Werk & Studie alle pijlers

Opzegtermijn

26-04-2017 00:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik heb een beetje een stomme vraag maar zit er zo ineens aan te denken. En bij wie kan ik mijn vragen nou beter neerleggen dan bij jullie forummers? Precies.



Ik werk al 7 jaar in een winkel, maar heb nu (eindelijk) een andere baan gevonden.

Ik begin daar 1 juli. Mijn opzegtermijn is een maand (als ik nu opzeg, is 31 mei mijn laatste werkdag). Ik ga in juni op vakantie, dit is ook de reden dat ik 1 juli bij mijn nieuwe werkgever begin.



Als ik nu opzeg, kan mijn huidige werk dan zeggen dat ik per 31 mei daar weg moet? (Ik ben te duur voor ze en ze roosteren me steeds minder uren in, krijg het bij gevoel dat ze van me af willen sowieso.)

Of mag ik nu opzeggen en zeggen dat 30 juni mijn laatste werkdag is?

Of.... kan ik beter nog een maandje mijn mond houden?



Bedankt voor de antwoorden op mijn domme vraag!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch je baan opzeggen per 30 juni. Dat kan bij wijze van spreken morgen al. Je moet minimaal een maand van te voren opzeggen maar je mag ook zes maanden ervoor opzeggen als je dat wilt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Oke! Ja dat dacht ik ook, maar omdat ik in juni 3 weken op vakantie ga kan ik me voorstellen dat ze zeggen: stop maar 31 mei. Maar zo werkt het dus niet.

Mooi dan ga ik het morgen bespreken!
Alle reacties Link kopieren
quote:lampjelampje schreef op 26 april 2017 @ 00:56:

Oke! Ja dat dacht ik ook, maar omdat ik in juni 3 weken op vakantie ga kan ik me voorstellen dat ze zeggen: stop maar 31 mei. Maar zo werkt het dus niet.

Mooi dan ga ik het morgen bespreken!Je hebt gewoon recht om je vakantie op te nemen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Als je vakantiedagen opbouwt bij je huidige werkgever, dan verdwijnen die doorgaans niet. Ze kunnen bijvoorbeeld worden uitbetaald, of je neemt ze op. Als je meer vakantiedagen hebt opgenomen dan je had opgebouwd t/m het eind van je contract, dan wordt dat verrekend.
Alle reacties Link kopieren
Oke dankje!
Als je bang bent dat je werkgever moeilijk gaat doen, waarom wacht je dan niet een maand?
Heb je al toestemming voor je vakantie? Dan een maand van tevoren. Als je nu al gaat opzeggen wordt je helemaal weinig geroosterd tot je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ja goeie. Ik wil het liefst zo snel mogelijk eerlijk en duidelijk zijn, vooral voor mijn eigen gemoedsrust eigenlijk.

En ik ben heel blij daar weg te kunnen haha! Maar ik kan er natuurlijk even mee wachten ja.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb toestemming voor mijn vakantie.

Schriftelijk zelfs. Heb ook al lang en breed geboekt ???? Maar dat is een goed punt inderdaad, zo zijn ze wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Als je toestemming hebt voor je vakantie, en je ook gewoon recht hebt op die vakantiedagen zou ik opzeggen per ingangsdatum 30 juni. Dan krijg je namelijk wel doorbetaald. Als je eerder opzegt krijg je je verlof wel uitbetaald, maar na aftrek van belastingen hou je vaak maar weinig over. Daarnaast heb je dan een maand geen inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wil ik ook, maar ik twijfelde of ik het nu moest zeggen of eind mei.

Het wordt eind mei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven