Dames ik heb dringend jullie hulp nodig

27-04-2017 13:55 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames..

Ik heb jullie hulp nodig en zwaar



Ik ben een dame van 23 woon in Rotterdam en heb nu een jaartje een relatie.. zelfs nu weet ik even niet hoe ik het moet overbrengen naar jullie.. maar ik kan niet met hem, maar ik kan ook niet zonder hem.. en ben eigenlijk dood ongelukkig en depressief..



Toen ik hem leerde kennen was ik gelijk verkocht, stapelverliefd hij had een blik in zijn ogen die ik nog nooit eerder gezien had, het gevoel erbij was magisch en echt zonder te overdrijven echt magisch.. hij sprak me aan en we hadden best veel gepraat, uiteindelijk hadden we elkaar op Facebook toegevoegd en daar verder gepraat ondertussen hadden we elkaar al op whatsapp, en ineens ging het allemaal heel snel, kennis gemaakt met elkaars familie en woonde binnen een maandje al samen, verliefd stelletje iedereen was blij voor ons.. maar met de tijd merkte ik dat hij ook een andere kant had dan alleen maar lief.. hij werd steeds meer agressiever waar ik soms best van schrok hoe meer we gehecht raakte aan elkaar hoe baziger hij werd naar mij, ik moet hem gehoorzamen, hij is de baas, en als ik niet luister word zijn stem luider en komen er dreigementen, we zijn nu dus een jaar verder en ik heb ontzettend veel meegemaakt door/met hem.. ipv schelden werd het mishandelen, en steeds vaker en heviger tot gebroken armen, gebroken pols, gebroken vingers tot hersenschuddingen.. ik ben al vaker naar me ouders gevlucht en op dat moment veranderd hij van de duivel naar een onschuldige engel hij blijft me dan bellen smsen met spijt me, wil je met me praten waarop ik zeg nee het is klaar want ik zit er dan weer met een bloedlip.. maar opgeven nee dat doet hij niet hij komt aan de deur vol met tranen, smeken of ik hem niet wil verlaten omdat hij niet zonder me kan en dan beloofd te veranderen, elke keer toont hij spijt en huilt hij alles bij me uit.. en ik zie ook dat hij het meent..ik krijg dan medelijden met hem, maar we blijven in de zelfde cirkel en als ik eerlijk ben kan ik dus ook niet zo goed zonder hem en vergeef ik hem elke keer weer omdat ik hem mis en hoop heb dat het toch ooit goed komt dat hij echt veranderd...want hij heeft ook een lieve kant, en is echt een knuffelbeer en ik zit met angst.. bang dat ik te eenzaam ben.. zonder hem.. want hij zegt altijd dat ik nooit meer iemand zal vinden.. niemand wilt mij alleen hij.. hij hersenspoeld me pff ik weet niet meer wat ik moet doen ik had nooit verwacht dat ik in huiselijk geweld zou zitten.. ik heb jullie advies nodig ik ben zo depressief en mezelf verloren.. dat ik niet meer weet wat ik waard ben..
Leef en laat leven..
Alle reacties Link kopieren
Als hij echt van je houd en oud met je wilt worden gaat hij per direct hulp zoeken en in therapie tijdens die therapie blijft hij uit je buurt en zorgt hij dat je veilig bent.



Dit is geen liefde!



Ik ben tien jaar gebleven bij mijn ex en in tien jaar geen verandering. Maak die fout niet natuurlijk kun je zonder hem! Je hebt langer zonder dat met hem geleefd. Ik heb er tien jaar over gedaan om weg te gaan nog is vijf om te herstellen en een goede relatie op te bouwen met mijn nu vriend maar ik heb echt nooit spijt gehad. Geen een keer!
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Als vrouw kan je altijd leuker krijgen dan dit.

Onthou dat
Wegwezen daar. Vandaag nog. Deze man gaat nooit, nooit veranderen.

Bij de eerste klap had je al je spullen moeten pakken. Een man die een vrouw slaat hoort bij het laagste soort.
quote:winkelfanaat schreef op 27 april 2017 @ 14:01:

Eigenlijk is het heel simpel TO, of je blijft leven met de duivel of je gaat weg. Aan jou de keuze.



Ik denk dat ze het niet overleeft eigenlijk. Van gebroken armen is het niet zo ver meer naar een gebroken nek. Over nog een half jaartje slaat hij je (vast per ongeluk en hij zal er daarna vast echt spijt van hebben) dood.



Jammer voor je ouders, zo hun kind te verliezen.



Of je zoekt nu hulp zodat je niet terug gaat naar deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ga bij m weg, nu nog! Hij houdt niet van je, hij wil macht over je. Die tranen van spijt zijn niet echt, als dat echt was, zocht hij wel hulp. Hij weet gewoon dat dat dè manier is om je weer terug te krijgen. Slaan, lief zijn, manipuleren...Het is een bekend circkeltje bij mishandeling/misbruik.

Overigens: wat vreselijk voor je ouders!! Dat ze je steeds weer met je bloedlip/ blauwe oog terug naar dat stuk verdriet zien gaan..wat zullen ze zich machteloos voelen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 27 april 2017 @ 16:51:

[...]





Ik denk dat ze het niet overleeft eigenlijk. Van gebroken armen is het niet zo ver meer naar een gebroken nek. Over nog een half jaartje slaat hij je (vast per ongeluk en hij zal er daarna vast echt spijt van hebben) dood.



Jammer voor je ouders, zo hun kind te verliezen.



Of je zoekt nu hulp zodat je niet terug gaat naar deze relatie.Als het allemaal überhaupt waar is...
quote:winkelfanaat schreef op 27 april 2017 @ 18:17:

[...]



Als het allemaal überhaupt waar is...

Zelfs al is het nep; er zijn zeker vrouwen die in dezelfde situatie verkeren.

Deze vrouwen kunnen dankzij de reacties op dit topic hopelijk de moed verzamelen om te breken met hun giftige relatie.

TO: ga zo snel mogelijk weg bij die 'vriend'. Liefst nog vandaag.

Breng jezelf in veiligheid; maak een plan en zorg dat je een veilig onderkomen vindt voorlopig (je ouders)?

Een hele dikke knuffel voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 27 april 2017 @ 18:48:

[...]



Zelfs al is het nep; er zijn zeker vrouwen die in dezelfde situatie verkeren.

Deze vrouwen kunnen dankzij de reacties op dit topic hopelijk de moed verzamelen om te breken met hun giftige relatie.

:Vandaar mijn link.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 27 april 2017 @ 18:48:

[...]



Zelfs al is het nep; er zijn zeker vrouwen die in dezelfde situatie verkeren.

Deze vrouwen kunnen dankzij de reacties op dit topic hopelijk de moed verzamelen om te breken met hun giftige relatie.

TO: ga zo snel mogelijk weg bij die 'vriend'. Liefst nog vandaag.

Breng jezelf in veiligheid; maak een plan en zorg dat je een veilig onderkomen vindt voorlopig (je ouders)?

Een hele dikke knuffel voor jou.

Daar heb je gelijk in.

Jammer alleen dat er ook mensen zijn die hier de spot mee drijven.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zelf inziet dat hij je hersenspoelt. Natuurlijk zijn er anderen die geïnteresseerd zijn in je! Laat hem geen rotgevoel over jezelf aanpraten.

Ik zou snel ergens anders gaan wonen en steun zoeken bij je omgeving/psycholoog zodat je je minder eenzaam voelt. Je bent meer waard dan gebroken polsen en hersenschuddingen!
quote:winkelfanaat schreef op 27 april 2017 @ 19:26:

[...]



Daar heb je gelijk in.

Jammer alleen dat er ook mensen zijn die hier de spot mee drijven.

Mensen die er de spot mee drijven (mishandeling) sporen echt niet!

Zoals ik dus schreef: zelfs al is het nep - denk het echt niet : andere vrouwen hebben wss veel aan de reacties. Zelfs al betreft het slechts 1 vrouw die naar aanleiding van dit Topic eindelijk inziet dat het echt niet OK is hoe man-of vriend haar behandelt: Ik ben dan blij dat er toch 1 vrouw "gered" wordt van een jarenlange lijdensweg.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames

Ik heb heel veel aan jullie reacties en wil jullie bedanken voor de tijd dat jullie namen om te reageren.. ik begrijp jullie allemaal maar als je er zelf in zit is het ontzettend moeilijk , ik zelf had nooit verwacht hier in te zitten, door me depressie is het alleen maar moeilijker allemaal ik voel me ontzettend eenzaam, en zie zelfs geen hoop meer in het leven.. ik ga van hem af hoe dan ook ik ga me best doen.. dank jullie wel allemaal.. wat een hel is dit waar ik in leef.. ik ga nu stap voor stap me leven proberen op te pakken.. en me ouders gelukkig maken dat is het enige wat telt .. heel veel liefde ..
Leef en laat leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sparklingunicorn schreef op 27 april 2017 @ 22:06:

Hallo lieve dames

Ik heb heel veel aan jullie reacties en wil jullie bedanken voor de tijd dat jullie namen om te reageren.. ik begrijp jullie allemaal maar als je er zelf in zit is het ontzettend moeilijk , ik zelf had nooit verwacht hier in te zitten, door me depressie is het alleen maar moeilijker allemaal ik voel me ontzettend eenzaam, en zie zelfs geen hoop meer in het leven.. ik ga van hem af hoe dan ook ik ga me best doen.. dank jullie wel allemaal.. wat een hel is dit waar ik in leef.. ik ga nu stap voor stap me leven proberen op te pakken.. en me ouders gelukkig maken dat is het enige wat telt .. heel veel liefde ..Nee je gaat jezelf gelukkig maken!!! Vraag aub hulp aan, die depressie zal er door zijn toedoen ingeslopen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet iemand anders gelukkig willen maken, je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen geluk.

Ga bij hem weg, trap niet in zijn mooie praatjes (je hebt inmiddels wel ontdekt dat deze niets waard zijn zodra je weer teruggaat) en zorg dat je 'iets' hebt voor als je dreigt wel weer in zijn praatjes te trappen (kom dan bijvoorbeeld hier van je af schrijven of ga direct met je ouders praten, zoiets).



Weten je ouders dat je mishandelt wordt door hem?

Zo niet, vertel ze dat. Heel moeilijk, maar het gaat je helpen echt waar!



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Als je zoveel breekt in een jaar, en je bent nog depressief ook, dient de huisarts aan de bel te trekken, lijkt me sterk dat je huisarts nog niets door zou hebben





en inderdaad, de ava vind ik nogal gezocht
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 28 april 2017 @ 09:57:



Weten je ouders dat je mishandelt wordt door hem?

natuurlijk weten haar ouders dat, ze staat daar iedere keer op de stoep met een bloedlip of een gebroken ledemaat
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 28 april 2017 @ 10:04:

[...]





natuurlijk weten haar ouders dat, ze staat daar iedere keer op de stoep met een bloedlip of een gebroken ledemaat



Ja ze zullen het inderdaad zeker wel vermoeden, maar als TO er niet eerlijk over is...

Dus eigenlijk is de vraag: heb je toegegeven dat je mishandelt wordt aan je ouders?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stap dus nu echt genomen..

ik woon nu weer tijdelijk dus terug bij mijn ouders en slaap op me oude vertrouwde slaapkamer.. nogsteeds depressief en heel raar dat ik hem toch mis ondanks dat ik nu echt inzie dat ik fout behandeld werd.. ik sluit mezelf eigenlijk op in me slaapkamer ik kom er alleen uit voor te eten, wat ik dan door me keel krijg.. en plassen/douchen enzovoort.. ik ben zelf heel gevoelig ingesteld, huil zelfs nog bij Disney films.. laat staan deze heftige realiteit.. en ik wil ABSOLUUT NIET WEER TERUG IN ZIJN ARMEN VALLEN, hij veranderd nooit en zal altijd lossen handen hebben



Hoe kom ik hier over heen.. wat doen/deden jullie bij een heartbreak.. sorry dat ik weer om hulp kom vragen.. Ik voel me verloren, en bang voor de toekomst, dit eenzaam gevoel laat me alleen maar denken .. oneindig lang



Liefs.. the sad unicorn
Leef en laat leven..
Kom eerst gewoon maar de dag door. Probeer wat ritme te houden. Probeer snachts te slapen en overdag wakker te zijn, probeer 3 keer per dag iets te eten en misschien, als je je goed voelt, te douchen. Het enigste wat je moet doen is gewoon de dag doorkomen. Natuurlijk mag je verdriet hebben, het is niet niks wat je hebt doorgemaakt.



Maak ook een afspraak met de huisarts/psycholoog. Je hoeft je niet alleen hierdoor heen te vechten.
Alle reacties Link kopieren
Woon je nog steeds in Rotterdam? Bel dan met Stichting Arosa.

Je schrijft dat je absoluut niet weer in zijn armen wil vallen. Arosa heeft een empowermentprogramma om juist mensen te helpen die uit een gewelddadige relatie komen zoals jij. En als je daar nog niet aan toe bent, dan kunnen ze je dmv coaching helpen zo ver te komen.



Je hebt een grote stap genomen. Daar was heel veel moed voor nodig en dat heb je ontzettend goed gedaan!! Daar mag je jezelf echt een schouderklopje voor geven, en wel meer als één ook!!

Maar jouw strijd is nog niet voorbij, zoals je zelf al hebt gemerkt, en daar kun je echt hulp bij krijgen! Je hoeft het niet alleen te doen, je hoeft niet alles te weten en te kunnen in je eentje.



Als je buiten Rotterdam woont nu, bel dan met Veilig Thuis, zij kunnen je vertellen waar je in jouw regio dergelijke hulp kunt krijgen.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Ga alsjeblieft weg bij hem. Het zal moeilijk worden maar hij gaat echt niet veranderen, geloof me.



Succes en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven