Zonnebrand kinderen

18-04-2017 15:55 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke zonnebrand gebruiken jullie voor kinderen?



En gebruik je dan gewone 30+/50+ zonnebrand of speciaal voor kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 26 april 2017 @ 13:29:

[...]





Lovea bedoelde je toch???



Op de site van Lovea Bio staat: Op het etiket van Lovea Kids staat vermeld dat het product voor kinderen boven de 3 jaar is. Betekent dit dat het product niet geschikt is voor jongere kinderen?

De reden dat deze tekst op de verpakking staat heeft met wetgeving te maken. Lovea is officieel geen babyproduct fabrikant en is daarom verplicht om deze tekst op de verpakking te zetten. Daarnaast wil Lovea niet stimuleren dat hele jonge kindjes blootgesteld worden aan de zon omdat dit zelfs met goede bescherming risicovol is. In de praktijk gebeurt dit natuurlijk wel en wil men gewoon een goede zonnebescherming, ook voor de kleinere kindjes. Lovea kan hier goed voor gebruikt worden. Lovea BIO is 100% natuurlijk en geschikt voor de allergevoeligste huid en is dan ook JUIST heel erg geschikt voor (heel) jongere kinderen.Ja ik had even last van post-zwangerschapshersenen Super dankjewel!!
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Baby In The Shade van Garnier, juist omdat het op basis is van minerale filters. Ik las echter van de week ergens dat blijkbaar die filters weer gebaseerd zijn op chemische. Ofzo. Onnavolgbaar vind ik het. Ik maak die anderhalve tube maar gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Lovea, mede vanwege de schadelijke stoffen die er in de andere zonnebrand zitten die ik voorheen gebruikte.
Alle reacties Link kopieren
Naïf mijn dochter kan niet tegen andere! Ondanks haar rode haar beschermt die goed????
Alle reacties Link kopieren
quote:Janeway schreef op 26 april 2017 @ 13:55:

[...]





Ja ik had even last van post-zwangerschapshersenen Super dankjewel!!Ik had het juist ook opgezocht omdat ik met dezelfde vraag zat, kleine moeite om het dan hier ook even te posten
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizamarie schreef op 26 april 2017 @ 23:36:

Naïf mijn dochter kan niet tegen andere! Ondanks haar rode haar beschermt die goed????Ik gebruik bijna alle spullen van naif, maar de zonnebrand vind ik helemaal niet fijn smeren... zo jammer
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Naif! Top spul verkopen ze bij Etos bij de babyspullen.



In nivea en kruidvat eigen merk zit allemaal troep, daar ga ik een kinderhuidje niet mee verpesten
Alle reacties Link kopieren
quote:Eevie83 schreef op 27 april 2017 @ 14:55:

Naif! Top spul verkopen ze bij Etos bij de babyspullen.



In nivea en kruidvat eigen merk zit allemaal troep, daar ga ik een kinderhuidje niet mee verpesten



Ingredienten: Aqua, Octyldodecanol, Zinc Oxide(Nano), Caprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Alcohol, Titanium Dioxide(Nano), Glycerin, Phenylpropanol, MethylPropanedial, Tricontanyl pvp, Butyrospermum Parkii Butter, Caprylyl Glycol, Parfum, Cetearyul Glucoside, Isodeceth-6, Oleth-10, Citric Acid, Xanthan Gum, Sodium Citrate, Sodium Cetearyl Sulfate, Alumina, Simethicone, Aluminium Stereate, Hydrolyzed Wheat Protein/pvp Crosspolymer, Polyhydroxystearic Acid, Isostearic Acid, Tetrasodiium Glutamate Diacetate



Ditis de ingredientenlijst van Naif. Ik heb het niet uitgeplozen hoor maar lijkt me best wat chemische troep bij zitten.



Nu kiesen we er zelf voor in de zon te zitten of ons kind er aan bloot te stellen maar wat we ervoor op de huid moeten smeren is vaak wel troep helaas.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Factor 50 van P20. 1x smeren en werkt de hele dag. M'n kinderen smeer ik 2x voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Factor 30 van de kruidvat kinderversie. Dit jaar ga ik de spray proberen van de kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Lovea gaat hier heel goed, gebruik hem ook voor mezelf
quote:louise1 schreef op 27 april 2017 @ 16:13:

[...]





Ingredienten: Aqua, Octyldodecanol, Zinc Oxide(Nano), Caprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Alcohol, Titanium Dioxide(Nano), Glycerin, Phenylpropanol, MethylPropanedial, Tricontanyl pvp, Butyrospermum Parkii Butter, Caprylyl Glycol, Parfum, Cetearyul Glucoside, Isodeceth-6, Oleth-10, Citric Acid, Xanthan Gum, Sodium Citrate, Sodium Cetearyl Sulfate, Alumina, Simethicone, Aluminium Stereate, Hydrolyzed Wheat Protein/pvp Crosspolymer, Polyhydroxystearic Acid, Isostearic Acid, Tetrasodiium Glutamate Diacetate



Ditis de ingredientenlijst van Naif. Ik heb het niet uitgeplozen hoor maar lijkt me best wat chemische troep bij zitten.



Nu kiesen we er zelf voor in de zon te zitten of ons kind er aan bloot te stellen maar wat we ervoor op de huid moeten smeren is vaak wel troep helaas.



Zink oxide, en titanium oxide staat nano achter,normaal gesproken blijft dat gewoon op de huid maar omdat het zo veel verkleind is,tot nanodeeltjes gaat het wel door je huid en komt het in je bloed.

Ze verkleinen het zo omdat je anders een witte waas houd en dat willen de mensen weer niet.

Ik zou hier dus zelf nooit voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 27 april 2017 @ 16:13:

[...]





Ingredienten: Aqua, Octyldodecanol, Zinc Oxide(Nano), Caprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Alcohol, Titanium Dioxide(Nano), Glycerin, Phenylpropanol, MethylPropanedial, Tricontanyl pvp, Butyrospermum Parkii Butter, Caprylyl Glycol, Parfum, Cetearyul Glucoside, Isodeceth-6, Oleth-10, Citric Acid, Xanthan Gum, Sodium Citrate, Sodium Cetearyl Sulfate, Alumina, Simethicone, Aluminium Stereate, Hydrolyzed Wheat Protein/pvp Crosspolymer, Polyhydroxystearic Acid, Isostearic Acid, Tetrasodiium Glutamate Diacetate



Ditis de ingredientenlijst van Naif. Ik heb het niet uitgeplozen hoor maar lijkt me best wat chemische troep bij zitten.



Nu kiesen we er zelf voor in de zon te zitten of ons kind er aan bloot te stellen maar wat we ervoor op de huid moeten smeren is vaak wel troep helaas.Nu heb ik net twee tubes gekocht haha, maar welke is dan het beste voor kinderen zonder allerlei toevoegingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee ! Mijn oudste zoon is heel licht qua huid en heel gevoelig qua eczeem etc.

Mijn jongste is juist getint en daar merk ik nooit wat aan qua huid.

Vorig jaar iedereen gesmeerd met P20. Wij met factor 30 en de kinderen met 50. Ook maar 1 keer smeren en ze verbanden er inderdaad niet mee. Maar het stinkt! Zo sterk, beetje chemisch achtig en wel erg sterk op zo'n huidje.



Wat adviseren jullie dan voor crème zonder toevoegingen ?
Alle reacties Link kopieren
Paula's choice. Ze heeft maar 1 variant, die gebruik ik voor de hele familie. Hoge factor, smeert geweldig uit, geen witte waas en blijft de hele dag zitten. Wij gebruiken niets anders meer.
quote:Eevie83 schreef op 28 april 2017 @ 10:52:

[...]





Nu heb ik net twee tubes gekocht haha, maar welke is dan het beste voor kinderen zonder allerlei toevoegingen?https://www.uncover-skincare.nl/suncove ... 250ml.html



Google maar eens op suncover van dr jetske ulthee,daar vind je veel info over haar product.



Kijk maar even op bovenstaande link, daar kun je hem bestellen
Alle reacties Link kopieren
Lovea 50 gezichtscrème gekocht voor mijn kinderen en mezelf. Ik vind het dus helemaal niet fijn. Heeft en witte waas en smeert wat moeilijk. Dat smeren vind ik nog niet zo erg, maar een witte waas op mijn gezocht vind ik echt niks!
Alle reacties Link kopieren
Meestal is zonnebrand met factor50 eentje met een witte waas.

Daarom smeer ik factor 30. Ik gebruik Ultrasun. Voor mij en mijn kinderen, maar die zijn de babytijd wel voorbij.
Alle reacties Link kopieren
De bepanthen en de la roche posay factor 50 hebben geen witte waas. Dus die ga ik maar weer gebruiken voor de gezichten.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend in Frankrijk geweest. 300 ml factor 50 van la roche posay kostte daar maar 18 euro. Scheelt veel met in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Die van jetske Ultee, koop een grote pomp en het hele gezin is klaar voor de zomer.
To praat eens met een psycholoog. Dit is je zoveelste topic al over aparte zeep/zonnebrand/plastic bakjes voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
La Roche Posay factor 30. Al zo veel geprobeerd. Vorig jaar op vakantie twee kinderen die we met Lovea ( want daar zit niks in) in smeerden en die na 3 dagen zon/zwembad lol allebei aanvoelden als schuurpapier met grove korrel en die letterlijk gillend van de pijn onder de douche stonden.



Sindsdien La roche Posay gebruikt en nergens last van. '



Laatst was dochter op de bso ingesmeerd in haar gezicht. Ik dacht de volgende dag toen ik haar ophaalde op school, goh ze heeft t wel warm. Toen ze dichterbij kwam bleek ze weer helemaal onder de uitslag te zitten. Dus nee, voor mij echt niets anders meer dan La Roche Posay.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Nivea factor 50 tegen zonnenbultjes werkt heel goed voor de rest is ze allergisch
Hijs je kinderen in ieder geval op het strand gewoon in UV-kleding.

Klaar.

Hoef je, behalve het gezicht, ook niet te smeren.

Mijn kinderen dragen altijd UV-kleding. Op het strand in het Midden Oosten en op het strand in Nederland. Heb altijd een beetje medelijden met die kinderen die om 13.00 in de brandende zon voor de zoveelste keer weer moeten worden ingesmeerd.

Blijf dan gewoon thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven