De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











quote:Bobby-Pin schreef op 26 april 2017 @ 19:21:

[...]





De balletmeisjes die waren er ook indd. Daar had ik een multomap van toen ik naar de middelbare school ging.

De balletmeisjes waren romantiek en de film Bilitis meer soort van art / erotiek.



Wij hebben in hetzelfde jaar bij Bruna gewinkeld Bobby, die had ik ook, die map!

En schriften ook!
quote:RockOla schreef op 26 april 2017 @ 19:25:

En wie kent de serie "How the west was won "nog? Met Bruce Boxleitner...ook al zo'n stuk toen...



O ja.

Dat was volgens mij de eerste man waar ik wakker van lag.

Bruce.



Wie kent Centennial nog?!
Alle reacties Link kopieren
Centennial ken ik niet, maar ik zie dat er wel veel bekende acteurs in meededen.
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 19:19:

Ik zit even plaatjes van David H. te kijken maarre....veel van zijn werkjes zouden nu wel wat wenkbrauwen omhoog laten gaan denk ik. To say the least.

Twee meiskes die bijna zoenen en dan de titel 'sisters'?



Right.Ik heb ook wat plaatjes zitten te kijken , Jodie Foster en Brooke Shields, Marina de Graaf werden ook erg jong vrij bloot gefilmd. Is toch een tijd dingetje( alles voor de kunst), maar goed dat nu niet meer mag.
Zeg 'ns AAAAA, zeg 'ns AAA......
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 19:26:

[...]





Wij hebben in hetzelfde jaar bij Bruna gewinkeld Bobby, die had ik ook, die map!

En schriften ook!Hahaha, ja zou heel goed kunnen, ik ben 1 jaartje jonger
Alle reacties Link kopieren
quote:RockOla schreef op 26 april 2017 @ 19:25:

En wie kent de serie "How the west was won "nog? Met Bruce Boxleitner...ook al zo'n stuk toen...O ja! Lekker ding in een goede serie!
quote:Bobby-Pin schreef op 26 april 2017 @ 19:31:

[...]





Ik heb ook wat plaatjes zitten te kijken , Jodie Foster en Brooke Shields, Marina de Graaf werden ook erg jong vrij bloot gefilmd. Is toch een tijd dingetje( alles voor de kunst), maar goed dat nu niet meer mag.



Akkemay, uit de film Schatjes, had echt seksscènes op haar 14e of zo.

Vonden Dick Maas en Rob Houwer helemaal geen probleem.

Niemand blijkbaar.

Raar eigenlijk.



Ik ben jaren misbruikt door een vriend van mijn ouders, toen ik heel jong was en dat had grote gevolgen en toch ben ik behoorlijk bleu geweest heel lang. Vooral op de middelbare school.



Blij dat er veel veranderd is op dat gebied qua leeftijdsgrenzen van media erotiek met minderjarigen en zo.
Alle reacties Link kopieren
Raar dat die serie nooit herhaald is..heb er nooit meer wat van gezien of gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 19:49:

[...]





Akkemay, uit de film Schatjes, had echt seksscènes op haar 14e of zo.

Vonden Dick Maas en Rob Houwer helemaal geen probleem.

Niemand blijkbaar.

Raar eigenlijk.



Ik ben jaren misbruikt door een vriend van mijn ouders, toen ik heel jong was en dat had grote gevolgen en toch ben ik behoorlijk bleu geweest heel lang. Vooral op de middelbare school.



Blij dat er veel veranderd is op dat gebied qua leeftijdsgrenzen van media erotiek met minderjarigen en zo.Akelig Eleonora..ja in de jaren 70 kon er veel..dat kan nu echt niet meer. En terecht inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ooeehh...er komt net een heel sexy nr. voorbij op 192tv.. Roxy Music met Dance Away..uit 1979. Die Brian Ferry was HOT!
quote:herfstappeltaart schreef op 26 april 2017 @ 19:36:

Zeg 'ns AAAAA, zeg 'ns AAA......



Wat een hit was dat.

Ongelooflijk.

Er ging geen week voorbij of Carry Tefsen, Hans Cornelissen en zo stonden in de Privé, Story en Weekend. Wereldberoemd in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 19:49:

[...]





Akkemay, uit de film Schatjes, had echt seksscènes op haar 14e of zo.

Vonden Dick Maas en Rob Houwer helemaal geen probleem.

Niemand blijkbaar.

Raar eigenlijk.



Ik ben jaren misbruikt door een vriend van mijn ouders, toen ik heel jong was en dat had grote gevolgen en toch ben ik behoorlijk bleu geweest heel lang. Vooral op de middelbare school.



Blij dat er veel veranderd is op dat gebied qua leeftijdsgrenzen van media erotiek met minderjarigen en zo.Wat rot voor je. Moedig dat je er zo 'open' over schrijft.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 19:49:

[...]





Akkemay, uit de film Schatjes, had echt seksscènes op haar 14e of zo.

Vonden Dick Maas en Rob Houwer helemaal geen probleem.

Niemand blijkbaar.

Raar eigenlijk.



Ik ben jaren misbruikt door een vriend van mijn ouders, toen ik heel jong was en dat had grote gevolgen en toch ben ik behoorlijk bleu geweest heel lang. Vooral op de middelbare school.



Blij dat er veel veranderd is op dat gebied qua leeftijdsgrenzen van media erotiek met minderjarigen en zo.



Vreselijk zoiets is niet te bevatten, voor niemand niet en al helemaal niet voor een jong opgroeiend meisje. Zulke verknipte mannen zijn er altijd al geweest maar heel goed mogelijk dat een film zoals het Debuut e.d. zo iemand sneller over de grens duwt.

Ik weet het eigenlijk wel zeker, goed dat het aan banden is gelegd.



O ja, Akkemay, en Danny de Munk in Ciske de rat had ook een blootscene, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat Nederlandse films vaak nogal platvloers waren op dat gebied..die scene in Spetters geloof ik..die vent die verkracht werd over een ton..was daar toen nogal geschokt over weet ik nog..
quote:RockOla schreef op 26 april 2017 @ 20:10:

Ik vind dat Nederlandse films vaak nogal platvloers waren op dat gebied..die scene in Spetters geloof ik..die vent die verkracht werd over een ton..was daar toen nogal geschokt over weet ik nog..



Veel "functioneel" bloot en kotsen in Nederlandse speelfilms.

De scene waar jij over schrijft kan ik nog altijd niet zien maar een Italiaanse regisseur *naam kwijt* was nog een tandje erger. De heftigheid is niet Nederlands in films maar het expliciete gore wel zoals vele scenes van Rutger Hauer in Turks fruit "he getverdemme er zit een paardenoog in mijn eten ( zoiets ) <--- is ook wel heel erg des Wolkers, zijn boeken hadden ook ranzige stukken.
Alle reacties Link kopieren
Eleonora
quote:Annapicobella schreef op 26 april 2017 @ 19:59:

[...]





Wat rot voor je. Moedig dat je er zo 'vopen' over schrijft.



Voor mij en enige manier om er mee om te gaan eigenlijk.

Ik heb er al vaker over gesproken op het forum, heb een eigen topic gehad en zo want ik heb het verwerkt en vind juist dat het bespreekbaar moet zijn. Wie weet help ik er nog eens een ander mee op die manier
quote:RockOla schreef op 26 april 2017 @ 19:23:

Ik vond Tour of Duty ook geweldig, wanneer was dat, eind jaren 80? De cd's heb ik nog, gave muziek hadden ze bij die serie! En ik had een enorme crush .. hoe heette die knaap met die onschuldige blauwe ogen, Danny Purcell geloof ik..



Ja. Als ik Paint it Black hoor, dan ben ik in 1 klap weer terug.

Ik was trouwens vooral dol op Lt Goldman. Die schijnt trouwens na die serie helemaal gestopt te zijn met film en verder gegaan met theater.
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 12:59:

Ik heb ook warme herinneringen aan de kinder tv uit mijn jeugd.



Tita tovenaar

Zwiebertje

Pipo de Clown

Pipi Langkous (NL nagesynchroniseerd, met Paula Majoor als Pipi)

Beertje Corlagol

Emiel

In de Zoete Suikerbol

De Berenboot

Q en Q

Kanaal 13

De Familie Knots

De Stratenmaker op Zee Show

Black Beauty

J. J. de Bom, voorheen de Kindervriend

De film van Ome Willem

Ren je Rot

Klassenwerk

Stuif es In

Oebele

Karlsson op het Dak



Bekend?

Nog aanvullingen?



De originele Battlestar Galactica





Fijn dat je dat onrecht hebt kunnen helen, Eleonora!
Lief, dank je.

quote:Roodhaarr schreef op 26 april 2017 @ 21:05:

[...]





De originele Battlestar Galactica





[afbeelding]



Jaaaaaaaa, met Apollo en eh....hij van The A Team.....



O ja, Battlestar Galactica, was ik ook fan van.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie naar het huis van de koning gekeken? Veel wat hier genoemd is kwam daarin voorbij. Feest der herkenning.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven