zwanger worden na miskraam, begin 2017

16-03-2017 19:05 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al behoorlijk wat topics zijn die over een soortgelijk onderwerp gaan. Toch zou ik graag in contact komen met dames die (onlangs) een miskraam hebben gehad en weer aan het proberen zijn.

Mijn verhaal; ik ben 31 jaar, eerste zwangerschap begin februari. Helaas begin maart een miskraam gehad. Nu zijn we weer aan het proberen. Wie wil er praten over het verlies, de onzekerheid maar ook alle mooie dingen die het brengt?
Alle reacties Link kopieren
Santje! Wat leuk!!! Voorzichtig gefeliciteerd!!



Yeti, jammer, op naar de volgende ronde, hopelijk dan raak :-)!



Hier ben ik het wacht bankje zat aan het worden...! Gisteren echt enorm last van mijn buik, krampjes en steken. Geen idee wat dat was.... Hoop natuurlijk op een bevrucht eitje wat zich heel diep aan het ingraven is ;-)! Naja reken nergens op, voel sinds de miskraam namelijk al de hele tijd van alles... Denk dat NOD maandag of dinsdag is, dus voorlopig nog afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Babbes, moet je je menstruatie opwekken met pillen? Sorry als het een rare vraag is, maar ken het verschijnsel niet, of is dat PCOS?



Melon, hoor je vaker, dat het heftiger is... hopelijk is het snel minder voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb in principe bijna nooit een eisprong van mezelf ivm Pcos. Dus ook geen menstruatie. Dus dan krijg je een kuur van 5 of 10 dagen waarna je een dag of 3 na de laatste pil een menstruatie krijgt. Weer 1,5 week extra wachten :(
Alle reacties Link kopieren
@Hanne, ik heb eerst getest met een early sensitest. En daarna met 2/5 kruidvat test. Beiden licht positief! Vandaag de hele dag een soort van plopjes/steekjes in mij baarmoeder. Verstopte darmen en mega gevoelige borsten!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Vraagje.. vrijdag is het bloeden gestopt maar nu na het vrijen bloed ik weer. Heeft 1 van jullie dit ook gehad of toch maar even de dokter bellen?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hoi vlinder, ik had precies hetzelfde. Het bloeden stopte wel snel, na een halve dag. Ik vond het ook even schrikken en bracht weer wat nare gevoelens terug. Als het dus niet pijnlijk is, lang en hevig bloed zou ik me dus niet zo'n zorgen maken.

Santje;klinkt positief!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag met (ja en hele boel) sensitest, action,kruidvat 2 voor 5 test en kruidvat +- test getest! Allemaal licht positief! Binnen de tijd! Ik ben stiekem wel heel blij maar toch nog steeds bang om ongesteld te worden! Ik hou jullie op de hoogte! :):)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hanne,

Bij mij was het sinds dinsdag alleen nu is het weer bruin dus het neemt wel weer af en even in die tussentijd geen seks gehad
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas nog niet ongesteld... enerzijds balen dat ik niet zwanger ben, anderzijds zit ik zooooo op een eigen menstruatie te hopen (ipv op moeten wekken met medicatie). Nog maar even wachten dus.
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post hoor! Ben gisteren opeens ongesteld geworden. Mijn eisprong was pas 10 dagen geleden dus ben best een beetje geschrokken! De tijd tussen eisprong en menstruatie moet minimaal 10 dagen zijn toch? Voorheen was dit bij mij ook gewoon richting de 12 a 14 dagen (dacht ik).. Wel fijn dat mijn cyclus nu 30 dagen was en dus weer redelijk normaal, maar toch, spoken nu gelijk allerlei doem scenario's door mijn hoofd..



Nav laatste bezoek aan gyn mag ik morgen (moet op dag 3 cyclus) bloed laten prikken om naar mijn cyclus te kijken en opeens zie ik erg op tegen de uitslag..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel vaker gelezen dat dit na een miskraam eventjes in de war is MM en dat het later helemaal goed komt (of een zwangerschap of weer een nette cyclus en weer een zwangerschap). Probeer je nog niet teveel druk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Klopt dat het even in de war kan zijn. Ik ben namelijk vandaag uit mezelf ongesteld geworden en ook dat kan theoretisch gezien bijna niet bij mij, dus ben heel blij. Helaas niet zwanger, maar wel terug in de race. Dat biedt hoop
Alle reacties Link kopieren
Thanks Melon en Babbes, ga me proberen niet zo druk te maken! We gaan maar weer eens kijken over 1,5 week of er een nieuw eitje in aantocht is..!



Mooi nieuws Babbes, nieuwe ronde kan beginnen :)!
Alle reacties Link kopieren
Hi MM; waar ben je dan bang voor? Het komt vast inderdaad wel goed.

Babbes; wat fijn dat je nu zelf ongesteld bent! betekend het dan ook dat je nu meer kans hebt op een eisprong?

Hier nog steeds aan het wachten op woensdag voor mijn eerste echo. Ik maak me ontzettend druk. Soms voel ik me helemaal niet zwanger en slaan de twijfels toe. Ik heb er soms weinig vertrouwen in, probeer wel optimistisch te blijven maar lukt steeds minder goed.
Alle reacties Link kopieren
@Hanne; ik snap dat je eerst bevestiging wilt voordat je echt blij durft te zijn. Zou ik ook hebben denk ik...

Ik ga zelf wel verder met hormoonbehandelingen, want waarschijnlijk is dit een toevalstreffer geweest nu, heb normaal vrijwel nooit een eisprong, maar nu waarschijnlijk gewoon per ongeluk omdat m'n hormonen van slag zijn. Wachten op een eisprong durf ik niet aan, heb er misschien 1 of 2 per jaar met een beetje geluk en ik word al 34 helaas. Die tijd hebben we niet meer...
Spannend Hanne ! Kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit

Vandaag hcg test gedaan nog een heel licht streepje Van de week nog dikke paarse streep

Geen bloedverlies meer dus hopelijk snel een eisprong
Alle reacties Link kopieren
Hanne, het komt goed! Over een paar daagjes ga je vast een kloppend hartje zien!! Maar kan me de spanning en onzekerheid goed voorstellen..!



Mooi canofcoke, hopelijk snel weer een eitje hihi!



Babbes, heftig lijken die hormonen me!



Waar ik me druk om maak Hanne, goeie vraag eigenlijk.. dat mijn zwangerschap een gelukstreffer was en het allemaal helemaal niet zo goed werkt meer, vervroegde overgang als ik heel pessimistisch ben.. menstruatie was nu nog korter dan normaal (maar net 1,5 dag)..
Alle reacties Link kopieren
Babbes; vervelend dat je afhankelijk bent van een hormoonbehandeling. Heeft dit veel impact op je lichaam? Een oud collega van mij heeft hetzelfde als jij en na een paar pogingen is ze nu al bijna aan het einde van haar zwangerschap (en heeft er ook al een rondlopen).

Fijn dat je HCG afneemt conofcake

MM; snap je twijfels. Volgens mij denken heel veel vrouwen (inclusief mijzelf) dat zij niet een gezond kind op de wereld kunnen zetten.

Je was toch redelijk snel zwanger? Je menstruatie nu zal sowieso anders zijn dan je gewend was, aangezien er behoorlijk wat is gebeurd de afgelopen tijd. Misschien moeten we maar meer vertrouwen hebben in de statistieken dan onze eigen gedachten; het gaat gewoon vaker goed dan dat het niet goed gaat (lukt mij ook niet hoor btw:))
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen veel last van opvliegers, vooral 's nachts, verder kan ik het aardig handelen. Alleen het leuke spontane is er wel vanaf. Ik merk wel dat ik het steeds moeilijker ga vinden nu we meer dan een jaar verder zijn in het ziekenhuis, dat maakt je dan weer een beetje moedeloos. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik nog wel een keer zwanger kan worden, alleen nog een miskraam ga ik geloof ik echt niet trekken (zeker geen missed abortion met het gezeik van Cytotec en een curretage erbij). Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik zwanger ben even een extra gesprekje met de verloskundige aan vraag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jullie?



Hoe laat heb je de echo Hanne???



Hier uitslagen van bloedonderzoek en allemaal prima, blij mee :-)! Op naar de volgende rond voor mij! Kan het weer wat beter loslaten allemaal, maar zal richting volgende NOD wel weer anders worden vrees ik..
Alle reacties Link kopieren
Welke onderzoeken heb je laten doen MM1983? Wanneer is je NOD?



Hier weer op het wachtbankje. De 13e is mn NOD. Maar heb de dag ervoor een bruiloft dus denk dat ik 's ochtends maar even een testje moet doen of ik mag drinken ja of nee.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh spannend... ik moet nog een maand geduld hebben, pffff...
Alle reacties Link kopieren
Babbes; snap het helemaal dat onzeker bent over een volgende zwangerschap. Wel fijn dat je (ook al is het met wat hulp) makkelijk zwanger raakt. Verstandig om een plan te maken met een verloskundige denk ik.

MM; ik heb om 20:00 uur de echo. Ik ben zenuwachtig maar stop het een beetje weg, kan mezelf helemaal gek maken als ik het toe laat...

Mini-m; lijkt me inderdaad verstandig:) Met een gevoelige test moet het dan wel te zien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat was lang wachten Hanne, ben heel benieuwd hoe het was?!
Alle reacties Link kopieren
Ja Hanne... vertel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven