Werk & Studie alle pijlers

Opzegtermijn

26-04-2017 00:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik heb een beetje een stomme vraag maar zit er zo ineens aan te denken. En bij wie kan ik mijn vragen nou beter neerleggen dan bij jullie forummers? Precies.



Ik werk al 7 jaar in een winkel, maar heb nu (eindelijk) een andere baan gevonden.

Ik begin daar 1 juli. Mijn opzegtermijn is een maand (als ik nu opzeg, is 31 mei mijn laatste werkdag). Ik ga in juni op vakantie, dit is ook de reden dat ik 1 juli bij mijn nieuwe werkgever begin.



Als ik nu opzeg, kan mijn huidige werk dan zeggen dat ik per 31 mei daar weg moet? (Ik ben te duur voor ze en ze roosteren me steeds minder uren in, krijg het bij gevoel dat ze van me af willen sowieso.)

Of mag ik nu opzeggen en zeggen dat 30 juni mijn laatste werkdag is?

Of.... kan ik beter nog een maandje mijn mond houden?



Bedankt voor de antwoorden op mijn domme vraag!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch je baan opzeggen per 30 juni. Dat kan bij wijze van spreken morgen al. Je moet minimaal een maand van te voren opzeggen maar je mag ook zes maanden ervoor opzeggen als je dat wilt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Oke! Ja dat dacht ik ook, maar omdat ik in juni 3 weken op vakantie ga kan ik me voorstellen dat ze zeggen: stop maar 31 mei. Maar zo werkt het dus niet.

Mooi dan ga ik het morgen bespreken!
Alle reacties Link kopieren
quote:lampjelampje schreef op 26 april 2017 @ 00:56:

Oke! Ja dat dacht ik ook, maar omdat ik in juni 3 weken op vakantie ga kan ik me voorstellen dat ze zeggen: stop maar 31 mei. Maar zo werkt het dus niet.

Mooi dan ga ik het morgen bespreken!Je hebt gewoon recht om je vakantie op te nemen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.