Ongepland zwanger van 3e kindje

26-04-2017 10:35 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of 3 geleden had ik een positieve zwangerschapstest in handen en ik ben nog nooit zo geschrokken! (Veilig gedaan, mirena lag al klaar)

Zelfs paniekaanvallen had ik de eerste 2 dagen, ik dacht vooral aan de praktische zaken. Toen ik het een beetje een plaatsje kon geven en verder ging denken dan alleen de praktische dingen, zag ik ook de leuke kant voor me en de paniek ging gelukkig weg.



Wij hebben een zoon van 5 jaar en een dochter van 6 maanden oud. Het leeftijdsverschil zal dus ongeveer 14 maanden zijn en alhoewel ik zelf nooit zou hebben gekozen voor zo'n korte tijd ertussen, lijkt me dat toch wel heel leuk voor die twee kleintjes. Lekker samen spelen!



Waar ik me heel rot over voel is dat ik nu een paar weken aan het idee heb kunnen wennen en dat ik er niet zo blij in sta als bij mijn vorige zwangerschappen.. daar voel ik me schuldig om. Het is niet zo dat ik het kindje absoluut niet wil (de eerste dagen dacht ik dit wel).

Ik krijg volgende week een vroege echo, omdat ik eerder een miskraam heb gehad, en ik hoop 100% dat deze goed zal zijn. Ik vind het wel heel leuk dat er nog een kindje komt, maar....toch voelt het nog niet helemaal zoals het bij m'n vorige zwangerschappen was.



Wat is dit? Is dit nog gewoon wennen aan het idee? Zijn dit hormonen?

Wie heeft zoiets meegemaakt en kwam het gevoel na een paar weken toch goed?
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Been there. En is nu 15 ;). Eerst schrik. Dan praktische schrik. Dan omslag en gewoon doen. Het was mijn makkelijkste zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het leeftijdsverschil ideaal. Die van zaten 18 maanden van elkaar af en je bent sneller weer in babyritme. Ik ging van de ene borstvoeding naar de andere. En je bent zelf ook relaxter. Althans ik wel ;). Mijn oudste was 4. Tweede 1 1/2 toen no 3 kwam.
Alle reacties Link kopieren
Je staat er nog gewoon realistischer is. Niets mis mee. Laat je niets aanpraten omdat je moet genieten. Je bent gewoon zwanger. Dat genieten komt (ik ga ervan uit dat het goed gaat) gewoon vanzelf. Het leeftijdsverschil is goed te doen. En vanaf drie wordt het pas leuk!
Alle reacties Link kopieren
Geen paniek :-)

Bij ons was de derde gepland maar sneller raak dan verwacht, en ook wij moesten wennen.

Gelukkig duurt een zwangerschap 9 maanden. Genoeg tijd om te wennen dus!

Belangrijkste is dat t gewenst is en dat zit wel goed als ik je post zo lees.



Ik hoop op een goede eerste echo voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap TO
Alle reacties Link kopieren
Mocht je er last van blijven houden aangeven bij je VK, maar dit zal het gewenningsgevoel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poldervrouw: bedankt! Ik verwacht ook wel relaxter te zijn, dat merkte ik inderdaad met de 2e ook al.



Bladiebladiebla: bedankt voor je woorden, het is rustgevend! Ik hoop alleen wel dat het voor de 3 jaar ook al leuk zal zijn :-)



Zomerkoninkje: wat fijn om te lezen dat jij dat wennen herkent en dat het goed kwam!



Onbevangen: bedankt!
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Yourlocalhero: ja ik had aan de telefoon al wel aangegeven dat ik toen last had van paniek, dus het zal vast ter sprake komen tijdens de eerste afspraak.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Hier schelen ze ook 14 mnd, 2e was ook ongepland, maar niet ongewenst. Ik heb ook heel erg aan t idee moeten wennen en pas vanaf 20 weken genoot ik vd zwangerschap. Gelukkig heb je 9 mnd de tijd om aan t idee te wennen



Het is leuk hoor 2 kleintjes zo kort op elkaar maar af en toe knetter druk. Maar ja alles is tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je zwanger raken als je het veilig hebt gedaan? Condoom gescheurd? Oprechte vraag hoor, mijn 2e is nu 4 maanden en ik zit (nog) niet te wachten op een 3e. Wij gebruiken condooms, dus geen verwijt maar een oprechte vraag.





Gefeliciteerd trouwens!!
Alle reacties Link kopieren
Newspaper: wij gebruikten ook condooms en hadden een gezellige lange nacht. Na de laatste keer waren we het condoom kwijt, die was achtergebleven.

Ik heb daarna geen seconde aan MAP gedacht, dacht dat die kans vast heel klein zou zijn en het was toch niet m'n vruchtbare periode.. wel dus!
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper: geruststellend vind ik jouw reactie! Het lijkt me ook heel druk ja. Spelen jouw kleintjes vaak met elkaar? Ik zie voor me dat ze op een gegeven moment elkaar bezig gaan houden
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
De oudste is 19 mnd en de jongste is nu 5 mnd dus samenspelen is er nog niet bij, maar ze vinden elkaar wel heel leuk.



2 kindjes kort op elkaar is topsport, dan moet je echt als team samenwerken, maar daar wordt je heerlijk slank van Bij ons was t zo als de een ging huilen dan begon de ander ook. Je rende je rot van kamer naar kamer, ook snapt de oudste niet altijd dat als ik haar broer vast heb dat ik haar ook niet nog kan optillen. Maar het wordt steeds makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 26 april 2017 @ 13:46:

De oudste is 19 mnd en de jongste is nu 5 mnd dus samenspelen is er nog niet bij, maar ze vinden elkaar wel heel leuk.



2 kindjes kort op elkaar is topsport, dan moet je echt als team samenwerken, maar daar wordt je heerlijk slank van Bij ons was t zo als de een ging huilen dan begon de ander ook. Je rende je rot van kamer naar kamer, ook snapt de oudste niet altijd dat als ik haar broer vast heb dat ik haar ook niet nog kan optillen. Maar het wordt steeds makkelijker.Hier ga ik dan maar voor...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ook zwanger van nummer drie en niet geheel gepland. We hadden net besloten om weer aan de voorbehoedsmiddelen te gaan omdat ik het te snel vond, toen ik al zwanger bleek. Heb me ook heel schuldig gevoeld dat ik er niet echt blij mee was en alleen maar de lastige kanten zag (weer misselijk, moe, verlof komt niet goed uit op mijn werk). Nu 25 weken verder en de zwangerschap zelf vind ik nog steeds niet fijn: moe, bekkenpijn, kan minder doen met de oudsten. Maar naar het kindje kijk ik inmiddels wel echt uit en ergens ben ik ook wel bij dat ik niet zelf heb hoeven kiezen wanneer we de rollercoaster weer in zouden gaan, want weet niet of ik dan gedurfd had, terwijl de wens voor een derde er wel was. Na de bevalling volgen er trouwens wel definitieve maatregelen, want een vierde zwangerschap zie ik echt niet zitten!



Overigens schelen de oudsten 1,5 jaar en die kunnen het nu echt goed vinden met elkaar. Soms wel ruzie, maar daar leren ze ook van en vaak spelen ze samen (nu 1 en 3). Wat dat betreft ben ik juist blij dat alles in een ruk door gaat!
Alle reacties Link kopieren
Henkelien ik lees jouw reactie nu pas! Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn om ook jouw ervaring te lezen.



Vanmiddag hebben we een goede echo gehad en ik ben daar heel blij mee! Ik hoop dat ik nu meer durf te gaan genieten, denk het wel.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zeer ongepland zwanger van een 3e. De jongste is 4 en zal dan 5 zijn.
Ik ben 36 en man lief 38.

We overwegen of we het moeten houden of toch niet... Heel lastig. Maar een derde... Pff. die 2 zijn al zo lastig..

Man lief wil eigenlijk geen 3e. Dus zitten erg in dubio.

Tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
"Die 2 zijn al zo lastig"... :?:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ja de 2 kids die ik al heb. van 4 en 6 :-).
Die kunnen heel lastig zijn. Hoe zal dat zijn als er een broertje of zusje bij is.
Alle reacties Link kopieren
O wat herken ik mezelf in je verhaal!

Ik werd ook ongepland zwanger van ons derde kindje en heb ook weken lang moeten wennen het was idd ook anders als mijn andere 2 zwangerschappen ik denk toch dat dat komt doordat je bij de andere 2 bewust hebt gekozen voor een kindje..
Ik moet zeggen dat ik wel heel blij was dat er nog een kindje kwam maar ook angstig was bijvoorbeeld dat ik en mijn man weer jaren moeten uitstellen om tijd voor elkaar te hebben die we zo hard nodig hadden onze 2 andere kinderen zijn 8 en 3 en als die van 3 volgend jaar naar school gaat wilde wij die tijd benutten voor ons samen (we zijn 10 jaar samen en vorig jaar getrouwd) onze 1e kwam dus al vrij snel na 1 jaar relatie vandaar de tijd die we beetje wilde inhalen. Ik ben 3 weken geleden bevallen van een prachtige dochter en zou haar voor geen goud gemist willen hebben! De eerste dagen dacht ik: daar gaat de vrijheid maar naar een paar dagen dacht ik: nee dit is ons leven en samen gaan we met zen 5jes een mooi leven tegemoet! En die tijd die we nodig hebben komt wel. Wat ik wil zeggen is dat je je niet schuldig hoeft te voelen dat je je anders voelt als dat je zou willen voelen we blijven mensen en hebben allemaal bepaalde verwachtingen in het leven en als dat dan afwijkt dan heeft dat tijd nodig om een plekje te kunnen geven.
Geniet lekker nu van je gezinnetje dan zijn jullie er straks helemaal klaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Nog even terugkomend op mijn bericht, misschien kan ik er een ander mee geruststellen.

Inmiddels ben ik bijna 30 weken zwanger, helemaal gewend aan het idee en blij met onze 3e. Ik denk dat het omslagpunt kwam op het moment dat ik de baby voelde bewegen. Ik moest gewoon heel erg wennen aan het idee en nu heb ik er zin in. Ben erg benieuwd wie erbij komt.
Alles komt goed
Logisch dat je moest wennen, daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen.
Fijn dat je je al beter voelt.
Ik ben gepland zwanger van de derde, maar mij overvallen de "wat als....." vragen ook regelmatig hoor.
3 kinderen is toch niet niks .
Maar vast heel gezellig :)
We hebben een zoon van 5 en een dochter van 17 maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven