Werk & Studie alle pijlers

Aan de slag met Wajong!

21-02-2017 12:31 1834 berichten
Motivatie- en steuntopic.

Ik ben vast niet de enige hier die met een Wajong (of WIA of WAO) wat probeert of moet proberen te werken. Zelf heb ik net te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden, en zit ik dus per 1 april thuis.

Nu dacht ik: met een forum vol mensen, zijn er vast ook wel wat mensen in dezelfde situatie als ik. Dus dan kunnen we elkaar misschien wel motiveren en steunen! Even van je af kunnen praten of een succes komen vieren, beiden (en alles ertussenin) mogen hier!

Dus: wees welkom, sluit aan, voeg bij. Samen maken we er wat van!
anoniem_179756 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 16:41
0.52% gewijzigd
Dat is ook fijn blueeyes, om je rustig te kunnen voorbereiden op je nieuwe baan! Geniet van je 'vakantie'.



Hier gisteren de psychiater gesproken. Was wel een goed gesprek. De medicatie is weer een beetje opgehoogd. En we gaan verder op de weg van herstel en ontwikkeling dus geen traumabehandeling. Precies de weg waar ik anderhalf jaar geleden voor heb gekozen en wat ook al die tijd goed is gegaan. Ik ga waarschijnlijk wel een paar keer met mijn oude behandelaar praten om het verleden een plekje te geven in mijn nieuwe leven.

Mijn persoonlijk begeleider van de thuisbegeleiding geeft aan dat hij niet weet hoe hij met mij om moet gaan in zo'n periode dus maandag kennismaken met nieuw iemand. Ook daar weer een wisseling (7 jaar dezelfde gehad, zij is ziek geworden en gestopt, toen deze man 1 jaar en nu weer een nieuwe). Erg lastig want ik krijg zo'n gevoel dat zolang alles goed gaat iedereen mij leuk, lief en aardig vind maar zodra het even moeilijk wordt weten ze zich geen raad. De nieuwe heeft een tijdelijk contract dus zal ook niet voor jaren en jaren zijn.

Al met al maak ik nu dus een keuze om weer proberen verder te gaan met herstel en toekomst. Maandag zal ik dus weer gaan werken. Niet nadenken, gewoon doen. Wel lastig dat lieve collega en jobcoach er maandag niet zijn maar ik moet even doorzetten. Het gaat vast beter na deze eerste moeilijke dag.



O blueeyes, ik heb een jobcoach en zij is me erg tot steun. Ook in communicatie met het werk. Soms spreken we elkaar weken niet omdat het zo goed gaat maar zoals nu spreken we elkaar 1 of 2 x per week. Het is fijn dat ik haar nog achter de hand heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat de discussie beteft: Ik kan me niet zo goed voorstellen dat mensen die niks mankeren én genoeg energie hebben, voor Wajong zouden kiezen. Het is toch echt geen vetpot en je moet nog maar afwachten of het in de toekomst in deze vorm blijft bestaan.

Verder ga ik er vanuit dat mensen hier schrijven omdat ze wél willen meedoen in deze maatschappij.



Blue-eyes: Je laatste weekje vrij! Begin je eigenlijk meteen met je volle aantal uren of bouw je het op?



Skyler: Heel veel succes morgen!



-edit-
moon-alisa wijzigde dit bericht op 18-05-2017 17:21
38.86% gewijzigd
Je kunt méér.
Ik begin met zestien uur, dat werkte ik hiervoor ook. Ik hoop in de toekomst op te kunnen bouwen naar 24 uur. Meerjarenplan



Skyler: succes! Gaat het al iets beter?



Moon: goed idee om het nu zelf te regelen. Scheelt jou veel stress en idd, ze kunnen minder achter je rug kletsen.
Alle reacties Link kopieren
edit

Over hoeveel dagen verdeel je je 16 uur, BE?
moon-alisa wijzigde dit bericht op 29-06-2017 17:27
82.61% gewijzigd
Je kunt méér.
3 Moon, 4-6-6. Deed ik eerder ook, maar dan 6-6-4. Moet goedkomen dus!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een goede verdeling! En genoeg dagen over om bij te tanken
Je kunt méér.
Trouwens, heeft iemand hier ervaring met een waardebepaling? Hoe gaat dat in z'n werk?
Alle reacties Link kopieren
edit

In mijn geval gaf de manager aan, na de proefplaatsing, hoe het gegaan was en wat de verschillen waren met een 'gezonde' werknemer. Dan is het aan de AD om daar een percentage bij te noemen. Bij mij was er telefonisch contact tussen AD en manager en de laatste stap was dat AD op het werk kwam om bij de loondispensatie ook afspraken te maken (bijv geen strakke deadlines, mogelijkheid vrij te nemen als het niet gaat).

Vond het zelf allemaal niet zo leuk, wilde gewoon 100% meedraaien maar dat ging dus nog niet.



(verder erg moe, mocht het verhaal vaag zijn stel dan gerust vragen)
moon-alisa wijzigde dit bericht op 29-06-2017 17:28
7.76% gewijzigd
Je kunt méér.
Klinkt idd niet super Moon.



Na gesprek met m'n PB'er vandaag tot de conclusie gekomen dat ik vooral uitkijk naar de gezonde aspecten van werk en opzie tegen de wajong-delen van werk. Lijkt mij best een goede situatie.
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik wel en dat lijkt me idd heel gezond.



Vond het zelf ook moelijk dat anderen ook zagen dat het soms minder ging. Heb ook wel getwijfeld of een baan een niveautje lager niet beter zou zijn, dat ik daar misschien wél 100% zou kunnen presteren.

Maarja je wilt ook uitdaging.



Maar het is niet anders, dat Wajong-stuk hoort erbij. In mijn geval als die regeling er niet was, was ik waarschijnlijk na de proefplaatsing niet aangenomen. Maar ik sla dat stuk ook het liefst over. Binnenkort einde contract... brrrr.... moeten we weer om tafel.
Je kunt méér.
Vandaag gehoord dat ik maandag as niet om 8 uur hoef te beginnen maar pas om 9 uur hoef te komen. Toch handig, want anders had ik daar maandag toch echt om 8 uur hebben gestaan. Moet wel de afgesproken uren werken!



(je bent autist of je bent het niet )
Alle reacties Link kopieren
Nou dat zou iedereen kunnen overkomen denk ik!



Ik heb beetje last van de bijwerkingen van het ophogen van de medicatie. Vandaag even gesproken met degene die mij zou moeten vervangen als ik ziek ben: Zij kan er nu echt niks bij hebben.



Bedoel ik ben nu niet ziek, maar ivm die bijwerkingen zou het wel lekker zijn wat speling te hebben. En als ik wel echt ziek ben is er dus ook een probleem. Dit gaan we wel bespreken met de jobcoach erbij want dit is niet volgens de gemaakte afspraken.



Ligt niet aan die collega maar aan manager die het allemaal te krap gepland heeft.
Je kunt méér.
Ik begin morgen!! M'n outfit ligt klaar, ik ga zo m'n nagels lakken en een maskertje nemen. Zie ik er morgen extra mooi uit



En ik ben zenuwachtig maar ik heb er ook zin in!
Ik dacht dat dit een topic over fervente mahjong spelers was
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 30 april 2017 @ 20:12:

Ik begin morgen!! M'n outfit ligt klaar, ik ga zo m'n nagels lakken en een maskertje nemen. Zie ik er morgen extra mooi uit



En ik ben zenuwachtig maar ik heb er ook zin in!Spannend! Veel succes maar ook plezier.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Sorry Pieps, Wajong. 2 letters verschil.



Maar het verschil is je vergeven hoor!
Bedankt Ibi!
Alle reacties Link kopieren
Ja, BE, ik dacht vanmiddag nog aan je. Spannend hoor!



Ook leuk, die voorpret. Laat alles maar op je af komen. Veel plezier en succes!
Je kunt méér.
Veel succes morgen blueeyes!
Alle reacties Link kopieren
BE ik denk aan je vandaag hoor. Kan vast niks misgaan met je mooie gelakte nagels en zijdezachte huid

- edit -
moon-alisa wijzigde dit bericht op 18-05-2017 17:24
49.75% gewijzigd
Je kunt méér.
Wat leuk Moon!



Hoe is het gegaan blue?



Hier gelukkig alles weer op de rit. Deze week weer 4 dagen werken. Nog 3 weken en dan 2 weken vakantie. Dat is wel lekker. Even bijkomen en leuke dingen doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Moon!



Ik ben vandaag naar de inloop van mijn vrijwilligerswerk gegaan. Was prettiger dan ik had gedacht hoewel je uiteraard snel in de "werkstand" schiet maar dat was ok.

Misschien ga ik volgende week weer om iig het contact te blijven behouden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
- edit -

Wat goed Ieb! Ja misschien iedere week op een vast tijdstip heen gaan? Ik weet niet of ze die inloop iedere maandag hebben...



Zat ook even op het bruiloft-topic te lezen. Lijkt me zo spannend!



BE hoe was het vandaag?
moon-alisa wijzigde dit bericht op 18-05-2017 17:25
44.59% gewijzigd
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
edit
moon-alisa wijzigde dit bericht op 29-06-2017 17:31
98.95% gewijzigd
Je kunt méér.
Het gaat tot nu toe goed op het werk! Ik vind het leuk en het is een dankbare klus, want iedereen is heel blij dat ik deze klus oppak.



Heb wel gekloot met het uwv, want uitkeringen normaal uitbetalen zit kennelijk niet in hun takenpakket. Excuses aanbieden of normaal reageren ook niet... grr...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven