Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:krullenbol1966 schreef op 27 april 2017 @ 11:02:

http://www.ad.nl/binnenland/stop-massa- ... ~aae4b1cb/ Elk mens met boerenverstand kan dit bedenken daar heb je geen hoger wiskunde voor nodig..Deze man is antropoloog én wiskundige. Hij heeft zijn cijfers in ieder geval goed op orde!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 27 april 2017 @ 13:07:

[...]





Deze man is antropoloog én wiskundige. Hij heeft zijn cijfers in ieder geval goed op orde!Klopt, maar ook zonder deze cijfers kon je dit bedenken. En zonder of met cijfers wordt het toch ontkent. En zitten wij over een x aantal jaren met de gebakken peren.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren




Om te gieren, Duitse militair - op de radio hoorde ik van Joodse komaf - spreekt geen Arabisch en meld zich als asielzoeker.



In Duitsland komen ze er nu ook achter wat een chaos de asielprocedure is.



WIR SCHAFFEN DAS



Duitse militair doet zich voor als asielzoeker 'om aanslag te plegen' - http://nos.nl/l/2170432
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:krullenbol1966 schreef op 27 april 2017 @ 16:27:

[...]





Klopt, maar ook zonder deze cijfers kon je dit bedenken. En zonder of met cijfers wordt het toch ontkent. En zitten wij over een x aantal jaren met de gebakken peren.Ik mag toch hopen dat deze man, met zijn achtergrond, toch wat serieuzer wordt genomen dan de gemiddelde burger die dit al jaren roept. Ook op dit forum word je als je zoiets zegt, weggezet als racist, islamofoob, pvv'er, vreemdelingenhater, tokkie, onderbuikgevoelenshebber en weet ik wat nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, maar als je het artikel gelezen hebt dan heb je ook gezien dat hij werd uitgekotst door de leden van de universiteit. Joost mag weten waarom niemand het mag zeggen. En even voor de duidelijkheid ik begrijp al die mensen die naar Nederland komen, zou het zelf ook doen! En ik vind ook dat je je rijkdom behoord te delen. Alleen die mensen die zich maar massaal blijven voortplanten, terwijl ze nog geen nagel hebben om aan hun kont te krabben. Laten wij ze eerst eens helpen met geboortebeperking en dan zorgen dat ze voor de twee kinderen die dan geboren worden een toekomst kunnen opbouwen. Dat ze goede gezondheidszorg krijgen. Dan hoeven ze geen 12 kinderen op de wereld te zetten, omdat ze denken dat die kinderen voor hen gaan zorgen.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1vandaag aan het kijken. Een item over het deportatiebeleid van Trump. Een zielig verhaal over een meisje van wie haar vader gearessteerd is. Ze vindt het niet kunnen dat Trump gezinnen uit elkaar haalt. In totaal wonen er zo'n 11 miljoen illegalen in De VS. Velen wonen er al tientallen jaren.



Vast allemaal sneu voor de gezinnen die het het betreft. Maar best goed dat er harder wordt opgetreden wordt. Regels zijn regels. Hoe zou de wereld er uitzien als iedereen maar overal kan gaan wonen?
Mensen die schande spreken over het uitzetbeleid van Trump hoor ik nou nooit over het feit dat er onder Obama méér illegalen zijn uitgezet dan onder welke president dan ook.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen er een wedstrijd over Obama of Trump van maken, maar dat vind ik niet zo interessant.



Het gaat er gewoon om dat mensen die ergens illegaal verblijven, geen recht hebben daar te verblijven, de samenleving waarin ze verblijven linksom of rechtsom geld kosten en zelf aan die samenleving niks bijdragen (want belasting e.d. betaal je als illegaal uiteraard niet).



Ik ben er dan ook helemaal vóór dat illegaal in een land verblijven strafbaar wordt gesteld, want hoe je het ook wendt of keert, je steelt van de samenleving waarin je illegaal verblijft en volgens mij is diefstal (zo niet meer) nog steeds strafbaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Waar komen die 11 miljoen illegalen dan vandaan?
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 28 april 2017 @ 18:43:

Mensen die schande spreken over het uitzetbeleid van Trump hoor ik nou nooit over het feit dat er onder Obama méér illegalen zijn uitgezet dan onder welke president dan ook.



Daar werd in de reportage wel over gesproken door een Trump aanhanger (een latino die zelf ook jarenlang illegaal was)

Ik ken het hele systeem in de VS niet. Wel is het zo dat veel illegalen (veelal mexicanen) al jarenlang in de VS wonen en werken zonder verblijfsvergunning en een gezin stichten (de kinderen zijn dan weer wel Amerikaans staatsburger)

Overigens heeft de VS minder sociale voorzieningen dan hier. Dus de meeste illegalen houden wel zelf de broek op (of gaan aan het stelen)
quote:krullenbol1966 schreef op 28 april 2017 @ 19:52:

Waar komen die 11 miljoen illegalen dan vandaan?Veelal uit Mexico.
Ik vind de situatie in Amerika niet vergelijkbaar met die in Nederland. Zelfs illegalen krijgen hier bed, bad en brood. Iedere asielzoeker die hier een verblijfsstatus krijgt, wordt van een royale uitkering, ziektekostenverzekering en woning voorzien. In Amerika moet je je eigen broek ophouden. Ligt toch wel even anders.
Ondertussen komt hier van alles binnen wandelen en alles wordt er aan gedaan om de morrende Nederlander stil te houden:



http://www.telegraaf.nl/b ... jfers_onder_de_pet__.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 28 april 2017 @ 21:29:

Ondertussen komt hier van alles binnen wandelen en alles wordt er aan gedaan om de morrende Nederlander stil te houden:



http://www.telegraaf.nl/b ... jfers_onder_de_pet__.htmlNiet alleen de politie verzwijgen dit soort dingen. Het merendeel van de bevolking wil er niets over horen of lezen. Als ik iets publiceer op FB krijg ik geen enkele reactie. Plaats ik iets neutraals dan wel. Het is gewoon taboe not done voor heel veel mensen. Je bent schijnbaar egoïstisch, rascistisch als je je er wel mee bezighoud. Ik maak mij gewoon zorgen, ik weet niet wat de toekomst ons brengt als mensen straks massaal geen geld meer hebben . Hoop dat niet te hoeven meemaken.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 28 april 2017 @ 18:43:

Mensen die schande spreken over het uitzetbeleid van Trump hoor ik nou nooit over het feit dat er onder Obama méér illegalen zijn uitgezet dan onder welke president dan ook.



Dat dus,nooit een piep gehoord.

Maakt me niet minder anti trump, maar er wordt met 2 maten gemeten.
quote:krullenbol1966 schreef op 29 april 2017 @ 11:24:

[...]





Niet alleen de politie verzwijgen dit soort dingen. Het merendeel van de bevolking wil er niets over horen of lezen. Als ik iets publiceer op FB krijg ik geen enkele reactie. Plaats ik iets neutraals dan wel. Het is gewoon taboe not done voor heel veel mensen. Je bent schijnbaar egoïstisch, rascistisch als je je er wel mee bezighoud. Ik maak mij gewoon zorgen, ik weet niet wat de toekomst ons brengt als mensen straks massaal geen geld meer hebben . Hoop dat niet te hoeven meemaken.

Sterker nog de politie heeft de Telegraaf een 'zwijgdeal' aangeboden om het artikel niet te plaatsen.!



http://www.telegraaf.nl/binnenland/2807 ... eal__.html



Amsterdam - De Nationale Politie heeft geprobeerd te voorkomen dat De Telegraaf zou schrijven over het achterhouden van cijfers over asielcriminaliteit.



Wanneer deze krant hierover niet zou publiceren, zou de redactie in ruil daarvoor ander nieuws krijgen over de aanpak van bijvoorbeeld zakkenrollers uit veilige landen en uitgeprocedeerde asielzoekers die het land weigeren te verlaten en onderduiken in de illegaliteit.



Als kers op de taart zou bovendien korpschef Erik Akerboom een ’exclusief interview’ geven over de problematiek.



Voorwaarde was wel dat er geen artikel zou worden gepubliceerd over het onjuist en onvolledig informeren van De Telegraaf in een procedure op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) van deze krant.



quote:ardni schreef op 29 april 2017 @ 11:28:

[...]





Dat dus,nooit een piep gehoord.

Maakt me niet minder anti trump, maar er wordt met 2 maten gemeten.Dit inderdaad,Obama handhaafde gewoon en dat doet Trump ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 april 2017 @ 11:24:

[...]





Niet alleen de politie verzwijgen dit soort dingen. Het merendeel van de bevolking wil er niets over horen of lezen. Als ik iets publiceer op FB krijg ik geen enkele reactie. Plaats ik iets neutraals dan wel. Het is gewoon taboe not done voor heel veel mensen. Je bent schijnbaar egoïstisch, rascistisch als je je er wel mee bezighoud. Ik maak mij gewoon zorgen, ik weet niet wat de toekomst ons brengt als mensen straks massaal geen geld meer hebben . Hoop dat niet te hoeven meemaken.



Het is de toon van de muziek he, als je alleen kunt denken in termen van hardwerkende autochtonen en niet westerse allochtonen, heb je bij mij al snel afgedaan. De boodschap komt bij mij en velen met mij niet aan hoor, als dat het wereldbeeld is.



Het slachtofferschap van de autochtoon, ik ken ze niet hoor die slachtoffers.

Ik ken hardwerkende Nederlanders en hardwerkende buitenlanders.



Het zal wel te maken hebben met de sociale kring waar mensen zich in begeven maar de autochtonen die ik ken en om zich heen kijken kennen alleen maar hoogopgeleide niet jankende allochtonen en de allochtonen zoals ik kennen alleen maar hardwerkende niet jankende hoogopgeleide autochtonen. Allemaal mensen die zichzelf niet als slachtoffer zien van de ander en wat van zichzelf maar ook hun leefomgeving proberen te maken,inclusief alle offers die ervoor nodig zijn.



Dergelijke facebook berichten, komen bij ons ook niet naar boven, terwijl een ieder wel degelijk geïnteresseerd is in de hedendaagse maatschappij & politiek en in sommige gevallen politiek actief is. Dat zal het verschil wel zijn, tussen groepen die enkel in problemen en hun eigen slachtofferschap denken en de rest van de mensheid.



Het mooiste is, de mensen die het hardste roepen zijn toch vaak ook de mensen die afhankelijk zijn van de staat.

Hoe hard ze ook werken,ontvangen ze wel subsidies, hoe zit dat dan, moeten die subsidies dan alleen voor autochtonen zijn?

Is dat het probleem, dat het geld op is en dat ze dan geen huurtoeslag,zorgtoeslag,kinderbijslag, terwijl dat zonder die allochtonen betaalbaar had kunnen zijn?



WTF doet een discussie over allochtonen überhaupt in een vluchtelingen topic,of wacht het komt allemaal van buiten natuurlijk.



Nederland is een fantastisch land om in te wonen en in te leven, we hebben het hier verdomd goed en je hebt alle kansen om wat van je leven te maken.



Als mensen het hier zo verschrikkelijk vinden,zoek je heil dan alsjeblieft ergens anders, of begin ten minste met het denken in oplossingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 29 april 2017 @ 11:43:

[...]





Het is de toon van de muziek he, als je alleen kunt denken in termen van hardwerkende autochtonen en niet westerse allochtonen, heb je bij mij al snel afgedaan. De boodschap komt bij mij en velen met mij niet aan hoor, als dat het wereldbeeld is.



Het slachtofferschap van de autochtoon, ik ken ze niet hoor die slachtoffers.

Ik ken hardwerkende Nederlanders en hardwerkende buitenlanders.



Het zal wel te maken hebben met de sociale kring waar mensen zich in begeven maar de autochtonen die ik ken en om zich heen kijken kennen alleen maar hoogopgeleide niet jankende allochtonen en de allochtonen zoals ik kennen alleen maar hardwerkende niet jankende hoogopgeleide autochtonen. Allemaal mensen die zichzelf niet als slachtoffer zien van de ander en wat van zichzelf maar ook hun leefomgeving proberen te maken,inclusief alle offers die ervoor nodig zijn.



Dergelijke facebook berichten, komen bij ons ook niet naar boven, terwijl een ieder wel degelijk geïnteresseerd is in de hedendaagse maatschappij & politiek en in sommige gevallen politiek actief is. Dat zal het verschil wel zijn, tussen groepen die enkel in problemen en hun eigen slachtofferschap denken en de rest van de mensheid.



Het mooiste is, de mensen die het hardste roepen zijn toch vaak ook de mensen die afhankelijk zijn van de staat.

Hoe hard ze ook werken,ontvangen ze wel subsidies, hoe zit dat dan, moeten die subsidies dan alleen voor autochtonen zijn?

Is dat het probleem, dat het geld op is en dat ze dan geen huurtoeslag,zorgtoeslag,kinderbijslag, terwijl dat zonder die allochtonen betaalbaar had kunnen zijn?



WTF doet een discussie over allochtonen überhaupt in een vluchtelingen topic,of wacht het komt allemaal van buiten natuurlijk.



Nederland is een fantastisch land om in te wonen en in te leven, we hebben het hier verdomd goed en je hebt alle kansen om wat van je leven te maken.



Als mensen het hier zo verschrikkelijk vinden,zoek je heil dan alsjeblieft ergens anders, of begin ten minste met het denken in oplossingen.Jij denkt te weten hoe ik denk? Dan heb je mijn berichten niet goed gelezen. Ik ben geen slachtoffer, ik heb het goed. Ik werk fulltime en heb gelukkig geen recht op welke subsidie dan ook, maar ik ben wel bezorgd. Bezorgd dat al die mensen, laat ik vluchtelingen zeggen. Die hier binnenkomen en direct in de bijstand vallen. Die niets kunnen bijdrage vanwege ontbrekende scholing en dus hun leven lang afhankelijk zijn van de staat. Prima maar als deze mensen maar blijven binnenkomen en dat worden er steeds meer is dat op een gegeven moment niet meer te betalen. Daar maak ik mij zorgen om. En in wat voor kring je je ook bevindt dat kan je niet los zien. Maar als jij daar je ogen voor wil sluiten prima hoor.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 29 april 2017 @ 11:43:

[...]





Het is de toon van de muziek he, als je alleen kunt denken in termen van hardwerkende autochtonen en niet westerse allochtonen, heb je bij mij al snel afgedaan. De boodschap komt bij mij en velen met mij niet aan hoor, als dat het wereldbeeld is.



Het slachtofferschap van de autochtoon, ik ken ze niet hoor die slachtoffers.

Ik ken hardwerkende Nederlanders en hardwerkende buitenlanders.



Het zal wel te maken hebben met de sociale kring waar mensen zich in begeven maar de autochtonen die ik ken en om zich heen kijken kennen alleen maar hoogopgeleide niet jankende allochtonen en de allochtonen zoals ik kennen alleen maar hardwerkende niet jankende hoogopgeleide autochtonen. Allemaal mensen die zichzelf niet als slachtoffer zien van de ander en wat van zichzelf maar ook hun leefomgeving proberen te maken,inclusief alle offers die ervoor nodig zijn.



Dergelijke facebook berichten, komen bij ons ook niet naar boven, terwijl een ieder wel degelijk geïnteresseerd is in de hedendaagse maatschappij & politiek en in sommige gevallen politiek actief is. Dat zal het verschil wel zijn, tussen groepen die enkel in problemen en hun eigen slachtofferschap denken en de rest van de mensheid.



Het mooiste is, de mensen die het hardste roepen zijn toch vaak ook de mensen die afhankelijk zijn van de staat.

Hoe hard ze ook werken,ontvangen ze wel subsidies, hoe zit dat dan, moeten die subsidies dan alleen voor autochtonen zijn?

Is dat het probleem, dat het geld op is en dat ze dan geen huurtoeslag,zorgtoeslag,kinderbijslag, terwijl dat zonder die allochtonen betaalbaar had kunnen zijn?



WTF doet een discussie over allochtonen überhaupt in een vluchtelingen topic,of wacht het komt allemaal van buiten natuurlijk.



Nederland is een fantastisch land om in te wonen en in te leven, we hebben het hier verdomd goed en je hebt alle kansen om wat van je leven te maken.



Als mensen het hier zo verschrikkelijk vinden,zoek je heil dan alsjeblieft ergens anders, of begin ten minste met het denken in oplossingen.



Hoe meer mensen hier binnen komen die uiteindelijk hun leven lang van "de staat" (lees: van de belastingbetaler) gaan leven, hoe meer dat ten koste gaat van de voorzieningen die de belastingbetaler moet opbrengen. Da's gewoon logisch verstand.



Ik heb sinds ik in de jaren '80 ging werken kapitalen bijgedragen aan ATV, aan VUT, aan andere oudedagsregelingen die nu allang van tafel geveegd zijn en het feit dat ik daaraan volop heb meebetaald, telt opeens niet meer, blijkbaar. Want zoals het er nu uitziet moet ik tot mijn 68e, en als het straks nog een keer wordt herzien, tot mijn 69e blijven werken.



En dan kunnen wel allemaal heel politiek correct doen over de immigranten, maar feit is dat het overgrote deel daarvan nooit aan een baan gaat komen, om welke reden dan ook, en levenslang aan de tiet van het sociale stelsel gaat hangen. Zonder ooit iets navenant bijgedragen te hebben. En het verbaast me écht, oprecht, als ik die mensen over straat zie lopen, zonder zorgen en ze wonen allemaal in een huis dat in hun land van herkomst gelijkstaat aan een villa voor de rijken, en ze hebben alle voorzieningen qua zorg en toeslagen, en ze kunnen gewoon hun boodschappen doen, dan verbaas ik me écht dat veel van die mensen blijkbaar denken dat er in Nederland een geldboom staat die eindeloos geld uitstrooit, want op de één of andere manier lijken ze niet door te hebben dat er héél veel werkende mensen zijn die elke dag weer aan de slag moeten om hún geldboompje te vullen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 april 2017 @ 17:30:

[...]





Hoe meer mensen hier binnen komen die uiteindelijk hun leven lang van "de staat" (lees: van de belastingbetaler) gaan leven, hoe meer dat ten koste gaat van de voorzieningen die de belastingbetaler moet opbrengen. Da's gewoon logisch verstand.



Ik heb sinds ik in de jaren '80 ging werken kapitalen bijgedragen aan ATV, aan VUT, aan andere oudedagsregelingen die nu allang van tafel geveegd zijn en het feit dat ik daaraan volop heb meebetaald, telt opeens niet meer, blijkbaar. Want zoals het er nu uitziet moet ik tot mijn 68e, en als het straks nog een keer wordt herzien, tot mijn 69e blijven werken.



En dan kunnen wel allemaal heel politiek correct doen over de immigranten, maar feit is dat het overgrote deel daarvan nooit aan een baan gaat komen, om welke reden dan ook, en levenslang aan de tiet van het sociale stelsel gaat hangen. Zonder ooit iets navenant bijgedragen te hebben. En het verbaast me écht, oprecht, als ik die mensen over straat zie lopen, zonder zorgen en ze wonen allemaal in een huis dat in hun land van herkomst gelijkstaat aan een villa voor de rijken, en ze hebben alle voorzieningen qua zorg en toeslagen, en ze kunnen gewoon hun boodschappen doen, dan verbaas ik me écht dat veel van die mensen blijkbaar denken dat er in Nederland een geldboom staat die eindeloos geld uitstrooit, want op de één of andere manier lijken ze niet door te hebben dat er héél veel werkende mensen zijn die elke dag weer aan de slag moeten om hún geldboompje te vullen.Dat weten ze dus oprecht niet Pejeka en zoveel Nederlanders denken dat het niet op kan. Nederland is een rijk land dat wordt iedereen verteld. Dat de werkende mens degene is die dit alles mogelijk maakt niet. En dankbaar hoeven de uitkeringstrekkers niet te zijn echt niet, maar er wordt nog net niet op je gespuugd. Hopelijk is er bij de leeftijd van 68 (bij mij nog 9 maanden langer) nog AOW en is dat kleine beetje pensioen inmiddels niet door Brussel ingepikt. Inderdaad ik heb ook aan al die regelingen meebetaald en betaal ook aan alle andere regelingen mee waar ik nooit gebruik van zal maken. En daar heb ik geen enkel probleem mee, maar mag ik niet ongerust zijn? De cijfers, zie eerdere link liegen niet.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 april 2017 @ 18:54:

[...]





Dat weten ze dus oprecht niet Pejeka en zoveel Nederlanders denken dat het niet op kan. Nederland is een rijk land dat wordt iedereen verteld. Dat de werkende mens degene is die dit alles mogelijk maakt niet. En dankbaar hoeven de uitkeringstrekkers niet te zijn echt niet, maar er wordt nog net niet op je gespuugd. Hopelijk is er bij de leeftijd van 68 (bij mij nog 9 maanden langer) nog AOW en is dat kleine beetje pensioen inmiddels niet door Brussel ingepikt. Inderdaad ik heb ook aan al die regelingen meebetaald en betaal ook aan alle andere regelingen mee waar ik nooit gebruik van zal maken. En daar heb ik geen enkel probleem mee, maar mag ik niet ongerust zijn? De cijfers, zie eerdere link liegen niet.Nee, dat weten ze niet.... duhhh... Dat veel van die mensen geen behoorlijke opleiding hebben, ok, maar ieder mens dat maar een beetje boven het minimale IQ uitstijgt snapt dat geld ergens vandaan komt, en niet uit de lucht komt vallen... En dat terwijl zij in hun traditionele gewaden gehuld over straat lopen, er andere mensen moeten zijn die het geld moeten verdienen waardóór zij dat kunnen doen... of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 april 2017 @ 19:01:

[...]





Nee, dat weten ze niet.... duhhh... Dat veel van die mensen geen behoorlijke opleiding hebben, ok, maar ieder mens dat maar een beetje boven het minimale IQ uitstijgt snapt dat geld ergens vandaan komt, en niet uit de lucht komt vallen... En dat terwijl zij in hun traditionele gewaden gehuld over straat lopen, er andere mensen moeten zijn die het geld moeten verdienen waardóór zij dat kunnen doen... of niet?Ja die zijn er ook, die zijn er op uit om de verzorgingsstaat onderuit te halen. Maar over die mensen heb ik het hier niet. Voor deze mensen is rijk zijn als de zee, oneindig. Die kijken pas vreemd op als de geldstroom opeens stopt en dan zijn de rapen gaar. Ik hoop ook dat wij het op kunnen blijven brengen, want ik zit ook niet op een woedende menigte te wachten.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren




Ik vrees dat Duitsland nog wat aanslagen nodig heeft om deze - wijze woorden - op waarde in te schatten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ad.nl: 3000 kruizen voor vluchtelingen op 4 mei



Kruisen voor vluchtelingen op Rembrandtplein tijdens dodenherdenking



Met drieduizend witte papieren kruisen in het gras wordt op 4 mei op het Rembrandtplein stilgestaan bij de vluchtelingen die het leven lieten onderweg naar Europa.



Initiatiefnemer Rikko Voorberg wil Nederland daarmee dwingen tijdens de dodenherdenking ook stil te staan bij de slachtoffers "die wij, bedoeld of onbedoeld, zelf maken".



Tussen 18.00 en 20.30 uur worden op het plein de omgekomen vluchtelingen herdacht. Ook daar is het om 20.00 uur twee minuten stil. De drieduizend kruisen staan voor elke gebeurtenis waarbij migranten stierven tijdens een poging Europa te bereiken.



Voorberg benadrukt dat het niet zijn bedoeling is de Nationale Dodenherdenking 'te kapen', "maar het werkelijk herdenken van de gruwelijkheden van toen moet effect hebben op ons handelen nu".



Ik vind dit niet kies. Op 4 mei wordt de Tweede Wereldoorlog en al zijn slachtoffers herdacht. Waarom moet zo'n initiatief nou persé op 4 mei? Dat is toch pure provocatie? Er is toch een wereldvluchtelingendag? Dat is op 20 juni. Lijkt me een prima dag voor zo'n initiatief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven