Soep invriezen

26-04-2017 22:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag misschien maar ik maak niet zo heel vaak soep. Begin van de middag tomaten-groente soep gemaakt. Het staat nu in de koelkast maar ik bedenk me nu dat het toch best wel veel is om binnen 2-3 dagen op te eten en ik weet niet of ik nou trek heb in 3 dagen achtereen dezelfde soep. Kan ik het nog invriezen of is het daar al te laat voor en had dit direct na het koken moeten doen?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Kan gewoon, zodra het afgekoeld is.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk kan dat.
Alle reacties Link kopieren
Kun je alsnog doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor. Ik doe het juist niet meteen na het koken vanwege flinke temperatuursverschillen warm/koud.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Super! Overal op internet lees ik dat het invriezen nadat het afgekoeld is moet maar dat is ie al sinds vanmiddag! Ik wilde namelijk ook nu niet nog mijn moeder gaan bellen. Bedankt!
Nee joh, het gaat erom dat je het niet gloeiend heet in de vriezer stopt, daar gaat je vriezer namelijk heel raar van doen . Dat je niet moet wachten tot je soep groen is met haar lijkt me evident, maar na een paar uur in de koelkast kan prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat zelfgemaakte soep altijd eerst helemaal afkoelen voor ik het invries. Omdat ik vaak 's avonds de soep maak, is dat invriezen pas de volgende morgen en soms zelfs avond. Heeft nooit voor problemen gezorgd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven