Zwanger, Uitgerekend half tot eind november 2017

16-03-2017 11:05 1665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrolijke zomer :heart:
1ste kindje4 november
Feelice :heart:
1ste kindje12november
Ingie-ing :heart:
2de kindje13 november
Saike :heart:
1ste kindje16november
Juni86 :heart:
2de kindje17 november
Isayez :heart:
1ste kindje19november
SterreWaterman :heart:
1ste kindje19 november
Snugglebug :heart:
2de kindje19november
Ronnie :heart:
1ste kindje20 november
April89 :heart:
1ste kindje20november
Mellala :heart:
1ste kindje21 november
Dennen :heart:
1ste kindje22november
Deye :heart:
1ste kindje22 november
Aankleefsjaan :heart:
1ste kindje23 november
Eevie83 :heart:
2de kindje23 november
Elsa1985 :heart:
2de kindje23 november
Nordic :heart:
2de kindje24 november
Uitgerekendinnovember :heart:
2de kindje24 november
Unicorn32 :heart:
1ste kindje24 november
Mamel :heart:
1stee kindje25 november
Elcid79 :heart:
2de kindje26 november
Puknijmegen :heart:
2de kindje28 november
Lie :heart:
4de kindje28 november
Mommy29nov :heart:
1ste kindje29 november
Songforyourheart :heart:
1ste kindje29 november
Anirac :redrose: Elleanna :redrose: JBL :redrose: J508 :redrose: Canofcoke :redrose:
Hallo allemaal.
Hierbij wil ik een topic starten voor vrouwen die halverwege - eind november uitgerekend zijn.
Kunnen we het tenminste al aan elkaar kwijt. Hihi. Ons mooie kleine geheimpje.
Ikzelf denk 21 november uitgerekend te zijn van mijn 2de kindje.
Ik heb al een zoontje.
Was in september ook al zwanger wat helaas is uitgelopen op een miskraam.
Erg spannend allemaal die eerste weken.
Afgelopen woensdag een test gedaan en ja. Zwanger. Zo ontzettend leuk en bijzonder.
Wie schrijft er mee?!
anoniem_311139 wijzigde dit bericht op 22-07-2017 12:06
59.64% gewijzigd
Jullie zitten er misschien niet eens meer op te wachten maar wilde nog even afscheid nemen...

Vrijdag bij de gynaecoloog geweest en 's avonds gestart met een cytotec behandeling Een heftige avond/nacht maar gelukkig wel goed gegaan. Bloedverlies wordt al minder , dus hopelijk is mijn baarmoeder nu schoon.

Aankomende week nog een controle

Ik hoop snel weer zwanger te mogen zijn.

ik wens jullie veel geluk in jullie zwangerschap !

Liefs
Natuurlijk wel canofcoke!

Wat fijn dat het einde (lichamelijk gezien) in zicht is. Met goede moed op weg naar weer wat positieve berichten.

Sterkte met het verwerken!
Alle reacties Link kopieren
@canofcoke hoe voel je je verder?

Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat je snel weer zwanger mag zijn
Alle reacties Link kopieren
Ach @canofcoke, voel je alsjeblieft niet te veel hier. Natuurlijk mag je nog steeds je ei kwijt. Hoop dat het emotioneel gezien ook de goede kant op gaat. En ik hoop ook dat snel zwanger mag zijn!



@april en @songforyour heart, thanks. Altijd fijn om te zien ja. En het verschil met een vroege echo is zo groot! Wat is zo'n kleintje dan gegroeid.... Bizar, nu echt een mini mensje.



@Jet, waar ga je heen? Ik ga ook volgende week



@April, voor de uitslag en wat je daarmee doet maakt het niet veel uit wat je kiest... Wel is het zo dat als je verhoogd risico hebt een nipt nog betrouwbaarder is als je eerst de combinatietest hebt gedaan. Bovendien is bij een verhoogd risico de nipt vergoed wordt. Als je direct kiest voor nipt, kun je als opvolging alleen een vruchtwaterpunctie of vlokkentest kiezen. Dat zei ook de echoscopiste tegen mij. Ze keek er raar van op dat ik de combinatietest boven de nipt verkoos Dat maakt ze sinds 1 april niet veel mee hahaha



@kwaaltjes, hebben jullie ook zo'n hoofdpijn? Ik word gek. Gister met migraine op de bank. Ik heb nog nooit migraine gehad maar man man wat een ellende... En die vermoeidheid helpt er ook niet echt bij...
Alle reacties Link kopieren
@canofcake. Fijn dat je lichaam meewerkt. Hopelijk is je baarmoeder schoon en kun je weer proberen zwanger te worden.



Hier zijn zo'n beetje alle symptomen weg behalve de vermoeidheid, af en toe steken in de liezen/schaamstreek en soort van spierpijn in mijn buik (banden gok ik). Misselijkheid is.volledig weg. Wel nog steeds weinig eetlust, behalve soms hele rare dingen. Van de week in ene zin in snickerijs. Nu liggen er nog 2 in de vriezer :-).



Vrijdag eindelijk de eerste echo. Ben dan 9+3
Alle reacties Link kopieren
Canofcoke, wat lief dat je nog een berichtje stuurt. Ik wens je alle geluk in de toekomst!



Mellala wat heerlijk dat je weer een hartje hebt gehoord. Ik merk ook dat mijn drang naar bevestiging enorm toeneemt. Ondanks dat het een mooi kloppend hartje was bij 6+3, geen bloedverlies heb gehad en dat ik voldoende kwaaltjes heb. Ik loop stage binnen een psychologieinstelling en vandaag vertelde een cliënt over dat ze een mooie eerste echo had maar dat het bij de termijnecho toch fout zat. Zo'n verhaal kan ik dan maar moeilijk van me af zetten. Nog 2 weken tot de termijnecho...



Zijn er eigenlijk meer dames 'teruggezet' hier? Ik had zelf verwacht 4 dagen verder te zijn bij de vroege echo en zie dat *uiteraard* ook weer als een aangrijppunt voor zorgen. Ik was altijd al een controlfreak maar deze zwangerschap maakt het er niet makkelijker op! Hebben jullie tips/gedachten over hoe nuchter te blijven?
Alle reacties Link kopieren
Uitgerekendinnovember, het kan zo maar zijn dat die misselijkheid/overige kwaaltjes weer terugkomen hoor deze week! Zeker gezien je nog wel wat kwaaltjes heb zou ik er niet teveel over in zitten
Alle reacties Link kopieren
@canofcoke ik hoop ook voor je dat het heel snel weer raak mag zijn.



Ik zit nu op 10,5 week en ik heb sinds een paar dagen echt alweer mijn positiebroeken uit de kast gehaald!

Deze keer ontwikkeld die buik zich zoveel sneller dan bij de eerste!

Ik kan het al niet lang meer verbergen.

Nu gaat het nog met een wat wijdere blouse en een jasje.

Komend weekend gaan we het mijn familie vertellen. De week erop mijn schoonfamilie, en daarna mag iedereen het weten.

Dus het hoeft ook niet lang meer.



Wie nog meer al buik ontwikkeling?
Alle reacties Link kopieren
@canofcake, veel sterkte. Hopelijk is alles goed gegaan en mag je snel alsnog een kindje verwachten



@ positiebroeken / buikje.. ik wissel af.. gewone broeken en soms een positiebroek, maar die zakken nog erg af.. dus ben de hele tijd aan het ophijsen.. Meestal gewone broek en dan op de knoop een elastiekje, zodat die niet helemaal dicht hoeft.. Ik zie nog niks aan mijn buik..
Alle reacties Link kopieren
@canofcake, sterkte gewenst! Gelukkig lijkt de behandeling goed aan te slaan. Ik hoop heel erg dat je snel weer zwanger bent! Liefs!



Vandaag 11 weken en 2 dagen, begint op eens op te schieten. Zondag al 12 weken, voelt toch als een mijlpaal!



Ik kan (gelukkig) mijn eigen broeken nog gewoon aan. Alleen 's avonds zitten ze niet meer lekker, maar dan schiet ik lekker in een jogging of pyama broek...Elastiekje op de knoop is ook een goeie oplossing. Ik wil het dragen van positiekleding liever nog even uitstellen. In de zomer draag ik altijd veel jurkjes en rokjes, dus wil niet te veel uitgeven aan een broek. Overigens breep ik dat je gewoon je eigen maat moet nemen bij positiekleding. Geen ervaring mee, wellicht andere dames hier wel?



Vanmiddag ook bloed laten prikken voor de NIPT en het 'standaard' onderzoekje van de verloskundige. Hoop heel erg dat het snel gaat met de uitslag.



Ik heb zelf gelukkig juist minder hoofdpijn nu, terwijl ik een echte hoofdpijn klant ben, ook migraine. Erg naar als je dat nu krijgt! Ik mag mijn medicatie ook niet, dus echt fingers crossed dat ik 't niet krijg. Anders is het echt 3 dagen in het donker....bah moet er niet aan denken!



@songforyourheart, moeilijk is dat hè, die onzekerheid. Herken het wel een beetje, maar mij helpt het heel erg door niet te veel naar de verhalen te luisteren waar het verkeerd bij ging. Dat was een andere zwangerschap, dit ben jij en dit is jouw kindje. Volkomen uniek, en dus niet te vergelijken. Er gaat ook heel veel goed! Ik vertrouw altijd erg op mijn gevoel als het op mijn lijf aan komt (geleerd door de reuma en de migraine, ik heb inmiddels een aardige radar voor 'niet goed signaaltjes' van mijn lijf). Het voelt nu goed, en dus vertrouw ik daarop. Overigens was ik bij de vroege echo ook minder ver dan ik bij de termijnecho bleek te zijn. Zo vroeg is het moeilijk meten. 1 mm er naast en het scheelt al weer. Maak je daar maar geen zorgen om!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt in dubio over m'n kleding. Positiebroeken heb ik nu nog even voldoende (gewoon je eigen maat kopen hoor!), maar m'n buik is zo opgezet dat ik met fatsoen geen shirt, trui of jurkje meer aankan zonder dat het opvalt.. Wil het op m'n werk eigenlijk niet vertellen tot na de uitslag van de NIPT. Maar wat wijde shirts inslaan ofzo?



Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom de combinatie test als er ook de NIPT is die een veel betrouwbaardere uitslag geeft (minder kans op vals positief of negatief, afhankelijk van je leeftijd). Vervolg onderzoek 'moet' (niks moet natuurlijk) bij zowel comb. test als NIPT sowieso bij een slechte uitslag. Helaas is de wachttijd nu bij de NIPT wel wat lang doordat het onderzoek net gestart is.
Alle reacties Link kopieren
Stom, kon vanmiddag geen bloed laten afnemen voor de nipt. Het moet binnen 3dagen in het lab zijn (in mijn geval Maastricht) en door Koningsdag lukt dat net niet. Als ik perse wilde mocht het wel maar dan kans dat het opnieuw moet (=weer 175,- eurootjes aftikken). Nu kan het op zijn vroegst maandag, door 't weekend ook. Iets om rekening mee te houden wellicht!



Lie, verhalen over de wachttijd zijn heel wisselend. Een heeft het over een week, maar bij mijn VK wacht er ook al iemand 3 weken....
Oh, das goed om te weten Feelice! Dan ga ik in ieder geval niet volgende week bloedprikken. Ik zie er toch al zo tegenop dus ik ga absoluut geen 2x haha.
Alle reacties Link kopieren
@canofcake succes en sterkte. Hopelijk mag je snel in verwachting raken



Ik had gister mijn termijnecho. Wat een verschil met de 8 weken echo. Maar super mooi om alle details (ruggegraat, kaak, oogjes ed) al te zien. Kleintje was lekker aan het dansen in mijn buik dus ben heel blij. Kan de moeheid en misselijkheid nu beter verdragen met dat beeld in gedachten.



De uitgerekende datum is nu definitief gezet op 20 november



@Jet helaas verschillen we nu 3 dagen maar toch aardig gelijk haha. Veel plezier met je echo vandaag en alvast fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Oh hier ook al aan de positiekleding hoor. Heerlijk!

Ik heb een jeans, jurkje, legging en een soort van short/lange onderbroek voor onder jurkjes etc. Met lange pijpjes zegmaar. Heel fijn ding!

Ik kan mijn buik echt niet meer inhouden of verbergen, gelukkig weet iedereen het in mijn omgeving al.

Het is nog niet echt een mooi zwangerschapsbuikje, maar meer een buik na 'all you can eat spare-ribs' ofzo.



Dinsdag heb ik de termijnecho bij 11 weken en het NIPT consult. Ben heel benieuwd hoe lang we moeten wachten op die uitslag.
Hoi dames, wat wordt hier veel geschreven zeg! Ik lees wel mee maar was de laatste tijd te moe om te reageren. De vermoeidheid is toch wel echt toegslagen. Deze week heb ik vrij dus elke middag doe ik heerlijk een dutje op de bank.



@april fijn dat alles goed was met de termijnecho. Ik heb deze volgende week dus ben heel benieuwd.



Vandaag de intake gehad en ook al de nipt besproken. Ik moet daarvoor alleem nog wachten totdat ik elf weken ben om bloed af te laten nemen. Hartje luisteren doen ze in deze praktijk pas na de twaalf weken, dus @mellala, fijn dat jij wel die bevestiging nog een keer hebt gehad bij de intake.



@canofcake, nog veel sterkte gewenst en hopelijk heb je snel een goede zwangerschap!



@positiekleding, ik heb deze twee weken geleden gekocht en als ik niet hoef te werken dan draaf ik dit alvast. Het zit zoveel lekkerder dan mijn gewone kleding nu mijn buik zo uitsteekt door mijn darmen.



@uitgerekendinnovember, fijn dat je vrijdag je eerste echo hebt!
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post; vandaag de termijn echo om 1530. Erg spannend ! Wel zenuwachtig hoor!
Succes straks! Duim dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
@jet1993 Succes! Ik duim mee!



@Feelice lieve woorden dankje! Ga ik onthouden
Alle reacties Link kopieren
@jet nog 20 min! Hoop op een mooie echo!!

Ik mag over 2 dagen gelukkig voor de termijn echo
Alle reacties Link kopieren
Hee Allemaal,

Helemaal blij en gelukkig hier. Alles is goed! Alles gezond en ziet er goed uit. Doet alles prima zoals het hoort!

Ben twee dagen vooruit gezet dus dat is altijd mooi meegenomen. Ben vandaag precies 11 weken. Dus voor de tabel; uitgerekende datum nu 15 november.



Ben trouwens sinds deze week dood moe, rond 2100 uur Savonds echt moe ga dan het liefst naar bed. Misselijkheid is ook nog steeds aanwezig! Maar nu ik dit vanmiddag heb gezien maakt dat alles goed!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Wat fijn zeg!!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Jet! Geniet ervan:)
Gefeliciteerd Jet! Super goed nieuws!
Fijn jet! Geniet van dit mooie nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven