Kleuren voor Volwassenen - Deel 2

21-04-2017 18:45 806 berichten
Dames, we kleuren lekker verder!



Wie wil, sluit aan, voeg bij! Of je nu een korte kleurvraag hebt of zelf ook een kleurder bent, wij staan open voor iedereen. Hier kletsen we over kleuren, kleurboeken, kleurpotloden, stiften, puntenslijpers, etuis en meer van dat soort dingen.



Deel 1 vind je hier: Kleuren voor volwassenen



Veel plezier!
IBA en hortence, welkom!



Voor de mensen die zo'n daglichtlamp willen: bij daylightshop zijn ze er vanaf 25 euro.
Mijn ouders vinden mijn kleurplaten inmiddels zo mooi dat ze graag een plaat 'op bestelling' willen!



En mijn mandala is af.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat leuk, Blue.

Wie weet krijg je nog meer opdrachten hierdoor via je ouders. Heb je in de toekomst een gallerie
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wat leuk blueeyes. Mag je zelf de plaat en kleuren kiezen?



Hier vanmiddag weer lekker een uurtje kunnen kleuren. De tweede plaats uit het betoverende woud is bijna af. Ik zie op internet zoveel mooie voorbeelden. En ik heb er van geleerd dat blaadjes niet altijd groen hoeven te zijn. Binnenkort toch een experimenteren met totaal andere kleuren roze of blauw ofzo! Erg inspirerend hoe anderen het aanpakken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp,



Mag ik als stiften-gebruiker ook meedoen?
Nog geen idee tuttemien, ze gaan me nog vertellen wat ze willen. En idd er staan veel mooie voorbeelden op internet. Ik kijk ook wel eens tutorials op YouTube. Chris Cheng is jaloersmakend goed, maar je leert er wel veel van over layeren en achtergronden enzo. Ook Johanna Basford heeft tutorials, ook leuk.



Orange, van harte welkom! Er zijn hier meer stift- en gelpen-gebruikers. Je bent wel in de minderheid, maar niet minder welkom. Wat voor stiften gebruik je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blue: wat leuk zeg!



Orange: ik kleur ook alleen met stiften. Favoriet zijn toch wel de stiften van Bruynzeel. Het is een groot pak met 50 verschillende kleuren. Aangevuld met een setje van Bic, die ik voor een paar euro bij de Action heb gekocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zo'n prachtige doos met 60 stabilo-stiften. Mijn kinderen kleuren ook regelmatig mee, zij hebben hun eigen stabilorol.
quote:blueeyes*3 schreef op 23 april 2017 @ 17:39:

Nog geen idee tuttemien, ze gaan me nog vertellen wat ze willen. En idd er staan veel mooie voorbeelden op internet. Ik kijk ook wel eens tutorials op YouTube. Chris Cheng is jaloersmakend goed, maar je leert er wel veel van over layeren en achtergronden enzo. Ook Johanna Basford heeft tutorials, ook leuk.



Orange, van harte welkom! Er zijn hier meer stift- en gelpen-gebruikers. Je bent wel in de minderheid, maar niet minder welkom. Wat voor stiften gebruik je?

Chris Cheng kleurt mooi maar ook zwaar. Zoveel lagen en vooral met Prisma color krijg je dan echt dat hele glanzende was effect.



DKdesign, Julie's passion for coloring, Passion for pencils en Peta Hewitt zijn ook aanraders om te volgen.

Marker geek kleurt veel met stiften en markers.
Ik vind dat glanzende wel mooi. Maar ieder z'n smaak, toch?



Leuk om nog meer tips te hebben, kan ik ook weer wat andere dingen bekijken
Ondertussen zijn mijn ouders een plaat aan het kiezen en moeten ze van mij ook een kleurenschema bepalen.



Volgens mij vinden ze het nog best veel gedoe, zo'n plaat van je dochter krijgen!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 april 2017 @ 11:37:

[...]



Chris Cheng kleurt mooi maar ook zwaar. Zoveel lagen en vooral met Prisma color krijg je dan echt dat hele glanzende was effect.



DKdesign, Julie's passion for coloring, Passion for pencils en Peta Hewitt zijn ook aanraders om te volgen.

Marker geek kleurt veel met stiften en markers.Deze volg ik en het is wat lichter dan Chris Cheng.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:blueeyes*3 schreef op 25 april 2017 @ 13:00:

Ondertussen zijn mijn ouders een plaat aan het kiezen en moeten ze van mij ook een kleurenschema bepalen.



Volgens mij vinden ze het nog best veel gedoe, zo'n plaat van je dochter krijgen!Misschien een idee om dit



te gebruiken voor je ouders?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Goeie! Ik vermoed dat ze zoiets ook thuis hebben, want ze hebben onlangs een huis gekocht en zijn bezig met verf enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Oranjexxx schreef op 23 april 2017 @ 20:38:

Ik heb zo'n prachtige doos met 60 stabilo-stiften. Mijn kinderen kleuren ook regelmatig mee, zij hebben hun eigen stabilorol.Is dat dan ook een betere kwaliteit dan de 'kinderstiften' van Stabilo?
Mijn ouders hebben een plaat uitgezocht! Een mandala uit geheime tuin, en ze hebben me een aantal bij elkaar passende kleuren gegeven.



En ze gaan hem ophangen in hun nieuwe huis!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk blue! Ik word vrolijk van je enthousiaste post :-). Veel plezier met kleuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk, Blue.



Nijevelt, Stabilostiften zijn wat duurder dan de 'gewone'.

Ik heb er veel plezier van. Ik heb 0.4 mm, 1 mm en power.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie nog wat gekocht voor het kleuren op de vrijmarkt vandaag?



Ik heb de boeken van de enige echte deel 1 en 2 gekocht voor samen 1 euro, een behoorlijke doos met potloden. Ik zat er potloden uit te zoeken en wilde vragen wat het koste toen (diverse merken, en matalic potloden) maar toen zei ze ach als je een liefhebber bent mag je alles hebben voor 1 euro!



Verder nog olie pastel krijtjes van het merk panda, een mandala boek en 2 boeken waarin je zelf leert om te tekenen. Al met al erg erg tevreden!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nee IBI, ik kon sowieso weinig vinden. Wel fijn dat je ons nieuwe topic hebt gevonden!
Alle reacties Link kopieren Quote
@IBI, helaas heb ik helemaal niks gezien qua kleurproducten op de markt gister, best wel jammer eigenlijk.

Maar wel gaaf om te zien dat je zoveel hebt kunnen krijgen voor en eurotje.
When you hit your lowest point, you are open to the greatest change. ~ Avatar Aang
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb trouwens inmiddels de FB polychrome lijn in huis gehaald, en my god wat een verschil is dat met mijn bruynzeel blikje ben blij verrast
When you hit your lowest point, you are open to the greatest change. ~ Avatar Aang
Idd Twisted, dat is een enorm verschil! Welke doos heb je van de polychromos?
Alle reacties Link kopieren Quote
De studiobox, normaal rond de € 70 (volgens bol.com) maar ik heb hem voor € 50. Net zag ik trouwens op een ander site dat ie € 40 is. Mijn stiften, pennen en andere potloden heb ik aan oma gegeven, kan zij daarmee aan de slag
When you hit your lowest point, you are open to the greatest change. ~ Avatar Aang
Waar?? Waar is die polychromos-box zo goedkoop??

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven