Efteling op koningsdag

15-04-2017 07:54 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar de Efteling op koningsdag, is dat een goed idee? Zou het dan rustiger zijn dan normaal?

Ik heb al even op de kalender van de Efteling gekeken en daar staat bij de hele eerste week van de meivakantie (dus ook bij koningsdag) 'gezellige bedrijvigheid'. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen verschil in zit per dag.

Ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen die er in voorgaande jaren op koningsdag (of koninginnedag) zijn geweest.

Aanrader of juist niet?
Gezellige bedrijvigheid is echt pleurisdruk.
Alle reacties Link kopieren
Symbolica gaat 1 juli open.. misschien stellen bezoekers hun dag Efteling uit om die mee te pikken. Hoop ik.. wij gaan 5 mei..
De hele natie is vrij, natuurlijk is het druk.



"Gezellige bedrijvigheid" is een verpakt 'het is godsgruwelijk volgepakt met schreeuwende kinderen'
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vroeger een abbo had als student, ging ik op doordeweekse dagen buiten de vakanties. Vooral in april en mei (toen ging de Efteling pas 1 april open) was het dan zo rustig dat ik bijv met 3 man in de python zat. Is dat nu zo anders ja? Helaas nu schoolgaande kinderen op verschillende scholen die nooit tegelijk studiedag hebben, dus gebonden aan drukke dagen
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 15 april 2017 @ 10:50:

Volgens mij maakt het geen bal meer uit wat de kalender van de Efteling zegt. Ik heb nu een abonnement en heb het ook op rustige dagen, volgens de kalender, niet rustig meegemaakt. Het is echt jaren geleden dat ik een rustige dag in de Efteling heb meegemaakt. Gezellige bedrijvigheid vind ik gewoon druk. En druk is gewoon echt stampvol. Die indruk heb ik ook dus to neem de gok, of niet..
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 15 april 2017 @ 10:27:

Vaderdag en moederdag, heerlijk rustig!Huh? Gekkenhuis vorig jaar met moederdag
Wij gaan altijd in september op een doordeweekse dag (niet op woensdag of vrijdag) en dan is het altijd rustig. Behalve vorig jaar, toen was het 30 graden. Bij de meeste attracties kon je wel redelijk doorlopen, maar bij de meer populaire attracties was het toch wel 20/30 minuten wachten. Dat was ik helemaal niet gewend
Alle reacties Link kopieren
Zouden de buitenlandse pretparken een betere optie zijn? Bijvoorbeeld Moviepark in Duitsland of Plopsaland in Belgie. Of zit alsnog half Nederland daar die dag?
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 15 april 2017 @ 10:50:

Volgens mij maakt het geen bal meer uit wat de kalender van de Efteling zegt. Ik heb nu een abonnement en heb het ook op rustige dagen, volgens de kalender, niet rustig meegemaakt. Het is echt jaren geleden dat ik een rustige dag in de Efteling heb meegemaakt. Gezellige bedrijvigheid vind ik gewoon druk. En druk is gewoon echt stampvol. Ook niet een maandag?
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Super druk op koningsdag (woon er practisch naast)! Zou een andere dag kiezen...
Alle reacties Link kopieren
Doordeweeks is overigens altijd rustig muv vakanties.
Efteling is druk met Koningsdag. Wij gaan daarom al jaren naar pretparken in Duitsland of België. Daar zijn dan alleen maar Nederlanders waardoor het relatief rustig is. Denk aan Bobbejaanland, Phantasialand, Moviepark, Walibi België enz.
Wij gaan eigenlijk alleen op dagen dat het rustig is in de Efteling (als ik me niet vergis zijn die vakjes in de kalender dan blauw). Eigenlijk dan alleen vind ik het leuk in de Efteling (en ik pak daar graag een vrije dag voor hoor).
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden was het juist op Koninginnedag altijd erg rustig. Ik durf niet te zeggen of dat nu anders is.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook morgen.

Vorig jaar de zaterdag na carnaval geweest en toen was het echt mega rustig!

Ach we zullen wel zien morgen, we vermaken ons vast wel.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was het inderdaad altijd rustig op Koninginnedag, dus we gaan zo naar de efteling, jammer dat ik nu lees dat het heel druk geworden is :(
Dus.
Gezelllige bedrijvigheid is gewoon pleurisdruk.
quote:MrsLady schreef op 15 april 2017 @ 16:55:

Efteling is druk met Koningsdag. Wij gaan daarom al jaren naar pretparken in Duitsland of België. Daar zijn dan alleen maar Nederlanders waardoor het relatief rustig is. Denk aan Bobbejaanland, Phantasialand, Moviepark, Walibi België enz.Disneyland Parijs is ook helemaal gezellig...druk.
quote:MrsLady schreef op 15 april 2017 @ 16:55:

Efteling is druk met Koningsdag. Wij gaan daarom al jaren naar pretparken in Duitsland of België. Daar zijn dan alleen maar Nederlanders waardoor het relatief rustig is. Denk aan Bobbejaanland, Phantasialand, Moviepark, Walibi België enz.

Hele goede tip!

Zo doen wij dat ook.



Wachten in rijen om een attractie in te kunnen vinden wij als volwassenen niet leuk, en kind al helemaal niet. Dus uiteindelijk maak je er niemand blij mee. Kun je zelfs beter thuis op de bank blijven hangen. Toegangsprijzen zijn ook te duur om tijd te verdoen aan heel lang wachten.
Wij waren er op een vrijdag een paar weken geleden en konden bijna overal zo doorlopen. Er stonden wel rijtjes bij de achtbanen, maar daar mag ik momenteel toch niet in. Maar "gezellige bedrijvigheid"is Eftelings voor "stervensdruk", dus ik zou dan niet gaan. Omdat meivakantie alleen in nederland is zou ik verwachten dat het in buitenlandse pretparken rustiger is, dus ik zou dan idd kiezen voor Plopsaland of movie Park germany.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dinsdag geweest, stond toen ook gezellige bedrijvigheid. Maar het was super rustig, overal geen wachttijd, kunnen blijven zitten in atraktie, ideaal. Maar ja dat zegt niets over vandaag
Begin april op een dinsdag geweest,ondanks dat de Belgen paas vakantie hadden, moesten we alleen bij de achtbanen Max. Een half uur wachten. Bij een aantal attracties konden we in 1x doorlopen en zelfs blijven zitten voor een 2e ronde, zo vond ik het wel prima
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 27 april 2017 @ 11:53:

Ik ben dinsdag geweest, stond toen ook gezellige bedrijvigheid. Maar het was super rustig, overal geen wachttijd, kunnen blijven zitten in atraktie, ideaal. Maar ja dat zegt niets over vandaag Idem voor afgelopen zondag. Gezellige bedrijvigheid kan dus onwijs meevallen, zelfs in de meivakantie!
Alle reacties Link kopieren
Nou wij zijn gisteren geweest en het langst wachten was op de droomvlucht. 30 minuten. Ik vond het reuze meevallen en het was echt niet mega druk.

Baron 20 min wachten, maar loopt prima door. En de Fata Morgana en de Piranha ongeveer 10 minuten.

Top keuze geweest. Mooi weertje en super gezellig : )
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel rustig! Lekker zeg!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven