Ik fantaseer elke avond voor het slapen gaan.. raar?

25-04-2017 20:45 51 berichten
Hoi dames,



Het klinkt misschien raar maar ik vraag me echt af of dit normaal is: vanaf ongeveer mijn 12e (ik ben nu ruim volwassen) fantaseer ik elke avond voor het slapen gaan over een man waar ik dan verliefd op ben. Ik fantaseer dan dat we een relatie krijgen, dat we elkaar helemaal geweldig vinden en hoe leuk en spannend het tussen ons is en dat hij me op handen draagt. Ook fantaseer ik over seksuele spanning tussen ons en fijne sex. Het zijn echt ongeveer elke paar maanden een andere man, het is maar net op wie ik dan verliefd ben, maar vaak zijn het beroemdheden of bijvoorbeeld single collega's. Ook fantaseer ik dan dat ik heel succesvol ben en veel aanzien heb en dat die mannen dan smoorverliefd op me zijn en jaloers op andere mensen zijn. Als ik dit niet doe, dan val ik niet fijn in slaap en voel ik me "leeg" vanbinnen. Mijn dagelijkse leven steekt altijd heel saai af bij die fantasieën en soms ben ik er overdag ook veel mee bezig (dan denk ik aan wat ik savonds weer kan fantaseren en voel ik me fijn.) is dit normaal? Doen jullie dit ook? Of is het echt afwijkend. Ik heb zelf nu geen relatie maar ook toen ik die wel had deed ik dit. Ik ben redelijk tevreden met mijn leven maar nooit echt gelukkig of heel blij. Met mijn ouders heb ik nooit een heel goede band gehad, ik voelde me vaak eenzaam. Misschien ben ik dit daarom gaan doen?
Fantaseer weleens voor ik in slaap val gesprekken met overleden mensen. Soms ook met bepaalde politici.
quote:Nicotientje schreef op 25 april 2017 @ 20:52:

Ik doe t niet maar ik zie t probleem ook niet. Je hebt een fantasiewereld waar je je fijn voelt. Zolamg je in de gewone wereld ook kan functioneren zie ik geen belemmering.Dit!
Alle reacties Link kopieren
quote:florita schreef op 25 april 2017 @ 20:56:

Ik herken het van toen ik jonger was. Heerlijk om savonds terug te keren in mijn fantasiewereld. Had alleen niet perse dat ik me anders leeg voelde oid, meer dat ik het prettig vond dat wereldje op te roepen. Op een gegeven moment is het gestopt, geen idee waarom.Dit had ik kunnen schrijven. Overigens ging het bij mij niet perse over romantiek, ik had meer een soort van Narnia in mijn hoofd.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Ik doe het ook hoor. Over een boerderij hebben met paarden, voor duizenden euro's kleding kopen, vakanties etc. Vind het helemaal niet zo raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 25 april 2017 @ 20:54:

[...]





Oh.

*sluipt weer weg*
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit ook heel vaak en ben een redelijk normaal functionerend persoon, dus ik vind het niet raar. Ik heb trouwens een prima jeugd gehad en vind mijn leven ook erg leuk (als ik eerlijk ben zou het me ook erg vermoeiend lijken om een Nobelprijs-winnende rockster te zijn met een privé eiland in de Stille Zuidzee en een harem aan knappe mensen om me heen). Als je in je dagelijks leven niet gelukkig bent en je fantasieen zorgen dat je niet goed functioneert lijkt me dat wel iets om in de gaten te houden. Maar als het verder prima gaat: lekker blijven doen.
Ik vind het wel een beetje gek, maar dat zegt natuurlijk niks over dat het wel/niet gek is.



Als het helpt met lekker in slaap vallen zie ik werkelijk het probleem niet.



Je hebt blijkbaar een levendige fantasie, volgens mij is dat wel een gave.
Heerlijk toch! Lekkere manier om in slaap te vallen. Lijkt me alleen maar gezond!
Alle reacties Link kopieren
Zolang je weet dat het een fantasie is en geen voorspelling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat ook dan fantaseer ik dat ik een persoon met aanzien ben in de Middeleeuwen of juist ergens in de verre toekomst.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Dit boek is een leuke leestip





www.bol.com/nl/p/my-secre ... 001063438/?suggestionType
quote:Jempo schreef op 25 april 2017 @ 21:26:

Misschien moet je 'the secret' gaan kijken of lezen. Je doet het helemaal volgens het boekje namelijk! Je wordt vast heel succesvol in de liefde. Ha, wou ik net zeggen. Dream big baby.
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 25 april 2017 @ 22:01:

Ik doe dat ook dan fantaseer ik dat ik een persoon met aanzien ben in de Middeleeuwen of juist ergens in de verre toekomst.Of meedoen in het verhaal van het boek dat je aan het lezen bent? Voor het inslapen ben ik nooit bescheiden, ik ben of machtig, of rijk, of heel slim. Of alles tegelijk.
Ik deed dit ook wel vroeger, een fantasiewereld oproepen. Nu eigenlijk nooit meer. Soms probeer ik het nog wel maar het lukt niet echt meer. Ik mis mijn eigen wereldje namelijk wel eens. Dus ik zou zeggen: geniet ervan! 't Kan ook weggaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 25 april 2017 @ 20:57:

[...]



is ook niet erg, heb ik ook heel lang gedaan. Ik ging ook die spullen kopen, zoals een blender en een broodmes en er dan mee oefenen. Eerst op insecten later op dieren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me weinig mis mee, gewoon fantaseren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb ik ook altijd gedaan, dacht eigenlijk ook altijd dat dat raar was...



Soms zit het me een beetje in de weg, in de zin van dat ik liever nog in bed blijf om verder te fantaseren ipv op te staan bijvoorbeeld. Of dat ik er overdag nog mee bezig ben en bang ben dat ik werkelijkheid en fantasie door elkaar haal.
Wat leuk om te lezen dat er dus meer mensen zijn die dit ook doen! Ik dacht altijd dat ik de enige was en vond het maar een rare eigenschap
Mensen zijn gewoon rare creaturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat het raar is want ik deed/doe dit ook! vroeger wel meer dan nu maar kon me er ook helemaal op verheugen als ik dan bijvoorbeeld lang (alleen) moest fietsen of s'avonds in bed, dat ik dan weer kon fantaseren...
Alle reacties Link kopieren
quote:Selin26 schreef op 25 april 2017 @ 20:53:

ik fantaseer ook voor ik ga slapen al niet zozeer dat onderwerp, maar ik kan niet 'niks denken' voor ik ga slapen, ik ben ook meestal in men hoofd wel een 'verhaaltje' aan het afspelen ;) dus raar vind ik het niet!



+1



Oj, op de fiets doe ik dat ook op saaie stukken.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, niet raar.

Ik deed dat vroeger ook en nu soms ook nog wel. Soms ook wel eens een halfjaar/jaar niet.

Heerlijk om in je eigen fantasiewereld rond te dwalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 28 april 2017 @ 21:57:

[...]





+1



Oj, op de fiets doe ik dat ook op saaie stukken.Ja dat doe ik ook, vaak hele conversaties voer ik dan. En op een gegeven moment merk ik wel eens dat ik ook echt de bijbehorende gezichtsuitdrukkingen heb. Vrij beschamend.
Ik was het alweer vergeten maar ik deed dat vroeger ook. Wat leuk. Neem nou maar van mij aan, schaam je nooit voor jezelf. Tenzij je een moord hebt gepleegd ofzo. Maar die eigen dingen van jezelf, dat maakt het leven juist zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 28 april 2017 @ 22:04:

[...]





Ja dat doe ik ook, vaak hele conversaties voer ik dan. En op een gegeven moment merk ik wel eens dat ik ook echt de bijbehorende gezichtsuitdrukkingen heb. Vrij beschamend.



Ja, inderdaad .

Heel normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven