Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
Wow Boulu wat een super opbrengst! Ik zou als ik jou was vandaag (en morgen) even lekker rustig aan doen en bank hangen.



Baggal fijn dat je weer rustig aan aan het werk bent. Neem de tijd om helemaal te herstellen.



@hier joehoe morgenavond eindelijk pregnyl zetten en dan 4 mei terugplaatsing. Nog nooit zo'n lange cyclus gehad, de tp is gewoon 6 dagen later dan bij de vorige cryo's.
Alle reacties Link kopieren
yes boulu oo het is je zo gegund nu lekker de beentjes omhoog



hier de echo net gehad en het hartje klopte nog steeds en op ritme dus het is nog niet over. bloedverlies lijkt vandaag weer weg te zijn dus hoop dat het zo blijft en het lekker doorgroeid. maandag weer echo (die stond al , dus laat die lekker staan haha)
Alle reacties Link kopieren
Yes boulu! Wat een top nieuws!!! Wanneer hoor je er bevruchtingen zijn? Was de vrouw die langs kwam van het laboratorium? Toen ik de punctie had kwam de vrouw van laboratorium het ook vertellen en kwam paar keer langs toen mijn man het niet lukte om te produceren. Ze leefde zo mee, was helemaal emotioneel geworden door haar. Geniet van dit nieuws en er zullen vast mooie embryos ontstaan! Van 16 eicellen kan dat niet anders!
Alle reacties Link kopieren
@ piene ook voor jou goed nieuws!! Yes wat fijn. Als het hartje nu nog klopt is dat natuurlijk we heel gunstig, want je hebt paar dagen gebloed toch? Dan had het toch al ondertussen mis kunnen zijn? Ik hoop dat je maandag weer goed nieuws krijgt! Ben blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
@ lampje, ook hier duimen draaien! Ik ga proberen net als baggal pagina te refreshen vandaag! Ben plaatsvervangend zenuwachtig voor jou! Hoop dat je goed nieuws krijgt net als boulu en piene!
Alle reacties Link kopieren
Boule wat een mooie opbrengst.. lampje jij ook vandaag?

Piene fijn weer een goeie echo...
Piene, fijn dat het voor nu in orde is. Lekker rustig aan doen
Alle reacties Link kopieren
@boulu yes yes yes yes!! Wat een top score!! Zelfs als de helft maar rijp zou zijn, dan is het nog steeds een mooi aantal. Komt vast goed! Ik blijf duimen.....



@piene je maakt het wel spannend zeg.... Ik heb in de jaren dat ik hier lees en schrijf al vaker dit soort verhalen gelezen, bijvoorbeeld bij tasje. Gelukkig loopt het vaak goed af... waarschijnlijk gewoon een paar vaatjes gesprongen in je baarmoeder slijmvlies. En vriendin van mij heeft de hele zwangerschap gebloed omdat de placenta te laag in de baarmoeder lag. Bevallen moest via een keizersnede, maar het is allemaal goed gekomen. Hopelijk houdt het bij jou nu snel op!!



@baggal thanks darling
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Boulu gefeliciteerd zeg!! Wat een heel mooi aantal en dat is toch ook veel belovend!!



Piene wat een goed nieuws! Wat fijn om weer te kunnen zien dat het hartje klopt, positief dat dat gewoon goed doorgaat ondanks het bloed verlies. En maandag fijn weer, toch altijd een opluchting om de kleine te kunnen zien
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel lieve meiden!!



@ Piene: Yess!! Jij ook goed nieuws! Wat een opluchting. Die eerste weken lijken me ook zenuwslopend, helemaal als je dan bloedverlies hebt. Fijn dat je weer even gerust bent gesteld. Nu hopelijk Lampje nog!



@Weija: Gelukkig, weer een TP in het vooruitzicht! Wat is dat trouwens ver weg nadat je de pregnyl hebt gespoten. Dan is het een 5 dagen oude cryo denk ik?



@Hosta: Wat ongelooflijk balen zeg dat jij een ronde moet overslaan. Je kijkt er zo naar uit, stelt je zo op deze dagen in en dan dit... Natuurlijk is het wel verstandiger omdat je de beste resultaten wil maar toch. En is die scratch nu ook voor niks geweest?

Ik vond een maand wachten lang maar uiteindelijk vliegt de tijd best snel om vind ik! Helemaal me het mooie weer!



@Deni: Wat super spannend voor jou zeg!! Die laatste dagen vind ik altijd helemaal verschrikkelijk. Lekker dat je in de UK op vakantie bent, zeker van genieten! Tja er zijn veel voorschriften wbt pregnyl maar ik denk dat het altijd nog wel redelijk lang blijft werken. Net als alle andere medicatie.



@Baggal: Hoe gaat het nu met jou? Ik las dat je gisteren even had gewerkt, rustig aan maar hoor! Heb je verder nog veel kwaaltjes?



@Chirstel: Ik snap je overweging wel wat betreft het bloed prikken, je kan jezelf er alleen maar gek mee maken. Ik had het denk ik wel gedaan, maar ik ben ook een super control-freak ;). Maar uiteindelijk helpt het niks. Ik hoop gewoon dat je over 2 weken een mooie echo hebt!!



@Angel: Nee, dit was een arts. Zij was er bij de vorige punctie ook bij en we hadden het evaluatiegesprek met haar. Nu was ze er weer, fijn!! Ik krijg gewoon een warm gevoel van al die mensen! Haha. Mooi dat jij zo'n aardige laborante had, echt belangrijk hé hoe je begeleidt wordt!



@Lampje: Mijn duimen draaien nog voor jou!!



Bedankt voor al jullie lieve reacties!! Zo blij met dit topic .

Ik ben ook heel blij met deze uitslag, nu de rest nog vrijdag en zaterdag...

Ik heb trouwens nog best last van mijn buik, hebben jullie dat ook gehad? De eerste keer had ik dat helemaal niet en de laatste keer (wel punctie maar geen eicellen gevonden) had ik vooral last bij het plassen. Maar nu voel ik het echt in mijn buik, vooral als ik loop. Hopelijk is dat gewoon normaal en trekt dat bij?!

Ik doe er alles aan om overstimulatie te voorkomen zodat er een terugplaatsing kan plaatsvinden!! Nu dus weer op de bank haha (eigenlijk niks voor mij, ben altijd graag bezig maarja).
Alle reacties Link kopieren
Ik niet maar ik had er ook nooit zoveel dus het zal daar wel mee te maken hebben denk ik.
@bouli, wat een super opbrengst. Nu nog wel een aantal spannende dagen maar er zullen vast een aantal bevruchtingen zijn.



@freexx, gefeliciteerd met je positieve test! Ik snap dat je nog niet blij bent. Eerst maar eens zien hoe de komende weken gaan. Maar een streep is in ieder geval een begin!



@piene, mooi dat alles nog goed gaat. Een kloppend hartje is sowieso goed nieuws. En maandag gewoon weer lekker naar je kindje kijken
Alle reacties Link kopieren
Joehoee voor Boulu! Wat een top opbrengst, op naar toppertjes! Hoe ben je er zelf aan?
Alle reacties Link kopieren
Oh even je reactie gemist, ik zou echt even rustig aan doen. Ik ervaarde ook een soort weeïg gevoel, niet fijn. Indd ook met plassen.. lekker met de beentjes omhoog! X



Piene, fijn dat het hartje klopt, hopelijk ben je een beetje gerust gesteld..
Alle reacties Link kopieren
Boulu het is heel gebruikelijk dat je na de punctie last van je buik hebt. Had ik m.n. de eerste dag ook, maar de dag erna bij te veel doen ook nog. Doe lekker rustig aan.

Mijn tp is idd van een 5 daags blastocyst. Zitten we eind volgende week als het goed is even samen in de wachtweken.



Piene wat fijn dat het er nog steeds goed uit zag vandaag! Op naar maandag
Alle reacties Link kopieren
Boulu: lekker rustig aan doen vandaag en morgen en drinken - drinken - drinken! Theeleut en ik hadden het vandaag nog over je in het Oktober-topic!

Overigens had ik bij mijn allereerste punctie ook een opgeblazen buik.



Piene en Lampje: jullie hadden ook goed nieuws: super dames! Hoop dat Deni de volgende is met een positieve test!



Freexx: Heb jij al een datum voor je echo?



Ik ben weer aan het werk. Vandaag 9,5 uur gedaan en dat is weer enigzins in het ritme. Maandag ben ik vrij, 1e Mei is hier een bank holiday.



Iedereen heel veel plezier met Koningsdag morgen! Mis NL nu wel extra
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Boulu nog een keer: wat ontzettend veel!!! En wat ben ik blij voor jullie! Op naar de komende dagen. En.... rustig aan! 1 of 2 terug laten plaatsen... Doe waar je je goed bij voelt. Je bent nog maar aan het begin, dus ik kan me best voorstellen dat je het bij 1 houdt. Dat zou mijn gevoel nu wel zijn. Tenzij ze een goede reden hebben om er wel 2 terug te plaatsen natuurlijk.



Baggal, je bent een stoer wijf! Denk je goed aan jezelf en jullie meisje? Je mag voor mij wel koningsdag vieren. Ik geniet gewoon van een dagje vrij.



Freexx, zo gaaf voor jullie! Jullie hebben het verdiend! Op naar een prachtige echo



Lampje, kreeg je vandaag weer een echo? Ik duim voor jullie... Net als voor Christel...



Weija, de omstandigheden zijn goed, het bedje gespreid. Op naar de terugplaatsing!



Piene, we gaan er voor dat het allemaal goed blijft gaan en dat het bloeden nu stopt. Die onzekerheid... Wel vervelend dat ze geen oorzaak kunnen vinden. Als dat wel zo is, en het is onschuldig, dan lijkt het me dat je minder bang bent.



Hier gaat alles zijn gangetje. We gaan gewoon rustig door. Zo kan ik extra hard voor jullie duimen!
Alle reacties Link kopieren
Wow! Boulu! 16 eicellen, wat een aantal! Wat een opluchting en nu duimen op heel veel bevruchtingen de komende dagen.



Ook voor Piene goed nieuws, wat ontzettend fijn om een mooi kloppend hartje te horen en zien
Alle reacties Link kopieren
Haha lief jullie reacties, dankjewel!! Mijn buik lijkt al iets minder gevoelig te zijn maar snel lopen zit er niet in. Ik heb me wel even gewogen en ik ben niet aangekomen dus dat is een goed teken! Ik hou het nog in de gaten komende dagen.



@Freexx: Hoe voel je je nu?



@Baggal: Fijn dat je je weer een stuk beter voelt en weer aan het werk kunt! In Engeland zeker geen oranjetompoucen verkrijgbaar ;)?

Lekker dat je na vrijdag een lang weekend hebt! Op zoek naar spulletjes voor jullie meisje?



@Deni: Wanneer ga jij ook alweer testen? Succes meid...



@Hosta: Hoe gaat het nu? Baal je er erg van?



@Chevrolet: Hoe is het met jou? Waar sta jij nu in het traject?



Ik kom er niet zo goed uit of ik 1 of 2 embryo's terug wil laten plaatsen. We willen er sowieso twee als er geen of 1 A kwaliteit bij zit. Maar als er twee of meer van A kwaliteit zijn: wat dan?? Mijn man neigt naar één, vooral omdat je dan hopelijk nog cryo's hebt. Tegenwoordig schijnen ze best goed te ontdooien toch?

Ik ben namelijk bang dat ze dan alsnog verloren gaan. Het voelt zo alsof we ze nu hebben zeg maar en dat je dan niet zeker weet als je het niet laat terugplaatsen.

Het is natuurlijk wel zo dat ik 1 terugplaatsing heb gehad en meteen zwanger (vroege miskraam) ben geworden, dus zou ik dan ook een grote kans hebben op een tweeling? Dat is geen probleem voor ons hoor, al is een eenling misschien iets makkelijker. En het grotere risico op complicaties bij een tweeling is natuurlijk ook niet fijn.

Wat zouden jullie doen?!
Lastige keus boulu maar kan me voorstellen dat je bij goeie embryo's het spannend vindt om ze in te laten vriezen. Ook al gaat het vaak goed, snap dat je er over denkt om die stap over te willen slaan en ze veilig in je buik wilt hebben.

Als jullie zeggen dat een tweeling ook welkom is en er geen medische reden is om dat niet te doen, zou ik twee serieus overwegen.

Het is dat dat bij ons niet kon en ik bovendien geen twee embryo's had, maar anders had ik dat ook overwogen
@bouli, je moet vooral doen wat goed voor jullie voelt. Misschien inderdaad 2 bij een "mindere" kwaliteit en bij een 1a eerst gewoon 1. Kun je op het moment zelf nog beslissen? Misschien hangt het ook af van het aantal bevruchtingen. Ik had bij de tp 8 bevruchtingen. Uiteindelijk had ik nog 4 cryo's. Stel dat er maar 3 bevruchtingen zijn, wat ik niet verwacht, maar dan zou ik sneller voor 2 gaan bijvoorbeeld.



Hier heb ik onverwachts goed nieuws. Heb gister middag positief getest! Een behoorlijke knal test ook. Ik verwacht dat ik nu 5 weken ben, maar ergens twijfel ik of ik niet per ongeluk 9 weken ben.. want dan zou ik nu spontaan zwanger zijn terwijl ik vorige maand nog een cryo tp heb gehad. Daarna een wat matige menstruatie, maar ja dat kan natuurlijk komen door alle hormonen. Heb daarin geen vergelijking. Dus ik weet het niet. Morgen het ziekenhuis maar even bellen. Hopelijk willen ze nog wel een echo doen ook al zou dit een spontane zwangerschap zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi nieuws chevrolet!!! Ben benieuwd hoe ver je bent!
Alle reacties Link kopieren
Chevrolet whaaaaaaaaaaaat!



Foto'tje??
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lastig Boulu. Als de kwaliteit goed genoeg is om in te vriezen zou ik voor een gaan en niet voor twee. Dat ik er altijd twee heb laten terug plaatsen heeft alles te maken met het systeem in Engeland (elke terugplaatsing is een poging) en de kosten die een terug plaatsing met zich meebrengt wanneer je privaat gaat. Dan wil je uit elke poging de grootst mogelijke kans op een zwangerschap hebben en liever 2 dan 0.



Ik ben achteraf ergens wel blij dat ik zwanger ben van een kind en niet van een tweeling. Ik had zeker graag twee kinderen willen hebben, maar het is wel een feit dat een tweeling zwangerschap net iets meer risico's en complicaties met zich meebrengt. Ik ben al zo'n angsthaas en ik denk dat ik met twee helemaal bang was geweest voor complicaties .

Toegegeven: als ik een gezonde tweeling had kunnen krijgen/baren, dan was dat natuurlijk meer dan welkom, te meer omdat wij niet voor een tweede gaan (en daar beklaag ik me overigens niet over - als ik gezegend ben met een is dat meer dan mooi). Maar voor de zwangerschap an sich ben ik blij met een. Normaliter gaat het ontdooien vaak wel goed overigens en er is een theorie die zegt dat als het ontdooien niet goed gaat, het embryo zich ook niet zou hebben ingenesteld. Of en zoja in hoeverre dit klopt weet ik niet.

Dit waren iig mijn overwegingen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Enne...voor vandaag lekker rustig aan doen.



Angel: Hoe zit het bij jou precies? Wanneer krijg je nu meer te horen? Bij jou ben ik (schaam-schaam) de data even kwijt. Ik weet wel dat de terugplaatsing op stapel staat! Benieuwd of er mooie bevruchtingen uitkomen.



Deni: Ik weet niet waar je zit in de UK, maar in London is het weer eindelijk ietsjes zachter! Nog een paar spannende dagen!



Hosta: Alles ok?

Hier een oranje tompoezen helaas, Boulu. Maar ik ben al wel aan mijn trekken gekomen vorig weekend hoor. Ik heb nl. wel een paar keer bitterballen kunnen eten (voordat ik ziek werd) en die zijn zo lekker. Die kun je hier overigens niet krijgen
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
What?! Chevrolet... was ik ff rustig mijn post aan het tikken zie ik opeens jouw update: Woooaaahhhh



Wat geweldig! Ik hoop natuurlijk dat je 9 weken bent, heb je meteen een deel van de verlengde wachtweken achter je Super nieuws dit!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven