Ga ik mezelf ooit nog gelukkig voelen?

27-04-2017 09:37 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een ander half jaar geleden pleegde mijn ex1 zelfmoord, zijn vrienden vingen mij op maar ik voelde mij daar nooit thuis. Ik had het idee dat het voor hun eerder een plicht was dan dat ze me daadwerkelijk wilde helpen. Een half jaar later stortte ik mezelf in een relatie met (sinds een maand) mijn ex om die eenzaamheid niet te hoeven voelen. Ik had een jaar lang enorm veel mensen om mij heen maar voelde me alsnog eenzaam, met mijn ex klikte het nooit op seksueel gebied zo als het wel klikte met mijn andere ex1 en daarom heeft hij uiteindelijk een einde gemaakt aan onze relatie, want logisch is natuurlijk. Seks en aantrekkingskracht horen bij een relatie. Ik heb het aangehouden omdat ik bang was voor de eenzaamheid, ik was bang om in een gat te vallen. En nu, ook al vond ik hem niet aantrekkelijk en was ik niet gelukkig, mis ik mijn ex vreselijk! Zijn vriendschap en steun betekende zo veel voor mij. Vriendinnen heb ik wel dus onderneem leuke dingen, maar de relaties met mijn vriendinnen zijn niet zo hecht als hoe de relatie met mijn ex was. Ik mis hem maar weet dat we nu beide beter af zijn omdat ik hem niet kon geven wat wel hoort in een relatie. Ik voel me iedere dag weer eenzaam en heb het idee dat ik er alleen voor sta. Bij de psycholoog kan ik nog niet terecht want daar is een wachtlijst van 8 weken. Ik wil gewoon niet meer vluchten voor die eenzaamheid, ik wil mezelf weer gelukkig voelen, alleen. Maar hoe? Het lijkt wel alsof ik een relatie nodig heb om gelukkig te zijn, maar dat wil ik absoluut niet meer. Komt hier ooit een einde aan en ga ik me ooit weer gelukkig voelen?
Zoek hulp, ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar een psycholoog. Je moet duidelijk het eea nog verwerken.
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 27 april 2017 @ 09:39:

Zoek hulp, ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar een psycholoog. Je moet duidelijk het eea nog verwerken.Heb ik gedaan, maar de wachtlijsten bij psychologen zijn enorm lang. Ik moet 8 weken wachten, dus tot die tijd moet ik er echt zelf doorheen.
In de tussentijd naar de POH misschin een idee?
Sorry, ik zie het nu in je OP staan. Goed dat je dat in gang hebt gezet! Probeer in de tussentijd veel afleiding te zoeken. Ga naar buiten, zoek vrienden/vriendinnen op, eet gezond. Ook al heb je daar geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je je zo voelt, 6 weken is een lange tijd om te overbruggen. Probeer in die tijd zo veel mogelijk afleidng te zoeken. Bij mij heeft het goed geholpen om veel te gaan fietsen, misschien helpt het bij jou ook.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Probeer het anders via https://www.psyned.nl. Ik kon binnen een week een afspraak krijgen in mijn regio. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik voel me iedere dag weer eenzaam

Mijn gedachte hierover is dat je je pas eenzaam voelt als je iets denkt te missen. Je ziet mensen, leeftijdsgenoten vaak, die fijne vriendschappen en relaties hebben, fantaseert daarover, wil dat ook en jij gaat dat dan ook missen en gaat je daarop richten, waardoor alles juist mislukt. Want je krijgt relaties als mensen bij jou vinden wat ze fijn vinden, niet omdat jij wat mist en dringend zoekende bent naar invulling van die verlangens.



Ik denk dat als je meteen je eenzaamheid had geaccepteerd en was doorgegaan, je gewoon af en toe wat leuk gezelschap had gekregen onderweg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het ook Koningsdag en ik ga expres niet naar hetzelfde festival als waar wij vorig jaar samen met zijn vrienden waren, en waar hij dit jaar weer is met dezelfde mensen. Dan houd ik me onbewust de hele dag bezig met hem en waar hij is, dat wil ik niet. Terwijl dat feest wel helemaal mijn ding is. Ik ga nu met een vriendin ergens anders heen, maar ik heb er totaal geen zin in. Ik geniet er gewoon niet meer van als hij er niet bij is. Ik haat dit gevoel, ik wil niet zo afhankelijk zijn van een ex.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 27 april 2017 @ 10:18:

[...]



Mijn gedachte hierover is dat je je pas eenzaam voelt als je iets denkt te missen. Je ziet mensen, leeftijdsgenoten vaak, die fijne vriendschappen en relaties hebben, fantaseert daarover, wil dat ook en jij gaat dat dan ook missen en gaat je daarop richten, waardoor alles juist mislukt. Want je krijgt relaties als mensen bij jou vinden wat ze fijn vinden, niet omdat jij wat mist en dringend zoekende bent naar invulling van die verlangens.



Ik denk dat als je meteen je eenzaamheid had geaccepteerd en was doorgegaan, je gewoon af en toe wat leuk gezelschap had gekregen onderweg.Ik heb hier ook echt wel van geleerd en ga mezelf echt niet meer in een nieuwe relatie stoppen alleen maar om leegte in mij op te vullen. Maar wat er is gebeurd kan ik niet terug draaien, ik leef nu en moet kijken naar hoe ik verder moet. Niet naar wat ik misschien beter had kunnen doen, daar kan ik nu toch niks meer aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer gewoon deze dag leuk door te komen zonder fantasieën. Zo leuk mogelijk; het is geen examen. Maar probeer niet te vluchten in eenzame gedachten. Op die manier bouw je langzaamaan andere gewoonten op en voor je het weet ben je af en toe weer tamelijk gelukkig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat ontzettend naar voor je dat je vriend (je zegt ex, maar waren jullie nog bij elkaar toen?) zelfmoord heeft gepleegd. Lijkt me heel logisch dat dat een grote impact op je heeft. Eenzaam voelen/rouwen is niet gek en hoort er -helaas-bij. Ook al is het 1,5 jaar geleden nu, zó lang terug is dat ook weer niet. Misschien heb je niet deze gevoelens willen ervaren en daarom relatie aangegaan met een andere jongen, nu dat uit is, komt alles weer boven. Misschien duren de negatieve gevoelens langer dan je zou willen, maar wegstoppen is ook niet verstandig. Goed dat je naar de huisarts bent gestapt om naar de psycholoog te gaan! Iemand anders zei het ook al; misschien kun je voordat je bij de psycholoog terecht kan, al naar een POH. Ik zou daar gewoon even om vragen bij je huisarts.

Tot die tijd: wees lief voor jezelf! Probeer ook naar het hier-en nu te kijken. Je hebt een vriendin met wie je vandaag Koningsdag kunt gaan vieren. Misschien is het niet zo'n geweldig feest als waar je vorig jaar was, maar wat heeft het voor zin om dat te vergelijken! Misschien zie je nu heel andere leuke dingen die je niet van tevoren verwacht had.



Ik wens je veel sterkte & voor vandaag veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt depressief. Of heb ik het verkeerd? Wat ontzettend naar allemaal zeg. Dikke knuffel van mij in elk geval
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebrahondje schreef op 27 april 2017 @ 10:45:

Wat ontzettend naar voor je dat je vriend (je zegt ex, maar waren jullie nog bij elkaar toen?) zelfmoord heeft gepleegd. Lijkt me heel logisch dat dat een grote impact op je heeft. Eenzaam voelen/rouwen is niet gek en hoort er -helaas-bij. Ook al is het 1,5 jaar geleden nu, zó lang terug is dat ook weer niet. Misschien heb je niet deze gevoelens willen ervaren en daarom relatie aangegaan met een andere jongen, nu dat uit is, komt alles weer boven. Misschien duren de negatieve gevoelens langer dan je zou willen, maar wegstoppen is ook niet verstandig. Goed dat je naar de huisarts bent gestapt om naar de psycholoog te gaan! Iemand anders zei het ook al; misschien kun je voordat je bij de psycholoog terecht kan, al naar een POH. Ik zou daar gewoon even om vragen bij je huisarts.

Tot die tijd: wees lief voor jezelf! Probeer ook naar het hier-en nu te kijken. Je hebt een vriendin met wie je vandaag Koningsdag kunt gaan vieren. Misschien is het niet zo'n geweldig feest als waar je vorig jaar was, maar wat heeft het voor zin om dat te vergelijken! Misschien zie je nu heel andere leuke dingen die je niet van tevoren verwacht had.



Ik wens je veel sterkte & voor vandaag veel plezier!We hadden toen nog een relatie, hij stapte uit het leven omdat hij zwaar depressief was. Je hebt ook gelijk, ik kan zulke dingen niet vergelijken. Ik ga er proberen het beste van te maken en volgend jaar zodra ik me beter voel zal ik daar weer staan.
Alle reacties Link kopieren
Is een lotgenotengroep iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Ga ondertussen naar praktijk ondersteuner ggz bij je huisarts. Ideaal gedurende de tijd dat je moet wachten
Voor mij komt dit over als groot verdriet wat je vernijdt. Je leidt jezelf af door veel te ondernemen en waarschijnlijk nieuwe relatie starten etc.... Maar heb je nou echt verdriet verwerkt omtrent je ex? Heb je het een plek gegegeven? Of ben je te bang & vlucht je iedere keer.....
Ten eerste: relax!



Er zijn een heleboel mensen zonder relatie zonder dat ze eenzaam zijn.

Ik merk dat je heel erg in de stress zit hierover, relax nou eens.

Kijk eerst eens rustig naar wat je WEL hebt.

De gedachte dat je zonder partner eenzaam bent is een beetje onzin (vind ik).



Je moet nooit een relatie beginnen uit troost, maar daar ben je inmiddels al achter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven