Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
DNA op een mes is bijv. veel duidelijker dan een druppel bloed in een kofferbak.
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 22:59:

[...]



dat ontkende ze toch? kate heeft niet eens gezocht1 uurtje blijkbaar. Maar je hoeft natuurlijk niet te zoeken als je weet waar je moet zoeken. Dat is de enige logische verklaring. Elk andere moeder flipt de pan uit.
quote:emmetje2 schreef op 27 april 2017 @ 01:52:

DNA op een mes is bijv. veel duidelijker dan een druppel bloed in een kofferbak.Andersom juist. Aan een mes kun je je snijden bij voedsel bereiden. Sommige kinderen mogen al vroeg helpen in de keuken. Bloed in de kofferbak van een gehuurde auto is wat minder voorkomend.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 27 april 2017 @ 01:30:

[...]

In Europa moet je toch echt met bewijs komen dmv van een lijk. In Amerika kan je om deze dingen wel veroordeeld worden door de jury.Ben mede om deze reden blij dat we niet in de VS wonen. Met hun idiote juryrechtspraak. Al ben ik ervan overtuigd dat Kate en Gerry guilty as hell zijn.
't Is al met al een heel gedoe
quote:emmetje2 schreef op 27 april 2017 @ 01:35:

[...]

Inderdaad, dan pak je de jongste die de minste weerstand biedt.



Dit is echt zo een domme reactie. Kinderen van alle leeftijden worden weggenomen, niet alleen baby's.



Denk eerst even na of lees eens een krant voordat je dit soort onzin schrijft. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2017 10:16
Reden: schelden
% gewijzigd
quote:emmetje2 schreef op 27 april 2017 @ 01:30:

[...]

In Europa moet je toch echt met bewijs komen dmv van een lijk. In Amerika kan je om deze dingen wel veroordeeld worden door de jury.



Nee.

Voorbeeld is de moordenaar van Nymphe Poolman ( een 6-jarig meisje dat verdween in 1991 ), het lichaam is nooit gevonden maar de dader heeft 11 jaar gevangenisstraf gehad.
Alle reacties Link kopieren
Als je de zaak interessant vindt, hier is het boek.

Ik heb het indertijd in één ruk uitgelezen.



http://truthofthelie.com/the-book/
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 27 april 2017 @ 09:17:

[...]





Nee.

Voorbeeld is de moordenaar van Nymphe Poolman ( een 6-jarig meisje dat verdween in 1991 ), het lichaam is nooit gevonden maar de dader heeft 11 jaar gevangenisstraf gehad.Jeetje, die zaak kende ik helemaal niet. Even gegoogeld. Hoe komt het dat deze zaak niet in ons collectieve geheugen zit?
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 27 april 2017 @ 09:58:

[...]



Jeetje, die zaak kende ik helemaal niet. Even gegoogeld. Hoe komt het dat deze zaak niet in ons collectieve geheugen zit?



Dat jij die zaak niet kent.

Ik ken m wel.

Nymphe Poolman

Sybine Jansons

Nicky Verstappen.

Ook allemaal zaken waarbij de ouders in eerste instantie verdacht werden. Omdat de ouders 'geen emoties' toonden bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Die namen die jij noemt ken ik ook ja, maar Nymphe staat niet op mijn radar. Ik las dat haar ouders niet geloven dat die Duitser het heeft gedaan. Bizar verhaal.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 27 april 2017 @ 09:58:

[...]



Jeetje, die zaak kende ik helemaal niet. Even gegoogeld. Hoe komt het dat deze zaak niet in ons collectieve geheugen zit?niet in jouw collectieve geheugen misschien, maar het was destijds een grote zaak met veel aandacht
Alle reacties Link kopieren
maar in geval McCane, valt me het meest op dat de kinderenslaapmiddelen werden toegediend,

en de ouders gingen eten in een restaurant, dat is ets wat ik met mijn eigen kinderen op die leeftijd echt echt echt niet in m'n hoofd zou halen, dus dat blijft verdacht, alsof ze het makkelijker wilde maken voor ontvoerders
Alle reacties Link kopieren
Nou, Liubi, in de zaak van Madeleine speelt wel meer dan alleen geen emoties tonen. Het is gewoon verbijsterend als je dat allemaal leest, dat de McCann's nog vrij rondlopen.

Ze hebben zelfs kunnen tegenhouden dat Amaral's boek werd uitgegeven in Engeland.
quote:liubi schreef op 27 april 2017 @ 10:21:

[...]





Dat jij die zaak niet kent.

Ik ken m wel.

Nymphe Poolman

Sybine Jansons

Nicky Verstappen.

Ook allemaal zaken waarbij de ouders in eerste instantie verdacht werden. Omdat de ouders 'geen emoties' toonden bijvoorbeeld.los van die emoties of het gebrek eraan, was er geen enkele aanleiding te denken dat de ouders er iets mee temaken hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 27 april 2017 @ 10:42:

maar in geval McCane, valt me het meest op dat de kinderenslaapmiddelen werden toegediend,

en de ouders gingen eten in een restaurant, dat is ets wat ik met mijn eigen kinderen op die leeftijd echt echt echt niet in m'n hoofd zou halen, dus dat blijft verdacht, alsof ze het makkelijker wilde maken voor ontvoerdersMadeleine was een moeilijke slaper, de ouders allebei arts en konden makkelijk aan middelen komen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Tien jaar, duizenden manuren en miljoenen ponden verder en geen steek opgeschoten.
Toch lees ik ook wel dubieuze dingen van die Amaral? Hij staaft eea met feiten maar hoe weet je dat dat wel allemaal klopt?



Ik zou trouwens radeloos zijn en er niet zo bij kunnen zitten als Gerry en Kate, maar wellicht hadden zij iets genomen om rustiger te zijn? Kan ik me ook iets bij voorstellen. Bij het idee alleen al zou ik in ieder geval gek worden en me ook zo gedragen
Alle reacties Link kopieren
De politierapporten en getuigenverklaringen van de Portugese politie zijn openbaar gemaakt.

Die heeft hij als basis voor zijn boek gebruikt.



Eerst werkte de Portugese en Engelse politie samen aan de zaak en zaten ze op één lijn.

Totdat de Engelse politie zich ineens terugtrok en Amaral van het onderzoek werd gehaald tot zijn grote frustratie.
quote:vivamarita schreef op 27 april 2017 @ 12:08:

Toch lees ik ook wel dubieuze dingen van die Amaral? Hij staaft eea met feiten maar hoe weet je dat dat wel allemaal klopt?



Ik zou trouwens radeloos zijn en er niet zo bij kunnen zitten als Gerry en Kate, maar wellicht hadden zij iets genomen om rustiger te zijn? Kan ik me ook iets bij voorstellen. Bij het idee alleen al zou ik in ieder geval gek worden en me ook zo gedragen

het boek is een opsomming van het foresisch onderzoek, allemaal feiten uit de politiedossiers.

vervolgens bouwt hij op basis van deze opsomming een theorie
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijven de ouders zo de publiciteit zoeken als ze iets met de vermissing te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
Aandacht krijgen, aandacht afleiden, in de picture staan etc.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Voor mij waren ze schuldig toen ik hoorde dat Kate de knuffel van Maddie heeft gewassen toen ze slechts enkele dagen vermist was. Als je hoopt dat je dochter elk moment weer veilig thuis is, doet geen moeder op aarde dat.
quote:toulouse74 schreef op 01 mei 2017 @ 23:53:

Voor mij waren ze schuldig toen ik hoorde dat Kate de knuffel van Maddie heeft gewassen toen ze slechts enkele dagen vermist was. Als je hoopt dat je dochter elk moment weer veilig thuis is, doet geen moeder op aarde dat.En voor mij toen de moeder vertelde dat ze zag dat Maddie weg was en het appartement uitrende zonder te kijken of haar tweeling wel nog in hun bedjes lagen en oké waren. Misschien heb ik het verkeerd begrepen of heeft ze het niet helder verteld, maar als jij ziet dan één van je kinderen mist check je toch meteen of de andere twee er nog wel zijn?
Ik heb gisteren de documentaire gezien van Amaral (staat op youtube) n.a.v. zijn boek.

Nou dan twijfel je er écht niet meer aan of de ouders ermee te maken hebben!



Na er daarna verder over gelezen te hebben denk ik dat het met pedofilie te maken heeft in die vriendengroep. In een gesprek met Maddie's vader heeft David Payne -hun beste vriend die mee was- pedo-insinuaties gemaakt over haar waarbij hij op zijn vinger zoog en zei dat ze dat wel zou doen...

Het is ook zó raar dat de kinderen gewassen werden door steeds een andere volwassene uit de groep, waaronder deze vent dus. De McCann kinderen kregen ook slaapmiddelen toegestopt...

https://jillhavern.forumotion.net/t1915 ... ine-mccann
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 02 mei 2017 @ 01:47:

Ik heb gisteren de documentaire gezien van Amaral (staat op youtube) n.a.v. zijn boek.

Nou dan twijfel je er écht niet meer aan of de ouders ermee te maken hebben!



Na er daarna verder over gelezen te hebben denk ik dat het met pedofilie te maken heeft in die vriendengroep. In een gesprek met Maddie's vader heeft David Payne -hun beste vriend die mee was- pedo-insinuaties gemaakt over haar waarbij hij op zijn vinger zoog en zei dat ze dat wel zou doen...

Het is ook zó raar dat de kinderen gewassen werden door steeds een andere volwassene uit de groep, waaronder deze vent dus. De McCann kinderen kregen ook slaapmiddelen toegestopt...

https://jillhavern.forumotion.net/t1915 ... ine-mccann



Dat zou ook een verklaring zijn voor het feit dat als de ouders er iets mee te maken hebben, en daar lijken veel dingen toch op te wijzen, dat niemand uit die vriendengroep uit de school klapt.

Ook dat die lijst van de tapasbar later gewijzigd is en dat alle mobiele gegevens gewist zijn.

Ik bedoel als ik met vrienden weg ben en hun kind wordt vermist dan lijkt het me dat ik of gewoon normaal meewerk aan het onderzoek omdat ik inderdaad denk dat het kind ontvoerd is. Of ik heb vermoedens richting de ouders en vertel dat. Ik kan me voorstellen dat een aantal zich in het begin wat beschaamd voelden omdat ook zij lekker gingen eten en zuipen terwijl de kinderen lagen te slapen. Maar op een gegeven moment maakt dat niet meer uit in een verdwijningszaak. Dan wil je alleen dat dat meisje gevonden wordt.

Ik heb ook ooit een documentaire gezien, misschien wel dezelfde als jij. En mijn vriend en ik hadden direct dezelfde vermoedens. Die David Payne is heel raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven