Hulp nodig met ereader

24-04-2017 14:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al langere tijd een Kobo glo ereader. Nu heb ik via bol.com een abonnement genomen waarbij je voor 10 euro per maand boeken kunt lezen. Maar het lukt me niet om ze op mijn ereader te zetten! Ik snap er niets van. Heb het boek wel op mijn laptop staan. Heb alles nagezocht, maar ik zie niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Heb het al 20 x gesynchroniseerd, maar dat boek dat ik heb aangeschaft, komt niet in mijn bibliotheek te staan. Wie kan me helpen?
Alle reacties Link kopieren
Herkent je laptop de ereader? Daar heb ik gisteren mee geklooid.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het met een andere account gedownload?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik ook. Je moet je helemaal afmelden op je Ereader en daarna opnieuw aanmelden en synchroniseren. Dat hielp bij mij.



Het is inderdaad niet heel duidelijk en gebruiksvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oke. Ga ik dat doen, Okkervil.

Mijn laptop heeft ook inderdaad een probleem met mijn ereader, Janna-Sophie. Ook moeite met verbinden. Maar eigenlijk met elke laptop, volgens mij ligt het gewoon aan mijn ereader.



Maar ik ga als eerste maar eens helemaal afmelden en opnieuw beginnen. Gewoon naar fabrieksinstellingen dan?
Alle reacties Link kopieren
Bol.com en mijn Kobo e-reader gebruiken hetzelfde mailadres, nu geen problemen meer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je het gewoon kopieren van laptop naar ereader, als synchroniseren niet lukt.

Wat gebeurt er als je je ereader aan de laptop koppelt?

Als het goed is zie je na even wachten op je ereader dat er een verbinding is, dan kan je kiezen tussen alleen laden of connecten.

Dat laatste (connect) moet je kiezen.

Dan zie je de ereader ook op je laptop in de verkenner, en kan je je nieuwe boek(en) er naartoe kopieren.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook hetzelfde probleem, aanmelden op de Kobo met mijn Bol account loste hier het probleem op. Hij hoeft dus niet perse terug naar fabrieksinstellingen. Onder instellingen op de Kobo kun je je afmelden en dan weer aanmelden met je Bol account, keertje synchroniseren en als het goed is staan je boeken er dan wel op. De problemen met het niet connecten met de laptop kan liggen aan wat stof/rotzooi in je USB connector in de Kobo, deze kun je voorzichtig schoonmaken met een tandenstoker/prikkertje, niet te hardhandig doen aangezien je de connector daarmee kunt beschadigen!
Alle reacties Link kopieren
Oke. Ik ga dat afmelden maar eens proberen...

Laat straks weten of het is gelukt! :-)
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt!

Bedankt allemaal!
Kun je het e-book dan ook op je computer zetten? Dat zou wel handig zijn, want dan zou je het boek ook op een Sony e-reader kunnen zetten. Ik heb namelijk geen KOBO-account daar op.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Kalibre voor het overzetten van mijn boeken. Ik vind het een gebruiksvriendelijk programma.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook deze abbo nemen maar las ergens dat er toch een beperkte keuze is in boeken. Kun jij er misschien meer over vertellen zomerlousje?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op Bol gewoon bekijken welke boeken er allemaal beschikbaar zijn in het abbo, voor mij is er genoeg keuze maar ik lees alleen Engelse boeken dus ik weet niet wat het NL aanbod is. Hier vind je alle boeken die onder het abbo vallen: Bol-Kobo
Ik heb ook het abbo, vooral genomn dat ik voldoende boeken te lezen heb nu in de zomer. Maar ik lees ook engels dus misschien dat er dan wat meer keuze is.

Handige is trouwns dat je het abbo op meerdere apparaten kunt gebruiken. Man gebruikt het dus ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:kloon12 schreef op 25 april 2017 @ 18:18:

Je kunt op Bol gewoon bekijken welke boeken er allemaal beschikbaar zijn in het abbo, voor mij is er genoeg keuze maar ik lees alleen Engelse boeken dus ik weet niet wat het NL aanbod is. Hier vind je alle boeken die onder het abbo vallen: Bol-KoboThx kloon
Alle reacties Link kopieren
Ben inmiddels ook tijdje abbonee bij Kobo plus van Bol.com. Het aanbod is best veel en nog veel meer als je ook Engelstalig wilt lezen. Mijn leestempo ligt vrij hoog dus ik haal de 10 euro er wel uit. Bovendien browse ik regelmatig of er iets tussen zit wat ik anders nooit zo snel zou kopen maar toch leuk kan zijn.

Handige vind ik dat als je op de ereader zelf kijkt je ook in kobo plus kan zoeken. Wat gerichter op een schrijfer bv anders is het toch wat lastiger.



Overigens heb ik dat vastlopen bij mijn kobo eens per maand als ik hem te ver laat leeglopen. Dan even pin erin en doet hij weer precies wat ik wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven