Geld & Recht alle pijlers

Wat te doen bij straatterreur

24-04-2017 18:21 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt worden we al maanden lastiggevallen door Marokkaanse en zwarte hangjongeren die mensen volgen en de meest obscene dingen roepen. De buren hebben van alles op film staan maar de politie doet niks, want ze plegen geen strafbaar feit. Mijn buurvrouw is zels aangesproken door de agent dat zij ze uitlokte door het gedrag te filmen.... we zijn nu echt wanhopig, welke stappen kunnen we ondernemen?
quote:Kumiko schreef op 26 april 2017 @ 10:00:

To heeft tips gekregen, maar haar toon is agressief en aanvallend.



Nee, ik heb het idee dat niet de hangjeugd in haar buurt het probleem is, maar to zelf.Ja want ze vraagt er zeker om om lastig gevallen te worden, [...].
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-04-2017 11:02
Reden: op de man
% gewijzigd
[...] ik? Neuuhhh.

Ik wacht nog steeds op je bron voor de onderbouwing van de 90%.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-04-2017 11:02
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 09:55:

[...]





Ik voel me minder thuis in mijn eigen land na dit soort praatjes, van neem ik aan een volwassene die zich ontwikkeld acht, dan na een hormonale uitspatting van een paar pubers.Dan heb je een mooi leven waarbij je je druk kan maken om de praatjes van mensen die lastig worden gevallen op straat, in plaats van dat je je druk hoeft te maken om het feit dàt je lastig wordt gevallen op straat.
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 10:24:

[...]





Dan heb je een mooi leven waarbij je je druk kan maken om de praatjes van mensen die lastig worden gevallen op straat, in plaats van dat je je druk hoeft te maken om het feit dàt je lastig wordt gevallen op straat.



Weer zo'n vooroordeel. Je houdt ervan he!

Weet jij veel waar ik woon, wat voor werk ik doe. Voor hetzelfde geld woon ik in de meest beruchte wijk van nl en werk op een school waar to na 10 minuten er al achter komt dat ze eigenlijk geen vak beheerst.

Ik heb inderdaad een prachtig leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kumiko schreef op 26 april 2017 @ 10:00:

To heeft tips gekregen, maar haar toon is agressief en aanvallend.



Nee, ik heb het idee dat niet de hangjeugd in haar buurt het probleem is, maar to zelf.



Ik vind de toon van To best meevallen, zeker in haar eerste berichten. De mensen die haar uitmaken voor racist, hokjesdenker en niet geschikt voor haar baan, die vind ik agressief en aanvallend overkomen.



Ik denk dat To het niet fout bedoelde om de afkomst erbij te vermelden. Had ze dat niet gedaan, dan waren daar vast en zeker vragen over gekomen. Gewoon, om het beeld compleet te krijgen en om misschien gerichtere tips te kunnen geven. Als het immers om blanke jongeren zou gaan, zou het weinig zin hebben om bijvoorbeeld te gaan praten met ouderen in de plaatselijke moskee.

Ik vind racisme en discriminatie verwerpelijk maar te politiek correct proberen te zijn helpt ook niet.

Laten we proberen om uit te gaan van de goede bedoelingen van mensen. Iemand zwart noemen hoeft niet te betekenen dat iemand een rascist is. Iemand die aangeeft problemen te hebben met een groep allochtonen die de buurt terroriseert hoeft geen PVV-er te zijn.

Het helpt niet om deze mensen te bespotten en weg te zetten als dom.

Meteen met een opgeheven vingertje iemand terecht wijzen zorgt alleen voor verwijdering.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 10:52:

[...]





Weer zo'n vooroordeel. Je houdt ervan he!

Weet jij veel waar ik woon, wat voor werk ik doe. Voor hetzelfde geld woon ik in de meest beruchte wijk van nl en werk op een school waar to na 10 minuten er al achter komt dat ze eigenlijk geen vak beheerst.

Ik heb inderdaad een prachtig leven.Voor hetzelfde geld wel ja, maar gezien je uitspraken verwacht ik dat niet. Maar mocht ik het mis hebben en word jij ook dagelijks lastig gevallen op straat, dan bied ik je hierbij mijn welgemeende excuses aan voor mijn vooringenomen uitspraken.
quote:sjansje schreef op 26 april 2017 @ 11:05:

[...]





Ik vind de toon van To best meevallen, zeker in haar eerste berichten. De mensen die haar uitmaken voor racist, hokjesdenker en niet geschikt voor haar baan, die vind ik agressief en aanvallend overkomen.



Ik denk dat To het niet fout bedoelde om de afkomst erbij te vermelden. Had ze dat niet gedaan, dan waren daar vast en zeker vragen over gekomen. Gewoon, om het beeld compleet te krijgen en om misschien gerichtere tips te kunnen geven. Als het immers om blanke jongeren zou gaan, zou het weinig zin hebben om bijvoorbeeld te gaan praten met ouderen in de plaatselijke moskee.

Ik vind racisme en discriminatie verwerpelijk maar te politiek correct proberen te zijn helpt ook niet.

Laten we proberen om uit te gaan van de goede bedoelingen van mensen. Iemand zwart noemen hoeft niet te betekenen dat iemand een rascist is. Iemand die aangeeft problemen te hebben met een groep allochtonen die de buurt terroriseert hoeft geen PVV-er te zijn.

Het helpt niet om deze mensen te bespotten en weg te zetten als dom.

Meteen met een opgeheven vingertje iemand terecht wijzen zorgt alleen voor verwijdering.Het gaat mij ook niet zozeer om de eerste posts van TO (al had ik daar ook al zo mijn gedachten bij), maar wel om het verdere verloop. Want daar kun je onmogelijk nog de uitspraken ontkennen die (mij in ieder geval) een hele nare bijsmaak geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 april 2017 @ 11:05:

[...]





Ik vind de toon van To best meevallen, zeker in haar eerste berichten. De mensen die haar uitmaken voor racist, hokjesdenker en niet geschikt voor haar baan, die vind ik agressief en aanvallend overkomen.



Ik denk dat To het niet fout bedoelde om de afkomst erbij te vermelden. Had ze dat niet gedaan, dan waren daar vast en zeker vragen over gekomen. Gewoon, om het beeld compleet te krijgen en om misschien gerichtere tips te kunnen geven. Als het immers om blanke jongeren zou gaan, zou het weinig zin hebben om bijvoorbeeld te gaan praten met ouderen in de plaatselijke moskee.

Ik vind racisme en discriminatie verwerpelijk maar te politiek correct proberen te zijn helpt ook niet.

Laten we proberen om uit te gaan van de goede bedoelingen van mensen. Iemand zwart noemen hoeft niet te betekenen dat iemand een rascist is. Iemand die aangeeft problemen te hebben met een groep allochtonen die de buurt terroriseert hoeft geen PVV-er te zijn.

Het helpt niet om deze mensen te bespotten en weg te zetten als dom.

Meteen met een opgeheven vingertje iemand terecht wijzen zorgt alleen voor verwijdering.+1
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemijdiemaardan schreef op 26 april 2017 @ 11:43:

[...]



Het gaat mij ook niet zozeer om de eerste posts van TO (al had ik daar ook al zo mijn gedachten bij), maar wel om het verdere verloop. Want daar kun je onmogelijk nog de uitspraken ontkennen die (mij in ieder geval) een hele nare bijsmaak geven.Niet alleen bij jou, bij mij ook
Alle reacties Link kopieren
quote:doemijdiemaardan schreef op 26 april 2017 @ 11:43:

[...]



Het gaat mij ook niet zozeer om de eerste posts van TO (al had ik daar ook al zo mijn gedachten bij), maar wel om het verdere verloop. Want daar kun je onmogelijk nog de uitspraken ontkennen die (mij in ieder geval) een hele nare bijsmaak geven.



Ik denk dat het verloop van dit topic een wisselwerking is tussen een To die het allemaal zo slecht niet bedoelt en de reacties daarop van mensen die To al van het begin af aan weg proberen te zetten.

Van beiden niet echt fraai.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 april 2017 @ 12:16:

[...]





Ik denk dat het verloop van dit topic een wisselwerking is tussen een To die het allemaal zo slecht niet bedoelt en de reacties daarop van mensen die To al van het begin af aan weg proberen te zetten.

Van beiden niet echt fraai.



Ik vind vooral de reacties in de trant van 'spreek ze aan op hun wangedrag' hilarisch. Zelf hebben ze dan ooit Pieter-Floris aangesproken op het feit dat ie te hard met zn brommer door de wijk reed, en denken echt dat dat bij die straat mocro's hetzelfde werkt.



Ergens is die naïviteit best schattig.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 12:46:

[...]





Ik vind vooral de reacties in de trant van 'spreek ze aan op hun wangedrag' hilarisch. Zelf hebben ze dan ooit Pieter-Floris aangesproken op het feit dat ie te hard met zn brommer door de wijk reed, en denken echt dat dat bij die straat mocro's hetzelfde werkt.



Ergens is die naïviteit best schattig.



Dat heeft dan weer weinig te maken met het feit dat het "morco's" zijn. Maar meer met het type jeugdigen, hoe oud ze zijn, met hoeveel ze zijn enz. Ik zou bijvoorbeeld een vernielende groep hooligans ook niet aanspreken. Maar misschien een groepje "mocro's" juist wel. Ligt aan de omstandigheden.



Maar het is jammer dat opmerkingen zoals deze van jouw een op zich relevante discussie laten ontsporen.

Van generaliseren is nog nooit iemand beter geworden.

En helaas doen beide "groepen"dat, dat zie je hier op het forum, en zeker ook in de maatschappij. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 april 2017 @ 12:59:

[...]





Dat heeft dan weer weinig te maken met het feit dat het "morco's" zijn. Maar meer met het type jeugdigen, hoe oud ze zijn, met hoeveel ze zijn enz. Ik zou bijvoorbeeld een vernielende groep hooligans ook niet aanspreken. Maar misschien een groepje "mocro's" juist wel. Ligt aan de omstandigheden.



Een groep vernielende hooligans is nou niet bepaald iets wat je structureel in het straatbeeld tegen komt. Groepen straatmocro's wel, dus deze vergelijking gaat mank.



quote:

Maar het is jammer dat opmerkingen zoals deze van jouw een op zich relevante discussie laten ontsporen.

Van generaliseren is nog nooit iemand beter geworden.

En helaas doen beide "groepen"dat, dat zie je hier op het forum, en zeker ook in de maatschappij. Jammer.



Straatmocro's zijn straatmocro's. Daar wordt niets gegeneraliseerd en iedereen weet precies wat er wordt bedoeld.



Dat mensen dat vervelend vinden en het liever hebben over de racisten die die straatmocro's gewoon bij hun naam noemen dan over de oplossing voor het probleem: DAT doet de discussie ontsporen.
Samenscholing is toch verboden?
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 13:17:

[...]





Een groep vernielende hooligans is nou niet bepaald iets wat je structureel in het straatbeeld tegen komt. Groepen straatmocro's wel, dus deze vergelijking gaat mank.





[...]





Straatmocro's zijn straatmocro's. Daar wordt niets gegeneraliseerd en iedereen weet precies wat er wordt bedoeld.



Dat mensen dat vervelend vinden en het liever hebben over de racisten die die straatmocro's gewoon bij hun naam noemen dan over de oplossing voor het probleem: DAT doet de discussie ontsporen.



In zekere zin kan ik je best volgen. En inderdaad, hooligans kom je minder vaak tegen dan wat jij "straatmocro's" noemt. Ander voorbeeld dan. Als ik een groep blanke jongeren tegenkom die de boel aan het vernielen zijn, ligt het ook geheel aan de omstandigheden of ik die wel of niet aanspreek. Bij sommigen zou mijn inschatting zijn dat dat zin heeft, bij anderen niet. En dat zou voor mij ook zo zijn bij een club vernielende marokanen, chinezen, spanjaarden, russen, belgen enz. Niet de afkomst zou de doorslag geven, maar andere dingen zoals de grootte van de groep, leeftijd, wat ze aan het doen zijn, of er meerdere omstanders zijn enz.



Ik vind ook dat je moet kunnen benoemen hoe de samenstelling van een groep overlastplegers is. Blank, allochtoon, gemengd, voetbalsupporters, zwart, punkers, balletmeisjes. Allemaal prima. Dat mensen daar over vallen vind ik raar en te politiek correct.

Beledigen vind ik dan weer 38 bruggen te ver; straatmocro's, witte tokkies, nikkers, balletteven. Hoeft toch niet en vertroebelt de discussie.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 april 2017 @ 13:39:

[...]





In zekere zin kan ik je best volgen. En inderdaad, hooligans kom je minder vaak tegen dan wat jij "straatmocro's" noemt. Ander voorbeeld dan. Als ik een groep blanke jongeren tegenkom die de boel aan het vernielen zijn, ligt het ook geheel aan de omstandigheden of ik die wel of niet aanspreek. Bij sommigen zou mijn inschatting zijn dat dat zin heeft, bij anderen niet. En dat zou voor mij ook zo zijn bij een club vernielende marokanen, chinezen, spanjaarden, russen, belgen enz. Niet de afkomst zou de doorslag geven, maar andere dingen zoals de grootte van de groep, leeftijd, wat ze aan het doen zijn, of er meerdere omstanders zijn enz.



Zou zou zou. De praktijk is dat er geen straatbendes Chinezen door de oude volksbuurten lopen. Daarbij gaat het helemaal niet om vernielingen, maar om straatterreur. Als je niet weet wat daarmee bedoeld wordt, dan heeft deze discussie weinig zin verder.



quote:

Ik vind ook dat je moet kunnen benoemen hoe de samenstelling van een groep overlastplegers is. Blank, allochtoon, gemengd, voetbalsupporters, zwart, punkers, balletmeisjes. Allemaal prima. Dat mensen daar over vallen vind ik raar en te politiek correct.

Beledigen vind ik dan weer 38 bruggen te ver; straatmocro's, witte tokkies, nikkers, balletteven. Hoeft toch niet en vertroebelt de discussie.Ze noemen zichzelf mocro's, dus waarom jij bepaalt dat die benaming 'te ver' gaat is me een raadsel. Waarom die benaming dusdanig schandelijk is dat dat opeens het onderwerp van de discussie is geworden begrijp ik al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 25 april 2017 @ 20:32:

[...]





Bron?

Ik verwacht niet dat er plotseling een enorme daling is geweest.



https://www.rtlnieuws.nl/ ... enen-nederland-allochtoon
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 april 2017 @ 13:54:

[...]



Ik verwacht niet dat er plotseling een enorme daling is geweest.



https://www.rtlnieuws.nl/ ... enen-nederland-allochtoonOver mijn feiten van het cbs lazen ze ook heen.
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 11:24:

[...]





Voor hetzelfde geld wel ja, maar gezien je uitspraken verwacht ik dat niet. Maar mocht ik het mis hebben en word jij ook dagelijks lastig gevallen op straat, dan bied ik je hierbij mijn welgemeende excuses aan voor mijn vooringenomen uitspraken.Dat siert je dan wel weer.
quote:Tickel schreef op 26 april 2017 @ 13:54:

[...]



Ik verwacht niet dat er plotseling een enorme daling is geweest.



https://www.rtlnieuws.nl/ ... enen-nederland-allochtoonAh. De vage rtl bron uit met cijfers uit 2015, en geen 90 %. Daar is tie dan.
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 14:05:

[...]



Over mijn feiten van het cbs lazen ze ook heen.Die cijfers hadden niks met jouw beweringen maken. En wederom geen onderbouwing van de zgn 90 % marokkanen en 'zwarten' die zich niet zouden kunnen gedragen.
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 12:46:

[...]





Ik vind vooral de reacties in de trant van 'spreek ze aan op hun wangedrag' hilarisch. Zelf hebben ze dan ooit Pieter-Floris aangesproken op het feit dat ie te hard met zn brommer door de wijk reed, en denken echt dat dat bij die straat mocro's hetzelfde werkt.



Ergens is die naïviteit best schattig.



Nu je toch zoveel belangstelling hebt voor de leefomgeving van iedereen met wie je het niet eens bent:

Spreek jijzelf weleens een groep jongens aan?

Woon je zelf in een achterstandsbuurt?

Mag je van jezelf eigenlijk wel meepraten in de discussie, daar je daar in je hoofd allerlei regeltjes voor hebt? Voldoe je daar zelf wel aan?

Je hoeft er verder geen antwoord op te geven want je bent de enige die zich daar zo voor interesseert.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 12:46:

[...]





Ik vind vooral de reacties in de trant van 'spreek ze aan op hun wangedrag' hilarisch. Zelf hebben ze dan ooit Pieter-Floris aangesproken op het feit dat ie te hard met zn brommer door de wijk reed, en denken echt dat dat bij die straat mocro's hetzelfde werkt.



Ergens is die naïviteit best schattig.Waarom denk jij dat ik in een nette wijk woon?
Alle reacties Link kopieren
Kan het topic weer over mijn probleem gaan? Voor een "alle blanken zijn racistisch"topic zijn er andere pijlers.
Alle reacties Link kopieren
Ga een normaal gesprek met de jongeren aan, op een normale toon en zonder verwijten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven