Deels stoppen met borstvoeding, hoe aan te pakken?

26-04-2017 11:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Op dit moment geef ik volledig borstvoeding, al bijna 5 maanden. Op 17 juni heb ik een bruiloft. Ik wil dan van de voedingen overdag af zijn. En alleen de ochtend, avond en nachtvoedingen geven. Hoe pak ik dat aan? Hij drinkt op verzoek en iedere dag is weer anders. De ene keer komt hij vroeg of slaapt hij langer door. En zo verandert dit de rest van de dag. Dit kan zo op deze manier omdat ik momenteel niet werk.

Bedankt voor de tips!
Hier is een afbouwschema:

https://www.lalecheleague ... /artikel/271-afbouwschema
Alle reacties Link kopieren
Zo ie zo heeft la leche legue een Facebook groep waar je dit kunt vragen



Maar je zult de voedingen moeten vervangen. Krijgt hij al fruit of groente hapjes? Dan bv elke ochtend om half tien een hapje en dan laat hij zelf waarschijnlijk al een voeding zitten. Anders moet je fles voeding geven ipv borstvoeding en dan heel langzaam afbouwen dus eerst 1 fles per dag ipv een voeding na een week nog een fles.



Met vijf maanden heb je nog wel kans dat je productie keldert en voeden s avonds en s ochtends ook gaat stoppen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Schakel een lactatiekundige in. Heb ik echt veel baat bij gehad.
Alle reacties Link kopieren
Kolf je nu ook wel eens? Drinkt baby ook uit de fles?
Alle reacties Link kopieren
Eén voeding vervangen door een flesvoeding en een andere voeding vervangen door hapjes eten (niet beide tegelijkertijd). Als dat goed gaat de laatste voeding vervangen/weglaten.

je kindje zal zo'n 7 maanden zijn tijdens de bruiloft. dan kan je als volgt doen : 's ochtends : bv, tussendoortje : fruithapje, 's middags : wat eten (brood ofzo) + fles, 4-uurtje : fruithapje/koekje/wat drinken (of eventueel 2e fles), s'avonds : groenteprak + bv. 's nachts (eventueel) bv.

Zo krijgt hij toch genoeg binnen qua melk



Bij het afbouwen (als je de tijd ervoor hebt) is één voeding per week minder een fijn ritme (je zou dus met de fles flesvoeding tussen de middag kunnen beginnen bv.)



Ik heb dit ook zo gedaan bij 7 maanden (had geen zin meer om te kolven) en tot en met 12 maanden 's ochtends en 's avonds (en 's nachts) bv kunnen blijven geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven