natuurlijk gedrag :).

Toen mijn vriend jonger was kneep hij altijd heel hard als hij een andere man een hand gaf, soms kneep de ander terug en dan zaten ze elkaar echt met rode kop en zure glimlach een minuut aan te staren. Hilarisch vond ik dat :hihi:
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle reacties Link kopieren
Mamica schreef:
01-06-2017 12:45
Maak je niet druk, veel vrouwen vinden dit juist wel leuk hoor! Vind het niet echt onzekerheid trouwens maar meer een mannen competitie dingetje ofzo. Is gewoon natuurlijk gedrag :).

Toen mijn vriend jonger was kneep hij altijd heel hard als hij een andere man een hand gaf, soms kneep de ander terug en dan zaten ze elkaar echt met rode kop en zure glimlach een minuut aan te staren. Hilarisch vond ik dat :hihi:
Ik zie het ook wel bij anderen inderdaad, andersom doet zij het bij mij ook wel eens, vind ik ook geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
01-06-2017 12:42
Ik vertrouw haar wel.
Tuurlijk niet.. anders zou je het niet erg vinden dat andere mannen naar haar kijken en zou je haar niet komen claimen als jij vindt dat je even moet komen bewijzen dat zij "van jou" is.
Alle reacties Link kopieren
Geelheer schreef:
01-06-2017 12:54
Tuurlijk niet.. anders zou je het niet erg vinden dat andere mannen naar haar kijken en zou je haar niet komen claimen als jij vindt dat je even moet komen bewijzen dat zij "van jou" is.
Tja zij is een 10/10 terwijl ik een 7/10 ben. En er kijken ook vaak kerels naar haar, daar wordt ik een beetje onzeker door. Maar daar kunnen we wel mee leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven