Waar naartoe met gezin zomervakantie?

26-04-2017 18:24 25 berichten
Dag allemaal,



Willen jullie meedenken? Wij gezin met twee kids van 13 en 15 weten niet goed waar naartoe met vakantie deze zomer.

We houden vooral van afwisseling:cultuur (mooie steden!), natuur (wandelen mountainbikeen) water/strand of bergen. We houden van lekker weer maar niet heet (rond de 25 graden).

We willen graag een huisje/appartement of eventueel een stacaravan. Drukke campings zijn een no-go. We willen twee weken weg, in juli, liefst naar twee plekken niet al te ver rijden van elkaar (binnen een dag bereikbaar). Vliegen kan ook maar het vakantiebudget is 5000 of minder.

Iemamd tips?
Waar zit je in Nederland? Zuid Limburg of Friesland schelen nogal....
2jaar geleden samen met mijn vriend naar Sicilie geweest. We hebben hier rondgetrokken. Qua mooie steden en dorpjes zit je hier goed, maar ook strand. Zou wel oosten pakken dan. De temperatuur is hier wel hoger in juli. Voor lekker wandelen en sportief bezig zijn zit je in Zwitserland ook goed. Veel bergen vooral. Het weer is hier ook prima en het is de rijden met de auto. Welke landen gaat je voorkeur naar uit?
We willen niet in Nederland blijven. Geen specifieke voorkeur voor een land maar Sicilie is echt te heet voor ons. Zwitserland leuk maar heel erg duur tegenwoordig, helaas.
@Lady Vintage we wonen redelijk in het midden/oosten van het land. Maar willen op vakantie naar het buitenland.
xx
Alle reacties Link kopieren
Scandinavië was het eerste dat in mij opkwam bij het lezen van je wensen. Misschien een fly & drive?
Oke ja dat klopt goedkoop is het niet.

Kroatie is ook erg mooi. water en land sporten mogelijk. Dit is dacht ik wel minder prijzig.

Je kunt ook eens kijken bij organisaties waar je een reis samen kunt stellen. Dit kan ook voor gezinnen.

Of Belgie ook leuk
De warsberg in Duitsland is een erg mooie camping in een prachtige omgeving.
Madeira. Gezellig, lekker eten, prachtige natuur, zwemmen in zee, mooie wandelingen, perfecte temperatuur, dolfijnen kijken en met mazzel ook een walvis.
Alle reacties Link kopieren
Tsjechie, Hongarije. Prachtige hoofdsteden maar ook andere leuke plaatsen met veel cultuur en mooie omgeving. In de zomer kan het wel meer dan 25 graden worden dus wellicht daardoor geen optie.
quote:Smartwoman1971 schreef op 26 april 2017 @ 18:39:

@Lady Vintage we wonen redelijk in het midden/oosten van het land. Maar willen op vakantie naar het buitenland.



Dat snap ik. Maar als je vanuit Delfzijl naar het zuiden rijdt of vanuit Breda.... dat scheelt je 3 uur reistijd. En aangezien jullie op max een dag rijden willen zitten maakt het nogal uit....



Persoonlijk zou ik naar oost Duitsland gaan en de Duitse waddenkust. Mooi weer, mooie natuur en ook wat goede steden om te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken naar tjsechie: Lipno nad Vltavou of omgeving en gelegen aan het lipno meer. Gemiddeld 22 tot 26 graden in de zomer en soms wat warmer. Het is een voor tsjechische begrippen echt toeristisch (maar voor ons valt dat best mee) en moutainbiken gaat daar goed. Ook down hill. In de winter kun je daar skiën. Ook kanoen kun je daar goed in de omgeving. Dat wordt veel gedaan.



Er is een mooie stad in de omgeving (cesky krumlov) en praag is eventueel te doen.
Thnx lipno in Tjechie zijn we vorige zomer geweest, gecombineerd met een paar dagen Praag. Was geweldig idd.

Ik ga eens kijken naar Scandinavie.

Hebben jullie ervaringen met Zuid Engeland 9n de zomer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Smartwoman1971 schreef op 26 april 2017 @ 20:03:

Thnx lipno in Tjechie zijn we vorige zomer geweest, gecombineerd met een paar dagen Praag. Was geweldig idd.

Ik ga eens kijken naar Scandinavie.

Hebben jullie ervaringen met Zuid Engeland 9n de zomer?



Goed dat jullie al in Tsjechië zijn geweest, je omschrijving kwam helemaal overeen met wat daar te doen is.



We hebben ervaring met Schotland, daar weet ik wel een paar geweldige plekken. Alleen dat weer is zo onvoorspelbaar. Je kan wel heel veel geluk hebben met het weer weet ik ook uit ervaring.



De regio Ceredigion in Wales staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben heel mooi weer gehad in Zuid-Engeland, omgeving Bournemouth.

Maar we hadden ook prachtig weer in Drente, de Ardennen en Sauerland
Wat dacht je van de Elzas / Vogezen? Is ongeveer 600 km vanaf het midden van Nederland.

Prachtige natuur (ballon des Vosges), leuke kleine stadjes (La Bresse, Gérardmer, Epinal) en je bent ook zo bij grotere steden als Mullhouse en Strassbourg. Lekker eten en ook outdooractiviteiten.

Ik was er echt positief door verrast.
Alle reacties Link kopieren
Slovenië! Wij hebben daar 3 plaatsen aangedaan. Omgeving bled is fantastisch voor activiteiten als canyoning, paragliding, raften enz. Omgeving kamnik voor wandelen en mountainbiken en daarna nog paar dagen strand (tussen Italië en Kroatië in) allemaal op een paar uur rijden van elkaar. 3 plekken waarbij je het gevoel hebt in 3 verschillende landen te zijn.
Klinkt leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Omgeving Bled
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Schotland is prachtig. Combineer het met een paar dagen Edinburgh. Dat is vanaf de boot nog maar een klein stukje. Wandelen in de highlands. Het regent er weleens, maar zelden de hele dag.

Zuid Zweden is zomers vaak best ok qua weer. Doe je een paar dagen Stockholm en een paar dagen aan een meer (zijn er genoeg), waar je kan kanoeën.

Zuid Duitsland, vaak mooi weer. Je kan wandelen, fietsen, kanoeën. Er zijn in de dorpen vaak prachtige buitenzwembaden.



Geen ervaring met zuid Engeland, staat wel hoog bij ons op het lijstje. Misschien volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze zomer naar Kroatië ... strand, bergen, natuur ...
Ik ben er uit! Slovenië wordt het.
Alle reacties Link kopieren
Tof! Wij hebben er een super vakantie gehad! Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Je moet naar de soca rivier gaan! Mooiste rivier ooit en tolmin gorges is een hele mooie wandeling bij de rivier van ongeveer 1,5 u

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven