Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 26 april 2017 @ 18:31:

Ammenooitniet schrijf hier lekker van je af meis. Bij mij werkt het doorgaans ook zo, alles of niets dus als ik wil afvallen dan wordt het 'niets'. Omdat ik doodsbenauwd ben dat ik geen maat kan houden. En nu moet ik van mezelf leren om maat te houden. En dat gaat vaak goed maar heel eerlijk, vaak ook niet.

En daar baal ik dan ongelofelijk van maar wat ik leer is, het is nu niet meteen verpest. Ik hoef nu niet meteen de handdoek in de ring te gooien want ik ben niet ineens een kg zwaarder omdat ik één dag van het padje ben geraakt.

Ik hoop dat er een dag komt dat jij ook niet meer bang bent voor eten!



Ik heb ook een bruiloft, op 7 juli, en ik heb ook een jurk gekocht. Thema is Summer Chique, zal proberen een plaatje te plakken.

[img]https://www.mupload.nl/img/7r1jzhnajfbbz.jpg[/img]



Hebben jullie nog (gezellige) plannen voor morgen? Ik ben niet van de vrijmarkten dus ik ga gewoon lekker een groot stuk lopen. Vanavond ga ik wel naar het interview met onze koning kijken.Leuk jurkje. Iig zomers. Kun je prima dragen ook na de bruiloft. Ik ga ook het interview kijken en morgen even op de fiets naar de vrijmarkt met man en kids denk ik.
Ik vind konings dag verschrikkelijk ik hang morgen in pyjama op de bank beetje kleuren en lezen.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:50
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Is wel de planning zonder tompouce
Goeie morgen allemaal wil nog even zeggen dat ik gisteren eindelijk weer een goeie dag kwa eten heb gehad Was de hele dag aan het werk en dat scheelde. Kreeg in de middag bij een client waar ik was nog een appel mee omdat ik nog zo lang moest werken. Hoe lief is dat



Vandaag hier een rommel dagje en bij jullie?
Good for you single! Mooie jurk takkentrol!



Jaren geleden heb ik vast gezeten in Amsterdam toen daar de pleuris uitbrak op koningsdag en slechts met heel veel geluk en ellende ben ik weer thuis gekomen. Sinds die dag blijf ik heerlijk thuis. Vandaag wat ruiten krabben en ramen lappen, dan is dat ook klaar, en verder lekker relaxen.
Alle reacties Link kopieren
@ alle Dutchies: geniet van jullie vrije dag!! Ik wou dat ik er ook eentje had



Takkentrol: oh ik kan jouw jurk weer niet zien. Op het werk is internet nogal beveiligd en blijkbaar blokkeren ze de plaatjes.



Izzy: ik heb jouw jurk thuis bekeken, ziet er mooi uit! Staat je vast goed.



Single: klinkt als een heerlijke dag, daar heb ik ook echt zin in. Goed dat je voor jezelf hebt besloten het deze week even los te laten. Soms moet dat gewoon, en vaak kan je er nadien weer beter tegen aan.



Ammenooitniet:



Iselin: zo doe ik dat ook. Ik heb van die uitdeelzakjes chips in huis, zogenaamd voor de kinderen

Daar lukt het wel mee om het bij eentje te houden. Een gewone zak chips kan ik veel slechter mate mee houden.



Vanavond weer sporten. Ik ben echt zo opgelucht dat ik de smaak weer te pakken heb. En dat ik zelf kan bepalen wanneer ik ga. Wat een vrijheid!
@takkentrol, mooi jurkje. Heerlijk zomers, En super voor een feestje!

Ik durf dat soort jurkjes nog echt niet aan, zover is mijn zelfbeeld nog helemaal niet.



@single, lekkere relax dag dus vandaag. Geniet er maar van.



@vevana, mooi dat het zo goed gaat en je het sporten zo leuk vind. Dat maakt het allemaal toch iets makkelijker.



@ammenooitniet, knap dat je zo open durft te zijn en ik denk voor veel van ons ook wel (deels) herkenbaar.



Hier vanochtend voor het eerst weer hard gelopen, na mijn zweepslag. Rondje van 5km, in een langzame tijd maar ik hield het toch maar mooi vol. Best trots op mezelf. Het eten op zich gaat best wel goed. Ben een beetje aan het spelen geweest met calorieën zoals jullie voorstelden. Nog geen resultaat op de weegschaal, maar ik voel me wel weer wat beter.

Vanavond gaan we met een vriendengroep eten bij een pannenkoekrestaurant met keuze uit pannenkoek, pannenkoek of pannenkoek :-) ik neem maar een naturel, dat lijkt mij de veiligste (helaas niet de lekkerste) keus.

Vanochtend kreeg ik ontbijt op bed van mijn 2 oudste kinderen (5 en 3) zo lief, maar dus ontbeten al met een harde bol met gesmolten kaas en ham! Ach het was zo lief bedoeld. Dat ik ook niet om mijn kommetje yoghurt wou vragen :-)



@
Goal wat goed hardlopen!! Wat lief van je kids lekker van genieten. Kan je geen fruit pannenkoek nemen met appel of iets?



Izzy heftig geniet van je dag vandaag



Hier lekker huispak aan en net al heerlijk aan het kleuren geweest straks op op jacht naar een lekker muffin recept voor volgende week om te bakken.
Alle reacties Link kopieren
Goal: oh dat is zo lief van je kinderen. Kan je inderdaad geen nee tegen zeggen.

Ik neem meestal een appel-rozijnen-pannenkoek ofzo. Toch iets lekkerder dan helemaal naturel.

En 5km doe ik je niet na hoor! Chapeau.



Single: geniet ze!
oh dames, wat een goed idee! dat staat ook vast op de kaart!

ik zit helemaal vast in de ham, kaas, spek enzo

(waar het hoofd van vol is..haha)

ik ga zo maar eens alvast de kaart bekijken, kan ik mij voorbereiden!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle steun meiden! Ik heb besloten binnenkort snoep te halen, een klein zakje. Ik kan tot nu toe met alles wat ik eerst lekker vond (koek, chocola, chips) best wel maat houden, dus ik wil aan mezelf laten zien dat die angst ongegrond is. Sowieso, al eet ik het zakje weg, is angst onnodig. Merk wel dat ik nu een beetje van slag ben.



Vandaag een rommelig dagje: veel weg, weinig in huis. Gaat geen al te gezond dagje worden, maar dat vind ik prima.



@ Pindakaas, je staat sterk in je schoenen. Goed dat je het bij die kiwi hield!



@ Misfit, balen zeg dat je nog last hebt van je knie. Hopelijk geneest het snel.



@ Takkentrol, prachtige jurk! Weet je zeker dat je die nu al wil halen? Zou zonde zijn alsie straks te groot is.



@ Single, wat ben je toch een topper. Heel fijn dat het eten weer lekker gaat.



@ Vevana, de smaak van het sporten heb je inderdaad te pakken. Goed hoor! Nog beter dat je er zo van geniet.



@ Goals, gussie wat lief. Ik doe je die 5 km hardlopen niet na, enorm knap dat jij het wel kan.
-
Ammenooitniet super knap die stap kan je zeker maken langzaam aan jezelf laten zien dat je het kan dat je maat kan houden. Dat gaat met vallen en opstaan wees lief voor jezelf en geloof in jezelf dat je het kan.



Takkentrol helemaal over die jurk gelezen ook al zo gaaf.



Ik moet opzoek naar een kleermaker de jurk die ik vorig jaar heb gekocht is te groot geworden maar 1 keer gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op de fiets naar de vrijmarkt geweest (ca 11 km gefietst totaal). Brrr wat was het koud. Ging het op de terugweg ook nog regenen blegh. Wel een ijsje genomen op de vrijmarkt. De kids hadden daar zin in en ik heb braaf 1 bolletje genomen in een bakje. Moet zeggen dat het me tot nu toe heel goed bevalt om wel mee te kunnen doen en toch niet aan te komen door te kiezen voor een kleinere portie. Voorheen had ik rustig 2 of 3 bollen genomen in een hoorntje met slagroom :-)
Alle reacties Link kopieren
1x teveel
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:51
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Kleuren is leuk ben alleen wat kleurtjes kwijt omdat de katten de potloden leuk speelgoed vinden Ik heb een winterkleurboek in huis.

Er zal hier vast nog wel wat te vinden zijn kwa kleding kleiner maken.
Alle reacties Link kopieren
@Takkentrol. Leuke fleurige jurk zeg! En weer lekker gewandeld. Wat fijn! Je gooit er echt wat km's in zeg!



@Ammenooitniet. Vindt het juist super knap van je dat je dit met ons durft en wilt delen! Ik doe je niet snel na.



@Selin. Dat ijsje heb je er sowieso weer afgefietst!



@goal2016. 5km? Daar kan ik alleen maar van dromen dat ik dat aan een stuk kan rennen! WOW!
We do not remember days, we remember moments ?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is een slechte dag voor mij. Zowel voor mijn bankrekening als mijn calorieën. Wel genoeg gelopen met shoppen (mama die in iedere winkel duikt), maar ik heb twee tompoucen op en een paar kleine fudge/chocolade achtige koekjes. Nu ik er zo achteraf naar kijk, had ik het makkelijk moeten kunnen weerstaan en gewoon nee te zeggen. Ik voel me ook nu pas misselijk om de een of andere reden. Ik baal wel een beetje van mezelf nu..



En waarom ik dit steeds in een aparte post zet weet ik eerlijk gezegd ook niet. In het vervolg zal ik er eentje van maken.
We do not remember days, we remember moments ?
Dat valt toch reuze mee? Zo iets moet ook gewoon kunnen zo nu en dan.



Hier een wisselende week morgen wegen geen idee wat te verwachten. Vandaag de hele dag werken en hoop daar door nog op een goeie dag.
Een keer uit de band springen is geen drama hoor dames. Sterker nog, het is juist DE manier om het vol te houden. Door toe te geven wordt het geen obsessie (bij een obsessie ga je juist veel te veel eten) en je wordt met de neus op de feiten gedrukt (o jee, beter opletten volgende keer).



Vanavond dus een bruiloft. Ik ben he-le-maal niet van de feesten en ik ben een extreem ochtendmens, dus genoeg redenen om er tegenop te zien. Het is ook nog eens een flink eind uit de buurt. Heen krijg ik een lift maar geen denken aan dat ik het laat maak, dus om 9 uur laat ik een taxi voorrijden en begin aan de treinreis terug. Dan ben ik ver na m'n normale bedtijd thuis, maar alles beter dan diep in de nacht en hopelijk leidt het niet tot migraine in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Incroyable: klinkt nog niet dramatisch hoor! Zoals Single en Izzy zeggen: het kan een stuk erger, en je gaat er echt niet alles mee ongedaan maken ineens. Vandaag gewoon weer netjes in de pas lopen.



Izzy: hihi grappig. Ik zit echt te wachten tot ik eindelijk nog eens een echt feest heb. Ik hou juist van dansen en er een late nacht van te maken. Probeer er toch van te genieten hoor!
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:50
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Joehoe, 1,7 kilo vet, zo gaat ie goed!

Ik ben wel benieuwd waarom zij niet haar eigen methode gebruikt. Ze heeft het licht gezien? Als dat zo is, moet het moeilijk zijn om anderen die methode "aan te smeren".
Alle reacties Link kopieren
@takkentrol, leuke jurk!! En mooi resultaat hoor!



@single, fijn dat je weer een beetje hebt kunnen herpakken, goed bezig!!!



@Incroyable, no worries, wat de rest al zegt. Komt goed



Izzy, jammer dat je niet echt van zo'n feestjes houdt. Lijkt mij juist erg leuk!



Hier met koningsnacht en koningsdag op stap geweest en gebbqt. Dus, gezond? Nee. Gezellig? Ja! Vanavond nog een verjaardag en de rest van het weekend zou dan wel weer oké moeten zijn. Een min zal ik volgende week waarschijnlijk niet zien. Ik hoop alleen dat het een niet te grote plus wordt. Aangezien ik vorige week ongeveer 2 kg kwijt was, verwacht ik eerlijk gezegd van wel. Al is het maar van het vasthouden van vocht. Maargoed, we zullen zien .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven