National Novel Writing Month (2016)

01-10-2016 23:28 472 berichten
Alle reacties Link kopieren
"So what? All writers are lunatics." - Cornelia Funke



Het is inmiddels alweer oktober, wat betekent dat november en daarmee ook de National Novel Writing Month (afkorting NaNoWriMo) weer in aantocht is. Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden. Het is dus inmiddels een internationaal evenement geworden.



Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2016 om 00.00

Eind: 30 november 2016 om 23.59



Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.



Hier schreven we vorig jaar: NaNoWriMo (2015)



Wie doet mee?



Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Alle reacties Link kopieren
Dat is natuurlijk ook wel belangrijk om je mee bezig te houden! Leuk, heel succes daarmee.



Ik zit inmiddels op 9100. Op mijn balkon zit ik best aardig, niet al te fris (als de zon tenminste blijft schijnen) en ik zat net op een lekker stukje in mijn verhaal waardoor ik zo in één keer een heel stuk heb kunnen schrijven.
Heerlijk gevoel! #flow
10.000 woorden ga ik denk ik niet meer redden voor maandag. Vandaag was ik weer de hele dag zoet met mijn nieuwe website plus allerlei social media kanalen. Maar volgende week weer rustig blog schrijven. En wie weet in juli weer? En natuurlijk in november Ik kan niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer, fientje. Maar kan gebeuren.



Ik ben bijna klaar, volgens mij moet ik nog enkele tientallen woorden. Straks ff doen, ik zit nu '90 days to wed' te kijken.
goed met gedaan zeg.
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik heb het nu officieel gehaald. Ik moest nog 31 woorden.



Jij ook goed gedaan! In juli misschien weer, maar dat zie ik tegen die tijd wel. In november staat het voor mij vrij vast dat ik weer mee ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Jongenssss was hier niet ook een algemeen schrijftopic op het forum? Ik ben een aantal maandjes inactief geweest en ineens is alles anders, inclusief de layout. Snap er niets van haha.

Hoe gaat het bij iedereen met hun verhalen?
Morgen is het 1 juli. Wie gaat er deze maand meedoen? Liadan jij ook?
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
30-06-2017 20:50
Morgen is het 1 juli. Wie gaat er deze maand meedoen? Liadan jij ook?
Ik ben wel van plan om mee te doen, ja. Begonnen ben ik alleen nog niet en ik heb ook nog geen doel ingevoerd op de site van Camp NaNo WriMo. :P
Alle reacties Link kopieren
Celeone_ schreef:
04-06-2017 12:54
Jongenssss was hier niet ook een algemeen schrijftopic op het forum? Ik ben een aantal maandjes inactief geweest en ineens is alles anders, inclusief de layout. Snap er niets van haha.

Hoe gaat het bij iedereen met hun verhalen?
Late reactie, want door het nieuwe forum kwam dit topic niet omhoog na jouw reactie, zoals bij het oude forum altijd wel gebeurde. Heel irritant. Ik ben er nog steeds niet aangewend en het werkt ook sowieso niet naar behoren volgens mij.

Ik weet volgens mij wel welk topic jij bedoelt, al schreef ik er niet in mee. Volgens mij is het vrij snel doodgebloed.

Mijn verhalen liggen stil. Sinds de vorige Camp NaNo in april ben ik op een nieuwe werkplek begonnen en die eerste periode kost altijd best wat energie, vind ik. Daarbij gaat mijn vrije tijd de laatste tijd naar mijn andere hobby's. Ik houd me dus in elk geval maar vast aan de vaste schrijfmaanden van (Camp) NaNo. Werkt ideaal. :)
Leuk dat je meedoet Liadan.
Ik ga ook weer meedoen.
Doel ligt op 10.000 bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hetzelfde doel aanhouden. 10k vind ik wel een mooi aantal woorden. :)

Ben jij al begonnen?
Hey. Nee ik ben nog niet begonnen. Ik ga maandag a.s. beginnen. Met als doel 10 k.
Momenteel zit ik in de verhuizing, dus ik was iets te optimistisch om direct 1 juli te starten.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook :-). Ik kan mijn account op Camp Nanowrimo niet meer in omdat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord ben vergeten. Nu geen zin in om een nieuw account aan te maken. Jarenlang aan de november versie meegedaan (nooit gehaald, haha).

Momenteel werk ik aan novelle / boek. Ik heb het grotendeels al geschreven alleen de laatste hoofdstukken moet ik nog volledig 'uitschrijven'. Tussendoor bezig met redigeren van eerdere hoofdstukken waardoor latere hoofdstukken ook weer aangepast moeten worden. Nouja, een heel werk dus. Vast herkenbaar ;-)

Leuk om hier schrijfervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
02-07-2017 13:51
Late reactie, want door het nieuwe forum kwam dit topic niet omhoog na jouw reactie, zoals bij het oude forum altijd wel gebeurde. Heel irritant. Ik ben er nog steeds niet aangewend en het werkt ook sowieso niet naar behoren volgens mij.

Ik weet volgens mij wel welk topic jij bedoelt, al schreef ik er niet in mee. Volgens mij is het vrij snel doodgebloed.

Oooh, jammer. Ik wilde daar het heugelijke nieuws delen dat ik een uitgeverij heb gevonden. :D Dus het verhaal waar ik afgelopen november aan heb gewerkt, komt daadwerkelijk in de winkels te liggen! Ik kon zelfs uit meerdere uitgeverijen kiezen. Zo tof!

Iedereen veel succes in de juli-NaNo. :D Jammer dat ik niet mee kan doen. Ik moet druk herschrijven, haha.
Wat leuk!!! Gefeliciteerd :high5: :hello:
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
05-07-2017 15:43
Hey. Nee ik ben nog niet begonnen. Ik ga maandag a.s. beginnen. Met als doel 10 k.
Momenteel zit ik in de verhuizing, dus ik was iets te optimistisch om direct 1 juli te starten.
O ja, dat is een beetje teveel gevraagd inderdaad. Succes met de verhuizing! :)
Alle reacties Link kopieren
Perkins schreef:
06-07-2017 11:57
Ik schrijf ook :-). Ik kan mijn account op Camp Nanowrimo niet meer in omdat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord ben vergeten. Nu geen zin in om een nieuw account aan te maken. Jarenlang aan de november versie meegedaan (nooit gehaald, haha).

Momenteel werk ik aan novelle / boek. Ik heb het grotendeels al geschreven alleen de laatste hoofdstukken moet ik nog volledig 'uitschrijven'. Tussendoor bezig met redigeren van eerdere hoofdstukken waardoor latere hoofdstukken ook weer aangepast moeten worden. Nouja, een heel werk dus. Vast herkenbaar ;-)

Leuk om hier schrijfervaringen te delen!

Hi, leuk dat je mee schrijft. In november ben ik meestal wat actiever op dit topic. :P Ik ben nu nog niet eens begonnen.

Welk genre schrijf je?
Heb je plannen om er nog een keer voor te gaan tijdens de november-versie?
Alle reacties Link kopieren
Celeone_ schreef:
06-07-2017 13:31
Oooh, jammer. Ik wilde daar het heugelijke nieuws delen dat ik een uitgeverij heb gevonden. :D Dus het verhaal waar ik afgelopen november aan heb gewerkt, komt daadwerkelijk in de winkels te liggen! Ik kon zelfs uit meerdere uitgeverijen kiezen. Zo tof!

Iedereen veel succes in de juli-NaNo. :D Jammer dat ik niet mee kan doen. Ik moet druk herschrijven, haha.
Gefeliciteerd!!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
07-07-2017 17:04
Hi, leuk dat je mee schrijft. In november ben ik meestal wat actiever op dit topic. :P Ik ben nu nog niet eens begonnen.

Welk genre schrijf je?
Heb je plannen om er nog een keer voor te gaan tijdens de november-versie?
Ik schrijf fictie. Jij?
Mijn doel is eigenlijk om dit verhaal voor november af te hebben. Het is een uitwerking van een NaNoWriMo uit 2012. Als ik dit af heb dan ga ik weer even voor de verhalen.

@allemaal. Schrijven jullie structureel of vooral tijdens NaNoWriMo?
Vandaag begonnen. Yay! En jij Liadan?
@Perkins ik schrijf wel structureel. Vooral teksten (blogs) voor mijn bedrijf. Maar ik laat ze altijd nog wel corrigeren, want zo goed ben ik er nog niet in.
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
10-07-2017 11:25
Vandaag begonnen. Yay! En jij Liadan?
Ik niet. Ik ben nog helemaal niet begonnen. :| Dat wordt aanpoten in november, want dan heb ik het nog drukker dan nu en dan is het doel 5 keer zo hoog. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Perkins schreef:
07-07-2017 18:49
Ik schrijf fictie. Jij?

@allemaal. Schrijven jullie structureel of vooral tijdens NaNoWriMo?
Ik schrijf ook fictie, fantasy om precies te zijn.

Ik schrijf vooral tijdens (Camp) NaNoWriMo. Buiten die maanden schiet het er toch bij in. En nu helemaal, met net een andere baan en ik ga in september weer aan een opleiding beginnen. Ik merk dat ik dan toch eerder voor mijn andere hobby's ga en dat schrijven dan ergens onderaan mijn prioriteitenlijstje beland. In november doe ik sowieso altijd mee aan NaNo en ik probeer nu ook standaard in april en juli aan de Camp NaNo mee te doen om toch te blijven schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Fantasy, leuk! Dikke pillen en uitgebreide reeksen, niet waar? Vorig jaar ontdekte ik Douglas Adams en deze vakantie Terry Pratchett. Ik weet niet of je deze schrijvers onder fantasy kan scharen, maar ik vind ze fantastisch. Vraag mij af of zoiets ook in de Nederlandse taal haalbaar is.

Bij mij heeft schrijven structuur nodig. Anders blijft het in mijn hoofd en komt het niet op papier. Ik heb ook weleens cursussen gevolgd. Juist om te blijven schrijven. Een cursus als 'stok achter de deur'. Ik schrijf nu twee dagen per week.
Wat is je doel voor de november NaNo?

@fientje1982. Het schrijven van een blog lijkt mij een uitdaging. Je moet meteen de aandacht van de lezer hebben anders klikt 'ie een blog verder. Steeds weer onderwerpen verzinnen. Gaat volgens mij veel meer werk in zitten dan wordt gedacht. Wel leuk, om voor je eigen bedrijf te schrijven. Ik herken het corrigeren. Volgens mij is dat gebruikelijk, ook bij fictie. Er gaat altijd een eindredactie overheen.
Alle reacties Link kopieren
Perkins schreef:
11-07-2017 19:02
Fantasy, leuk! Dikke pillen en uitgebreide reeksen, niet waar? Vorig jaar ontdekte ik Douglas Adams en deze vakantie Terry Pratchett. Ik weet niet of je deze schrijvers onder fantasy kan scharen, maar ik vind ze fantastisch. Vraag mij af of zoiets ook in de Nederlandse taal haalbaar is.
Pratchett valt inderdaad onder fantasy. Douglas Adams zegt mij zo even niets.

De fantasy die ik lees bestaat inderdaad vaak uit reeksen met meerdere dikke pillen. Ik houd er van, al is het lezen net als het schrijven ook iets wat er nog al eens bij in schiet.
Wat is je doel voor de november NaNo?
In november ga ik weer voor de 50.000, deze maand is mijn doel 10.000.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven