Vanuit het niets een (seks)leven opbouwen?

24-04-2017 22:22 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 26 jaar, ontvang op dit moment een uitkering, geen vrienden of sociale contacten, psychische problemen en weet even niet waar ik moet beginnen om deze problemen aan te pakken. Ik wil heel graag een seksleven opbouwen!



Door een leerprobleem en gepest te zijn geweest heb ik vroeger nooit een opleiding kunnen afronden waardoor ik nu met de gebakken peren zit. Jarenlang op m'n kamer depressief weg zitten kwijnen en moet nu zien uit te zoeken hoe ik die achterstand kan inhalen.



Hetgeen wat me vooral aanzet is het feit dat ik geen seks kan hebben, maagd ben. Ik ben nog nooit intiem geweest en heb zelfs nog nooit gezoend. Dat terwijl ik wel sterk de behoefte heb om seks te hebben. Kortom zit ik nu al sinds m'n puberteit seksueel gefrustreerd thuis. Alleen het gevoel wordt naarmate ik ouder wordt wel heviger en de behoefte blijft met de dag toenemen. Nu helemaal aangezien de zomer weer voor de deur staat en vrouwen weer massaal in hotpants de straat opgaan voel ik me daar erg onprettig bij.



Door een gebrek aan inkomen en sociale vaardigheden lukt het maar niet om contact te leggen met mensen. Niet alleen met vrouwen maar ook met anderen. Maar dat ik verder geen sociale contacten heb vind ik minder ernstig dan mijn seksuele frustratie.



Hoe kan ik ervoor zorgen dat ondanks mijn problematiek ik op korte termijn toch een seksleven kan opbouwen?
man 26 jaar en maagd
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 26 april 2017 @ 03:54:

[...]



Doe er dan wat aan!

Anders kan je blijven wachten tot je een ons weegt.



+1



Hoe denkt TO dat andere mensen een (seks)leven hebben? Niet door thuis in een kamertje te zitten simmen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:TilburgsMatras schreef op 26 april 2017 @ 00:59:

Met gunnen bedoel ik niks gedwongen o.i.d. wil ook gewoon eens een keer ontmaagd worden. Als ik op hetzelfde niveau moet komen als een leeftijdgenoot zal dat nog jaren ontwikkelingstijd kosten. Ik ben dat wachten gewoon zat!Ontwikkel jij je dan? Ik krijg de indruk dat je helemaal niets doen om je leven te verbeteren, behalve boos en gefrustreerd zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe jij denkt dat dit bij anderen gaat? Vanzelf?

Want dat is niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Waar staat dat TO denkt dat het bij anderen vanzelf gaat?



Ik vind trouwens wel dat TO al snel wordt verweten een slachtofferrol aan te nemen. Het is een feit dat hij een aanzienlijk slechtere start in het leven heeft gehad dan velen die in dit topic reageren. De gevolgen van pesten liegen er absoluut niet om. En een handicap hebben, of dat nou sociaal is of leervermogen, heb je ook niet voor gekozen. Dat ontslaat hem allerminst van het zetten van stappen maar de achterstand is een feit.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 26 april 2017 @ 10:42:

Waar staat dat TO denkt dat het bij anderen vanzelf gaat?



Niet me zoveel woorden, maar hij zegt wel steeds 'ben het wachten zat'. alsof anderen er ook alleen maar op hoefden te wachten.



quote:Ik vind trouwens wel dat TO al snel wordt verweten een slachtofferrol aan te nemen. Het is een feit dat hij een aanzienlijk slechtere start in het leven heeft gehad dan velen die in dit topic reageren. De gevolgen van pesten liegen er absoluut niet om. En een handicap hebben, of dat nou sociaal is of leervermogen, heb je ook niet voor gekozen. Dat ontslaat hem allerminst van het zetten van stappen maar de achterstand is een feit.Dat is waar, een slechte start sucks. Ik denk dat daarover heen gestapt wordt vanwege zijn 'ik wil graag snel seks'. Dan is de oplossing toch eerder 'bezoek een hoer' en niet 'werk flink aan jezelf'. Plus, hij komt erg over alsof hij zelf niks wil doen/veranderen. Want dat kost hem allemaal teveel tijd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:ooitverlegen schreef op 26 april 2017 @ 10:42:

Waar staat dat TO denkt dat het bij anderen vanzelf gaat?



Ik vind trouwens wel dat TO al snel wordt verweten een slachtofferrol aan te nemen. Het is een feit dat hij een aanzienlijk slechtere start in het leven heeft gehad dan velen die in dit topic reageren. De gevolgen van pesten liegen er absoluut niet om. En een handicap hebben, of dat nou sociaal is of leervermogen, heb je ook niet voor gekozen. Dat ontslaat hem allerminst van het zetten van stappen maar de achterstand is een feit.Hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 26 april 2017 @ 12:04:

Niet me zoveel woorden, maar hij zegt wel steeds 'ben het wachten zat'. alsof anderen er ook alleen maar op hoefden te wachten.



Dat is waar, een slechte start sucks. Ik denk dat daarover heen gestapt wordt vanwege zijn 'ik wil graag snel seks'. Dan is de oplossing toch eerder 'bezoek een hoer' en niet 'werk flink aan jezelf'. Plus, hij komt erg over alsof hij zelf niks wil doen/veranderen. Want dat kost hem allemaal teveel tijd.

Haha, ja inderdaad. Maar er wordt toch vaak gezegd het komt vanzelf, of het gebeurt als je het niet verwacht. Dat roept ook een beeld op van dat je niets hoeft te doen toch?



Helemaal waar hij schiet er op een verkeerde manier in. Iemand schreef eens dat mensen soms pas veranderen als het echt moet, de nood hoog is dus. Dat geldt ook hier. Er zijn jaren voorbij gegaan en nu is de frustratie tot ongekende hoogte opgelopen.



Terugkomend op eraan werken. Ik heb er vanaf het dieptepunt nog wel jaren over gedaan. Heel belangrijk was een vriend die in dezelfde situatie zat, een contact via het werk, heb ik superveel aan gehad. Heb wel veel geld uitgegeven aan o.a. uitgaan dus dat is niet fair. Als je geen idee hebt van hoe je bij je doel moet komen voelt dat wel machteloos. Ik merkte wel op de goede weg te zitten en dan ineens, toch wel onverwacht, pakte ik de kans waarin ik niet geloofde. Achteraf is het de moeite gemakkelijk waard. De tijd dat ik nu in die relatie zit is al veel langer dan de tijd vanaf het moment dat ik überhaupt verlangen naar een vriendin begon te voelen tot het moment dat dit gebeurde. En daar zitten nog veel jaren bij waarin ik hoopte dat het vanzelf zou gebeuren en er weinig aan deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 26 april 2017 @ 12:43:



Hoe weet je dat?Sorry, ik weet niet hoe het bij andere forumleden is gelopen.
Alle reacties Link kopieren
En mensen met een slechte start of laag leervermogen zouden "dus" een minder seksleven hebben? Ik ken er genoeg die fokken als konijnen.....



TO gaat van zijn vakantiegeld naar de hoeren en dan is hij van zijn primaire frustratie af. Makkelijker kan ik het niet bedenken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 april 2017 @ 12:51:

En mensen met een slechte start of laag leervermogen zouden "dus" een minder seksleven hebben? Ik ken er genoeg die fokken als konijnen.....



TO gaat van zijn vakantiegeld naar de hoeren en dan is hij van zijn primaire frustratie af. Makkelijker kan ik het niet bedenken.

Nee zo kun je het zeker ook niet stellen. Ik denk dat die groep sociaal wel heel gemakkelijk connect.



Mee eens. Maar weigert hij dat omdat anderen het zogenaamd gratis krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Parkingsex is misschien de goedkoopste optie. Maar dan jengelt TO vast dat hij geen vervoer heeft....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:ooitverlegen schreef op 26 april 2017 @ 13:05:

[...]



Nee zo kun je het zeker ook niet stellen. Ik denk dat die groep sociaal wel heel gemakkelijk connect.



Mee eens. Maar weigert hij dat omdat anderen het zogenaamd gratis krijgen?ja hij vindt dat seks krijgen van vrouwen een gunst zou moeten zijn. wij dames zijn er op de wereld om de mannen aan hun gerief te helpen he? dat doe je toch voor mekaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 13:14:

ja hij vindt dat seks krijgen van vrouwen een gunst zou moeten zijn. wij dames zijn er op de wereld om de mannen aan hun gerief te helpen he? dat doe je toch voor mekaar?

Als hij een vrouw meer geeft dan hij verwacht is dat ook geen probleem.



Er is overigens zo'n fout grapje dat een prostituee een man minder kost dan een vrouw. Die illusie kan TO dus vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 april 2017 @ 12:51:

En mensen met een slechte start of laag leervermogen zouden "dus" een minder seksleven hebben? Ik ken er genoeg die fokken als konijnen..... Nou ja, zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Maar TO schreef dat hij flink gepest is in zijn jeugd. Ik kan me voorstellen dat dat je zelfvertrouwen en vertrouwen in andere mensen een knauw geeft, waardoor hij minder sociaal is, minder makkelijk vrienden maakt e.d.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 26 april 2017 @ 12:48:

[...]



Haha, ja inderdaad. Maar er wordt toch vaak gezegd het komt vanzelf, of het gebeurt als je het niet verwacht. Dat roept ook een beeld op van dat je niets hoeft te doen toch?



Helemaal waar hij schiet er op een verkeerde manier in. Iemand schreef eens dat mensen soms pas veranderen als het echt moet, de nood hoog is dus. Dat geldt ook hier. Er zijn jaren voorbij gegaan en nu is de frustratie tot ongekende hoogte opgelopen.



Terugkomend op eraan werken. Ik heb er vanaf het dieptepunt nog wel jaren over gedaan. Heel belangrijk was een vriend die in dezelfde situatie zat, een contact via het werk, heb ik superveel aan gehad. Heb wel veel geld uitgegeven aan o.a. uitgaan dus dat is niet fair. Als je geen idee hebt van hoe je bij je doel moet komen voelt dat wel machteloos. Ik merkte wel op de goede weg te zitten en dan ineens, toch wel onverwacht, pakte ik de kans waarin ik niet geloofde. Achteraf is het de moeite gemakkelijk waard. De tijd dat ik nu in die relatie zit is al veel langer dan de tijd vanaf het moment dat ik überhaupt verlangen naar een vriendin begon te voelen tot het moment dat dit gebeurde. En daar zitten nog veel jaren bij waarin ik hoopte dat het vanzelf zou gebeuren en er weinig aan deed. maar TO is niet op zoek naar een relatie, TO wil seks en dat is echt een wezenlijk verschil
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 13:14:

[...]



ja hij vindt dat seks krijgen van vrouwen een gunst zou moeten zijn. wij dames zijn er op de wereld om de mannen aan hun gerief te helpen he? dat doe je toch voor mekaar?Ik ben bang dat dat voor meer mannen dan wij denken een overtuiging is
Alle reacties Link kopieren
TO: je focust nu vooral op wat je niét hebt in het leven + op waar je 1-0 achter staat in vergelijking met anderen.

Dat je daar moedeloos van wordt lijkt me logisch.

En lees ik er 1 en al verzet (tegen die situatie) in, plus verongelijktheid dát je in die situatie terechtgekomen bent en zolang je je daarover drukt maakt ben je iig niét bezig met die situatie/omstandigheden (1 voor 1) een andere richting op te veranderen, voor zover je daar dan zélf invloed op hebt, he.



Ik denk dat je het beste je prioriteiten zou kunnen verleggen, en beginnen met die dingen aan te pakken waar je zelf wél invloed op hebt en niet afhankelijk bent van anderen (zoals relaties met anderen (sociaal leven opbouwen, vriendschappen, laat staan (een) intiemere (seks)relatie(s) afhangen van ook die ander en je niet iets is wat je helemaal zelf voor het zeggen hebt).



Begin dus liever met aktie nemen om wat uit je sociale verleden dwarszit (gepest zijn, wat echt niet niks is en invloed blijft hebben op jouw zelfvertrouwen in sociaal opzicht) te gaan verwerken mbv professionele hulp (een psycholoog), zodat die emotionele teleurstellende ervaringen hun lading verliezen en je tools krijgt om alsnog weer onbevangener te worden, je eigenwaarde te herstellen/hervinden/versterken en je sociale vaardigheden te oefenen.



Daarnaast kun je bespreken en met zo'n psych uitvogelen wat je nu wél kunt gaan doen aan werk en opleiding zodat je niet de rest van je leven op achterstand blíjft. Een achterstand betekent niet dat dat levenslang zo hoeft te blijven, en dat geldt voor je algehele omstandigheden.

Dat het zo is (geworden, t/m nu) betekent dus niet dat het ook automatisch zo zal blijven zoals nu of pas na járen en jaren jij pas iets waard bent of aantrekkelijk(er) wordt voor vriendschap of een leuke relatie zult krijgen.



Je kunt op élk moment in je leven een nieuwe richting inslaan.

Je kunt je blijven verzetten tegen hoe het er nu voor staat of nu voor eens en altijd proberen "af te rekenen" met je verleden en waar dat in het nu toe geleid heeft, door je situatie/omstandigheden onder ogen te zien als een gegeven wat helaas zo gelopen is, het punt te accepteren waar je nu beland bent daardoor en dat dit dus je beginsituatie is.

En dat dat niks zegt over je toekomst, omdat je op je omstandigheden dus zelf wel degelijk invloed hebt om ervoor te zorgen dat dat niet bepalend is/blijft voor de rest van je leven.



Misschien kun je wel -voor nu- eoa ongecompliceerd werk vinden en daar alvast mee beginnen, omdat dat sowieso een beter gevoel geeft over jezelf, je daar trots op kunt zijn en bovendien ervaring opdoet (meerdere gebieden: werkervaring zowel als sociale ervaring in de vorm van collega's of klanten waar je mee te maken krijgt) en ook betere vooruitzichten krijgt op je financiele situatie.

Het is ook in dat opzicht namelijk belangrijk dat je ergens naar kunt uitkijken, naar een betere situatie dan je nu kent, en dat dat ook mogelijk is, zodat je weer gaat denken/kijken in mogelijkheden (ipv onmogelijkheden).



Persoonlijk denk ik dat als je met heel weinig zelfvertrouwen (en weinig vertrouwen in wat het leven jou en jij je jezelf en je relaties te bieden heeft/hebt) het (nog) geen goed iedee is om via datingsites en dergelijke te proberen iemand te vinden voor jouw eigen behoeftes. Sowieso is "wanhopig behoeftig zijn" niet aantrekkelijk, en dat straal je uit zolang je zo gefrustreerd bent (frustratie = verzet, iets willen wat niet kán of wat nu niet ís). Als je niet zo gefocust was op wat ontbreekt/je mist in je leven, is er geen enkele reden waarom je niet in de nabije toekomst al iemand zou kunnen daten of ontmoeten.



Zodra je moeite in jezelf gaat steken om je leven te verbeteren en bijv werk te vinden (en evt een opleiding daarnaast) zul je je zelfvertrouwen en eigenwaarde al meer voelen dan nu je je erbij neer lijkt te leggen en alleen maar hoopt op verandering die van anderen afhangt en dus van buitenaf moet zien te komen (en daar eigenlijk al niet in gelooft).

Zelfvertrouwen en zelfverzekerd zijn is niks anders dan op jezelf kunnen vertrouwen, zeker van jezelf (en je capaciteiten) zijn en dat word je alleen maar als je daar (meer) redenen toe hebt dát je aan jezelf laat zien wat je wél kan en in je hebt!

Eigenwaarde is zoals het woord al zegt: wat jij jezélf waard vindt en dus dat jij jezelf de moeite waard vindt om je tijd en aandacht in te investeren, dus dat je eea kunt doen om bestaande hindernissen (uit je verleden) kwijt te raken en te onderzoeken/mogen leren (van jezelf) wat je nog niét kent/kunt/goed in bent (en dus niet zeker in bent nog, maar dat kan dus wel komen als je eea aan kennis/vaardigheden leert en oefent).



Als je op bijv werk/opleidingsgebied vorderingen maakt (nieuwe kennis en vaardigheden hebt eigengemaakt) kan dat ook op relationeel gebied. Oa door niet alleen te denken dat je alleen maar/pas iets waard bent of te bieden hebt voor een vrouw als je een bepaalde status hebt bereikt qua opleiding/werk/inkomen/financien/ en ook tzt niet alleen maar te denken in eigen behoeftes (ook als het gaat om seks/intimiteit) maar dat er heel andere dingen bepalend zijn in een relatie en je echt te verdiepen in waar een potentiele partner behoefte aan zou hebben van jou als partner.

Qua seks is dat imo niet zozeer een kwestie van de hoeveelheid ervaring die je al dan niet hebt, maar veel meer of je belangstelling en bereidheid hebt om je te verdiepen in de ander, niet alleen hoe "vrouwen" in elkaar zitten iha en onder "goede seks" verstaan, maar wat diegene met wie je intiem wil/gaat zijn, die specifieke partner fijn vindt en behoefte aan heeft.

Zo ook in relaties: niet uitgaan van wat jíj nodig hebt en behoefte aan hebt, maar wat je te bieden hebt wat belangrijk is in relaties en dan bedoel ik hoe interessante gesprekspartner jij bent/kunt zijn, qua onderwerpen en interesses, levensvisies, levenswijzen, manier van omgang met anderen, emotionele steun en werkelijk kunnen luisteren/ in- en meeleven, qua humor, vertrouwen in de toekomst, bezigheden, hoe je woont en leeft (bijv een leuke woning/leefomgeving voor jezelf creeert) en je bereid en in staat tonen om iets aan te pakken om in positieve zin te veranderen.



Zodra je al op 1 gebied positieve 1 iets in positieve zin verandert, kan dat al effect hebben op andere gewenste veranderingen!

Dus begin érgens, en liefst dus iets waar je zelf direct invloed op hebt en resultaat van ziet, zelf dus iets aan kunt doen.

Dat je je daarbij laat coachen of begeleiden door iemand doet er niks aan af dat je dat toch maar mooi zélf in gang hebt gezet.

En dat geeft moed om meer in gang te zetten richting een wél gewenste kant op, zodat je iig zélf zoveel mogelijk de voorwaarden voor een leven hebt geschept die je meer mogelijkheden geven voor het leven wat je jezelf wenst.

Dan nog is dat geen garantie dat dat ook allemaal "lukt" of op korte termijn verandert en dat kun je niet verwachten.

Stop met denken dat je daar recht op hebt of -erger- dat je beter "verdient/verdiend hebt": zovele mensen hebben wel op allerlei gebied eea goed voor elkaar en komt een relatie/seks en sociaal leven ook niet aanwaaien.



Het leven is niet helemaal maakbaar, er bestaat ook zoiets als pech en geluk hebben soms, maar voor een (groot) deel wel "maakbaar" in de zin van wat jij ermee doet of laat om iig zelf te probéren je eigen capaciteiten te benutten op meerdere vlakken en die te vergroten door te blijven ontwikkelen. Dus door te blijven leren, oefenen, kennis en ervaringen te blijven opdoen, op andere manieren te gaan denken/kijken naar het/je leven.

Ga niet in je eentje blijven aanmodderen, zoek iemand die je daarbij kan helpen en aanmoedigen, daar is niks mis mee, want ook daarmee neem je je eigen ontwikkeling in eigen hand.



élke stap naar verbetering van je omstandigheden draagt daaraan bij, ook kleine stapjes en kleine veranderingen!

Een klein boekje kan ik aanraden om mee te beginnen: "Coach jezelf naar succes" van Talane Miedaner (8 euro), om iig voor jezelf al een idee te krijgen van wat jij als "succesvol mens" voor jezelf voor je ziet, en alvast praktische tips hoe je uit bestaande frustraties kunt komen en eea zelf in gang kunt zetten.

Je bent jong en hebt nog een heel leven voor je, er is geen enkele reden om te denken dat het zo blijft zoals nu.



Succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 26 april 2017 @ 13:28:

Nou ja, zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Maar TO schreef dat hij flink gepest is in zijn jeugd. Ik kan me voorstellen dat dat je zelfvertrouwen en vertrouwen in andere mensen een knauw geeft, waardoor hij minder sociaal is, minder makkelijk vrienden maakt e.d.

Dat klopt en terzijde: In een groot deel van de gevallen gaat het ook nog om personen met autisme. Het levert overigens niet alleen deze directe consequenties op. Ook de gemiste sociale ontwikkeling op dating vlak is een achterstand. Eén van de onderzoeken die hierover berichten;



http://www2.gsu.edu/~wwwe ... 001/01_0724-invcelrel.htm

.

quote:rosanna08 schreef op 26 april 2017 @ 13:37:



maar TO is niet op zoek naar een relatie, TO wil seks en dat is echt een wezenlijk verschil Je hebt gelijk, ik lees in zijn berichten idd alleen een behoefte aan seks. Dat zou het misschien iets gemakkelijker maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 26 april 2017 @ 13:54:

[...]



Dat klopt en terzijde: In een groot deel van de gevallen gaat het ook nog om personen met autisme. Het levert overigens niet alleen deze directe consequenties op. Ook de gemiste sociale ontwikkeling op dating vlak is een achterstand. Eén van de onderzoeken die hierover berichten;



http://www2.gsu.edu/~wwwe ... 001/01_0724-invcelrel.htm

.



[...]



Je hebt gelijk, ik lees in zijn berichten idd alleen een behoefte aan seks. Dat zou het misschien iets gemakkelijker maken? de makkelijkste optie wijst ie af
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik had tot mijn 26e ook geen relatie. Verschrikkelijk nieuwsgierig hoe het zou zijn om een relatie te hebben, ja ook sex. Maar ik wist ook dat het niet kwam aanwaaien.

Naarmate de jaren verstreken had ik ook minder behoefte aan uitgaan, werkte destijds alleen met vrouwen en als ik al een man ontmoette dan kwam de onzekerheid of had hij al een relatie of wat dan ook.

Ja frustrerend maar ik bleef wel enigszins vertrouwen in de toekomst hebben en richtte mij op mijn eigen leven (werk, sport, vriendinnen, etc.). Uiteindelijk kwam ik een jongen per toeval tegen die ik een jaar ervoor ontmoet had (toen uit het oog verloren). Het klikte meteen en nu alweer 11 jaar samen.

Wat ik wil benadrukken is dat ik niet de sex voorop stelde. Ik was op zoek naar een lieve man die mij accepteert zoals ik ben en van mij houdt(!).

Verwachtingen laag houden, anders bots je telkens weer tegen teleurstellingen aan....

Ik ken overigens meer 30plussers die maagd zijn, daarvan zijn er een paar gewoon tevreden met hun leven. Zijn blij met wat ze wel hebben. De anderen zouden liever een relatie willen maar door onzekerheid en klein wereldje om zich heen nog altijd alleen. Je kan het absoluut niet afdwingen!!!

Dat je steeds meer gefrustreerd erover bent is wel zorgelijk in mijn ogen. Er is meer in het leven he. Het kan een feestje zijn, moet je wel zelf de slingers ophangen ....
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2017 @ 14:05:

de makkelijkste optie wijst ie af

Ja, snap ik ook niet. En het wordt hem gelijk in de eerste 4 reacties op een vrouwenforum aangegeven! Dat vind ik nogal bijzonder. Ik heb het 1x gedaan en het heeft mij goed geholpen. Nu moet ik me gelijk verantwoorden want het is voor andere vrouwen hier een bezwaar. Het is wel ontzettend lang geleden en ik geloof echt dat het in orde was.



@suzy65: Wat een inspanning om TO te helpen
Alle reacties Link kopieren
quote:minameut schreef op 26 april 2017 @ 14:27:

Ik ken overigens meer 30plussers die maagd zijn, daarvan zijn er een paar gewoon tevreden met hun leven. Zijn blij met wat ze wel hebben. De anderen zouden liever een relatie willen maar door onzekerheid en klein wereldje om zich heen nog altijd alleen. Je kan het absoluut niet afdwingen!!!

Dat je steeds meer gefrustreerd erover bent is wel zorgelijk in mijn ogen. Er is meer in het leven he. Het kan een feestje zijn, moet je wel zelf de slingers ophangen ....

Idd onzekerheid en een (te) kleine kring om een kans te hebben was ook mijn probleem. Toch kunnen zij ervoor kiezen om via Internet te zoeken. Dat valt ook niet mee maar er zijn single coaches die ze daarbij kunnen helpen sneller tot een goed resultaat te komen. Van die opties kon ik alleen maar dromen in mijn tijd. Ik ken ook een aantal mensen die een partner via Internet hebben gevonden.



Voor TO is dat gezien de kosten helaas geen optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 26 april 2017 @ 15:27:

[...]



Idd onzekerheid en een (te) kleine kring om een kans te hebben was ook mijn probleem. Toch kunnen zij ervoor kiezen om via Internet te zoeken. Dat valt ook niet mee maar er zijn single coaches die ze daarbij kunnen helpen sneller tot een goed resultaat te komen. Van die opties kon ik alleen maar dromen in mijn tijd. Ik ken ook een aantal mensen die een partner via Internet hebben gevonden.



Voor TO is dat gezien de kosten helaas geen optie.





Hij zou een gratis datingsite kunnen proberen.



Ik heb er zelf geen ervaring mee - niet met gratis noch met betaalde datingsites - maar ik geloof dat het best kan werken.

Zolang je maar niet als man een standaardmailtje opstelt en dat lukraak naar alle vrouwen stuurt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 20:27
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2017 @ 14:05:

[...]



de makkelijkste optie wijst ie af



En terecht imo.



Als vrouw heb ik er zelf geen ervaring mee, maar los van dat TO daar geen geld voor heeft/krijgt heeft een prostituee of escort naar mijn idee niks met zin, lust of seks tussen 2 mensen te maken, en juist wel met eenzijdige behoeftebevrediging (uit behoeftigheid). En hij geeft zelf aan dat dat geen goed plan zou zijn.

Omdat dat tijdelijke "bevrediging" is, kan het ook nog zijn dat ie dan misschien vaker zou willen of naar verlangen terwijl het ook nog eens een verslavende gewoonte kan worden als die frustratie zo groot is.



Daarmee zou dus voor hooguit korte termijn de druk van de ketel zijn, maar draagt imo in geen enkel opzicht bij aan meer seksuele ervaring opdoen als het gaat om minder onzeker zijn in toekomstige seks, of dat nu in een prille relatie of alleen maar uit lust zou zijn.

Lijkt me dat daar niks te leren is waar je iets aan hebt zoals hoe het opwindend en fijn is voor een "echte" sekspartner, een prostituee of escort gaat het (denk ik hoor!) niet om wat zij ervan vindt en of het voor haar lekkere seks is, maar om de klant te bevredigen, daar wordt ze voor betaald.

Dat is toch niet te vergelijken met wederzijdse sek?



En gezien topics hier op forum over wat een afknapper veel vrouwen het zouden vinden als blijkt dat hun vriend (ooit) naar de hoeren is geweest, snap ik niet dat dit wordt aangeraden.

TO geeft aan dat het niks voor hem is, zal zich misschien schamen zelfs, denken dit verborgen te moeten houden voor een toekomstige partner (dus al niet eerlijk kunnen zijn vanaf het begin in een relatie) of bang dat het hem levenslang zal achtervolgen als hij wel eerlijk is daarover.



De makkelijkste oplossing hoeft ook zeker niet de beste oplossing te zijn, of wat bij iemand past.



TO: iedereen is ooit maagd geweest bij de 1e keer, of dat nu in een relatie was of alleen om de seks was, dat is helemaal niet raar en ook niets om je voor te schamen, ook niet op je 26e!

Als je daar gewoon eerlijk in bent tegen een toekomstige date en dat je daar een beetje onzeker over bent maar daar zelf geen grote issue van maakt heb je gewoon grote kans dat zij dat ook helemaal niet erg zal vinden. Als je een jonge vrouw treft met -ook- nog weinig ervaring (zoals de meesten van ons ooit begonnen zijn) kun je samen gaan ontdekken. En dan ís dat maar wat klungelig in het begin, dat is helemaal geen ramp!

Er zijn best serieuze dames van jouw leeftijd die daar echt wel begrip voor zullen hebben.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven