Werk & Studie alle pijlers

Voldoening halen uit het werk?

06-03-2017 06:58 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Steeds meer lees je dat je je dromen en hart moet volgen en van je passie je beroep moet proberen te maken. Nu ben ik benieuwd wat jullie doen en hoe jullie het werk zien?



Slechts een noodzakelijk kwaad om brood op de plank te brengen en de dingen daarmee te kunnen doen die je graag wilt of is het werk jouw passie?



Ik vraag dit omdat ik momenteel in een fase zit, waarin ik bepaalde keuzes wil en moet maken en het gevoel heb "vast" te zitten.

Mijn werk vind ik;

Totaal aantal stemmen: 97

Een noodzakelijk kwaad (48%)
Mijn passie (24%)
Anders, toelichting (28%)
Mee eens, Kadanz. Ik snap niet als je de mogelijkheden hebt om iets met je passie te doen, waarom je dat zou laten liggen en een middelmatige job zou gaan doen. Tenzij je niet wilt dat je passie "een verplichting" wordt natuurlijk. Ik heb 1 van mijn passies die voorkomt in mijn job opgegeven in mijn vrije tijd, omdat ik er op mijn werk al genoeg mee bezig ben, maar ik ben daar niet rouwig om. Het is niet dat ik het plots niet meer leuk vindt. Als mijn grootste passie zou ontbreken in mijn job, zou ik doodongelukkig zijn. Dat is voor mij gewoon echt geen optie.
quote:retrostar schreef op 06 maart 2017 @ 08:55:

Ik vrees dat mijn werk nooit heeft kunnen zorgen voor een uitdaging die ik fijn vond. Als dingen goed lukken dan is dat de eerste keer leuk maar daarna gaat het snel vervelen en dan verbruik ik heel veel slopende zelfdiscipline om bij de les te blijven.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik word altijd een beetje misselijk van het woord "passie" en moet om heel eerlijk te zijn ook bekennen dat ik eigenlijk niet weet wat daarmee bedoeld wordt.



Ik vind mijn werk geweldig en ben er zeer goed in, maar ik bedschouw did niet als mijn passie. Mijn sport is geweldig leuk om te doen en ik zou er zeker niet zonder kunnen, maar zelfs daarvan twijfel ik of het mijn "passie" zou kunnen noemen.



Het was altijd mijn wens om in het buitenland te wonen en te werken, wat gelukt is; dit is mijn derde land in 9 jaar. Betekent dat dat ik mijn passie heb gevolgd? Not sure.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben destijds begonnen met deze baan (winkel/supermarkt) omdat ik niks kon vinden waar ik mijn diploma voor heb. Er in blijven hangen zeg maar... leuke collega's,goed loon.

Ik werk om in mijn levensonderhoud te voorzien maar ga meestal zonder tegenzin naar mijn werk.

Heb ooit 3 maanden werkloos thuis gezeten ( toen ik begin 20 was) maar daar werd ik zeer lamlendig van.

Het leven buiten mijn werk om maak ik wel leuk.

En als ik de lotto zou winnen? Tja, geen idee wat ik dan ga doen
Anders, toelichting:



Geen ramp, maar ook niet bijzonder.

Ook niet mijn passie.
Alle reacties Link kopieren
Lees mee. Heb wel wat interessante posts gelezen, dit zit me wel aan het denken. Dank daarvoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven