Bah, weer alleen op een feestdag.

26-04-2017 22:34 43 berichten
bericht verwijderd
anoniem_288943 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 17:00
98.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu je laatste post. Mijn man heeft dit jaar voor het eerst geen vrienden om mee de stad in te gaan, en hij baalt daar best wel van. Hij is 46. Misschien zijn er volgend jaar wel weer mensen met wie je de stad in kan gaan.
quote:Gwendoline- schreef op 26 april 2017 @ 23:14:

Ik snap wel dat je ouders met oud en nieuw zich misschien een beetje zorgelijk gedroegen: Je lijkt namelijk niet helemaal comfortabel in je vel daar te zitten, zoals je aangeeft ook het idee te hebbent je leven wat op te moeten leuken door te zeggen dat je op pad gaat met vriendinnen.



Probeer te achterhalen wat je nu écht zelf wil op zo'n dag, en niet wat de maatschappij van je verlangt: en bewerkstellig dat eigen verlangen.



Bestaat dat verlangen om vrienden om koningsdag mee te vieren? Nodig zelf actief en op tijd je oude vrienden uit en kom met een leuk plan of breidt je netwerk uit: er zijn nog zat eind 20'ers en begin 30'ers die nog van feesten houden.



Wil je zelf lekker gezapig met een partner niksen? Zoek dan die partner.



Wil je iets unieks doen op je vrije dag? Plan dan dat je op koningsdag of welke feestdag dan ook altijd een sauna bezoekt, of een pretpark, of vrijwilligerswerk doet in het bejaardentehuis, voor jezelf 3 gangen kookt, of toch alleen een biertje op dat festival doet.



Kortom doe iets wat dicht bij je verlangens ligt, kom in actie, en wees tevreden over de tot dan toe bereikte acties en wees eerlijk: met name naar jezelf toe.

Het lijkt mij namelijk voor jezelf niet makkelijk om zo door het leven te gaan met zulke 'leugentjes' want je voldoet niet aan je eigen behoeftes, maar vertolkt anders, om vervolgens jezelf af te rekenen op die leugentjes én het feit dat je er 'zo nodig' over moest liegen.





Ik gun je een fijne dag morgen!



(P.s. ik zit aan mijn scriptie morgen en zeur dat ik liever vrij was geweest om een biertje in de stad te kunnen gan doen: terwijl ik dit nooit zou doen, want ik vind zulk soort dagen intens verschrikkelijk. Zo zie je maar: altijd maar die ontevredenheid)



Wat dat betreft heb je ook wel weer gelijk. Snap mezelf ook af en toe niet. Enerzijds baal ik er echt van dat ik morgen niet met vriendinnen iets ga doen. Aan de andere kant ; Als ik morgen wél iets met vriendinnen gepland had staan, had ik morgenochtend ook 100 % zeker gedacht : Pff, kon ik maar gewoon lekker thuis blijven, morgen ochtend weer vroeg mijn nest uit, etc.



Nu ik er wat langer over na denk, is het denk ik vooral een gevoel van bang zijn om dingen te missen.
quote:z-u-s schreef op 26 april 2017 @ 22:49:

Koningsdag en oud en nieuw zijn overrated feestjes. Duik lekker de sauna in. Of blijf in bed met een boek. Of hang plankjes op. Of Installeer rollercoaster tycoon op je computer en verdrink een blije mensenmassa (of schiet ze van een achtbaan). Weet ik veel. Alles beter dan een dronken, oranje, hossende meute in de natte sneeuw.







(Bordjes met verboden toegang voor de uitgang zijn ook leuk. 'Bezoekers kunnen de uitgang niet vinden').



Ik ga morgen om 7.00u over een vrijmarkt lopen. Ik lijk wel gek.



En verder, maak feestdagen wat minder belangrijk/ beladen voor jezelf, de wereld draait gewoon door, ook als je lekker alleen met een tompouce voor de tv hangt.

(Hier 30 en al jaren alleen met oud en nieuw. En omdat het moet met kerst naar familie, verder niks).
Alle reacties Link kopieren
quote:DeToekomst schreef op 26 april 2017 @ 23:21:

[...]





Wat dat betreft heb je ook wel weer gelijk. Snap mezelf ook af en toe niet. Enerzijds baal ik er echt van dat ik morgen niet met vriendinnen iets ga doen. Aan de andere kant ; Als ik morgen wél iets met vriendinnen gepland had staan, had ik morgenochtend ook 100 % zeker gedacht : Pff, kon ik maar gewoon lekker thuis blijven, morgen ochtend weer vroeg mijn nest uit, etc.



Nu ik er wat langer over na denk, is het denk ik vooral een gevoel van bang zijn om dingen te missen.





Het is denk ik een kunst om dat gevoel uit te spreken aan naasten (die vervolgens vertellen dat gevoel te herkennen/ weer een keer zo gek willen doen als vroeger of zoals ik jou vooral hoor zeggen: ze vertellen je vooral dat zij thuis op de bank blijven.



Waardoor jij een bevestiging krijgt dat je niets mist en lekker jezelf kan worden.



Normaliseer die gedachten en gevoelens door ze te toetsen aan je buitenwereld, bevestig ze niet door er over te liegen!



Sorry dat ik daar zo over doorhamer, maar het zorgt alleen maar voor vervreemding.
quote:Nelladella1 schreef op 26 april 2017 @ 23:18:

Ik denk dat het punt is dat je graag een vriend zou willen hebben? Dat snap ik wel hoor, maar op zich is er niks geks aan hoe jij oud & nieuw en Koningsdag viert. Ik heb ook wel van die jaren gehad. Maar ik heb een hekel aan oud en nieuw, dus dat scheelt. Vanaf ongeveer mijn 23e lig ik op oudejaarsavond al voor middernacht in bed. Op mijn 24e heb ik alleen met mijn vader oud en nieuw gevierd weet ik nog.



Je ziet, je bent niet de enige. Ik wil je toch veel plezier wensen morgen bij je ouders.



Dit klopt wel ja.



Ben al vanaf mijn 22e vrijgezel, en daarna heb ik een aantal jaren gehad dat ik niet heel erg lekker in mijn vel zat. Studeerde nog, economie zat in een dip, slecht perspectief voor de arbeidsmarkt voor mensen met mijn studie, had geen plezier meer in studie, weinig zelfvertrouwen. Heb toen best wel een tijdje geleefd met een instelling van ''het zal allemaal wel''. Mijzelf ook best wel klein / onzichtbaar gemaakt.



Laatste ca. anderhalf jaar gaat het beter. Leuke baan gevonden waar ik word gewaardeerd waardoor ik meer zelfvertrouwen heb gekregen, aan mezelf gewerkt in de sportschool waardoor ik mij weer aantrekkelijker voel en sinds een paar maandjes is inderdaad ook de interesse in mannen weer terug die ik best lang totaal niet heb gehad., want ik vind mijzelf weer de moeite waard



Vind het dan ergens wel ontzettend jammer dat ik juist nu véél minder in gelegenheden kom waar ik lekker kan dansen / flirten met mannen. Clubs, festivals, etc. En natuurlijk kun je alleen gaan, maar ik vind het gewoon ontzettend jammer dat ik zo weinig mensen heb die mee zouden kunnen / willen.
Alle reacties Link kopieren
Rot voor je.



Er zijn ook mensen van jouw leeftijd zonder ouders, familie en veel vrienden. Dat noem ik vooral 'alleen'.
Ik herken het wel van een paar jaar geleden, het gevoel dat je op feestdagen dingen mist, saai bent, iedereen het leuk heeft behalve jij...Uiteindelijk moest ik aan mezelf toegeven dat ik het gewoon het fijnst vond om lekker thuis te blijven. Sindsdien trek ik me niks meer aan van hoe het zou 'horen'. En als ik wel iets wil gaan doen, maar ik heb niemand om mee te gaan, dan ga ik alleen. Precies doen wat jij wil en in je eigen tempo, heerlijk! Ik heb ervoor gekozen om mijn geluk niet afhankelijk te laten zijn van de beschikbaarheid van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo, wil wel graag leuke dingen doen maar ook geen echte vrienden waarmee ik dat doe, simpelweg omdat ik die niet echt heb, nu ga ik morgen toevallig wel naar 538 koningsdag maar omdat ik er zelf over begon tegen een collega die vond het wel leuk. Toen tegen mijn zusje gezegd en die wilde ook wel mee. Maar andersom zal ik weinig uitgenodigd worden. Dus ik weet niet waar je woont maar je mag me prive kletsen dan wil ik best wel leuke dingen doen zoals jij beschrijft in je reacties
Ken het gevoel nog wel van jaren geleden en zo'n feestdag benadrukt het zo dat je alleen bent. Nu vind ik het wel eens jammer dat ik met kerst bijvoorbeeld niet meer de hele dag met de verwarming aan me lekker op de bank kan nestelen met een boek.
quote:koosje-87 schreef op 26 april 2017 @ 23:35:

Rot voor je.



Er zijn ook mensen van jouw leeftijd zonder ouders, familie en veel vrienden. Dat noem ik vooral 'alleen'.Alleen is niet hetzelfde als eenzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 26 april 2017 @ 22:36:

Misschien moet je stoppen met 'hoe het hoort' ik ben 29 en ook alleen. Voor mij hoort dat zo! Heerlijk alleen op de bank, ook een feestdag duurt gewoon 24 uur.
Ik ben ook alleen morgen. Vind het niet erg.



Ben ook altijd alleen met O&N, al jaren (huisdieren). En sinds een jaar of 2 heb ik daar wel moeite mee en weken van te voren zie ik er al tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook niks bijzonders morgen, was eigenlijk ook een beetje vergeten dat het morgen al was.

Geniet lekker van een vrije dag en misschien je verwachtingen wat bijstellen. Lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je gevoel. Heb alle vrijheid, kan dien wat ik wil. Zelfs uitnodiging afgeslagen, maar net kom ik thuis midden in de drukte en dan raakt het me toch. Vroeger was het anders...vanzelfsprekend en hoewel ik het zelf niet eens perse wil, voel ik toch die druk. Zo van iedereen lijkt het leuk te hebben en ik zit thuis op de bank. Voel me dan zon saaie muts ineens. Hoe anders was dat eerder..

Als ik avond bij. M'n ouders op de bank zit voel ik me echt zon trieste kneus haha

Maar ja...raar he niet willen en toch raar over voelen. Oud en nieuw hetzelfde..als ik ga is het kut en als ik. Is doe voelt het zo niks.



Vorig jaar was ik op vakantie. Voelde voor mij een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn altijd zoveel mensen die niemand hebben om mee te gaan en die zitten allemaal alleen thuis te kniezen..zelf ga ik dan toch gewoon alleen als ik echt wil.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ZO herkenbaar.. De hele week, inclusief vandaag, heb ik precies hetzelfde gevoel.

Ik ben 26, ook vrijgezel en nog genoeg vriendinnen, maar op de een of andere manier is het niet hetzelfde meer als vroeger.



Vanmiddag (nadat ik toch even de vrijmarkt ben op geweest.. met m'n moeder) heb ik uit pure frustratie een facebookgroep opgericht, voor lotgenoten met hetzelfde probleem. Stadse meisjes heet het. Mocht je in omgeving Amsterdam wonen en af en toe iets leuk willen ondernemen, sluit je bij me aan!



https://www.facebook.com/groups/1839488633042542/
Alle reacties Link kopieren
En hoe was et vandaag? Ik ben stad in geweest en ben erachter dat ik gister niks heb gemist ;)
Alle reacties Link kopieren
Up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven