Werk & Studie alle pijlers

Hulp nodig met afstuderen

26-04-2017 12:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Momenteel zit ik in mijn afstudeerfase van de opleiding Small Business and Retailmanagement. Het afstudeerproces is tot nu toe een drama geweest. Ik heb verkeerde documenten aangeleverd gekregen waardoor ik álles opnieuw moet doen. Nu ook mijn enquêtes. Deze zijn opnieuw opgesteld maar ik heb respondenten nodig.



Heeft iemand een tip waar ik een enquête (online) kan verspreiden. Social media heb ik al geprobeerd.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Als het iets is dat gebruikt wordt binnen een bepaalde sector of er een bepaalde groep mensen van kan profiteren (en dus niet alleen jij en bijv .een bepaald bedrijf), misschien zou je dan een overkoepelend orgaan kunnen contacteren of de vragenlijst bijvoorbeeld toegevoegd kan worden aan een mailing die er wordt uitgestuurd. Met duidelijke uitleg waarom die personen er ook baat bij hebben + misschien ze mogelijkheid geven om op te hoogte te worden gehouden van de eindresultaten oid. Of zeer specifieke fora contacteren en dan eerst de mensen erachter of je die vragenlijst mag posten? Verder zou je misschien wel ergens een blog / goed artikel kunnen schrijven met link naar je vragenlijst?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om mensen vanuit je opleiding de enquête te sturen of bedrijven waar je eerder hebt gewerkt of stagegelopen?
Alle reacties Link kopieren
En wat is dan je populatie en steekproef? Dwz welke doelgroep wil je bevragen voor je scriptie? En hoe zou je die het beste kunnen bereiken? Deze vragen zul je moeten beantwoorden voor jezelf.
anoniem_9373 wijzigde dit bericht op 26-04-2017 12:31
Reden: Iets vergeten...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. De populatie etc. heb ik allemaal onderzocht en beschreven. Het vinden van de juiste mensen is alleen lastiger. Ik ben nog op zoek naar 40 respondenten, dit lijkt niet veel maar blijkt toch moeilijk. Ik ben op zoek naar respondenten uit de volgende winkelcategorieën:

? Winkels in bloemen, planten, zaden, tuinbenodigdheden, huisdieren en dierbenodigdheden;

? Winkels in drogisterij-, medische en orthopedische artikelen

? Winkels in juweliersartikelen en uurwerken

? Winkels in parfums en cosmetica

? Textielsupermarkten



De 'eisen' aan een respondent zijn:

? De respondenten dienen minimaal 18 jaar oud te zijn;

? De respondenten dienen werkzaam te zijn in één van de winkelcategorieën;

? Het bedrijf waarin zij werkzaam zijn heeft minimaal 1 en niet meer dan 50 FTE in dienst.



Ik heb al meerdere fora gevraagd maar omdat om onderzoek draait mag ik geen links plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Via een werkgeversorganisatie? Of de vakbonden?
Alle reacties Link kopieren
Heel ouderwets, gewoon langsgaan bij winkels? Bij voorkeur op een rustig tijdstip en dan gewoon een papier enquete laten invullen.
Alle reacties Link kopieren
Wat nimbus zegt, een paar middagjes met de ov op pad en gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn heel specifieke groepen die ook nog eens nagenoeg allemaal een website hebben.



Het moet toch mogelijk zijn om een stelletje mailadressen van die websites af te halen en een direct mail te sturen ? Kan in sommige gevallen zelfs gepersonaliseerd worden.

Geef wel duidelijk aan dat hun specifieke werksector is waar de vragen om draaien.



Je kunt bovendien aangeven dat meerdere werknemers de enquête in mogen vullen.
Niet geschoten is altijd mis
Ik zou er ook langsgaan. Wel op een rustig moment, anders krijg je sowieso nee te horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je verder komt met de tips zoals hierboven gegeven.



Verder geen constructieve bijdrage, maar wel verfrissend dat de huisregels goed gelezen zijn;)...
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik inderdaad fysiek langsgaan. Desnoods met een papieren lijst dat je het later nog digitaal kan invullen? Genoeg van dit soort winkels en bedrijven in een stad. Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Lokale ondernemersverengiging contacteren?
Is het een lange enquete?

Ik zou ook langsgaan, als je het netjes uitlegt en op een niet te druk moment langs gaat zijn mensen vaak heel bereid om te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Ik kan jullie antwoorden erg waarderen. De enquête duurt maximaal 2 minuten dus dit moet het probleem niet zijn.



Ik ga toch maar op pad, ik wilde het graag online houden maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven