Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen in menopauze

25-04-2017 21:36 43 berichten
Wie heeft er ook zo´n moeite mee? Ik ben in de afgelopen 5 jaar zo´n 9 kilo aangekomen en ik krijg ze er niet meer af. Ik train sinds 2 maanden 2 keer per week met een personal trainer en tussendoor doe ik nog zeker 1 keer en soms 2 keer 45 minuten op de loopband (8 km per uur).

Verder eet ik veel soepjes (paprika soep, kippensoep, tomatensoep) en groente en fruit smoothies. Sochtends een mix van 0% vet yoghurt en griekse yoghurt (vet, weet ik, maar maakt het net een beetje lekkerder) met havermout. Tussendoor fruit of noten, soms een blokje kaas. Weinig alcohol, alleen in gezelschap. Zo heel nu en dan iets lekkers, koekje of chocola.

Ik slik sinds een maand een hormoon replacement, namelijk Botin of Livia(l) wat er om bekend dat je er van aankomt, maar ik kom niet echt aan, maar val ook geen gram af. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik ben mijn hele leven slank geweest en heb nooit op mijn eetpatroon hoeven te letten : (
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook door de menopauze heen en niets aangekomen, eet wel koolhydraat arm en sport nog iets meer vroeger.
quote:Delite_ schreef op 25 april 2017 @ 23:57:

Ik heb altijd problemen gehad met mijn gewicht, en de overgang helpt zeker niet mee.

Waar ik echt gek van word, is de verdeling van die kilo's.

Mijn buik natuurlijk, maar ik heb ook ineens van die oma-bovenarmen.

Ik zie er niet uit.

En ik hou een vocht vast, verschrikkelijk.



Lonneke, toevallig heb ik gisteren voor het eerst appelazijn geprobeerd. In water, maar ik ging zowat over mijn nek.

The same hier....

Ik lijk wel 6 maanden zwanger door die heel dikke buik! Ik werk in een school (België) en 1 van de kinderen vroeg of ik een baby in mijn buik heb. Ik kon wel door de grond zakken van schaamte. Ik ben 53 he....
quote:Kate2000 schreef op 26 april 2017 @ 08:40:

Ik ben ook door de menopauze heen en niets aangekomen, eet wel koolhydraat arm en sport nog iets meer vroeger.