Woningstichting en regels?

26-04-2017 13:12 15 berichten
Via woningnet was ik van de week eerste voor een kleinere eengezinswoning in Noord Holland voor mij alleen met een inschrijf tijd van vijftien jaar.

Had nooit eerder gereageerd.



Na bezichtig de woning direct geaccepteerd op diezelfde dag aan het eind vd middag en de volgende dag voor een uur moest ik de gevraagde stukken inleveren.

Alles was compleet behalve mijn ibri ( voorheen Ib60).

Stom, had mijn DigiD meer 3 jaar niet gebruikt dus nieuwe aan gevraagd en tegelijk de belastingdienst gevraagd om de ibri en deze kon zonder DigiD alleen worden op gestuurd wat tot vijf werkdagen kon duren net als een nieuwe DigiD...beide laten doen met de gedachte dat een van de twee eerder dan de ander kwam.



Goed uitgelegd aan de woningbouwvereniging echter kreeg ik te horen dat de woning direct aan nummer twee werd aangeboden.

Pff was hartstikke verbaasd en natuurlijk zeer teleurgesteld.

Heb nog net niet gesmeekt.



Goed de volgende ochtend lag mijn ibri op de deurmat en inderdaad was de woning al aangeboden aan nummer twee.



Helaas pindakaas maar goed, is dit de normale gang van zaken?



Ik ken iemand die onlangs ook huurd via deze woningbouwvereniging en hij had wel extra tijd om de gevraagde stukken in te leveren.
Ja, zo gaat dat. Voor jou honderden anderen.

Op de website van onze woningstichting staat overal aangegeven dat je je ibri moet hebben omdat de woning anders aan je neus voorbij gaat. Heel jammer natuurlijk, maar de woningnood is zo groot dat woningstichtingen zich nog maar weinig van woningzoekende aan hoeven trekken.
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste advertenties staat aangegeven dat je dit formulier bij de bezichtiging moet meenemen. In de uitnodigingsbrief voor de bezichtiging staat het vaak nogmaals vermeld. Heb jij je formulieren dan niet op tijd in orde, dan is het heel gewoon dat het huis naar de eerst volgende kandidaat gaat. Wel heel vervelend voor je, maar met 15 jaar inschrijftijd krijg je vast binnenkort wat anders toegewezen!
Hier gaat een woning aan je neus voorbij als je niet meteen alle papieren kunt overdragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is normale gang van zaken.

Niets aan te doen.

Goed in de gaten houden dat je nog steeds sta ingeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt verwacht dat jij voorbereid bent om direct te kunnen accepteren. Voor hen is het niet werkbaar als ze steeds dagen moeten wachten voor ze weten of het wel in orde komt.
Ja, dat is gebruikelijk. Het staat ook heel duidelijk aangegeven op de website dat je die papieren binnen 24 uur moet aanleveren, en dus feitelijk moet zorgen dat je ze al in je bezit hebt voordat je reageert.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het zelfs zo dat ze aanraden pas te reageren als je alle papieren in huis hebt.
Ja sluit me bij de bovenstaande berichten aan.Je moet echt alles kunnen laten zien als hun daar op dat moment om vragen.Het staat bij de adverdientie bij ons heel duidelijk vermeld dat als je de gevraagde gegevens niet kan laten zien de woning aan een andere kandidaat wordt aangeboden.



Zonde!!Volgende keer toch maar zorgen dat je alles in orde hebt
Bedankt voor jullie reakties.



Heb al meer dan 15 vijftien jaar niet gereageerd op een sociale huurwoning en toen ik dat indertijd wel had gedaan ging het heel anders, dus relax en persoonlijk;-)



Zucht geen vergelijking meer...
Ik weet niet waar jij woont, maar relaxt is het hier nooit geweest.

Verder staat het inderdaad bij de aangeboden woning op woningnet dat je je papieren in orde moet hebben als je de woning aangeboden krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Die pech heb ik ook een keer gehad, maar uiteindelijk woon ik nu in een nog mooier huis met vrij uitzicht. Volgende keer beter, toch?
Hier staat het ook overal vermeld. Wij hebben toen we serieus gingen reageren meteen alles aangevraagd, dus al voordat we ergens op 1 stonden. De volgende keer heb jij het ook lekker vast in huis, en wie weet hoe mooi het volgende huis wordt waar je op reageert!
Overigens, wij zijn ook tegen regels aangelopen. In het dorp waar ik bijna mijn hele leven heb gewoond, op de laatste 4,5 jaar na, had ik geen kernbinding meer. Daarvoor moet je namelijk de laaste 10 jaar er 6 jaar gewoond hebben, en ik was net een paar maanden langer weg, anders hadden we er een huis gehad. Terwijl ik er van de laatste 32 jaar 27,5 jaar gewoond had, en iemand die er toevallig de laatste 6 jaar had gewoond zou er wel kernbinding gehad hebben. Ontzettend zuur, maar het huis waar we nu wonen in een andere woonplaats is groter, en we zitten veel dichter bij voorzieningen, dus ik vind het nu wel prima.
Dat is hier ook zo. Je wordt er op de site voor gewaarschuwd dat je dat formulier al moet hebben. Maar als jij in je eentje 1e staat voor een eengezinswoning, sta je blijkbaar best hoog op de lijst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven