Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen school

25-04-2017 02:07 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik ben een meisje van 16 en Ik probeer al een tijdje een beetje af te vallen want ik ben de afgelopen jaren erg aangekomen en vind mezelf iets te dik. Ik sport nu en probeer gezonder te eten. Ik heb veel gelezen dat brood eten niet goed is als je wilt afvallen omdat het veel koolhydraten bevat en dus suikers. Thuis lukt het wel om minder brood te eten en veel groenten en fruit, maar als ik op school heb ik hier moeite mee, want ik woon een uur fietsen van school af. Ik heb dan erge honger en vraag me dus af wat ik het beste mee naar school kan nemen als broodvervanger zegmaar dat gezond is maar wel vult. Ik weet dat brood niet heel ongezond is ofzo, maar ik eet het toch liever niet ivm met de suikers. Ik hoop dat iemand wat tips voor me heeft!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem sinds begin dit jaar ook boterhammen mee naar mijn werk. Vier volkoren boterhammen met mager beleg. Het is makkelijk mee te nemen, in de pauze nog steeds smakelijk (hangt er vanaf wat je erop doet, hüttenkäse is geen aanrader ) en het vult voldoende om de werkdag mee door te komen. Echt TO, blijf normaal eten, maar minder met snoepen en frisdrank. Dan komt het echt wel goed. Ga niet lijnen, je verziekt je lichaam ermee op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus aangekomen door te veel snoep, niet door te veel boterhammen tussen de middag. Gewoon lekker gezonde boterhammen meenemen, als je op school honger gaat zitten lijden of dingen mee gaat nemen die niet of nauwelijks vullen dan krijg je juist meer behoefte om te snoepen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:elske1975 schreef op 25 april 2017 @ 08:40:

Ik zou gewoon twee of vier volkorenboterhammen met roomboter en kaas meenemen. Dat vult goed, levert energie en gezonde voedingsstoffen. Daarbij kun je melk of karnemelk drinken, ook heel gezond!Ik las ergens dat ze ervan afraden om roomboter op je boterham te nemen? Zelf eet ik dat namelijk nooit.
quote:Geraldine schreef op 25 april 2017 @ 10:28:

[...]

Ik las ergens dat ze ervan afraden om roomboter op je boterham te nemen? Zelf eet ik dat namelijk nooit.Roomboter is heerlijk! Het geeft je ook een vol gevoel zodat je niet gaat snacken of snoepen tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Roomboter is gezond.
Dat vroeg ik me gewoon af. Het is zeker wel lekker maar ik eet het alleen als ik uit eten ga ''stokbrood met roomboter of zelfgemaakte kruidenboter erop''.



To,fijn dat je iets aan de tips hebt! Als me iets te binnen schiet dan zal ik het ff posten. Succes met alles!
Alle reacties Link kopieren
Roomboter op brood is beter dan margarine. Zo slecht is roomboter niet, daar is men inmiddels van terug gekomen.



TO, ga geen rare fratsen uithalen. Eet gewoon 's ochtends voordat je naar school gaat zo'n 3 volkoren boterhammen. Dit kun je eventueel vervangen door een stevige havermout of brinta (met volle melk) bijvoorbeeld. 's Middags ook gewoon volkoren boterhammen met goed beleg. Tussendoor iets gezonds en bij het naar huis fietsen een banaan ofzo.



Niet teveel snoepen en geen frisdrank doet al een heleboel.



Maar ga geen rare dingen doen. Je hormonen gaan nu alle kanten op, waardoor o.a. je lichaam verandert. Nu op dieet gaan is niet gezond.
Daar sluit ik me bij aan. To niet streng gaan diëten,gezond eten,regelmatig bewegen en met mate snoepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jannnetjejannetje schreef op 25 april 2017 @ 09:57:

Dank jullie wel voor de tips! Veel mensen vragen hoe lang en zwaar ik ben, maar ik heb geen weegschaal thuis dus ik zou het eigenlijk niet weten. Maar het geval is dat ik een tijd niet heb gesport en heel veel heb gesnoept en dat er dus echt flink wat vet is bijgekomen. Ik voel me niet fijn zo in m'n lichaam dus wil er graag wat aan doen op een gezonde manier, dus gezond maar wel voldoende zodat ik geen honger lijd. Maar ik loop er dus tegenaan dat dat lastig is op school omdat niks echt makkelijk mee te nemen is.Ik had hetzelfde en wat ik gedaan heb is: stoppen met snoepen, geen koek en chips, etc. Wel 4 volkorenboterhammen per dag en gewoon een flink bord avondeten. En tussendoor fruit of magere yoghurt. Ik viel zonder veel moeite vijf kilo af.
quote:Jannnetjejannetje schreef op 25 april 2017 @ 09:57:

Dank jullie wel voor de tips! Veel mensen vragen hoe lang en zwaar ik ben, maar ik heb geen weegschaal thuis dus ik zou het eigenlijk niet weten. Maar het geval is dat ik een tijd niet heb gesport en heel veel heb gesnoept en dat er dus echt flink wat vet is bijgekomen. Ik voel me niet fijn zo in m'n lichaam dus wil er graag wat aan doen op een gezonde manier, dus gezond maar wel voldoende zodat ik geen honger lijd. Maar ik loop er dus tegenaan dat dat lastig is op school omdat niks echt makkelijk mee te nemen is.

Fietsen naar school en misschien af en toe naar de sportschool. Meedoen met de gymlessen. Geen frisdrank, snoep, chips. Dan bereik je meer en een langduriger (blijvend) resultaat.



Je zou kunnen proberen om in plaats van brood 's ochtends yoghurt met muesli (let even op het merk, sommigen bevatten toegevoegde suikers) of havermout met melk te nemen, daarvan zit ik zelf langer vol.



O, enne... in het weekeind mag je best een keer iets lekkers! Anders hou je het niet vol.



Als je echt drastisch wil lijnen, ga dan naar de huisarts en vraag een verwijzing naar een diëtiste.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rolu schreef op 25 april 2017 @ 06:27:

[...]



Crackers en wraps zijn vaak veel slechter voor je dan een goede volkoren boterham. Je moet niet alleen naar kcal kijken. (Echt) Volkoren brood barst van de vezels die langer voor een voldaan gevoel zorgen. Wraps vullen slechts tijdelijk. Waardoor de kans groot is dat je na een uur weer trek hebt.In mijn post erboven zeg ik letterlijk dat er niks mis is met boterhammen. Maar wilde niet zo zuur overkomen en geen antwoord geven op TO's vraag en heb dus ook nog even wat alternatieven geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 25 april 2017 @ 10:27:

Je bent dus aangekomen door te veel snoep, niet door te veel boterhammen tussen de middag. Gewoon lekker gezonde boterhammen meenemen, als je op school honger gaat zitten lijden of dingen mee gaat nemen die niet of nauwelijks vullen dan krijg je juist meer behoefte om te snoepen.Dit. je bent in de groei. Je verbranding ligt sowieso hoger dan bij een volwassene en je fietst 10 u per week. Brood kun je echt hebben hoor. Kijk een op de site van het voedingscentrum voor tips over gezond beleg. Neem volkorenbrood, dit bevat langzame koolhydraten. Snelle koolhydraten kunnen omgezet worden in suikers, dit is dus witbrood en witte pasta.
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:Dahlia74 schreef op 25 april 2017 @ 10:37:

Roomboter op brood is beter dan margarine. Zo slecht is roomboter niet, daar is men inmiddels van terug gekomen.



TO, ga geen rare fratsen uithalen. Eet gewoon 's ochtends voordat je naar school gaat zo'n 3 volkoren boterhammen. Dit kun je eventueel vervangen door een stevige havermout of brinta (met volle melk) bijvoorbeeld. 's Middags ook gewoon volkoren boterhammen met goed beleg. Tussendoor iets gezonds en bij het naar huis fietsen een banaan ofzo.



Niet teveel snoepen en geen frisdrank doet al een heleboel.



Maar ga geen rare dingen doen. Je hormonen gaan nu alle kanten op, waardoor o.a. je lichaam verandert. Nu op dieet gaan is niet gezond.



En daar raak ik soms een beetje van de war. Omdat er de ene keer wordt gezegd dat je geen roomboter moet gaan eten als je af wilt vallen of dat het juist wel goed is. In veel gevallen weet ik het wel maar dan komt er weer zo een nieuw onderzoek waar weer compleet iets anders wordt gezegd en dan moet ik toegeven dat ik dan soms ook ga twijfelen over het een of andere...maar alleen soms. Dan is het goed dat er ook een forum is waar je ook dingen kunt bespreken en van elkaar kunt leren.



Hoe gaat het met To inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Geraldine, het is nooit 1 voedingsmiddel wat je wel of niet mag eten, het gaat om een heel voedingspatroon. Je kunt simpelweg niet zeggen dat dat ene voedingsmiddel zo slecht is dat je het nooit mag eten. Zelfs snoep past met mate in een gezond voedingspatroon. Je moet dus nooit luisteren naar voedingsvoorschriften die zoiets zeggen als 'roomboter is slecht, dat mag je niet eten'. Of 'margarine is slecht, dat mag je niet eten'. Of 'vet is slecht, dat mag je niet eten'. Of 'koolhydraten zijn slecht, dat mag je niet eten'. Het gaat altijd om een evenwichtig voedingspatroon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is 14 en volgens het Voedingscentrum moet hij 3000 kilocaloriën op een dag eten als puber in de groei.



Gewoon minder snoepen, TO.

Lekkere volkoren boterhammen met eiwitrijk beleg nemen.



Wat ook lekker is: schijfjes fruit, kruiden of geschilde gember in een karaf in de koelkast en daarvan een flesje/beker meenemen naar school.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:_Marana_ schreef op 27 april 2017 @ 20:06:

Geraldine, het is nooit 1 voedingsmiddel wat je wel of niet mag eten, het gaat om een heel voedingspatroon. Je kunt simpelweg niet zeggen dat dat ene voedingsmiddel zo slecht is dat je het nooit mag eten. Zelfs snoep past met mate in een gezond voedingspatroon. Je moet dus nooit luisteren naar voedingsvoorschriften die zoiets zeggen als 'roomboter is slecht, dat mag je niet eten'. Of 'margarine is slecht, dat mag je niet eten'. Of 'vet is slecht, dat mag je niet eten'. Of 'koolhydraten zijn slecht, dat mag je niet eten'. Het gaat altijd om een evenwichtig voedingspatroon.Zo zie ik het zelf ook en je hebt gelijk met wat je schrijft. Ik zat alleen heel ff te twijfelen en toen besloot ik om die vraag hier op dit topic toch maar te stellen. Ik eet alles en zorg ervoor dat ik alles binnenkrijg wat nodig is (een evenwichtig voedselpatroon dus). Bewegen doe ik nogal veel met veel plezier (fitness,krachttraining,wandelen,dansen etc...) dus moet ik juist ervoor zorgen dat ik genoeg binnenkrijg en dat gaat goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven