Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.



Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
Ik ben al een aantal keer afgewezen bij bedrijven omdat de voorkeur van een nieuwe collega uitging naar iemand met een niet Nederlandse achtergrond. Opleiding, achtergrond en ervaring was niet de 1e vereiste.

Dit mag gewoon vermeld worden bij een afwijzing.
quote:dianavankrimpen schreef op 27 april 2017 @ 17:08:

Ik ben al een aantal keer afgewezen bij bedrijven omdat de voorkeur van een nieuwe collega uitging naar iemand met een niet Nederlandse achtergrond. Opleiding, achtergrond en ervaring was niet de 1e vereiste.

Dit mag gewoon vermeld worden bij een afwijzing.ja dat is heel zielig voor je. Maar het zegt niks over racisme in de samenleving.
quote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 17:07:

[...]



dat iemand succesvol is wil niet zeggen dat hij gelijke kansen heeft gekregen. als je de moeite zou nemen je te verdiepen in de onderzoeken dan zou je dat zelf ook kunnen snappenGelijke kansen of minder kansen? Op het laatste reageerde ik.
quote:dianavankrimpen schreef op 27 april 2017 @ 17:11:

[...]





Gelijke kansen of minder kansen? Op het laatste reageerde ik.

jij hebt meer kansen dan een zwarte. dat het jou niet lukt succesvol te zijn ligt niet aan de voordelen die je van de samenleving hebt gekregen. get over it

dat bedrijven zoeken naar diversiteit in teams is belangrijk, beter voor de bedrijven. bij gelijke geschiktheid voorkeur voor iemand met een andere afkomst is prima. nodig.
De wereld is groter dan alleen jouw situatie, @Diana. Als 100 mensen ergens last van ondervinden, maar jij niet, hebben die 100 mensen het dan fout? Of is er misschien wat anders aan de hand.
quote:SF_ schreef op 27 april 2017 @ 17:15:

De wereld is groter dan alleen jouw situatie, @Diana. Als 100 mensen ergens last van ondervinden, maar jij niet, hebben die 100 mensen het dan fout? Of is er misschien wat anders aan de hand.precies. Het universum draait niet om jou
quote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 17:10:

[...]



ja dat is heel zielig voor je. Maar het zegt niks over racisme in de samenleving.





Dank je voor je meelevendheid. Ben in tranen nu.



Nee het zegt niets over rascisme. Als ik word afgewezen omdat ze liever iemand willen met een Turkse/Marokkaanse of noem maar wat op achtergrond dan is het slechts zielig voor mij. Tja.
quote:dianavankrimpen schreef op 27 april 2017 @ 17:18:

[...]





Dank je voor je meelevendheid. Ben in tranen nu.



Nee het zegt niets over rascisme. Als ik word afgewezen omdat ze liever iemand willen met een Turkse/Marokkaanse of noem maar wat op achtergrond dan is het slechts zielig voor mij. Tja.nogmaals jij bent niet de wereld. als je begint met een voorsprong en je eindigt op achterstand dan moet je vooral naar jezelf kijken
quote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 17:24:

[...]



nogmaals jij bent niet de wereld. als je begint met een voorsprong en je eindigt op achterstand dan moet je vooral naar jezelf kijkenDit zeg je net zelf:

dat bedrijven zoeken naar diversiteit in teams is belangrijk, beter voor de bedrijven. bij gelijke geschiktheid voorkeur voor iemand met een andere afkomst is prima. nodig.





Het heeft niets met achterstand te maken.

Ga in de grote stad naar een gemeentehuis, woningstichting, loop de winkels in, bel vaklui (loodgieter, timmerman), kijk bij de recepties, beveiliging in winkels, openbaar vervoer etc...Ik zie steeds meer mensen met een kleur of met een duidelijke uiting van afkomst. Dit laatste bedoel ik niet beledigend maar ik zie in de grote stad een heel ander beeld.
quote:dianavankrimpen schreef op 27 april 2017 @ 17:30:

[...]





Dit zeg je net zelf:

dat bedrijven zoeken naar diversiteit in teams is belangrijk, beter voor de bedrijven. bij gelijke geschiktheid voorkeur voor iemand met een andere afkomst is prima. nodig.





Het heeft niets met achterstand te maken.

Ga in de grote stad naar een gemeentehuis, woningstichting, loop de winkels in, bel vaklui (loodgieter, timmerman), kijk bij de recepties, beveiliging in winkels, openbaar vervoer etc...Ik zie steeds meer mensen met een kleur of met een duidelijke uiting van afkomst. Dit laatste bedoel ik niet beledigend maar ik zie in de grote stad een heel ander beeld.lees eens een onderzoek ipv je eigen ervaring te projecteren op de samenleving
Als ik zoek naar informatie over diversiteit bij de overheid, kom ik alleen maar artikelen tegen waaruit blijkt dat het nogal tegenvalt en dat ze eraan gaan werken de diversiteit van ambtenaren te verbeteren.
quote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 13:39:

[...]



waarom wil je dat weten?Omdat je zo uiterst familiair over ze spreekt.
quote:2koffie schreef op 27 april 2017 @ 17:49:

[...]





Omdat je zo uiterst familiair over ze spreekt.maar waarom is het belangrijk voor jou om te weten bij wie ik op verjaardagsvisite ga?
quote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 17:54:

[...]



maar waarom is het belangrijk voor jou om te weten bij wie ik op verjaardagsvisite ga?



Je hebt nogal een bevooroordeelde kijk op ze. Ken je ze echt, en vereer je ze daarom blind, of ben je de zaak wat aan het opschudden? (Wat ik dan beter zou begrijpen dan de loftuitingen over de dames, eerlijk gezegd.)



Maar je hebt gelijk. Het is niet echt belangrijk, want ik kan het toch niet controleren.
quote:2koffie schreef op 27 april 2017 @ 18:01:

[...]





Je hebt nogal een bevooroordeelde kijk op ze. Ken je ze echt, en vereer je ze daarom blind, of ben je de zaak wat aan het opschudden? (Wat ik dan beter zou begrijpen dan de loftuitingen over de dames, eerlijk gezegd.)



Maar je hebt gelijk. Het is niet echt belangrijk, want ik kan het toch niet controleren.nee precies. Ik zal het je ook nooit vertellen
quote:2koffie schreef op 27 april 2017 @ 18:01:

[...]





Je hebt nogal een bevooroordeelde kijk op ze. Ken je ze echt, en vereer je ze daarom blind, of ben je de zaak wat aan het opschudden? (Wat ik dan beter zou begrijpen dan de loftuitingen over de dames, eerlijk gezegd.)



Maar je hebt gelijk. Het is niet echt belangrijk, want ik kan het toch niet controleren.wel grappig dat je moet melden dat mijn positieve kijk op syl en an bevooroordeeld zou zijn. Opvallend dat je dat niet meldt bij alle bevooroordelende en generaliserende negatieve posts over de meiden
Dus eigenlijk, als ik het goed begrijp: als je aardig schrijft over een zwarte mevrouw die zich ook nog maatschappelijk profileert en zo ben je dus bevooroordeeld, en dat is dus slecht. Als het niet zo triest was zou ik echt in een deuk liggen om die rare gedachtekronkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 27 april 2017 @ 10:10:

Ik merk aan mezelf dat ik me liever buiten dit soort discussies hou. Je doet het als 'wit mens' toch niet goed, wat je ook zegt, dus waarom zou je dan het gesprek/de discussie aangaan? Je krijgt alleen maar te horen hoezeer je er niks van begrijpt en dat je je mond dicht moet houden omdat zij nu eens aan het woord zijn.



Ik snap niet zo goed wat dan verder de bedoeling is. Moet ik mijn excuses aanbieden? Begrip tonen. Mezelf in een hoekje gaan zitten schamen? Ik snap echt het doel niet. Het drijft mensen alleen verder van elkaar af.Ja, zoals jij dat verwoordt, dat herken ik wel.
Topic 10000 over Sylvana.



Ik snap niet dat 'sommige' mensen hun ogen sluiten voor de hedendaagse discriminatie en racisme. Op school krijgen kinderen les op subtiel classificeren van de multi culturele samenleving. Hassan en Fatima zijn beide geboren in Nederland hoezo moeten ze de label allochtoon dragen? Hoevaak men wel raar opkeek als ik op sollicitatie kwam (ik heb een oerhollandse naam) de kleine dingetjes die doen het hem onbewuste racisme.

die plaatjes zeggen alles
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste plaatje is juist helemaal goed!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 27 april 2017 @ 16:50:

http://www.metronieuws.nl ... ogger-tot-ad-verslaggever



Deze jongen krijgt best een mooie kans.Terwijl hij raadslid Juliette Rot bedreigde, en hij en zijn vrienden zich Erdogan-strijders noemden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 27 april 2017 @ 13:50:

[...]





Niet om flauw te doen hoor, maar een zwarte huidskleur toch ook niet?Het waren NIET mijn woorden waar ik op inhaakte en daarom tussen aanhalingstekens aanhaalde. Als Sylvana zegt dat ze trots is op haar zwarte huidskleur is dat prima, noemt iemand anders haar zwart is het niet-prima. Ik vind Turken die hier geboren en getogen zijn ook helemaal geen Turken. Het zijn gewoon Nederlanders met Turkse ouders.



Zo vind ik het ook raar als Sylvana slavernij-oorringen, slavenhoefddoek en armbanden draagt en het dan weer over haar oer-oer-oer-grootmoeder heeft die slaaf was. Mijn oer-oer-oer-grootmoeder heb ik nooit gekend. Ze was vast een hardwerkende boerin die op het aardappelenveld werkte en handmatig de aardappelen uit de grond haalde, en dan een grote rode boerenzakdoek over haar haren droeg. Moet ik dan anno-nu ook met een grote rode boerenzakdoek in DWDD zitten en klagen dat AH aardappels in de reclame heeft terwijl mijn oer-oer-oer-grootmoeder zich krom heeft gewerkt op het aardappelenveld.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 13:58:

[...]



er is een negeerknop!S-Meds geeft steeds het advies de negeerknop te gebruiken bij mij. Nu weer geeft ze SF_ de tip. Schakel de negeer dan maar in. Heb het effe gehad met dat getreiter van S-Meds. S-M behandelt iedereen gelijk, maar niet heus.



Doei.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 27 april 2017 @ 16:50:

http://www.metronieuws.nl ... ogger-tot-ad-verslaggever



Deze jongen krijgt best een mooie kans.Zum kotzen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven