Hormonen spuiten vanaf begin 2017

02-01-2017 00:16 1237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds oktober 2015 ben ik gestopt met de pil. Al snel bleek ik PCOS te hebben. Na bijna een jaar clomid te hebben geslikt, begin ik morgen voor de eerste keer met het spuiten van puregon.



Omdat ik er erg tegenop zie en de teleurstelling elke maand groter wordt, lijkt het me fijn om hier te kunnen kletsen met anderen die ook binnenkort gaan beginnen met spuiten. Er zijn al verschillende topics over dit onderwerp, maar ik merk dat de meesten daar al langere tijd meeschrijven, dus vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Ik hoop dat er snel meerderen aansluiten! (Of eigenlijk niet)
Whatever you decide to do, make sure it makes you happy <3!
Alle reacties Link kopieren
Karzou als je twijfelt zou ik gewoon weer een testje doen. Al is het om je onzekerheid weg te nemen. Je hebt van die goedkopere testen. Ik ga echt voor je duimen



Emceetje en q ook jullie zitten allemaal in de Wachtebeke, spannend. let it be!



Mamamaria super bedankt voor de tip de ene keer gaat beter als de andere keer met spuiten. Een eitje is in principe genoeg ik ben benieuwd of ze de volgende keer gaan verhogen.



Hebben jullie voor de IUI ook nog gewoon gemeenschap? Want wat nou als er toch meerdere eitjes bij komen na die eerste meting. Dan word het wel even spannend..



Morgen weer tweede meting ben heel benieuwd. Heb zelf zo het gevoel dat het dan al te laat is en me eisprong al geweest is, maar ze zullen er vast verstand van hebben Hihi. Ben heel benieuwd.



Succes allemaal met de spannende wachtweken
Je man moet minimaal 1 dag en maximaal 3 dagen voor de inseminatie een zaadlozing hebben gehad. Dat is beter voor de kwaliteit.

Wij hebben steeds 2 dagen voor de inseminatie seks. En erna ook. Just to be sure
Alle reacties Link kopieren
Ben vanmorgen geweest voor meting:-] eitje was 18mm dus woensdagochtend voor inseminatie. Megaspannend.



Vandaag wel een heel dubbel gevoel. Me kleine broertje vertelde gisteravond dat hij vader wordt na 3x raak. Ik word tante, Yes! Heel erg blij voor ze, maar het komt dan net even wat harder aan allemaal. Blij en verdrietig tegelijk! Ze weten niet dat we al twee jaar bezig zijn en dan steeds zeggen wanneer gaan jullie er nou 1 maken pfff lastig.



Nu heeeeeel hard duimen voor aanstaande woensdag dat het allemaal gaat lukken!



Emceetje fijn hihi. De Gyn zei vanavond mag het nog daarna niet meer. Dan in het potje.
Lisa: succes he woensdag !! eerste keer iui ? ik vond het meevallen!



Hier nu in de 2de wachtweek..

Zit nu 11 dagen na de pregnyl en 9 dagen na de iui.

Ik vind het erg spannend en ook best extreem allemaal.. of menst... en super balen.. of zwanger... zou zo fijn zijn!!

Heb heel veel bijwerkingen ervaren van de pregnyl vorige week.. heftig spul!

Gevoelige borsten nu nog steeds ( wel iets minder dan vorige week maar bij traplopen doet t pijn) en opstipatie :/ en nu al 2 dagen zeurende hoofdpijn.

Ik heb vandaag nog even 2 zw testen in huis gehaald van de kruidvat maar wil wachten ipv mezelf gek maken met een evt valse test ivm de pregnyl resten die nog in mn lichaam kunnen zitten.

Probeer hier afleiding te zoeken maar lees ook veel op internet over dit alles.

Inlegkruisje in om de situatie down there goed te kunnen checken haha

Voor vrijdagavond ook maar even een restaurantje besproken met mijn man om wat afleiding te krijgen

( zaterdag is nod)

Hoop dat ik het volhoud om tot zaterdag niet te testen en dat het uiteraard niet door komt breken hier van de week.

Iedereen hier heel veel succes en sterkte gewenst!
Karzou hoe is het met je?



Lentebloem spannend he! Hier heeft de gyn gezegd echt pas na 14 dagen testen ivm ovitrelle. Een valse test is nog erger dan een witte test...
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer een keer...

Spannend bij iedereen! Ik zou idd ook pas testen op nod.. vals positief lijkt me ellende..

Ik ben ook weer blij, want heb voor de eerste keer 2 grote eitjes! Zometeen weer een echo, ws vanavond ovitrelle en donderdag de laatste iui.. gek.. maar heb er een goed gevoel over, ook al is het de laatste en nemen de kansen af..
Bedankt voor jullie reacties!

@Jufjenn wat een goed nieuws 2 eitjes Ik hoop echt dat het deze keer lukken gaat voor jullie
Fijn jufjenn, 2 eitjes!! Ik hoop voor je dat het deze rond raak is.
Alle reacties Link kopieren
@lentebloemetje, zoooo spannend hè.

Hoop dat het lukt niet eerder te testen. In mijn ziekenhuis mochten we pas 16 dagen na Pregnyl zelfs.

Achteraf gezien waren mijn pijnlijke borsten (tepels) mijn eerste zwangerschapssignaal.



@,jufjenn hartstikke mooi twee eitjes, duim voor jullie.
C'est la vie
Dames hier wat bruinverlies en gisteravond krampen.. wel hoger dan normaal voor menstruatie. Ben bang nu.... wat een achtbaan...hoop zo dat het niet doorzet
okay beter niet stressen zit nu aan de kamillethee...
Alle reacties Link kopieren
Oh ik wil ook zo graag gewoon verder in dit traject :( voel me zo ongelukkig, 4 weken na de operatie nu, en deze periode is het meest frustrerend... kan gewoon niets doen dan wachten, wil zo graag gewoon verder...
Selin: Wat naar dat je je zo rot voelt meis.. Hoe lang moet je nog wachten voor je weer verder kunt gaan in het traject ? Hoop voor je dat de tijd snel zal gaan ..





Susieflower: van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!! Geniet je ervan ?
Alle reacties Link kopieren
Lentebloempje dank je wel, nja eigenlijk nog tot 5 juni, want we maken eind mei een verre reis en zou niet willen dat als ik zwanger ben en er gebeurd iets of ik ben ziek oid ... dus we wachten tot erna.



Ik hoop voor jou dat het niet doorbreekt meid, rustig blijven!!



Jufjenn, weer héél véél succes gewenst inde nieuwe ronde!!
Ooh Selin: dat klinkt fantastisch mooi zeg; een verre reis maken samen! Gelijk heb je dat je dan geen risico wil nemen. Dus even je zinnen verzetten de komende tijd .. klinkt ook niet verkeerd.. ff een pauze van deze achtbaan..



@JufJenn: Van mij ook heel veel succes gewenst deze ronde!!
Wat leuk selin dat jullie een verre reis gaan maken! Dat is wel een goede reden om te pauzeren! Waar gaan jullie heen?



Lente wanneer is je nod?
Emceetje: zaterdag is mijn nod.. jij in de eerste wachtweek toch ?
IUI 1 is helaas mislukt hier ...
Wat verdrietig! Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hè wat naar lentebloem. Het is gewoon zoooo stom om ongesteld te worden!!



Ik nog steeds geen menstruatie.... En in overleg met de gyn ook nog geen nieuwe test gedaan. Ze gaf aan dat ik wel bloed mocht prikken maar dat het beter zou zijn om geduld te hebben tot a.s. vrijdag. Geheel tegen mijn gebruikelijke zelf in probeer in dan ook maar gewoon geduld te hebben. Wanneer vrijdag geen menstruatie dan weer testen en dan eventueel bloed prikken..... Volgens de dokter is er dus ondanks mijn negatieve test van het weekend nog wel wat hoop.... Ik durf niet echt te hopen, maar ja wie weet.......



Jufjenn morgen dus inseminatie? Fijn dat je er een positief gevoel bij hebt! En twee eitjes, yesss, dubbele kans! Succes!
Dank jullie wel! Vrijdag echo en dan weer menopur. Op naar de volgende ronde. Iedereen in de wachtweken heel veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
OOh lentebloempje :( wat jammer!! Fijn dat je zo positief ingesteld bent en weer met goede moed aan een volgende ronde begint!! Succes!!



Karzou wat spannend seg!! Ik duimmm!!



Wij gaan op reis naar Indonesië nu al zin in!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wat goed om dit topic tegen te komen, tot nu toe steeds oude forums gezien.

Wij zijn vanaf begin februari ( na bijna 3 jaar zelf klooien) bezig met een IUI traject met hormonen (spuiten). Nu in ronde 2, laatste wachtweek.

Gestart met 75 mcg en dit keer 112,5 mcg maar doet weinig. 2x 1 ei aan de rechterkant. Men wil er toch meer zien. Wel bij de 2de keer emotioneel compleet in de war geraakt tijdens de 10 dagen van prikken. Iets wat niet bij mij past, dus zal wel door die troep komen. Dus moest even een weekje stapje terug doen op mijn werk.

Hebben jullie daar ook last van?



Er is bij ons geen gevonden reden dat het niet lukt. Heb ook als HSG gehad. Na 3x IUI volgt er een kijkoperatie en daarna nog 3x IUI.



Hopelijk is het snel raak, om mij heen al 3 jaar de ene vriendin of schoonzus na de ander in verwachting. Nu zijn wij een keer aan de beurt ! En jullie natuurlijk !!! Succes en sterkte allemaal!
Hallo guusje, welkom.

Succes met wachten. Hier raakt ook de een na de ander zwanger. Best confronterend.

Ik heb ook heel veel last van de hormonen. Al na de eerste prik verander ik in een monster.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook flink last van de hormonen ja...... Helaas gister alsnog ongesteld geworden, dus hier gaat het circus ook weer beginnen. Op naar de volgende ronde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven