Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reneeke schreef op 25 april 2017 @ 13:54:

[...]





Oké, hoe durft hij het zo ronduit te zeggen dan.





Dat vond ik ook onnodig, maar ik vond haar ook wel erg doorzagen. Hij vindt haar niet aantrekkelijk. Prima. Dan had zij al lang moeten zeggen Bekijk het maar! Maar omdat zij bleef doorgaan nadat ze dus kennelijk al wist dat hij haar niet aantrekkelijk vindt, moest hij wel zo hard zijn.



Ik snap haar niet. Je wilt toch niet iemand die jou onaantrekkelijk vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 24 april 2017 @ 15:49:

[...]





Laat die bioloog zelf maar met een vrouw trouwen die hij niet aantrekkelijk vindt en er elke nacht overheen moeten. Kijken of hij dan nog zo schijnheilig doet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 25 april 2017 @ 17:41:

[...]





Dat vond ik ook onnodig, maar ik vond haar ook wel erg doorzagen. Hij vindt haar niet aantrekkelijk. Prima. Dan had zij al lang moeten zeggen Bekijk het maar! Maar omdat zij bleef doorgaan nadat ze dus kennelijk al wist dat hij haar niet aantrekkelijk vindt, moest hij wel zo hard zijn.



Ik snap haar niet. Je wilt toch niet iemand die jou onaantrekkelijk vindt?Ik vond het wel meevallen, eerlijk gezegd. Ze probeerde gewoon de klik met hem te vinden en het beste ervan te maken. Niet zo gek toch? En op het laatst, ze wilde gewoon weten waarom hij het geen kans had gegeven, ze wist echt wel dat het niks meer zou worden.
quote:tampontouwtje schreef op 24 april 2017 @ 15:49:

[...]





Eens.



Ik vond haar juist oppervlakkig. Jeroen weet wat hij wel en niet wil. Zij leeft van de ene cola shot naar de andere. En het maar raar vinden dat ze klachten had van een oude vrouw.

Ik vond die bioloog ook erg laf met het zeggen dat Jeroen alleen maar op het uiterlijk gericht was. Alsof haar gedrag wel okay was? Ze had duidelijk issues. Jeroen is een stabiele jongen, die zit daar niet op te wachten. Als een man een vrouw aantrekkelijk vindt kan hij meer gezeik van haar verdragen.



Laat die bioloog zelf maar met een vrouw trouwen die hij niet aantrekkelijk vindt en er elke nacht overheen moeten. Kijken of hij dan nog zo schijnheilig doet.Wij zeiden vroeger: zak over t hoofd, vlag in de hand en neuken voor het vaderland
Alle reacties Link kopieren
quote:Reneeke schreef op 25 april 2017 @ 21:33:

[...]





Ik vond het wel meevallen, eerlijk gezegd. Ze probeerde gewoon de klik met hem te vinden en het beste ervan te maken. Niet zo gek toch? En op het laatst, ze wilde gewoon weten waarom hij het geen kans had gegeven, ze wist echt wel dat het niks meer zou worden.Ik vond haar wel lopen doorzeuren en zagen, hoor. Eigenlijk denk ik dat als het wel een hele leuke, lieve, gezellige meid geweest was, Jeroen het misschien helemaal niet zo erg had gevonden dat ze qua uiterlijk niet echt zijn type was. Hij zei uiteindelijk dat hij haar helemaal niet aantrekkelijk vond, maar zou dat ook niet een combinatie zijn van uiterlijk en karakter? Volgens mij, als je op iemand valt, maakt het niet zoveel uit hoe hij er uitziet. Dat is wel iets waar je in eerste instantie op afgaat, maar is nooit 100% een reden om iemand wel of niet leuk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reneeke schreef op 25 april 2017 @ 21:33:

[...]





Ik vond het wel meevallen, eerlijk gezegd. Ze probeerde gewoon de klik met hem te vinden en het beste ervan te maken. Niet zo gek toch? En op het laatst, ze wilde gewoon weten waarom hij het geen kans had gegeven, ze wist echt wel dat het niks meer zou worden.



Nou het was toch al lang duidelijk, bij Schiphol gaven ze hooguit een kusje op de wang, en hij kwam ook niet op haar feest. Waarom ging ze nog 'verhaal halen'?



Bijvoorbeeld Anthony ging dat toch ook niet doen bij Simon? Die hield de eer aan zichzelf en ging niet zuigend en zeurend zitten claimen waarom Simon het niet NOG meer een kans had gegeven.



Je hebt dat toch zelf ook wel eens met een internetdate... dat je eigenlijk al heel snel weet: dit wordt niks. Geen miljoen euro kan nog iets aan veranderen aan dat (ontbrekende) gevoel voor die persoon.



Dus ik snap Jeroen heel goed, dat hij horendol werd van dat geclaim en gezuig. En als hij het al 100x lief en voorzichtig heeft gezegd maar ze blijft maar zuigen, dat hij het er dan een keer op een botte manier uit flapt. Want in dit geval was wel gebleken: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ze bleef maar etteren.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 26 april 2017 @ 11:59:

[...]



Ik vond haar wel lopen doorzeuren en zagen, hoor. Eigenlijk denk ik dat als het wel een hele leuke, lieve, gezellige meid geweest was, Jeroen het misschien helemaal niet zo erg had gevonden dat ze qua uiterlijk niet echt zijn type was. Hij zei uiteindelijk dat hij haar helemaal niet aantrekkelijk vond, maar zou dat ook niet een combinatie zijn van uiterlijk en karakter? Volgens mij, als je op iemand valt, maakt het niet zoveel uit hoe hij er uitziet. Dat is wel iets waar je in eerste instantie op afgaat, maar is nooit 100% een reden om iemand wel of niet leuk te vinden.



Vind ik ook



Hij vond haar niet leuk, en dan verhaal gaan halen waarom hij haar niet leuk vond???? Waarom jezelf zo verlagen?



gênant om jezelf zo in de aanbieding te gooien, wanhopig.
Als ik hier al die reacties lees...

Dan is het misschien een goed idee om Goedele Liekens en/of Kim Holland toe te voegen aan het team.

Gewoon om het aspect "sexy" te benadrukken.



Een mooie prinsessenjurk dragen maakt nog geen prinses.

Sommigen worden meteen koningin, maar dat kan er maar één worden.

Zelfs in een postzak staan die nog leuk te dansen en krijgen meteen veel fans.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 26-04-2017 14:14
Reden: Ach, ik vond Anthony en Jeroen beiden gewoon leuke mannen. Ik hoop dat die ook leuke reacties krijgen.
% gewijzigd
Ik zag net Mickey Hoogendijk - dat is de ex van Adam Curry en ook van Rob Scholten - die haar laatst gemaakte kunst besprak.

Ze had haar scheiding verwerkt in haar kunst. Dit even als uitleg, want ik denk dat het verschil maakt in welke situatie (inclusief NAW) iemand zit als die praat.

EDIT: Tijd voor MAX Seizoen 2017 Aflevering 79



Ze praat zoals Richelle ook praat. Ik vind ze erg veel op elkaar lijken. Met een paar verschillen. Ik vind ze op het uiterlijk en stem en de manier van praten erg veel op elkaar lijken. Maar vooral het stemmetje, de intonatie en dan in de context van liefde in algemene zin.
quote:vivamien schreef op 26 april 2017 @ 11:59:

[...]



Ik vond haar wel lopen doorzeuren en zagen, hoor. Eigenlijk denk ik dat als het wel een hele leuke, lieve, gezellige meid geweest was, Jeroen het misschien helemaal niet zo erg had gevonden dat ze qua uiterlijk niet echt zijn type was. Hij zei uiteindelijk dat hij haar helemaal niet aantrekkelijk vond, maar zou dat ook niet een combinatie zijn van uiterlijk en karakter? Volgens mij, als je op iemand valt, maakt het niet zoveel uit hoe hij er uitziet. Dat is wel iets waar je in eerste instantie op afgaat, maar is nooit 100% een reden om iemand wel of niet leuk te vinden.Ik denk dat Richelle wel een lieve,leuke en gezellige meid is. Maar met de nodige issues die verwerkt moet worden en als ze toch een relatie aangaat er niet een type Jeroen bij moet maar een meezwierende man.
Het derde seizoen komt er aan.

Maar anonieme profielen zijn helemaal niet anoniem, want die posten gewoon door.
Ja ik had het ook gelezen inderdaad. Had ergens gehoord dat ze genoeg vrouwen hadden, maar nog op zoek waren naar mannen. Ik ga het weer proberen te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er een derde seizoen komt! :blob:
Ze wilde verder niet in de schijnwerpers en beiden niet.
Chantal en Paul? Hoe zou het nu met ze zijn?

Gebrek aan (leuke) mannen die zich beschikbaar willen stellen.
Hoe en wanneer gaat het verder? Is er al wat bekend?

Nu nog even met Gordon waar zelfs vrouwen reageren.
Die denken dat ze weten wat Gordon echt nodig heeft. Ja, een moeder die onvervangbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Chantal en Nikolai lijken nog steeds samen te zien volgens Facebook.
Tot nu toe beide keren 1/4 geslaagde matches, niet verkeerd.
Chantal en Nikolai zijn idd nog samen. Stond van de week samen met ze in de rij voor een attractie in de efteling. Ze waren met een groep waaronder zijn tweelingbroer. Wat een leuke kerels zijn dat. In het echt nog leuker dan op tv. Het was heel raar want ik herkende ze maar kon het heel even niet plaatsen en wilde ze al bijna gedag zeggen ervan uitgaande dat het kennissen waren ofzo, ik vergeet wel vaker namen, kwam ik er gelukkig op het laatste moment achter: verhip dit zijn natuurlijk die 2 van married at first sight.
Anyways, zij was erg plain jane. Dat was ze op tv al maar in het echt nog meer. Echt een flets nietserig meisje. Hij en zijn tweeling broer zijn enorm leuk
Ik vond Chantal juist een verademing in tv land, leuke frisse uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ze nog samen zijn.
Ik kwam laatst Johan tegen in een restaurant met zijn zonen en nieuwe vriendin.
Zag er ook wel gezellig uit.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
14-12-2017 09:44
Chantal en Nikolai zijn idd nog samen. Stond van de week samen met ze in de rij voor een attractie in de efteling. Ze waren met een groep waaronder zijn tweelingbroer. Wat een leuke kerels zijn dat. In het echt nog leuker dan op tv. Het was heel raar want ik herkende ze maar kon het heel even niet plaatsen en wilde ze al bijna gedag zeggen ervan uitgaande dat het kennissen waren ofzo, ik vergeet wel vaker namen, kwam ik er gelukkig op het laatste moment achter: verhip dit zijn natuurlijk die 2 van married at first sight.

Omg dat zou mij ook kunnen gebeuren. In mijn werk kwam ik iemand tegen die nieuw was. Maar herkende ze begreep dus niet hoe dat kon. Goddank halverwege het gesprek viel het kwartje.

Ik ben al trots op mezelf als ik überhaupt iemand herken. Maar durf inmiddels niet met te vragen waarvan. Mensen zijn niet altijd even begripvol als je al 5 jaar kent maar in een andere setting ze ziet en geen idee hebt wie ze ook al weer zijn. :facepalm:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ze nog samen zijn. Ik kwam 1 van de deelnemers tegen tijd geleden die meedeed met programma over liefdesreizen in Rusland (en romantisch diner in de magnetron) Eng mannetje duidelijk wanhopig op zoek naar mijn gevoel, (kan er uiteraard naast zitten dat hij heel gelukkig getrouwd is maar ik kreeg geen prettig gevoel)
OP 27 FEBR. 2018 GAAT HET VERDER MET EEN NIEUW SEIZOEN.
Volgens mij wordt die 2 keer in dezelfde week herhaald.
Ik hoorde het ja, dat gaan we weer kijken!
Leuk. Ik ben ook benieuwd.
SEIZOEN DRIE is morgen dus.
Niet goed genoeg gelet op de preview.
Maar laten ze niet eerst zien of de vorige koppels nog steeds bij elkaar zijn?

Wie kijkt zal het zien.
Ach.
Er is een nieuw topic geopend dat naast dit loopt/ Dit is nog lang niet vol...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven