Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 27 april 2017 @ 13:59:

[...]



+1

Moet me ook inhouden om niet wekelijks uberschattige en/of grappige foto's op fb te plaatsen Maar katten zijn ook gewoon veel grappiger als kinderen
Kittens ik ben ook zo gek op katten.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie de zogenaamde 'eerlijkheid' van kinderen soms ook gewoonweg brutaal...



Waar ligt de grens vraag ik me soms af? Je kunt wel iedere keer zeggen:'Tja het is een kind' maar ik vind dat ze juist op jonge leeftijd mee moeten krijgen dat sommige dingen kwetsend kunnen zijn, ook naar andere kinderen toe en dat ze niet zomaar alles kunnen zeggen.
quote:yesss schreef op 27 april 2017 @ 14:43:

Vinden jullie de zogenaamde 'eerlijkheid' van kinderen soms ook gewoonweg brutaal...



Waar ligt de grens vraag ik me soms af? Je kunt wel iedere keer zeggen:'Tja het is een kind' maar ik vind dat ze juist op jonge leeftijd mee moeten krijgen dat sommige dingen kwetsend kunnen zijn, ook naar andere kinderen toe en dat ze niet zomaar alles kunnen zeggen.

Ja, soms wel idd. Maar ik merk in mijn omgeving dat het ook wel echt iets is wat bij kinderen hoort en dat het ouders ook wel eens het schaamrood op de kaken bezorgd. In mijn omgeving zeggen ze ouders dan ook gelijk als het kind iets zegt dat beledigend of onaardig is.



Wat ik veel irritanter vind zijn ouders die hun kinderen niet corrigeren of tot de orde roepen. Voorbeeld: we liggen aan het zwembad en twee kinderen gedragen zich als kleine monsters. Ouders liggen beide met een cocktail in de hand te zonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 27 april 2017 @ 14:28:

Kittens ik ben ook zo gek op katten.Mijn kat is niet erg gek op kinderen, of eigenlijk het geluid wat eruit komt. Net visite gehad die het zo jammer vinden dat ze steeds weggaat als ze dichtbij komen.
quote:Forumster schreef op 27 april 2017 @ 16:12:

[...]



Mijn kat is niet erg gek op kinderen, of eigenlijk het geluid wat eruit komt. Net visite gehad die het zo jammer vinden dat ze steeds weggaat als ze dichtbij komen.Haha, kan ik me goed voorstellen van jouw kat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 27 april 2017 @ 17:12:

[...]



Haha, kan ik me goed voorstellen van jouw kat.Ik neem de kat even op de arm zodat we begeleid aaien en daarna laat ik haar los. Zolang ze niet in dr buurt komen, verstopt ze zich niet
quote:Forumster schreef op 27 april 2017 @ 17:14:

[...]



Ik neem de kat even op de arm zodat we begeleid aaien en daarna laat ik haar los. Zolang ze niet in dr buurt komen, verstopt ze zich niet Dat is een goede manier idd. Onze laatste kat had ook niets met kinderen. Tolereerde hun aanwezigheid nog net, maar aanraken eigenlijk niet. Dan werd ze boos, tenzij ik er naast zat. Dan kon ze het heel even toelaten. Toch waren mijn neefje en nichtje er wel gek op.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee katten. Poes maakt zich rap uit de pootjes bij vrijwel alle bezoek. Kater is iets toegankelijker en na een aantal maanden heel schuchter te zijn geweest (wij adopteerden hem als volwassen asielkat) is hij nu erg aanhankelijk. Echt kleine kinderen gaat hij uit de weg maar mijn nichtjes van 10 en 11 kan ie goed hebben en hij laat zich door hen graag kroelen.



Ontroeringsmomentje: de laatste keer dat nichtjes hier waren, was jongste nichtje heel verdrietig. Ze lag een beetje opgekruld op de bank te sippen en ik - niet gewend aan verdrietige kleine meisjes - wist er geen raad mee. Kater sprong naast haar op de bank, begon kopjes te geven en te kroelen... en tien minuutjes later had ik weer een glimlachend meisje op de bank. Vind ik mooi... het troostend vermogen van dieren
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Elfje, heb je een leuke vakantie gehad trouwens?



Enne, dank jullie wel voor de meelevende woorden. We zitten nu vooral in de wachtstand. Het echte verdrietige moment moet nog komen...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Sterkte Doornroosje!quote:himalaya schreef op 26 april 2017 @ 22:27:

[...]





Ik ben zo'n 25 jaar geleden eens naar Amsterdam geweest met Koninginnedag. Ik kreeg echt de neiging om om me heen te gaan slaan, ik wilde rúimte!

Dat was eenmalig, nooit meer.



Nu hoef ik ook niet naar kleedjesmarkten en braderiën. Meuk kopen is niet aan mij besteed.



Amsterdam moet je ook gewoon wegblijven.......

Heb mezelf een verbod opgelegd qua kleedjesmarkten en braderieën. Tenzij gratis toegang (dus niet in een hal) en in de buurt en met mooi weer. Dat is dus al enkele jaren niet meer voorgekomen....

Kringloopwinkels wel op loopafstand...
Onze kat tolereerde ons wel. Kwam er een keer bezoek dat bijna op de kat ging zitten (als je geen kat gewend bent kijk je blijkbaar niet of er misschien een zwarte kat op de zwarte bank ligt).

Nadat bezoek was weggegaan ging ouder naar de supermarkt. Kwam ze thuis met een zwarte kat omdat ze dacht dat het onze kat was. Onze kat was rustig boven gaan zitten dus de vreemde kat is maar snel weer richting supermarkt gebracht...
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 27 april 2017 @ 21:27:

Enne, dank jullie wel voor de meelevende woorden. We zitten nu vooral in de wachtstand. Het echte verdrietige moment moet nog komen...





Herkenbaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke kindvrije Koningsdag gehad! Ik liep door de stad en kwam (kindvrije) bekenden tegen die vroegen of ik mee naar een buurtfeest ging want daar waren weer andere bekenden (stuk voor stuk leuke mensen, maar met kinderen en die zijn er dan op een dag als Koningsdag natuurlijk bij). Ik: dat is toch meer voor gezinnen? Hadden ze nog niet over nagedacht maar bleek inderdaad waar en we hebben iedereen gedag gezegd en zijn terug naar de stad gegaan. Veel lol gehad ondanks de koude. Ik vind het fijn om met gelijkgestemden te zijn. Zoals het voor moeder ongetwijfeld fijn is met andere moeders te sparren over het een en ander, vind ik het lekker om met andere kindvrijen om te gaan. Lekker uitgeslapen en nu een tikkie hoofdpijn maar heb ik er voor over :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Forumster schreef op 27 april 2017 @ 16:12:

[...]



Mijn kat is niet erg gek op kinderen, of eigenlijk het geluid wat eruit komt. Net visite gehad die het zo jammer vinden dat ze steeds weggaat als ze dichtbij komen.



Herkenbaar!

Onze theemuts had een hekel aan honden, andere katten en kleine kinderen.

Iedere peuter/kleuter die ooit bij haar in de buurt is geweest heeft een mep gehad, dus we waarschuwden de ouders en kinderen altijd om haar met rust te laten.



Voor ons was ze super lief, en voor sommige andere volwassenen ook (ze hield niet zo van drukte en vreemden)



Doornroosje: Heel veel sterkte de aankomende tijd.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Mijn hond houdt ook niet van kinderen. Toen hij klein was, is hij eens belaagd door een groepje kinderen (ze kwamen op hem af rennen toen we naar buiten liepen) en sindsdien blaft hij soms als kinderen rennend op hem af komen. En als kinderen wel rustig zijn, tolereert hij ze, meer niet.
En Doornroosje, veel sterkte!
quote:caplanepourmoi schreef op 28 april 2017 @ 10:05:

Heerlijke kindvrije Koningsdag gehad! Ik liep door de stad en kwam (kindvrije) bekenden tegen die vroegen of ik mee naar een buurtfeest ging want daar waren weer andere bekenden (stuk voor stuk leuke mensen, maar met kinderen en die zijn er dan op een dag als Koningsdag natuurlijk bij). Ik: dat is toch meer voor gezinnen? Hadden ze nog niet over nagedacht maar bleek inderdaad waar en we hebben iedereen gedag gezegd en zijn terug naar de stad gegaan. Veel lol gehad ondanks de koude. Ik vind het fijn om met gelijkgestemden te zijn. Zoals het voor moeder ongetwijfeld fijn is met andere moeders te sparren over het een en ander, vind ik het lekker om met andere kindvrijen om te gaan. Lekker uitgeslapen en nu een tikkie hoofdpijn maar heb ik er voor over :-)

Ongetwijfeld? Soms wel ja, maar moeders zijn meer dan alleen moeders. Ik zou zomaar op hetzelfde feestje geweest kunnen zijn als jij en dan had je me niet herkend als 'moeder', want ik laat mijn kind thuis als ik naar een feestje in de stad ga.



Heerlijk genoten, gedronken, gelachen en geouwehoerd met 'gelijkgestemden' die ook zin hadden in een feestje. Geen idee of ze wel of geen kinderen thuis hadden zitten, dat doet er voor mij ook vrij weinig toe. Gezellige mensen zijn gezellige mensen
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is gek op kinderen, dat heeft ie niet van mij
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Vanwege al het familieperikelen waren wij helemaal vergeten eten in huis te halen, dus besloten we gisteren dan maar even een hapje te gaan eten in de stad in een fijn Italiaans eettentje. Gewoon even voor ons laten zorgen en op het gemak de afgelopen dagen met elkaar doornemen.

Maar ja... Koningsdag. Dus een paar meter bij ons vandaan zo'n lange tafel met drie volwassen stellen en een kudde kleine kids in oranje tenue. Kids behoorlijk hyperdepieper en ouders die weinig moeite deden de kinderen tot rust te manen.



Op een normale dag zou ik me rot geërgerd hebben. Maar ik was in een milde bui.

En heel eerlijk: als je op Koningsdag de stad in gaat weet je dat je luidruchtige mensen (zowel volwassenen als kinderen) gaat tegenkomen. Wie dat niet wil moet thuisblijven (en zorgen voor proviand in de koelkast )
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat veel honden, kinderen nog wel leuk vinden. Daar kun je mee spelen en een kind is het ook niet snel zat om een bal te gooien of zo.

Maar katten lijken er toch minder dol op te zijn, die hebben misschien meer rust nodig? Het is mij al een paar keer overkomen dat iemand zijn kat bij mij komt zitten, maar zodra de kinderen in de buurt zijn, zijn ze gelijk weg. Of misschien leren ouders hun kinderen wel dat je niet zomaar aan een hond mag zitten (alhoewel, gezien het gedrag van kinderen naar honden toe... ), maar dat ze dat minder aanleren bij een kat. Gevolgen van een hond die bijt zijn waarschijnlijk wel groter dan wanneer een kat krabt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
En een hond til je niet zo snel op, dat scheelt misschien ook. Soms zie je dat kinderen een kat willen optillen. Of aan staarten gaan trekken. Daar zijn die van ons niet van gediend. Gekroeld worden vindt één van de twee dan weer heel fijn, dus vertel ik bezoekende kinderen dat ze vooral rustig moeten gaan zitten en dat Kater vanzelf naar hen toekomt als hij wil knuffelen. En bij rustige kinderen doet ie dat ook inderdaad.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
En een hond maakt ook wat meer herrie als hij iets niet leuk vindt, maakt ook wat meer indruk.

Wat iemand eerder schreef, ik vind kinderfilmpjes over het algemeen niet grappig of leuk. Maar sommige dierenfilmpjes...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens: een beetje irritant wel dat we op de kinderpijler zitten is dat hier telkens banners worden ingekocht door fabrikanten van kinderzut. Nu weer billenzalf boven aan de pagina.



Ik heb op YouTube ook altijd reclame van Clear Blue (de grootste kans om zwanger te worden). Die hebben blijkbaar ook groot ingekocht om een publiek van vrouwelijke dertigers te bereiken. Pffff. Mijn vriend krijgt die reclames nooit.
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk geen idee welke reclames hier zijn, ik scroll ze zonder op te merken voorbij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven