Tuigje of wristlink?

27-04-2017 18:17 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan? Veilig, handig, overbodig of zielig voor het kind? Wat zijn jullie argumenten om het wel of niet te gebruiken?

Mij lijkt het bijvoorbeeld wel handig in een drukke stad, maar heb mensen weleens horen zeggen "het is toch geen hond"!
Ik ben die van mij wel eens kwijt geweest maar heb ze altijd weer terug gevonden. Ik denk dus dat het een beetje overdreven is en alleen handig voor notoire weglopers.
Ik had als peuter/kleuter vroeger een wristlink-achtig iets. Weet 'm nog precies. Bandje had de kleuren van de regenboog. Heb er niets aan overgehouden en snap niet waarom het zo erg is. Kan je kind lekker rondlopen zonder weg te lopen of kwijt te raken en je hebt je handen vrij. Het zal overigens vast per kind verschillen hoe 'noodzakelijk' zo'n ding is, er zijn vast ook heel brave kleuters die nooit van mama's zijde wijken...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een apart gezicht als een kind aan een tuigje zit, ik zou het zelf nooit doen maar als je een echte wegloper hebt is het misschien wel weer handig
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het inderdaad vreselijk. Net een hond, en ik vind het er ook echt zielig uit zien. Je hebt toch een kind gekregen en geen huisdier?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t zielig
You're a diamond dear, they can't break you
Ik heb een rugzakje met een koordje eraan. Zoon (bijna 2) wil perse zelf lopen maar het gaat alle kanten oo en soms onbenullig. Toen ik laatst met hem met de trein ging en over moest stappen op de bus was het op een druk station erg handig.

Hij wil niet altijd handje vast houden en als we dat doen moet ik een beetje krom lopen. Dit is echt veel makkelijker. Zo loopt hij zelf maar kan ik hem toch "vasthouden"



En wat een ander er van denkt? I don't give a ****
Ik had voor oudste zo'n polsding aan een telefoonsnoer, echt ideaal. Mijn man dacht daar anders over, die was meer van het kamp 'het is toch geen hond'. Maar hij hoefde ook niet met dochter uit wandelen he .
Ik vind t zieliger als je kind weg loopt en bijv. Onder een auto komt dan een tuigje.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er niet leuk uit, maar ik ben voor als je anders thuis zou blijven. Soms is een kind nog te jong (wat leeftijd of geest betreft) om los te lopen en bij je te blijven, of gedragsmatig te moeilijk.daarbuiten vind ik dat het bij de opvoeding hoort om je kind te leren bij je te blijven, en jij dus op het kind. Maar dat is een groot grijs gebied.... anderen zullen er vast heel anders over denken, of er een heel andere invulling aan geven dan de werkelijke reden. Waarom kom je met deze vraag? Wat is je vraag achter je vraag zeg maar?
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Het hangt van je kind af en waar je het voor wilt gebruiken. Ik zou het alleen doen als je weinig keus hebt. Dus een wegloop peuter, en gelegenheden die je niet echt kan vermijden.



Een dreumes/peuter die niet wegloopt hoeft niet aan een lijntje.

Een druk gebeuren/festijn waar je niet per se naar toe hoeft kun je vermijden tot je kind wel beter luistert.
Alle reacties Link kopieren
En alleen als extra maatregel. Dus in buggy, handje vast blijft de regel. Als hij ontglipt heb je de zekerheid van het lijntje.
quote:Ploefel schreef op 27 april 2017 @ 18:24:

Ik vind het inderdaad vreselijk. Net een hond, en ik vind het er ook echt zielig uit zien. Je hebt toch een kind gekregen en geen huisdier?Jij hebt neem ik aan geen wegloopkind wat nergens gevaar ziet, overal op onderzoek uitgaat en niet altijd in een buggy wil?
Ik vind het er wel apart uitzien, maar als het werkt... prima toch?!

Beter een tuigje dan een verdwaald kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf vroeger ook een tuigje gehad en ik ben er niks minder van geworden. Onze muppet is bijna twee en als ik naar een grote winkel ga of zoals vandaag met koningsdag dan gaat zijn tuigje aan. Kan hij lekker rond keutelen en ik hoef niet constant in de gate te houden waar hij is. Hij is er aan gewend en vindt het de normaalste zaak van de wereld. Zielig heeft er niks mee te maken. Veel zieliger is het als hij afgeleid raakt, wegloopt en vervolgens in paniek raakt omdat hij zn moeder kwijt is, of de straat op rent en aangereden wordt door een fiets/auto/bus/vrachtwagen met potentieel dramatische gevolgen.



Ik ben zuinig op mijn kind dus wil ik dat hij veilig is en blijft. Wat anderen daar van vinden interesseert me echt geen drol
Wij hadden een knuffeltuigje. Ons geval een hond.

Man en ik zeiden ook wel eens gekscherend. Neem jij de hond?



We gebruikten hem eigenlijk alleen op vakantie. Wel fijn op een vol station.
Alle reacties Link kopieren
Geen van beiden...t ziet er meer dan belachelijk uit...gewoon dragen
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
ik was een weglopertje, ik vond alles interessant en was ook niet bang om mijn moeder/vader te verliezen. Dus heel verstandig van mijn ouders dat ik op bijvoorbeeld het strand een stuk touw om had. Zo niet, dan was ik ook direct weg.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajobsa schreef op 27 april 2017 @ 18:33:

[...]





Jij hebt neem ik aan geen wegloopkind wat nergens gevaar ziet, overal op onderzoek uitgaat en niet altijd in een buggy wil?



Maar wie is er de baas?

Ik heb geen wegloopkind (bijna 2) want als mijn zoon niet luistert moet ie in de buggy en als ie iets niet wil dan is het dat dus luistert ie en blijft ie bij me...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
quote:Bimzarellio schreef op 27 april 2017 @ 18:42:

Geen van beiden...t ziet er meer dan belachelijk uit...gewoon dragen



Ja ik ga drie uur lang in de stad, op koningsdag met mijn kind op de arm lopen terwijl ik rugpatient ben...zie je het voor je?

Ik moet het nog zien gebeuren dat jij een peuter van 15 kilo drie uur lang rond draagt zonder dat zat te worden.
Ik was vroeger een weglopertje. Zodra mijn moeder maar even de andere kant op keek was ik weg.



Toen werd ik dus ook in zo'n tuigje gezet. Heb ik overigens niet als vervelend ervaren. Ik liep vrolijk blaffend aan het lijntje. De andere keer was ik een paardje en mijn moeder de koets.

Ik was toen 4-5 jaar gok ik zo.
quote:marg81 schreef op 27 april 2017 @ 18:49:

[...]





Ja ik ga drie uur lang in de stad, op koningsdag met mijn kind op de arm lopen terwijl ik rugpatient ben...zie je het voor je?

Ik moet het nog zien gebeuren dat jij een peuter van 15 kilo drie uur lang rond draagt zonder dat zat te worden.Draagzak of draagdoek.
Niet elk kind wil rond gedragen worden of in een buggy 3 uur lang.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje rende vroeger (rond 2 jaar oud) áltijd weg. Zij had op een gegeven moment een tuigje, werd normaliter niet gebruikt maar wel af en toe op bijvoorbeeld camping en hele drukke plaatsen, evenement of iets als Koningsdag ofzo. Ze rende werkelijk elke keer weg.

M'n moeder had op zich niet zo'n probleem met opvoeden, het was al de 4e en met de 3 ervoor alles zonder problemen verlopen. Volgens mij hebben ze het ding nog geen half jaar in gebruik gehad.



Ik snap het dus wel, zij zou echt weg zijn gerend. Mijn kind (2) rent ook weleens weg maar blijft dan altijd na een paar meter staan of ik er wel achteraan kom. Vandaag de eerste keer dat ik m'n telefoonnummer op z'n handje geschreven heb, en dat terwijl hij echt geen wegloper is. Je zou je kind maar echt kwijtraken. Ik zou het mezelf nooit vergeven, daardoor begrijp ik best dat moeders met notoire wegrenners de keus maken om een tuigje of armbandje om te doen!
quote:Shine_bright1 schreef op 27 april 2017 @ 18:25:

Ik vind t zielig



Ja ontzettend zielig. Moeten we niet hebben hoor. Kunnen ze beter weg lopen/onder een auto komen/ constant aan de hand lopen zonder vrijheids gevoel enz



Dochter loopt nog niet maar kans is heel groot dat er een tuigje komt. Wat mensen daar van vinden zal me aan mijn reet roesten.

Ze kan dan iig niet weg lopen, uit mijn ooghoek verdwijnen. Zeker op drukke dagen zoals koningsdag.

En toch behoudt ze haar gevoel van vrijheid en zelf mogen rondlopen.

Niks verplicht in buggy omdat je geen hand wil geven of omdat het druk is.

Gewoon mogen lopen.



En als mensen er een opmerking over denken te moeten maken leg ik ze met alle plezier uit waarom een tuigje.

Liever dat mensen denken dat ik dr als hond uitlaat dan dat ik haar kwijt raak en alle paniek of gevolgen erbij ( er zal maar water in de buurt zijn).

En tuurlijk let je als ouder op je kind, maar ze zijn snel. 1 sec niet opletten en ze kunnen weg zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven