Heb jij je kat al aan de lijn?

21-04-2017 14:36 104 berichten
https://www.rootsmagazine.nl/2017/04/21/huiskat/



"Huiskatten eten niet alleen kattenbrokjes, het zijn vleeseters en ze jagen graag. Op vogels bijvoorbeeld. Of kikkers. Welk effect al die poezenbeesten hebben op wilde dieren in de natuur, dat is uitgezocht door Anna Steen en Jasja Dekker. Zij komen met cijfers die je doen duizelen. Alleen al de huiskatten pakken 56 tot 96 miljoen prooien, zoals vogels en muizen. De verwilderde katten, die het zonder brokjes moeten stellen, pakken minimaal 144 miljoen en maximaal 720 miljoen prooien. Je vraagt je af hoe het kan dat mensen nog zoveel vogels tellen tijdens de Nationale Tuinvogeltelling."
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren hier moeten altijd enorm lachen om mijn kat. Het is er een met drie poten en een gigantische stem. Die kan niet over de schutting dus eens per dag gaat ze eruit aan de voorkant. Meestal horen we haar brullen als ze naar binnen wil en anders bellen een van de buren aan waarna ze luid miauwend naar binnen wandelt. Zodra mensen zich eraan gaan ergeren kijken we even hoe we het doen maar tot nu toe gaat het prima. Iedereen weet ook dat ze bij ons hoort. Onze andere kat gaat de tuin niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:oki07 schreef op 26 april 2017 @ 08:53:



Helpt koffieprut tegen poepen van katten op ongewenste plekken? Kun je dat ook in je plant doen?



Ja, katten vinden het kennelijk vreselijk om koffieprut aan hun pootjes te krijgen.

Het schijnt goed voor je planten in de tuin te zijn omdat het wormen aantrekt, die de grond vruchtbaar houden. Ik vermoed dat je het ook best in een potplant kan gooien, maar ik weet het niet zeker.

Helpen doet het absoluut om de katten eruit te houden.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat inderdaad om potplanten op m'n dakterras. Sommige worden af en toe belaagd door mijn katten, terwijl ik toch echt schone kattenbakken heb en ze niet buitensluit. Ik ga het eens proberen, eerst in 1 pot.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt heeft men allemaal een hond. Slechts een buur heeft een kat, een zwerver die ze als kitten gered heeft van het platteland. Hij was er slecht aan toe. Gelukkig blijft hij daar op het erf en komt hij niet hier. Hij zou het niet overleven. Maar echt iedereen in de straat hier heeft een hond. Katten staan hier niet hoog aangeschreven. 'Die maken alles kapot", zegt men.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven