Uitgerekend begin oktober 2017

28-01-2017 12:12 1790 berichten
Dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin oktober 2017
Schrijf gezellig mee!

Gebruikersnaam: Oktober2017
Wachtwoord: Uitgerekend
Naam Leeftijd (v/m) # Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Mariel1986 31/31 1e 30 september Meisje! :heart: Bevallen op ... september! :love:
Theeleut88 28/31 1e 30 september Jongen! :heart: Bevallen op ... september! :love:
89Marloes 27/28 2e 13 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 13 september! :love:
PSVgirl 29/33 1e 15 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 19 september! :love:
BelgischMeisje 27/29 1e 12 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 23 september! :love:
Yastra 32/27 2e 8 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 25 september! :love:
Stefaniee 28/29 1e 3 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 28 september! :love:
Enorah 28/27 1e 7 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 2 oktober! :love:
Baggal 33/50+ 1e 9 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 3 oktober! :love:
Merl 28/30 1e 1 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 4 oktober! :love:
00suus00 28/34 1e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 5 oktober! :love:
Ingelke_Kepringelke 30/35 2e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 16 oktober! :love:
ennasje91 25/28 2e 19 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 18 oktober! :love:
Piena01 30/36 2e 2 oktober Verrassing :heart: :duckie:
Zwaan28 28/28 1e 5 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Pantoffeldiertje 36/39 1e 5 oktober Meisje! :heart: :duckie:
English.breakfast 28/30 1e 6 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Belle11 28/27 1e 12 oktober Jongen! :heart: :duckie:
LynLyn 31/33 2e 18 oktober Meisje! :heart: :duckie:
:redrose: Litano, Dorien_85, Aankleefsjaan, Mini-m & Innerpeace :hug:


LienKo, Car33, Aapje2015, HappyJoyJoy, Flower253 & Bloempje100 - jullie zijn zo stil, we hebben jullie uit de tabel gehaald. Als jullie toch nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf er gewoon weer inzetten!
anoniem_328227 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 11:40
74.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De 20-weken echo's komen er langzaam aan voor de meeste.. Pfff ben daar nu al gespannen voor!



Pantoffel welkom, leuk dat je meeschrijft. Ik heb ook even moeten wachten ivm psychische problemen. Fijn dat je uitslagen goed waren! Spannend hè dat wachten op een uitslag..



Mariel MP verbod is al zwaar genoeg... Niet ook nog een Hema verbod!! ben heel benieuwd hoe het maandag gaat met je acupunctuur. Heeft je vader al akkoord gegeven voor je nieuwe wagen?



Belle zo herkenbaar! In m'n gedachte heb ik al 100 keer de meubels in verschillende kleuren geschilderd. Vanmiddag eens beginnen met een kastje (al mag ik eigenlijk niks doen vandaag..) Spannend morgen! Heb je een voorgevoel?



Baggal oh het is der zó mega gegund!! Vind het zo lastig om te zien dat ze het zo graag wil en zo'n ge-wel-di-ge moeder zou zijn en dan zoveel pech al ruim 2,5 jaar! Hopelijk vrijdag goed nieuws voor een terugplaatsing en een paar eskimo's.
Alle reacties Link kopieren
Theeleut; hahahaha! Sorry maar een MP verbod, dat zet niet heel veel zoden aan de dijk he ghehehe



Ik heb Baby-Dump gisteravond gemaild met dat ze mijn vorige (annulerings-) mail als niet verzonden konden beschouwen, met dank aan de hormonen haha ze zullen wel gedacht hebben! Daarbij heb ik de bezorging van de bestelling 2 weken naar voren laten plaatsen (week 30 ipv 32 hihi) en meteen een kinderstoeltje bij besteld (de Maxi Cosi Pebble Plus). Ik had m'n moeder laten weten dat ik 50% betaal maar warempel belde mijn vader mijn moeder nog in de avond. Hij was het simpelweg.. vergeten! Mannen.. en hij snapt niet waarom het allemaal "al zo vroeg moet".. wederom.. mannen! zelfs mijn eigen vriend zegt dat soort dingen niet! Haha

Edit: ik lees dat ik in herhaling val, excuse me hihi
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad weer veel bij geschreven dames! Ik ben maandag naar de vk geweest voor mijn eerste reguliere check. Hartje geluisterd en klonk super, baarmoeder ook helemaal op de juiste plek dus dat stelt allemaal weer mooi gerust. Verder voel ik me echt OP en TOP nu weer in het tweede trimester. Alle kwalen waar ik last van had zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Energie is ook weer terug.



Vrijdag om 18.10 de geslachtsecho, errrrrrug spannend en ik ga het natuurlijk delen op het forum.



Merl oh hoop zo voor je dat je nu eindelijk eens die uitslag krijgt! En wat Pantoffeldiertje zegt je kunt altijd even met het ziekenhuis bellen en peilen of ze al iets meer kunnen zeggen over de verwachte uitslagdatum.



Ik houd alle opties open wat betreft kinderwagens, heb geen voorkeur. Ga me er later rustig in verdiepen. Bij mijn eerste had ik de Bugaboo Cameleon 2 (tweedehands en met de verhuizing weggedaan). Ik zou nu toch liever voor een Joolz of Stokke gaan omdat ik die qua design mooier vind.



Ik merk wel dat mijn stuitje al wat zwakker wordt, bij mijn eerste zwangerschap heb ik fysio gehad hiervoor. Sommige bewegingen doen erg pijn, zou toch niet zijn dat die bekkeninstabiliteit nu al begint.. Toen begon met week 19 al de ellende. Uit een lighouding op mijn rug kwam ik amper meer. Ik ga dus even achter zo'n speciaal kussen aan om stuitje wat te ontlasten en verder moet ik ook wat meer bewegen denk.



mariel niet leuk die hoofdpijn!!! Sterkte ermee, het is echt een enorme belemmering lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
@allemaal bedankt voor jullie warme welkom! Ik heb tot nu toe eigenlijk een vrij makkelijke zwangerschap gehad. Geen fysieke klachten op wat vermoeidheid na.



@Mariel ik heb idd nog geen geslachtsecho gehad, we wachten op de 20 weken echo daarvoor. Ik ben erg benieuwd! Hij staat ook 15 mei gepland dus nog minder dan 3 weekjes wachten.

Ik kreeg gister van mijn vriend al op mijn kop omdat ik weer kleertjes had gekocht, een HEMAverbod is hier ook wel op zijn plaats. MP moet ik nog een beetje ontdekken dat scheelt.



@Baggal er was idd een verhoogd risico voor het Downsyndroom uit de combinatietest gekomen. Echo was prima maar een hormoon in mijn bloed was verhoogd. Kon vanalles betekenen waaronder dus een kindje met het syndroom van Down. Gelukkig bleek dat dus niet zo te zijn na de NIPT.

In Nl krijg je het geslacht niet te horen bij de NIPTTEST,dus nog even geduld hier.



@theeleut het wachten op de uitslag was slopend. Heb er echt erg moeilijke momenten in gehad. Gelukkig kreeg ik veel steun van mijn omgeving. De hormonen van de zwangerschap doen mij gelukkig goed, was bang om net als vroeger flink uit balans te raken. (Geschiedenis van zware depressies en eetstoornis). Maar nu de uitslag binnen is kan ik echt mijn roze wolk op!



Groetjes Pantoffeldiertje77 (Kort maar af tot Pan hoor...)
Egopost: Nipt was goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Merl! Dat is even fijn nieuws!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Merl Gefeliciteeeeeeerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat fijn Merl. Gefeliciteerd!

Is nu iedereen hier "geslaagd" ?
Alle reacties Link kopieren
Merl gefeliciteerd! Heerlijk nieuws.



Ik weet vrijwel zeker dat ik vandaag de kleine 2 keer heb gevoeld!!
Alle reacties Link kopieren
Theeleut: we denken een jongen, sterk vermoeden! Ben heel benieuwd. En sowieso verliefd!



Merl: wauw gefeliciteerd! Super fijn.



Ennasje: fijn dat je energie terug is! Ben ik stiekem een beetje jaloers op kan je niet nu al met de fysio aan de slag gaan, om erger te voorkomen zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Theeleut lijkt me zo bijzonder om de kleine te voelen!
Alle reacties Link kopieren
Theeleut ohh ik zit echt op dat moment te wachten haha. Ik probeer me wel elke keer te focussen maar denk niet dat ik al iets gevoeld heb. Vorige keer was het rond 17 weken dat ik voor het eerst getrappel merkte.



Belle Ja ik ben daar stiekem ook heel blij mee haha. Ik had eerder echt moeite om de dagen door te komen, gewoon door dat futloze en constant weeïge gevoel. Maar dat was stipt bij week 14 over. En ik drink weer koffie haha en dat heb ik ook een paar weken niet meer lekker gevonden. De verloskundige heeft me overigens nu een osteopaat geadviseerd voor mijn stuit dus daar ga ik spoedig even contact mee opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Merl!



Ennasje; op je stuit na! klinkt je 2e trimester heerlijk! Ben er wel een beeetje jaloers op. Hopelijk kan je wat met de oefeningen vd osteopaat. Dankje voor de sterkte wensen



Pan; volgens mij heeft iedereen de NIPT uitslag inderdaad gehad. Wij hebben hem (en de combinatietest) niet gedaan dus ook geen uitslag

Herkenbaar van de depressies en de eetstoornis. Mijn vriend wou ook pas proberen zwanger te worden toen mijn laatste therapie was afgerond. Hij vond t anders teveel worden bij elkaar. Inmiddels ben ik alweer een jaar uit therapie. Stond nog op een wachtlijst ergens om mijn OCD aan te pakken, maar na 12 maanden nog steeds niks van die praktijk gehoord...

Hihi heb je al veel gekocht? En verder.. kinderkamer, kinderwagen, andere grote spullen?
Pantoffeldiertje en Mariel het is wel geruststellend om te horen dat er nog vrouwen zijn met psychische voorgeschiedenis. Ikzelf heb ook een verleden met zware depressies en verschillende eetstoornissen. De depressies daar heb ik al enkele jaren geen last meer van gehad, maar die eetstoornissen, ja die blijven toch sluimerend aanwezig moet ik zeggen. Ik had wel schrik dat ik door de zwangerschap ging "hervallen" maar dit blijkt totaal niet zo te zijn, ik ben al wat kilo's bijgekomen en ben perfect tevreden met mijn veranderende lichaam. Ik weet ook dat ik nu niet voor mezelf alleen eet. Leuk dat jullie dit topic hebben aangesneden, want ik durfde er eig niet zo goed over te beginnen
Alle reacties Link kopieren
Mariel: volgens mij raak je je OCD met een kind wel kwijt, omdat je het wel moet los laten. Ik ben ook een neat freak, maar weet dat kinderen plakhandjes hebben... Ik kan niet verwachten dat alles opgeruimd en schoon blijft

Heb je lang therapie gehad? Mooi dat je hier zo open over durft te zijn! Het is ook niet iets om je voor te schamen, integendeel.

Zijn jouw 2 vriendinnen inmiddels zwanger? Ben je al uit het thema voor de baby kamer? Nijntje, Jip & Janneke of iets heel anders?





Pan: misschien een gekke vraag, maar is het voor jou lastiger (gevoelsmatig) om dik te worden tijdens de zwangerschap? Ik vind mijn buikje nu prachtig, maar dat is nooit een probleemzone geweest. Ik heb altijd een hekel gehad aan mijn heupen (omdat die in verhouding groter zijn en naar mijn smaak niet in proportie). Ben ook niet altijd even gezond met eten omgegaan in mijn pubertijd. Uiteindelijk met een beetje hulp over heen gekomen.



Theeleut: wat gaaf dat je hem kan voelen! Voel hier nog vrij weinig, alleen een druk op mijn blaas. Mijn man vindt de buik helemaal leuk. Kreeg gister een app: how are my girls today? Lief!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een rondje koningsmarkt gedaan, nu de trotse bezitter van een babybadje met standaard.



Hebben jullie nog iets leuks gevonden?
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames. Het gaat niet zo goed met mijn MP verslaving... Net bijna een kinderwagen gekocht. Moet echt niet meer zoeken want ik sta niet voor mezelf in! Jullie een goede dag gehad? Ik heb heerlijk geluncht met vriendinnen en verder rustig aan gedaan. En weer de baby gevoeld!!!! Terwijl ik dit typ voel ik hem weer.



Pantoffel Ik was ook bang snel terug te vallen in een depressie als ik zwanger was. Maar slik nog steeds medicatie en ik moet zeggen; ben in tijden niet zo emotioneel stabiel geweest als nu! Fijn dat je je goed voelt.



Belle En en en en en??? Klopte je voorgevoel??



Ennasje dan zal je de kleine vast snel voelen! Of iig dat zeggen ze toch dat je de tweede eerder voelt omdat je het gevoel dan eerder herkent.



English wat super goed van je dat je nu zo naar eten kan kijken en je lijf met extra kilo's accepteert ivm de kleine baby in je die aan het groeien is!



Baggal ja die blaas voel ik ook heul goed.. Leuk hè die appjes! Vriend appte me gister "hoe is het met *nr 1 naam nu*?" Zo leuk om hem nu al bij naam te noemen!!



Suus lekker hè dat struinen naar spulletjes? Hier dit jaar maar even overgeslagen.



Piena succes met je controle morgen! Zwaan en Ennasje ook, willen jullie weten wat het wordt morgen?
Alle reacties Link kopieren
Theeleut Jaaa wij laten deze echo speciaal doen voor het geslacht, heel spannend dus! We hebben 'm 's avonds trouwens om 18.10. Ik verwacht ook wel dat ik de kleine binnen nu en 2/3 weken ga voelen, heb daar echt zin in.



En wat betreft depressies/psychische problemen, ik merk dat ik ook een stuk stabieler ben nu ik zwanger ben. Ik lijd (klinkt zo zwaar maar goed zo is het nu eenmaal) aan hypochondrie (waarvoor in therapie) en ben een stuk minder paniekerig nu ik in verwachting ben, terwijl het juist gekomen is nadat ik voor de eerste keer moeder werd. Ik dacht echt dat ik er juist nu meer last van zou hebben. Maar misschien ook omdat ik natuurlijk nu onder een soort van medische controle sta door de zwangerschap dat me dat rust geeft, ik weet het niet, anyway ik voel me goed nu haha!
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik wel 'n beetje jaloers Theeleut, want ik wil haar zo graag voelen Maar goed, jij loopt ook gewoon meer dan een week voor op mij. Ik weet dat ze een drukte maker is, althans dat konden we toen waarnemen op de echo. Ik zal nog even geduldig moeten afwachten



English: Jeetje - jij hebt ook al wel het nodige meegemaakt met eten. Het gekke is wel dat ik er op een bepaalde manier over heen gegroeid ben. Nog steeds denk ik hips - hips -hips als ik mezelf in de Spiegel zie (al valt het allemaal wel mee), maar toch merkte ik dat toen mijn tante gedurende de paasdagen zei dat mijn buik die van een moeke was dat ik dat niet leuk vond... Door het ziek zijn ben ik juist afgevallen overigens.



Suus: Goed gescoord! Heb je verder nog dingen gekocht op de vrijmarkt?



Mariel: hoe is het met de hoofdpijn?



Ennasje: ik ben erg benieuwd of je idd een meisje krijgt.



Ik ben nog stom geweest, dacht dat mijn afspraak in het ziekenhuis morgen was, bleek het vandaag te zijn niets voor mij om zo dom te doen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh nu al de baby voelen theeleut, dat zou ik ook wel willen. Maar dat komt vanzelf... ik ben nu aan het aftellen voor de 20 weken echo. Vandaag 17 weken



Over gewicht en aankomen

Ik heb geen weegschaal, bewust niet. In mijn boulimiatijd was dat een ware obsessie. Dus toen ik daarvan grotendeels hersteld was ook de weegschaal de deur uitgedaan. Laatste keer wegen was afgelopen zomer tijdens de intake bij de gynaecoloog. Ik heb nl PCOS dus dasarom hadden we wat hulp nodig om zwanger te raken.

Omdat ik ook wat overgewicht heb werd mij aangeraden wat af te vallen. Heb toen duidelijk gemaakt dat het niet handig zou zijn om tijdens een traject vol stress met eten te "rommelen"

en aangezien mijn cyclus ook tijdend mijn puberteit bij een normaal gewicht niet liep vond ik dat ook niet nodig. Gelukkig is hier naar geluisterd.

Ben wel blij dat ik nauwelijks misselijk ben geweest, overgeven zou nog wel een trigger kunnen zijn geweest.

Bij de verloskundige word ik tot nu toe iig ook niet gewogen en dat vind ik prima. Heb het idee nu ongeveer twee kilo te zijn aangekomen.

Mijn buik was altijd het grootste dramagebied. Nooit en te nimmer tevreden. Gek genoeg kan ik nu niet wachten tot ie wat dikker wordt. En het dus duidelijk een zwangerschapsbuikje is.

En niet alleen voor jezelf maar vooral ook gezond voor de baby maakt het ook een stuk makkelijker



Hier wachten we met de grote aankopen voor de kinderkamer tot na de 20 weken echo. Verder kunnen we heel veel praktische spulletjes van een vriendin overnemen. Heel erg blij mee. En mocht het een jongetje zijn dan is de kledingkast voor de komende jaren ook gelijk gevuld



StemmingIk ben ook erg blij dat mijn stemming zo stabiel blijft. Was toch een beetje bang voor de invloed van al die hormonen. Medicatie gebruik ik niet meer, dat werkte of niet of te goed. Ben een aantal keren hypomaan geweest en de depressies daarna waren erg zwaar.

Het lukt nu met een rustig en regelmatig leven en een fijne therapeute om stabiel te blijven. Vind het wel spannend wat het slaapgebrek na de bevalling daar in kan gaan doen...



Bedankt voor diegene die mij in de tabel heeft gezet!
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden even een wat minder berichtje van mij. Ik zit op de eerste hulp na een enorme bloeding na het vrijen. Het spoot eruit. Geen pijn of krampen maar wel ontzettend veel bloed verloren. De wachttijd is hier 45 minuten en ik zit hier in mijn eentje, vriend moet thuis bij de kleine blijven. Pff wat een ellende.. hoop zo dat het onschuldig is..



Edit: ben in het ziekenhuis helemaal onderzocht en met de baby is alles goed. Ik heb uitstekende slijmvliezen die heel makkelijk bloeden en dit is door de zwangerschap nog erger. Moet wel weer bellen als het weer gebeurt, verder in de zwangerschap zou zo'n enorme bloeding contracties op kunnen wekken..



nou op naar vanavond, de geslachtsecho!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat zal je geschrokken zijn Ennasje! Naast de slijmvliezen is het gebied daar super goed doorbloed natuurlijk. Gelukkig alles ok met de beeb! Heel veel plezier vanavond bij de echo?



Ga hier even mijn zak spuiten afleveren @ Boston Place. Leuk om die mensen daar weer allemaal te zien.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Pff wat schrikken ennasje!!! GELUKKIG is alles wel goed met jullie!! Pak van je hart! Nou.. niet meer vrijen maar he

Las wel vaker dat het kan gebeuren door een betere doorbloeding maar eruit spuiten.. dan schrik je je echt een hoedje!!
Alle reacties Link kopieren
Oh jee Ennasje, wat moet jij geschrokken zijn! En je partner uiteraard ook!! En nu, geen seks meer de komende maanden?



Ik heb echt barstende koppijn vandaag.. Maar aan 1 kant heel apart? Toch maar een paracetamol genomen. Pfff echt zo erg dat ik net moest huilen. Vriend is thuis aan het werk dus die heeft me getroost en op de bank gelegd met een pot thee..
Alle reacties Link kopieren
Theeleut oh nee he die verrekte hoofdpijn!! Heb echt met je te doen, als je hoofdpijn hebt kun je niks meer.



Haha nou ik laat de boel nu wel effe rusten de komende week daar beneden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven