hoe heet deze woonstijl?

18-12-2016 22:00 68 berichten
We zijn druk bezig met ideeën verzamelen voor het inrichten van onze nieuwbouwwoning.

Nu begin ik een beetje simpel te worden van al die praktische lichte woonkamers (zal het wel op uitdraaien maar toch...)

En zag in een blad ergens een hele donkere inrichting. Van iemand die vintage verzamelde, dus met allemaal gouden ornamenten en een grote porseleinen panter etc. Met heel veel bloemen en bloemenbehang.

Het leek qua sfeer een beetje hierop:







Alleen ben ik meer van de effen muren. Ik zou graag wat meer inspiratie op pinterest vinden maar het blijft misty green als "knalkleur" bijvoorbeeld zoiets:







en weinig van het wat drukkere dat ik zo leuk vindt, ik heb precies 3 plaatjes gevonden op "donkerblauw".



Dan denk je: dan koop je toch gewoon wat je mooi vindt?

Maar ik heb een man met goede smaak die graag wat voorbeelden ziet. En mijn zelf ingerichte huis hing vol Barbies en ingelijst vintage speelgoed dus dat is ook geen argument. Het is ook niet dat ik perse in een donkere grot wil wonen, maar ik zoek een soort tussenvorm,iets dat ik kan laten zien als "kijk, dit is het idee, en nee, ik heb geen depressie of ben anders mentaal in de war. Het bestaat en meer mensen hebben dit"

Dus ik hoop op een zoekterm.
Ik vind die petrol blauwe kleur ook mooi. Maar dan niet voor een muur, maar voor een kast ofzo.

quote:Yggdrasil- schreef op 18 december 2016 @ 22:53:

Wát is er mis met visgraat Parket?Zijn énige minpuntje. Aversie tegen visgraatparket. Onbegrijpelijk.
En ook de combinatie van die kleur blauw met cognac kleurig leer. Mooi mooi mooi











Alle reacties Link kopieren
Ik noem dat Eijffinger behang
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Op pinterest kun je ook dit soort zaken vinden via de term: stoer landelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
OW WoW, dit vind ik ook leuk!



En idd, vooral de donkere plaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Om t smullen dit! Ben blij dat ik niet de enige ben die een afkeer heeft tegen een grijs Leen Bakker interieur met 1 accentkleur-gesausde muur
Heerlijk!

Ik word hier zo warm van. Elke keer die verschrikkelijke grijze interieurs die bij programma's als Mission Impossible getoond worden. Vroeger was het allemaal wit, nu is het allemaal grijs.



Prachtig interieur, groepje. Ga ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Tvp . We willen in 2017 verhuizen. We zijn al wat ideeën aan het verzamelen. Mooi die donkere kleuren met de combinatie met de meubels.
Alle reacties Link kopieren
Abigail Ahern, een designer/styliste uit Londen heeft als stijl een hele donkere basis en dan knalkleuren. Ik zou er zelf toch voorzichtig mee zijn. Op foto's is het mooi, in het echt toch snel een donker hol lijkt me en dat past al helemaal niet bij nieuwbouw. Bovendien heeft de stijl ook veel oude barok elementen en dat past ook beter bij een oud huis dat al zulke details heeft.



























quote:hiltje schreef op 21 december 2016 @ 11:50:

Abigail Ahern, een designer/styliste uit Londen heeft als stijl een hele donkere basis en dan knalkleuren. Ik zou er zelf toch voorzichtig mee zijn. Op foto's is het mooi, in het echt toch snel een donker hol lijkt me en dat past al helemaal niet bij nieuwbouw. Bovendien heeft de stijl ook veel oude barok elementen en dat past ook beter bij een oud huis dat al zulke details heeft.



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



Precies. Mijn man had ooit een jaren 80 appartement en het leek net een metrohalte met donkerblauw en donkerrood (hij wilde wat oosters/bohemian).

De kleuren waren wel goed maar het werd heel hoekig en juist ongezellig en idd donker.

Ik ben aan het nadenken hoe een beetje af te wijken van het wit en praktisch en wel de 'sfeer' te krijgen.

Wel al leuke ideeën gezien ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
Moderner met donker of bohemian:























Ik zou denken aan "Barok".
Ontzettend mosterd maar ik kan het toch niet laten: kijk eens bij Tilly Cambre. Een styliste uit België. Misschien is dat je stijl?
quote:herfstappeltaart schreef op 27 april 2017 @ 18:40:

Ontzettend mosterd maar ik kan het toch niet laten: kijk eens bij Tilly Cambre. Een styliste uit België. Misschien is dat je stijl?Ga kijken, dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 18 december 2016 @ 22:53:

Eclectisch intypen helpt ook Ja, dat wilde iIk ook zeggen. En met 'drama' of 'dramatic' krijg je ook veel plaatjes van mensen die ook graag een beetje drama aan het huis willen toevoegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven