Lijf & Lijn alle pijlers

Dames zonder make up de deur uit?

24-04-2017 16:47 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga jij zonder make up de deur uit? Als ik bijv even naar de supermarkt moet doe ik me haar op een staart en verder niets van make up. Ga ik bijv naar een braderie verjaardag.......dan gebruik ik wat foundation lijntje onder me oog rouge en mascara......dit kost ongeveer 10 minuten max
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd mascara en eyeliner op en een naturel lipstick. Anders zie ik er zo bleekscheterig uit. Ik zou me heel ongemakkelijk voelen als ik zonder naar buiten zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 25 april 2017 @ 18:43:

Dus de meeste mannen lopen er onverzorgd bij?Ik ken wel een paar mannen die make-up dragen en mensen kunnen zo vies kijken als ze dat zien. Echt hallo twee maten meten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet alleen om make-up gaat, maar gewoon om de over-all verzorging. Trek een goede outfit aan, en nee, dat hoeft niet elke dag een Chanel-mantelpak te zijn, maar doe eens iets anders aan dan de eeuwige jeans met die eeuwige laarzen en dat eeuwige tuniek of topje erop. Doe eens iets met je haar (en dan bedoel ik niet verven), maar maak eens een mooie wrong, haal er eens een kam door, enz. Waarom is het algemene beeld verworden tot een iets te dik figuur dat gehuld in jeans, platte laarsen en gewatteerd jack, met een "handtas" formaat weekendtas over de schouders door de stad loopt? Er is toch een tussenweg?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
En wie zegt dat de onopgemaakte vrouwen zich niet kammen, of laarzen dragen, of iets te dik zijn?

Ok, voor mij klopt het precies dat beeld, maar ik kan toch ook de uitzondering op de regel zijn?
quote:pejeka schreef op 25 april 2017 @ 19:15:

Ik denk dat het niet alleen om make-up gaat, maar gewoon om de over-all verzorging. Trek een goede outfit aan, en nee, dat hoeft niet elke dag een Chanel-mantelpak te zijn, maar doe eens iets anders aan dan de eeuwige jeans met die eeuwige laarzen en dat eeuwige tuniek of topje erop. Doe eens iets met je haar (en dan bedoel ik niet verven), maar maak eens een mooie wrong, haal er eens een kam door, enz. Waarom is het algemene beeld verworden tot een iets te dik figuur dat gehuld in jeans, platte laarsen en gewatteerd jack, met een "handtas" formaat weekendtas over de schouders door de stad loopt? Er is toch een tussenweg?

Er is toch níemand in dit topic die die outfit propageert?



Letterlijk niemand.



Het is andersom. Alle vrouwen die zeggen geen/weinig make up te dragen, zeggen juist wel bewust heel verzorgd te zijn. Dus haar, outfit, etc.



In mijn ervaring heeft je mate van verzorging dan ook helemaal níets te maken met het wel of niet dragen van make up.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 25 april 2017 @ 19:23:

[...]



Er is toch níemand in dit topic die die outfit propageert?



Letterlijk niemand.



Het is andersom. Alle vrouwen die zeggen geen/weinig make up te dragen, zeggen juist wel bewust heel verzorgd te zijn. Dus haar, outfit, etc.



In mijn ervaring heeft je mate van verzorging dan ook helemaal níets te maken met het wel of niet dragen van make up.Klopt helemaal. Maar waarom zie ik dan in de stad vooral vrouwen rondlopen in jeans, laarzen, gewatteerd jack, oversized "handtas"vol met troep die ze meeslepen, enz.? En als je er dan iets van vindt, vinden al die vrouwen "Ja, maar dat ben IK, dat is MIJN stijl nou eenmaal, enz."... Nou... vertel het dan maar, hoe individueel is die stijl dan als je gewoon loopt rond te sjouwen in een outfit waar 90% van de andere vrouwen ook in rondsjouwt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat niet in de stad. Ik zie wel veel vrouwen met gestyled haar. Dat valt mij dan weer op. En die lelijke hoge sleehakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tutten heerlijk; douchen, badderen, nagels lakken, masker op mijn gezicht, scrubben, massage, haren (laten) wassen, haren laten knippen, creme op mijn gezicht, epileren, make-up ...
Hoe bijzonder zijn mannen?

Met hun eeuwige lange blauwe of zwarte jeansbroeken - met achteraan nog een afdruk van een zwarte leren portefeuille in gesleten - of in 't beste geval zo'n chino-broek?

En een t-shirt, een gekleurd hemd met trui of in de zomer soms een polo.

En die eeuwige debardeurekes?

En mocassins, zwarte lage schoenen of "bootsloefen".



Weinig unieks, individueel of onderscheidend te zien aan de meeste mannen.





En ze dragen dan ook nog es geen make-up .
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 april 2017 @ 19:30:

[...]





Klopt helemaal. Maar waarom zie ik dan in de stad vooral vrouwen rondlopen in jeans, laarzen, gewatteerd jack, oversized "handtas"vol met troep die ze meeslepen, enz.? En als je er dan iets van vindt, vinden al die vrouwen "Ja, maar dat ben IK, dat is MIJN stijl nou eenmaal, enz."... Nou... vertel het dan maar, hoe individueel is die stijl dan als je gewoon loopt rond te sjouwen in een outfit waar 90% van de andere vrouwen ook in rondsjouwt?Waarom zou een stijl individueel moeten zijn? Als de persoon die het draagt zich er prettig in voelt en het ziet als haar stijl is er geen enkele reden om een "individuele stijl" te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 1 van de eersten die in dit topic zei dat ik vind dat veel vrouwen opknappen van wat make-up. Wat een discussie is het geworden!

Persoonlijk heb ik nooit beweerd dat mensen die geen make-up dragen onverzorgd zijn. IK vind een klein beetje make-up vaak gewoon veel mooier, net dat beetje extra. Er zijn heus wel vrouwen die echte natural beauties zijn, maar die zijn er maar weinig.



Waarom zo'n heisa? Op dit forum mag je wel zeggen dat je Humberto Tan een lelijke kerel vindt, dat Katja Schuurman een trut is en dat Richelle uit MAFS een onzekere doos is maar als je je persoonlijke mening geeft over make-up ZONDER daarbij te beweren dat men onverzorgd is, dan breekt de hel los.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 25 april 2017 @ 19:37:

[...]



Waarom zou een stijl individueel moeten zijn? Als de persoon die het draagt zich er prettig in voelt en het ziet als haar stijl is er geen enkele reden om een "individuele stijl" te hebben.Klopt. Maar ik vind het dan wél weer grappig dat veel vrouwen stellen dat ze die 'uniform-dracht" nou júist dragen omdat het hélemáál hun eigen individuele IK weergeeft, want tja, dat ben ik... terwijl 90% van de vrouwen in dezelfde laarzen, dezelfde jeans en dezelfde gewatteerde jacks met dezelfde oversized volgepropte "handtassen" door de stad sjouwt als zijzelf... nou, dan vraag ik me dus gewoon af, hoe individueel ben je dan, of (laten we eerlijk zijn) is het gewoon gemakzucht, zo van "we trekken iets aan dat geen opzien baart, maar ook niet speciaal is, gewoon mainstream, niet omdat het mijn stijl is als je diep in mijn hart kijkt, maar gewoon omdat het makkelijk is en je er niet over hoeft na te denken..."
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 april 2017 @ 19:37:

Ik was 1 van de eersten die in dit topic zei dat ik vind dat veel vrouwen opknappen van wat make-up. Wat een discussie is het geworden!

Persoonlijk heb ik nooit beweerd dat mensen die geen make-up dragen onverzorgd zijn. IK vind een klein beetje make-up vaak gewoon veel mooier, net dat beetje extra. Er zijn heus wel vrouwen die echte natural beauties zijn, maar die zijn er maar weinig.



Waarom zo'n heisa? Op dit forum mag je wel zeggen dat je Humberto Tan een lelijke kerel vindt, dat Katja Schuurman een trut is en dat Richelle uit MAFS een onzekere doos is maar als je je persoonlijke mening geeft over make-up ZONDER daarbij te beweren dat men onverzorgd is, dan breekt de hel los.Nou , inderdaad. Plotseling ben je onzeker als je niet meer onopgemaakt de deur uit "durft". Geplamuurd, opgedirkt op stiletto's en weet ik veel wat. Als je graag in je waarde gelaten wil worden zonder make-up (terecht : onopgemaakt wil niet zeggen onverzorgd), waarom dan zo denigrerend over de opgemaakten onder ons?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:pejeka schreef op 25 april 2017 @ 20:26:

[...]





Klopt. Maar ik vind het dan wél weer grappig dat veel vrouwen stellen dat ze die 'uniform-dracht" nou júist dragen omdat het hélemáál hun eigen individuele IK weergeeft, want tja, dat ben ik... terwijl 90% van de vrouwen in dezelfde laarzen, dezelfde jeans en dezelfde gewatteerde jacks met dezelfde oversized volgepropte "handtassen" door de stad sjouwt als zijzelf... nou, dan vraag ik me dus gewoon af, hoe individueel ben je dan, of (laten we eerlijk zijn) is het gewoon gemakzucht, zo van "we trekken iets aan dat geen opzien baart, maar ook niet speciaal is, gewoon mainstream, niet omdat het mijn stijl is als je diep in mijn hart kijkt, maar gewoon omdat het makkelijk is en je er niet over hoeft na te denken..."En nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:Liliane13 schreef op 25 april 2017 @ 18:39:

De nadruk wordt hier in dit topic erg gelegd op verzorgd/niet verzorgd en zeker/onzeker gerelateerd aan het (al dan niet) dragen van make-up.



Wat ik me afvraag: zijn er hier ook vrouwen die make-up als kunst zien en zich opmaken om hun creativiteit te uiten? En dan heus niet als levend schilderij/clown de deur uitgaan, maar wel wat vaker met make-up en verschillende producten experimenteren?



Ik zie het niet als kunst maar ik wissel wel vaak van produkten en stijlen en ik heb momenteel mijn "slechts foundation, mascara en rode lippenstift fase.

Of ik mij onzeker voel hangt van de periode van de maand af (kunnen we daar weer een topic over openen). Ik kan enorm zelfverzekerd zijn met een blote billengezicht en bibberend onzeker met een muil vol verf...dat is mij om het even.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik zal dan wel zo'n natural beauty zijn waar minniemouse, want ik draag dus nooit make-up.



Als ik anderen zich zie opmaken vind ik het echt fascinerend om te zien en verbaast het me hoeveel tijd zoiets kan opslokken. (ik zie soms vrouwen die een hele treinreis besteden aan hun make-up) Ik zou dat er echt niet voor over hebben. Ik vind het wel heel mooi, maar niet voor mezelf. Ik wil gewoon in mijn ogen kunnen wrijven en kunnen huilen zonder me zorgen te hoeven maken over mijn mascara, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 25 april 2017 @ 20:30:

[...]



En nu?Helemaal niks. Maar doe dan ook niet alsof je zo lekker eigenzinnig gestyled de deur uit gaat in kleding die met name helemáál jouw persoonlijkheid is... tenzij je dan bedoelt dat je gewoon een onderdeel bent van de 90% die in dezelfde kleding rondsloft en dat dat jouw unieke persoonlijkheid is ofzo...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 25 april 2017 @ 20:38:

[...]





Helemaal niks. Maar doe dan ook niet alsof je zo lekker eigenzinnig gestyled de deur uit gaat in kleding die met name helemáál jouw persoonlijkheid is... tenzij je dan bedoelt dat je gewoon een onderdeel bent van de 90% die in dezelfde kleding rondsloft en dat dat jouw unieke persoonlijkheid is ofzo...Zeggen ze dat tegen jou?
quote:pejeka schreef op 25 april 2017 @ 19:30:

[...]





Klopt helemaal. Maar waarom zie ik dan in de stad vooral vrouwen rondlopen in jeans, laarzen, gewatteerd jack, oversized "handtas"vol met troep die ze meeslepen, enz.? En als je er dan iets van vindt, vinden al die vrouwen "Ja, maar dat ben IK, dat is MIJN stijl nou eenmaal, enz."... Nou... vertel het dan maar, hoe individueel is die stijl dan als je gewoon loopt rond te sjouwen in een outfit waar 90% van de andere vrouwen ook in rondsjouwt?

Geen idee, jij woont duidelijk heel ergens anders dan ik want ik zie net zoveel verschillende stijlen als mensen en zeker niet alleen maar jacks, laarzen en jeans. Lijkt me dat dit eerder aan jouw omgeving ligt.



Wat het al dan niet hebben van een Individuele stijl met make up te maken heeft weet ik ook niet.



Overigens vind ik niets mis met make up. Ik draag het zelf ook. Maar ik zie en hoor hier op viva en in real life juist vooral oordelen over het niet dragen ervan en dat stoort me. Er wordt al veel te veel gezeurd over het uiterlijk van vrouwen en als we op het punt zijn dat je niet meer naar buiten 'mag' zonder verf op je gezicht is dat gewoon belachelijk, zeg nou zelf.
quote:2Italy2 schreef op 24 april 2017 @ 18:31:

Doorsnee

Nou....als dat doorsnee is loopt de gemiddelde polderlandse stad vol met beauties die miljoe en kunnen verdienen.



Maar...terug naar het onderwerp. De Nederlandse dames zouden naar mijn smaak zich best wat meer mogen fluffen. Dat saaie gemuts. Pak uit. Wees chique. Wees geen grijze muis.En waarom dan? Ik vind het goed zo en vind uiterlijk vertoon niet belangrijk. Wat heb jij er mee te maken dan?
quote:Geraldine schreef op 25 april 2017 @ 09:43:

Als ik s'ochtends naar de sportschool ga heb ik geen make-up op. Ik ga sowieso zweten. Dat voelt niet fijn en ik vind het ook niet nodig om make-up op te doen dan. Maar over het algemeen meestal wel. Waarom? Omdat ik het leuk vind om make-up te dragen. Ik draag oogpotlood,oogschaduw,mascara,lippenstift en nagellak. Poeder en foundation gebruik ik nooit. Opmaken duurt bij mij ook maar enkele minuten.Om iets toe te voegen: Een ieder moet voor zich weten of hij/zij make-up draagt of niet. Ik vind mezelf zonder make-up ook mooi en verzorgd. Make-up beschouw ik als een extraatje en,zoals ik al schreef,omdat ik het leuk vind om mezelf op te maken.
quote:honingbijtje schreef op 25 april 2017 @ 14:59:

Ik draag nooit make-up, gek spul. Ziet er toch raar uit allerlei nepkleuren op je gezicht? Dan lijk je niet meer op een mens.Of met of zonder make-up,ik zie er altijd eruit als een mens .
Ik draag nooit make up en ga gerust met een charmante knot midden op mijn hoofd de deur uit.
quote:minnimouse schreef op 25 april 2017 @ 19:33:

Ik vind tutten heerlijk; douchen, badderen, nagels lakken, masker op mijn gezicht, scrubben, massage, haren (laten) wassen, haren laten knippen, creme op mijn gezicht, epileren, make-up ... Ik ook...vind het allemaal heerlijk . En als ik naar de kapper ga lekker ontspannen en ik val bijna in slaap bij de wasbak als ze mijn haar wassen...
Ik draag nooit make-up, op lippenstift na. Die draag ik wel altijd als ik de deur uitga. Mijn mannelijke vrienden vinden lippenstift trouwens maar niks. Vinden de meeste mannen dat? Ik vind een vrouw met wat lippenstift (zonder dat het gekke kleuren zijn) juist wel iets hebben xD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven