Daten met een 'dwerg'

27-04-2017 00:24 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kwam ik aan de praat met een dwergvrouw. We hadden een leuk gesprek en zij vroeg of ik iets met haar wil gaan drinken. Omdat het klikte heb ik hiermee ingestemd. Voor mij was dit helemaal nieuw. Ik had nog nooit een dwergmens van dichtbij gezien en nu ga ik met een daten. Het is zeker niet zo dat ik nu al twijfels heb. Je weet nooit waar het schip gaat stranden. Wel vraag ik me af waar je tegenaan kan lopen als je een relatie zou beginnen met een dwergmens. Daarom kom ik graag in contact met mensen die zelf ook in zo'n situatie zitten of hebben gezeten. Ik hoor graag de dingen waar je rekening mee moet houden in zo'n relatie.



PS. Ik ben 1,83, zij is 1,33
Alle reacties Link kopieren
Het enige probleem is dat je bij het samenwonen telkens je tenen stoot aan de sta-krukjes die overal door het huis staan. Of jullie passen het huis aan en dan leef je in een heus kabouterhuis, met jouw 1.83 in een huis voor iemand van 1.33



Verder zal het allemaal wel meevallen denk ik.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



we hebben het topic opgeschoond en een aantal offtopic reacties verwijderd. Graag vanaf nu weer ontopic



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb een familielid met dwerggroei en zij zou niet gecharmeerd zijn van de term dwergvrouw. Maar ik snap de onhandigheid van TO wel, hoe moet je dit soort dingen nou weten als je het voor het eerst meemaakt?



Ik vind de opmerkingen echt beneden alle peil. Bah.



TO, ga gewoon op date. Houd er rekening mee dat deze dame gewoon een vrouw is op alle vlakken maar dat ze ook een extra gevoeligheid kan hebben ten opzichte van haar lengte en onzekerheid in het daten. Dus doe voorzichtig aan, en als je onzeker bent zelf: vraag wat je kunt doen. Spreek je eigen onzekerheid uit, zonder denigrerend te zijn. Ze weet zelf ook wel dat ze geen 'standaard' vrouw is. Maar dat hoeft geen enkele leuke relatie of date inde weg te staan.



En mensen die grappen over seks met een persoon met dwerggroei: je gebrek aan creativiteit is stuitend.
Ik vind haar een dwerg noemen erg beledigend. Hopelijk vindt zij een leukere date, want zo hoort een date niet over je te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die een normale reactie hebben achtergelaten: dankjewel daarvoor.



Voor de rest: schaam jullie kapot! Te gek voor woorden dat de moderator meer dan de helft van de reacties moet weghalen. Kinderachtig gedrag.
quote:Botta schreef op 27 april 2017 @ 09:50:

Voor degenen die een normale reactie hebben achtergelaten: dankjewel daarvoor.



Voor de rest: schaam jullie kapot! Te gek voor woorden dat de moderator meer dan de helft van de reacties moet weghalen. Kinderachtig gedrag.Pot verwijt de ketel...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dwerggroei erfelijk.



Best iets om rekening g mee te houden als je ooit kinderen wilt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 april 2017 @ 08:36:

[...]Ja, net als eskimo en pinda Serieuze vraag, hoe zeg je het dan wel netjes en niet kwetsend of beledigend? Klein persoon?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 27 april 2017 @ 10:38:

[...]



Serieuze vraag, hoe zeg je het dan wel netjes en niet kwetsend of beledigend? Klein persoon?



Lilliputter toch gewoon? Nu is het ook zo dat politiek correcte woorden voortdurend weer veranderen. Vroeger was het ook normaal om over geestelijk gehandicapten te praten, totdat die term een negatieve bijklank kreeg en het omgedoopt werd tot geestelijk beperkten.



Wat een gedoe over termini eigenlijk. We weten toch wat TS bedoelt?
Er is zoiets al google



Lilliputter is afgeleid van het fictieve eiland Lilliput uit Gullivers reizen (1726) van de Ierse schrijver Jonathan Swift, waar zeer kleine mensen wonen.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Dwerg_(mens)
Hoewel de term "dwerggroei" een neutrale medische term is, wordt het woord "dwerg" doorgaans als beledigend beschouwd, evenals lilliputter.[1] De laatste is afgeleid van het fictieve eiland Lilliput uit Gullivers reizen (1726) van de Ierse schrijver Jonathan Swift, waar zeer kleine mensen wonen
quote:yoshe schreef op 27 april 2017 @ 10:38:

[...]



Serieuze vraag, hoe zeg je het dan wel netjes en niet kwetsend of beledigend? Klein persoon?Kleine mensen.
Alle reacties Link kopieren
Als er een klik is zou ik het gewoon open in gaan en samen ontdekken of er genoeg is om een relatie op te bouwen, ik denk niet dat de lengte van die leuke vrouw daarbij in de weg staat.

Mocht het serieus gaan worden en jullie willen samen een toekomst opbouwen lijkt het me wel fijn te weten in hoeverre het erfelijk is.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2017 12:11
Reden: ongepast
% gewijzigd
quote:badmeester schreef op 27 april 2017 @ 11:45:

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2017 12:12
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
quote:Botta schreef op 27 april 2017 @ 09:50:

Voor degenen die een normale reactie hebben achtergelaten: dankjewel daarvoor.



Voor de rest: schaam jullie kapot! Te gek voor woorden dat de moderator meer dan de helft van de reacties moet weghalen. Kinderachtig gedrag.Heb je je OP nog eens gelezen?
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 12:02:

[...]



Heb je je OP nog eens gelezen?



Heb jij die weggehaalde berichten gelezen? Die waren walchelijk.



En het was allang duidelijk dat TO niks naars bedoelde met zijn dwergmens. Hij weet inmiddels ook dat er betere namen voor zijn.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 april 2017 @ 12:07:

[...]





Heb jij die weggehaalde berichten gelezen? Die waren walchelijk.



En het was allang duidelijk dat TO niks naars bedoelde met zijn dwergmens. Hij weet inmiddels ook dat er betere namen voor zijn.Die heb ik niet gelezen. Ik vind de OP ook niet netjes. De term 'dwergmens' vind ik heel denigrerend overkomen.
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 12:12:

[...]



Die heb ik niet gelezen. Ik vind de OP ook niet netjes. De term 'dwergmens' vind ik heel denigrerend overkomen.

En lees nou eens iets verder voor je je toetsenbord weer een douw geeft.



Het was allang duidelijk dat TO niks naars bedoelde met zijn dwergmens. Hij weet inmiddels ook dat er betere namen voor zijn.
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 12:12:

[...]



Die heb ik niet gelezen. Ik vind de OP ook niet netjes. De term 'dwergmens' vind ik heel denigrerend overkomen.Als je alle posts hier even leest kan je daar wel uit opmaken dat hij het niet zo bedoelde hoor.
En maar blijven doordrammen over die term
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 april 2017 @ 12:14:

[...]



En lees nou eens iets verder voor je je toetsenbord weer een douw geeft.



Het was allang duidelijk dat TO niks naars bedoelde met zijn dwergmens. Hij weet inmiddels ook dat er betere namen voor zijn. dit dus
Behalve dat er altijd mensen zullen zijn die het nodig gaan vinden reuze lollige opmerkingen te maken als ze jullie samen zien, vraag ik me af of je echt tegen rare dingen aan gaat lopen. Praktische dingen zijn met wat creativiteit best op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de gezegende situatie meerdere stellen te kennen waarvan één van de twee (m/v) een klein persoon is. En dat is veel minder moeilijk dan je zou denken. Keukens zijn in hoogte verstelbaar, auto's hebben pedaalverlengers die in een handomdraai te plaatsen en te verwijderen zijn, en de meeste kleine mensen zijn creatiever dan sommige reageerders hier. Voor alles is een oplossing, en de meeste oplossingen komen heel natuurlijk en vanzelf. Niet teveel beren op de weg zien; als ze leuk is, is ze leuk.



Verder, qua benaming. "Iemand met dwerggroei" kan, "klein persoon" is altijd goed, "lilliputter" ligt bij veel kleine mensen gevoelig maar als het met respect uitgesproken wordt zul je hooguit verbeterd worden. Kleine mensen weten ook dat het moeilijk is hun lengte om onder woorden te brengen, zeker als je nog onbekend bent met hun groeistoornis. Zoals altijd is respect de sleutel.



En nu we het toch over respect hebben; die is soms ver te zoeken, helaas. Staren, fotograferen, gnuiven... het gebeurd. Maar daartegenover staan ook massa's mensen die wél fatsoenlijk zijn, en dat ik gelukkig nogsteeds de grote meerderheid.



Oh, en qua erfelijkheid; de overerfelijkheid is bij achondroplasie (en daar hebben we het hier volgens mij over) 50/50% in geval van een "lange" partner.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 27 april 2017 @ 10:17:

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dwerggroei erfelijk.



Best iets om rekening g mee te houden als je ooit kinderen wilt.Dot ook ja TO. Ik zou zelf niet willens en wetens een afwijking met 50% kans (want laten we eerlijk zijn, het is gewoon een afwijking in je groei) willen doorgeven aan mijn kinderen. Maar fir keuze ligt bij jou.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven