Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen in menopauze

25-04-2017 21:36 43 berichten
Wie heeft er ook zo´n moeite mee? Ik ben in de afgelopen 5 jaar zo´n 9 kilo aangekomen en ik krijg ze er niet meer af. Ik train sinds 2 maanden 2 keer per week met een personal trainer en tussendoor doe ik nog zeker 1 keer en soms 2 keer 45 minuten op de loopband (8 km per uur).

Verder eet ik veel soepjes (paprika soep, kippensoep, tomatensoep) en groente en fruit smoothies. Sochtends een mix van 0% vet yoghurt en griekse yoghurt (vet, weet ik, maar maakt het net een beetje lekkerder) met havermout. Tussendoor fruit of noten, soms een blokje kaas. Weinig alcohol, alleen in gezelschap. Zo heel nu en dan iets lekkers, koekje of chocola.

Ik slik sinds een maand een hormoon replacement, namelijk Botin of Livia(l) wat er om bekend dat je er van aankomt, maar ik kom niet echt aan, maar val ook geen gram af. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik ben mijn hele leven slank geweest en heb nooit op mijn eetpatroon hoeven te letten : (
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook door de menopauze heen en niets aangekomen, eet wel koolhydraat arm en sport nog iets meer vroeger.
quote:Delite_ schreef op 25 april 2017 @ 23:57:

Ik heb altijd problemen gehad met mijn gewicht, en de overgang helpt zeker niet mee.

Waar ik echt gek van word, is de verdeling van die kilo's.

Mijn buik natuurlijk, maar ik heb ook ineens van die oma-bovenarmen.

Ik zie er niet uit.

En ik hou een vocht vast, verschrikkelijk.



Lonneke, toevallig heb ik gisteren voor het eerst appelazijn geprobeerd. In water, maar ik ging zowat over mijn nek.

The same hier....

Ik lijk wel 6 maanden zwanger door die heel dikke buik! Ik werk in een school (België) en 1 van de kinderen vroeg of ik een baby in mijn buik heb. Ik kon wel door de grond zakken van schaamte. Ik ben 53 he....
quote:Kate2000 schreef op 26 april 2017 @ 08:40:

Ik ben ook door de menopauze heen en niets aangekomen, eet wel koolhydraat arm en sport nog iets meer vroeger.



Ook dat bestaat. (Lijkt me heerlijk!)

Heb je geen andere klachten gehad?
quote:Theamuts schreef op 26 april 2017 @ 07:41:

[...]





Hoeveel calorieën neem/ nam je per dag?Ik nam toen 1500 maximaal en in het weekend wat meer, nu om bij te houden als ik de verkeerde kant op dreig te gaan 1600 en normaal iets van 1800-2000. Maar ik ben 1.83 m dus dat scheelt, ik zal wat meer kunnen hebben dan een ander
quote:Lonneke-B schreef op 26 april 2017 @ 08:12:

En deed je dat met behulp van een app / site dat calorietellen?Voedingscentrum gebruik ik om ook te kunnen zien of ik alle voedingstoffen wel binnen kreeg en in het begin alles wegen want ik had geen idee of ik goed zat met de hoeveelheden. Nou leek dat wel aardig te kloppen gelukkig. Myfitnesspal is ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Theamuts schreef op 26 april 2017 @ 10:08:

[...]





Ook dat bestaat. (Lijkt me heerlijk!)

Heb je geen andere klachten gehad?[/quote



Wel last van opvliegers, maar alleen als ik de dag er voor alcohol had gedronken
quote:Kate2000 schreef op 26 april 2017 @ 10:42:

[quote]Theamuts schreef op 26 april 2017 @ 10:08:

[...]





Ook dat bestaat. (Lijkt me heerlijk!)

Heb je geen andere klachten gehad?[/quote



Wel last van opvliegers, maar alleen als ik de dag er voor alcohol had gedronken Zo hee, wat een mazzel!
TVP
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 17:40
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe train je met de personal trainer? Krachttraining schijnt te helpen heb ik wel eens gelezen.
We don't see things as they are we see things as we are
Ik doe een mix van krachttraining en cardio
Ik zit volop in de premenopauze en ben 30 kilo afgevallen vanaf februari 2016. Geen idee waar "je komt heel veel aan en krijgt het er nooit meer vanaf" vandaan komt, want in mijn beleving is het gewoon niet waar.
quote:Izzy_ schreef op 27 april 2017 @ 08:29:

Ik zit volop in de premenopauze en ben 30 kilo afgevallen vanaf februari 2016. Geen idee waar "je komt heel veel aan en krijgt het er nooit meer vanaf" vandaan komt, want in mijn beleving is het gewoon niet waar.



Euh, wellicht bij de vrouwen waar dat wel voor geldt?

Bij een dergelijke opmerking krijg ik het gevoel dat ik me moet verdedigen ofzo omdat ik in 1 jaar tijd 15 kilo ben aangekomen.

Dat ga ik niet doen, het is nou eenmaal zo. Ik heb er uiteraard wel moeite mee; niemand vind het leuk om te dik te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 27 april 2017 @ 08:29:

Ik zit volop in de premenopauze en ben 30 kilo afgevallen vanaf februari 2016. Geen idee waar "je komt heel veel aan en krijgt het er nooit meer vanaf" vandaan komt, want in mijn beleving is het gewoon niet waar.

De meerderheid van die vrouwen verzint maar wat volgens jou?

Heel goed van jou dat het jou wel lukt.

Maar het is gewoon een feit dat de daling van oestrogeen gevolgen heeft voor je spieropbouw en je vetgehalte. En niet iedere vrouw heeft het gestel of de tijd om daar tegenin te trainen.
quote:Izzy_ schreef op 27 april 2017 @ 08:29:

Ik zit volop in de premenopauze en ben 30 kilo afgevallen vanaf februari 2016. Geen idee waar "je komt heel veel aan en krijgt het er nooit meer vanaf" vandaan komt, want in mijn beleving is het gewoon niet waar.Op wat voor manier ben jij afgevallen? Ik denk dat de (pre)menopauze voor iedereen verschillend is. Mijn zus van 47 worstelt enorm met opvliegers en kilo's die eraan vliegen. Zij voelt zich psychisch ook niet goed daardoor. Mijn moeder zegt dat ze nergens last van heeft gehad. Zelf heb ik (42) nog niet het gevoel dat ik in de pre-overgangsfase zit.
Minder eten, gezonder eten, meer bewezen, niet snoepen. Dat terwijl ik zware verschijnselen had van de overgang (10+ opvliegers op een dag, nachtzweten, eerst zeer zware menstruaties en daarna bijna niets meer).
Ik ga stilaan naar de 50 en probeer het 'probleem' aan te pakken voor het zich aandient. Een paar jaar geleden drastisch mijn eetgewoonten aangepast en meer gaan bewegen, hou daardoor zonder het gevoel te hebben er veel inspanningen te moeten voor doen, een normaal gewicht, BMI 23.

Nu ben ik intensiever gaan sporten, vooral met de focus op spiertraining. Achterliggende gedachte is, wanneer mijn metabolisme dan vertraagt, compenseren de spieren die meer energie nodig hebben dan een minder gespierd lichaam. En een strakker lichaam kan nooit kwaad natuurlijk... Benieuwd of ik in mijn opzet ga slagen...
Ik had ook eerder mijn levensstijl aan moeten pakken zoals jij Treezebees, maar heb juist tussen mijn 47ste en 50ste meer gesnoept, niet gesport en de menopauze als de ver van mijn bed show gezien. Beetje naïef...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven