wanneer bellen cbr? en vragen (eigenverklaring)

27-04-2017 14:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi



Ik ben nu inmiddels al bijna 3 maanden bezig met mijn eigenverklaring bij het cbr.

Nadat ze om meer aanvulling hadden gevraagd van mijn eigen verklaring, en ik achter die brief aan moest bellen omdat ik die nooit had ontvangen.

nadat ik de brief opnieuw opgestuurd had gekregen ik naar arts geweest voor meer aanvulling, en vervolgens de eigen verklaring weer terug gestuurd naar het cbr. Nu is de streeftermijn reactie bijna voorbij lees (28 april) nu heb je natuurlijk de pasen enz. gehad. (op site staat dat het momenteel langer dan 4 weken kan duren) Maar zou ik nu morgen kunnen bellen als er in mijn cbr niks is verandert(kan je stand van je eigen verklaring zien) of ze nog wat langer de tijd geven? (denk dat het mij eigenlijk ook gewoon te lang duurt :p)



eventjes nog iets waar ik mee zit

Ook ben ik bang dat ze mij eventueel alsnog naar oogarts gaan sturen ondank aanvulling op ev. van arts positief is op wat het cbr allemaal nog wou weten (maak ik me te druk?). zelf denkt mijn instructeur dat ik een rijtest moet doen, moet je hiervoor dan eerst bij een oogarts geweest zijn?(want dan gaat het met beetje pech allemaal nog langer duren:( )



Misschien beetje warrig verhaal maar hoop toch dat het duidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er helemaal niks van, maar waarom zou je niet (mogen) bellen? Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon even bellen. Ik heb wel ervaringen uit mijn omgeving gehoord dat het lang kan duren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 27 april 2017 @ 15:05:

Ik snap er helemaal niks van, maar waarom zou je niet (mogen) bellen? Gewoon doen.heb de tekst beetje aangepast, in de hoop dat nu beetje begrijpelijk is (vind het namelijk lastig om mijzelf of iets goed in woorden/zinnen uit te drukken met wat ik nu precies bedoel)
Gewoon morgen bellen en vragen naar de stand van zaken.
Je kunt inderdaad gewoon de stand van zaken vragen. Als je aanvulling stuurt gaat de termijn van vier weken opnieuw in. Ze kunnen nu beslissen dat je rijtest moet, of dat het oké is zo, of dat je oogarts moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toendertijd ook onwijs vaak met CBR gebeld. Ik moest eerst naar het ziekenhuis voor die verklaring en daarna hebben ze me nog een rijtest laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je een rijtest moet doen, dat kan. Mijn vriend heeft dat ook moeten doen in verband met zijn ADHD. Let er trouwens even op dat als je akkoord krijgt van het CBR, dat dat maar 1 jaar geldig is. Vanwege omstandigheden is vriend vorig jaar even gestopt met lessen en nu is dat ding dus niet meer geldig, dus weer een nieuwe aangevraagd.
Rijtest is bij ADHD standaard verplicht. Bij de meeste andere diagnoses niet standaard verplicht, maar afhankelijk van oordeel arts.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 april 2017 @ 16:35:

Dat je een rijtest moet doen, dat kan. Mijn vriend heeft dat ook moeten doen in verband met zijn ADHD. Let er trouwens even op dat als je akkoord krijgt van het CBR, dat dat maar 1 jaar geldig is. Vanwege omstandigheden is vriend vorig jaar even gestopt met lessen en nu is dat ding dus niet meer geldig, dus weer een nieuwe aangevraagd.zodra mijn eigen verklaring rond is ga ik weer beginnen met rijlessen (dit staat nu namelijk even stil), en word als het goed is ook mijn examen aangevraagd en hoop ik toch echt binnen een jaar mijn rijbewijs te halen. Maar thanks voor de tip. ;)
Alle reacties Link kopieren
ik heb toch maar even het cbr gebeld (gister), ik moet als het goed is binnen 10 (werk?) dagen een brief ontvangen. er is namelijk nog niet naar gekeken, gene aan de telefoon ging het door geven. nog eventjes geduld hebben dus.
Ja Haha, dat zeiden ze tegen mij ook, dat er nog niet naar gekeken was en toen opeens kon het wel snel. Bijzonder he! Succes met wachten nog.
Alle reacties Link kopieren
Wel is waar kreeg ik vandaag brief binnen dat mijn rijexamen aangevraagd kan worden!???? ineens kan het dus snel gaan na een telefoontje. Ben super blij en mij voor niks druk gemaakt dus
Ja had ik ook haha. Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven